سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش
ارسال توسط اسماعیل عربی

 
 
 
   
 

به تازگی پژوهشی توسط استرالیایی ها انجام شده که بیانگر ارتباط کاهش نسبی کم فشار خون با نوشیدن چای سیاه بوده است، به همین دلیل ما بر آن شدیم تا فواید نوشیدن چای را گردآوری کنیم. این شما و این خواص نوشیدنی محبوب.

 

 

● نه سرطان، نه سکته

۱ چای سبز خواص ضد سرطانی دارد. در پژوهش های متفاوت نشان داده شده است که کاتچین، ماده ای که در چای سبز یافت می شود و EGCG نام دارد، با توقف یا تاخیر در رشد سلول های سرطان مرتبط است. این ماده می تواند در کاهش دادن سرطان هایی همچون مثانه، روده بزرگ، مری، لوزالمعده، مقعد و شکم مفید باشد. مطالعات فنلاندی ها هم اخیرا نشان داده، نوشیدن چای سبز در حد متعادل، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

۲ مصرف چای سبز، سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان ها می شود. در مطالعه ای که ژاپنی ها انجام داده اند، محققان دریافته اند هرچه بیشتر چای سبز بنوشید، شانس مبتلا شدن به بیماری گرفتگی رگ ها در شما کمتر می شود.

۳ چای سبز قادر است خطر لخته شدن خون و سکته ها را کاهش دهد. «دکتر جانی بوون» در کتاب ۱۵۰ خوراکی سالم این سیاره می گوید: «چای سبز میزان ماده ای به نام فیبرینوژن را که می تواند باعث لخته شدن خون و بروز سکته شود، در بدن پایین آورد.»

 

 

● بی خیال اضطراب

۴ چای سیاه می تواند به کاهش استرس ها در زندگی روزمره کمک کند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ در دانشگاه UCL نشان داد کسانی که یک فنجان چای سبز می نوشند، در مقایسه با کسانی که سایر نوشیدنی های آرامش بخش را می نوشند، زودتر می توانند بر استرس خود غلبه کنند. چای سیاه در مقایسه با چای سبز محافظت بیشتری بر ضد ترکیبات استرس دارد.

۵ انواع چای ها و دم نوش های بدون کافئین و چای های گیاهی می توانند بیماری های متابولیکی یا بیماری های مربوط به سوخت و ساز بدن را کاهش داده و درمان کنند.

به طور کلی این که نوشیدن انواع مختلف چای، بخشی از یک زندگی سالم است، به اثبات رسیده است؛ نمونه پژوهش هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، تنها قطره ای از دریای تحقیقات و مطالعات انجام شده در این زمینه است که می تواند شما را به نوشیدن چای علاقه مند و در شما حس بهتری ایجاد کند.

 

 

● جوانی در فنجان، منتظر شماست

۶ دم نوش ها و چای هانیبوش (نوعی گیاه دارویی که طعم و بوی عسل دارد)و نوعی از چای سبز می توانند سرطان پوست را از بین ببرند. در یک پژوهش در آزمایشگاه، مصرف دم نوش ها و هانیبوش، مانع ایجاد سرطان پوست در موش ها شده است و ما امیدواریم در آینده این مواد روی انسان ها نیز همین تاثیرات را داشته باشند.

۷ انواع چای خاصیت ضد پیری دارند. دانشمندان با مطالعه روی بلدرچین دریافته اند فرآورده های موجود در بوته چای به توانایی تخمگذاری آن ها در طولانی مدت کمک می کند. از آنجایی که پرندگان حیوانات پیشنهاد شده برای تحقیقات ضد پیری بودند، انتظار می رود دم نوش ها به همین میزان برای انسان ها نیز مفید باشند.

۸ مطالعات نشــان داده اند چای های گیاهی (هم چای سیاه و هم سبز) غلظت بالایی از مواد موثر در باروری مردان را دارند. در مطالعه ای که مکمل های ترکیبات استرس ساخته شده از چای سبز آزمایش شدند، نشان داده شد چای سیاه، چای سبز، چینی و به طورکلی عصاره انواع دم نوش ها سلامت سلول جنسی مرد را بیشتر حفظ می کنند.

   
   
 
 
      مجله زندگی ایده آل




تاریخ: دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب: ۸ نکته اعجاب انگیز نوشیدن چای ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

نمیدونم این شعر از کیست ولی خیلی زیباست

 سخت آشفته و غمگین بودم…

 به خودم می گفتم:

بچه ها تنبل و بد اخلاقند

دست کم میگیرند

درس ومشق خود را…

باید امروز یکی را بزنم، اخم کنم

 و نخندم اصلا

تا بترسند از من

و حسابی ببرند…

خط کشی آوردم،

درهوا چرخاندم...

 چشم ها در پی چوب، هرطرف می غلطید

مشق ها را بگذارید جلو، زود، معطل نکنید !


اولی کامل بود،


دومی بدخط بود

بر سرش داد زدم...


سومی می لرزید...

خوب، گیر آوردم !!!

صید در دام افتاد

و به چنگ آمد زود...

دفتر مشق حسن گم شده بود

این طرف،
آنطرف، نیمکتش را می گشت

تو کجایی بچه؟؟؟

بله آقا، اینجا

همچنان می لرزید...

” پاک تنبل شده ای بچه بد ”

" به خدا دفتر من گم شده آقا، همه شاهد هستند"

” ما نوشتیم آقا ”


بازکن دستت را...

خط کشم بالا رفت، خواستم برکف دستش بزنم

او تقلا می کرد

چون نگاهش کردم

ناله سختی کرد...

گوشه ی صورت او قرمز شد

هق هقی کردو سپس ساکت شد...

همچنان می گریید...

مثل شخصی آرام، بی خروش و ناله


ناگهان حمدالله، درکنارم خم شد

زیر یک میز،کنار دیوار،
دفتری پیدا کرد ……


گفت : آقا ایناهاش،
دفتر مشق حسن


چون نگاهش کردم، عالی و خوش خط بود

غرق در شرم و خجالت گشتم

جای آن چوب ستم، بردلم آتش زده بود

سرخی گونه او، به کبودی گروید …..


صبح فردا دیدم

که حسن با پدرش، و یکی مرد دگر

سوی من می آیند...


خجل و دل نگران،
منتظر ماندم من

تا که حرفی بزنند

شکوه ای یا گله ای،
یا که دعوا شاید


سخت در اندیشه ی آنان بودم

پدرش بعدِ سلام،
گفت : لطفی بکنید،
و حسن را بسپارید به ما ”


گفتمش، چی شده آقا رحمان ؟؟؟

گفت : این خنگ خدا

وقتی از مدرسه برمی گشته

به زمین افتاده
بچه ی سر به هوا،
یا که دعوا کرده

قصه ای ساخته است

زیر ابرو وکنارچشمش،
متورم شده است

درد سختی دارد،
می بریمش دکتر
با اجازه آقا …….


چشمم افتاد به چشم کودک...

غرق اندوه و تاثرگشتم


منِ شرمنده معلم بودم

لیک آن کودک خرد وکوچک

این چنین درس بزرگی می داد

بی کتاب ودفتر ….


من چه کوچک بودم

او چه اندازه بزرگ

به پدر نیز نگفت

آنچه من از سرخشم، به سرش آوردم


عیب کار ازخود من بود و نمیدانستم

من از آن روز معلم شده ام ….

او به من یاد بداد  درس زیبایی را...

که به هنگامه ی خشم

نه به دل تصمیمی

نه به لب دستوری

نه کنم تنبیهی

***

یا چرا اصلا من
عصبانی باشم

با محبت شاید،
گرهی بگشایم


با خشونت هرگز...

          با خشونت هرگز...

                   با خشونت هرگز...




تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:شعر, معلم , دانش آموز,
ارسال توسط اسماعیل عربی

درمان خانگی برای سرفه کودکان

برای مبارزه با سرفه: دارو یا درمان خانگی؟
برخی والدین برای درمان سرفه های فرزندشان راهی داروخانه می‌شوند تا برایش شربت ضد سرفه خریداری کنند. برخی دیگر به نوشیدنی های گرمی که با عسل شیرین شده است و یا به طور مستقیم به یک قاشق عسل، متوسل می‌شوند. بهترین راه حل برای درمان سرفه چیست؟
محققان بر روی این سئوال تمرکز کرده اند. آنها تأثیرگذاری سه نوع درمان را بین بچه های ۲ تا ۱۸ ساله که از سرفه های طولانی مدت به علت عفونت مجاری تنفسی رنج می‌بردند، مقایسه کرده اند.
برخی از این بچه ها یک قاشق عسل و برخی دیگر یک داروی ضد سرفه (بر پایۀ دکسترومتورفان) یا هنگام خواب یک دارونما دریافت کرده بودند.
تکرار سرفه، شدت و تأثیرش بر خواب در سه گروه طبقه بندی شدند. اطلاعات به شیوۀ تلفنی و از مادران کودکان جمع آوری شده است.

برای مبارزه با سرفه: هیچ چی عسل نمی‌شه!
کودکانی که از عسل استفاده کرده بودند، فردای آن روز بهبود پیدا کرده بودند: شدت سرفه، تعداد و تکرارش کم و کیفیت خواب بهتر شده است. اما بهبودی با استفاده از شربت سینه یا دارونما خیلی کمتر بوده است. وانگهی، شربت به اندازۀ دارونما تأثیر نداشته است، همین موضوع فایدۀ شربت ضدسرفه را زیر سئوال می‌برد.
این نتیجه، توسط مطالعۀ دیگری که اخیراً منتشر شده، تأیید شده است.در نتیجه، عسل بهترین و مؤثرترین راه حل برای درمان سرفه است. می‌توان این طور نتیجه گرفت که دارو، هیچ فایدۀ خاصی ندارد زیرا فایدۀ بیشتری نسبت به دارونما از خود نشان نداده استبنابر اظهار عقیدۀ مؤلفان، عسل یک داروی مؤثر در مقابل سرفه برای بچه های ۲ تا ۱۸ سال است.برای بهبود کودکی که سرفه می‌کند، هر شب یک قاشق عسل به او بدهید.اما اگر سرفه های کودک بیش از یک هفته طول بکشد، مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود.



ارسال توسط اسماعیل عربی

خواص آلوورا
آشپزی - خواص مواد غذایی
 

 

 

 
 

آلوورا

 

 

 
 
 
 

نام آلوورا در لغت به معنای ماده تلخ درخشان می باشد که از کلمه عربی آلوئه بر گرفته میباشد آلوورا در ایران به نام صبر زررد مشهور است آلوورا چنان خواص چشمگیر ومتعددی داردکه نامها والقاب زیادی از قبیل : گیاه درمانگر، گیاه سوختگی ، دکتر گلدنی ، گرزبهشتی را به خود تخصیص داده است .

 

 
 

این گیاه بومی آفریقای شمالی است اما در مناطق خشک- گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان، هم به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی کشت می کنند.

 

 
 

این گیاه در ایران باستان در استان هرمزگان بویژه در بندر لنگه ،بندر سیریک ، ارتفاعات بشاگرد ،قشم ودر بوشهر وسیستان وبلوچستان می روید .

 

 
 

اگر چه آلوورا هزاران سال است که نقش مهمی را در پزشکی سنتی ایفا می کند اما از کشف خواص بی همتای آن توسط طب مدرن امروزی زمان زیادی نمی گذرد .

 

 

 
 
 
 

کشورهای کره و ژاپن قدیمی ترین مصرف کنندگان آلوورا در طب سنتی خود هستند و در کره ژل آلوورا با غلظت 99 درصد مصرف می شود. این وضعیت در سنگاپور و مالزی نیز گسترش یافته و استرالیا نیز بالاترین مصرف آلوئه را دارد و با حضور ژاپنی ها در استرالیا بازار مصزف نوشابه آلوئه ورا گسترش یافته است.

 
 
 

صبر زرد بی ساقه است البته برخی از آنها دارای ساقه ای بسیار کوتاه هستند. برگهای آن نیزه ای کلفت و گوشتی بالبه های دانه دار است و رنگ آن سبز خاکستری می باشد.

 

 
 
 

آلوورا به صورت ژل، پودر، کپسول، عصاره و برگ تازه مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع آرایشی، نوشابه سازی و دهها موارد دیگر استفاده گردیده و در بازار جهانی جایگاه مناسبی دارد.

 

 

 

خواص آلوورا:

 

ویتامین های موجود در آلوورا A ، B1 ،B2 ، B6 ،B12 ،C ، E و فولیک اسید ونیاسین و مواد معدنی شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ، کروم ، منگنز ، مس و روی می باشد .

 

در حفظ رطوبت پوست در پوستهای خشک کمک کننده است.

 

در بهبود آثار سوختگی، اثرات ضد التهابی مفید است.

 

قدرت جذب آلوورا 4 برابر سریعتر از آب می باشد.

 

دارای آنزیمهایی نظیر آمیلاز و لیپاز می باشد که برای کاهش چربی و قند خون مفیدند.

 
 

این معجزه گر خواص ضد لک ، ضد جوش ، آگنه ، چروک ، گوشت اضافه و آفتاب سوختگی و ضد عفونی کننده دارد.

 

گیاه دارویی الوورا در کاهش ریزش مو موثر است.

 
 

جالینوس معتقد است از آنجا که آلوورا خون را از ناحیه سر به طرف پا می راند لذا ازسکته های مغزی جلو گیری کرده واز تیرگی چشم می کاهد .

 
 
 
 

استفاده از این گیاه سبب سرعت در بهبودی زخمها ، جلوگیری از عفونت وهمچنین جلو گیری ازبجا ماندن آثار زخم وگوشتهای اضافی می گردد . طریقه ی استفاده ی این گیاه به این صورت بوده است که برگ این گیاه را از وسط برش داده و ژل بی رنگی که از آن خارج می شوده را بر روی زخم ها و بریدگی ها و سوختگی های سطحی میمالیدند

 
 

عصاره این گیاه برای حفاظت پوست وموی سر موثر بوده وباعث حالت دادن موودرخشندگی آن می شود .

 
 

بخور این گیاه تسکین دهنده درد سینوزیت می باشد واستنشاق بخار آبی که برگ آلوورا درآن ریخته شده باشد برای شخص مبتلا به آسم مفید است .

 
 

نوشیدن مداوم ومنظم آلوورا به شما اجازه می دهد بواسطه تامین طبیعی امینو اسیدهای ضروری بدن ، سلامتی بدن خودرا حفظ نمائید .

 

سبب تحرک ماهیچه ها وصحت کارکرد مفاصل می شود .

 
 

می تواند منبعی غنی از مواد سازنده را به شما ارائه کند که همواره پوستی سالم وشاداب داشته باشید وبا اثرات پیری پوست مقابله کنید

 

سطح انرژی بدن افزایش می یابد وبه شما کمک می کند تا وزن بدن مناسب ومتعادل گردد .

 

آلوورا بطور طبیعی مقاومت بدن را افزایش می دهد .

 
 

می تواند حرکت موجی روده را بهبود بخشیده وجذب پروتئین را افزایش دهد وهمزمان میزان باکتریهایی را که سبب تخمیر می شوند کاهش دهد .

 

آلوورا همچنین سبب کاهش سوزش قلب ، معده دیگر ناراحتی های گواراشی می شود .

 

متضمن سلامتی دهان ولثه می باشد .

 
 

فقط فکر کنید با استفاده فقط 60 الی 120 گرم نوشیدنی آلوورا در روز می توانیدتغییرات را در خود مشاهده کنید .

 
 

برای درمان زخم معده، زخم های گوارشی، کم خونی، بی خوابی، درد کلیه و برای انواع دیابت مفید است

 

 

 

تذکر:

 
 
 

ژل Aloe برای استعمال خارجی ماده بی خطری است، اما در موارد نادری سبب واکنش آلرژیک می شود. اگر پوست شما تحریک می شود مصرف آنرا ادامه ندهید.ژل Aloe برای درمان زخمهای عمیق مؤثر نیست.

 

- شیره آن می تواند سبب گرفتگی یا اسهال روده ای شدید گردد،

 
 

- زنان باردار یا شیرده نباید این ماده را مصرف کنند زیرا ممکن است سبب انقباضهای رحمی گردیده و سقط جنین را تحریک کند.

 
 

مصرف مسهل Aloe برای درمان بیماریهای معده ای- روده ای، انسداد روده ای،آپاندیسیت یا درد معده مبهم تجویز می شود.

 
 

- این ماده ممکن است سبب تشدید اولسرها، بواسیر، دیورتیکولوز، التهاب دیورتیکول،کولیت یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) گردد.

 
 

- مصرف طولانی مدت این ماده سبب وابستگی به آن می شود یا تعادل الکترولیتی رامختل می سازد. این ماده ممکن است سبب تغییر رنگ ادرار به رنگ قرمز بی ضرر گردد.

 
 

کودکان زیر ۱۲ سال نباید گیاه Aloe مصرف کنند.




تاریخ: چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:آلوورا , خواص آلوورا , آلوئه ورا , صبر زرد,
ارسال توسط اسماعیل عربی

خوراک هایی که بدن شما را پیر میکنند

 

غذای مانده ارزش غذایی کمتری دارد. به همین دلیل لازم است تا جای ممکن غذای هر روز در همان روز پخته و تازه مصرف شود.
در بحث بهداشت مواد غذایی واژه ای به نام «Left over» داریم یعنی پس مانده یا غذای باقی مانده. «پس مانده» یعنی کسی به عمد یا غیر عمد غذایی را درست و برای وعده های بعدی و روزهای آتی آن را نگهداری کند. در این مورد، هم بحث ارزش غذایی مطرح می شود و هم بهداشت غذایی. مسلماً غذای مانده ارزش غذایی کمتری دارد. به همین دلیل لازم است تا جای ممکن غذای هر روز در همان روز پخته و تازه مصرف شود. باید توجه داشت که بعد از پخت، غذا نباید بیش از ۲ ساعت بیرون از یخچال بماند زیرا نگهداری طولانی مدت غذا در خارج از یخچال، روی اجاق یا سر سفره می تواند باعث آلودگی آن شود.
توجه داشته باشید که مصرف غذاهای مانده باعث بروز بی حالی و تهوع در افراد می شود. علاوه بر این، بررسی پژوهشگران حاکی از آن است که غذاهای مانده و کنسرو شده موجب پیری بدن می شوند. برای هضم و جذب غذاهای مانده و برخی مواد غذایی و میوه های کنسرو شده، بدن باید انرژی و فرایند بیشتری نسبت به غذاهای تازه صرف کند. در بدن انسان سالم، مواد غذایی تازه قابلیت هضم و جذب سریع دارند اما جذب و هضم مواد غذایی مانده نیازمند فرایندهایی است که موجب پیری و از بین رفتن برخی سلول های بدن می شود و این پیری سلولی می تواند باعث پیری بدن شود.

 ● مواد غذایی از نظر فسادپذیری به ۳ گروه تقسیم می شوند؛
۱) فرآورده های دامی مثل گوشت، لبنیات، تخم مرغ که به دلیل مغذی بودن، رطوبت بالا و آب فعال درون آن ها، در معرض فساد بالاتری قرار دارند.
۲) برخی دیگر از مواد غذایی مثل برنج تا حدی در برابر فساد مقاوم ترند.
۳) برخی از مواد غذایی نیز مثل حبوبات خشک یا مغزها و خشکبار نسبت به فسادپذیری مقاومت بالاتری دارند و احتمال فساد آن ها کمتر است.

 ● نحوه ی نگهداری غذا در یخچال نیز مهم است
اگر غذا با حجم زیاد وارد یخچال شود، قسمت های مرکزی غذا نمی توانند به همان سرعتی که اطراف غذا سرد می شود، خنک شوند. گرم ماندن قسمت های مرکزی در طولانی مدت سبب می شود شرایط برای تکثیر میکروارگانیسم ها و تغییرات آنزیمی در مواد غذایی فراهم شود. البته تغییرات آنزیمی با توجه به نوع مواد غذایی، مختلف و متفاوت است اما به هر حال گرما هم واکنش های آنزیمی را تسریع می کند و هم سبب سریع تر شدن رشد و نمو میکروب ها می شود.

 ● نوع ظرف نیز مهم است
نوع ظرفی که غذا در آن در یخچال نگهداری می شود نیز از نظر واکنش های شیمیایی که بین غذا و ظرف رخ می دهد، اهمیت دارد. به طور مثال، روکش آلومینیومی برای مواد غذایی اسیدی مثل غذاهای حاوی رب گوجه مناسب نیست.
مصرف غذاهای مانده باعث بروز بی حالی و تهوع در افراد می شود. علاوه بر این، بررسی پژوهشگران حاکی از آن است که غذاهای مانده و کنسرو شده موجب پیری بدن می شوند
به گزارش تبیان، نگهداری مواد غذایی اسیدی و ترش در داخل ظروف روحی یا رویی نیز سبب خورانندگی آن می شود به عبارتی آلومینیومی که در این ظروف وجود دارد وارد مواد غذایی می شود بنابراین استفاده از این ظروف برای نگهداری مواد اسیدی مناسب نیست. بر اساس تحقیقات انجام شده در زمینه ی ظروف روی که آلومینیوم در آن ها به کار رفته، مشخص شده است که مصرف آلومینیوم در بلندمدت سبب ابتلا به آلزایمر می شود، بنابراین به جز این مورد، استفاده از ظروف روی اشکال دیگری ندارد. با دقت در ظروف روی که جهت نگهداری آب لیمو یا ماست استفاده می شوند، در می یابیم که بعد از یک یا دو روز ظرف سیاه می شود چرا که نگهداری مواد اسیدی مانند آب لیمو و ماست در این ظروف سبب خورانندگی ظرف می شود بنابراین استفاده از مواد اسیدی هم ظرف را خراب می کند و هم آلومینیوم را وارد مواد غذایی می کند.

 ● غذاهای مانده را فریز نکنید
برخی خانواده ها غذای مانده را در فریزر می گذارند در حالی که در تمامی منابع علمی این موضوع آمده که پس مانده ی غذا را نباید فریز کرد و حداکثر تا ۴۸ ساعت می توان آن را در یخچال نگه داشت.
حین گرم کردن مجدد نیز باید حداقل ۶۰ درجه ی سانتی گراد به آن حرارت داد. متأسفانه این جزو مشکلاتی است که در مورد غذاهای مانده پیش می آید زیرا حرارتی که مجدداً برای گرم کردن شان به آن ها داده می شود به این حد نمی رسد و این امکان وجود دارد که میکروب های وارد شده در غذا در آن ها باقی مانده و سبب مسمومیت فرد شوند.
بنابراین، درست کردن غذا برای ۲ وعده و نگهداری آن در یخچال به ویژه برای خانواده هایی که در آن کودک هست یا خانم باردار یا شیرده یا افراد مسن، بیمار یا کسانی که مشکلات ایمنی دارند، مناسب نیست.




تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:خوراك هايي كه بدن شما را پير مي كند,
ارسال توسط اسماعیل عربی

نکات مهم جستجو کردن در گوگل را یاد بگیرید

 

گوگل

گوگل

 

آیا پس از چند سال کار با اینترنت و بودن در فضای وب فکر می کنید در ابتدایی ترین موضوع، یعنی سرچ گوگل حرفه ای هستید؟ توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد. تا جایی که “گوگل کردن” به فعل تبدیل شده و معادل سرچ کردن در اینترنت به حساب می آید.

اما به راستی چقدر با ریزه کاری های سرچ کردن آشنایی داریم؟ مثلا خود شما چقدر طول می کشد تا با سرچ به محتوای مورد نظرتان برسید؟ اگر این زمان برای شما طولانی است با دانستن چند نکته کوچک می توانید  سرچ خود را بهبود دهید و زودتر به محتوای مورد نظرتان برسید.

۱- در ابتدا لازم است بگوییم که جستجوی گوگل بر مبنای کلمات کلیدی است که وارد می کنید. هر چه این کلمات دقیق تر باشند، موتور گوگل شما را زودتر به محتوای مورد نظرتان می رساند. وقتی عبارت information and communications technology را در تایپ می کنید، گوگل به دنبال صفحاتی می گردد که این سه عبارت در آن وجود داشته باشد. در این حالت ترتیب برای گوگل اهمیتی ندارد.

چیزی که در بین عموم جا افتاده این است که استفاده از کلمات زیاد برای سرچ بد است. این باور درست نیست. چون استفاده از کلمات محدود هم گستره سرچ شما را بسیار بزرگ می کند. به نظر من برای جستجو استفاده از سه تا پنج واژه مناسب است.

اگر می خواهید این عبارت را دقیقا به همین ترتیب جستجو کنید کافی ست آن را در کوتیشن قرار دهید.

 ”information and communications technology”

دقت کنید در گوگل عباراتی که میان کوتیشن قرار می گیرند نباید بیشتر از ده کلمه باشد. گوگل بیشتر از ده کلمه را نمی پذیرد.

نکاتی که در مورد سرچ گوگل نمی‌دانید

 

2- حالا فرض کنید می خواهید به دنبال صفحاتی بگردید که یا دارای عبارات information  باشند یا communication و یا technology. در این حالت از عملگر OR استفاده می کنیم. عملگرهای منطقی در گوگل دقیقا بر همان مبنای ریاضی کار می کنند.

Information OR communications OR technology

همچنین می توانید به جای عبارت OR از ععلامت مخصوص آن | (پایپ نامیده می شود) استفاده کنید.

۳- در جستجوهای گوگل، عبارتی مانند to، a، the و مانند اینها دور ریخته می شود و به حساب نمی آید. اگر می خواهید این عبارت ها حتما در سرچ لحاظ شوند کافیست از علامت + استفاده کنید.

۴- علامت – (منفی) نیز کاربرد جالبی دارد و بسیار کارآمد است. فرض کنید به دنبال محتوایی هستید که دارای عبارت information and communications technology باشد ولی از شرکت apple در آن حرفی زده نشده باشد. برای این کار کافی ست مانند نمونه زیر سرچ کنید.

“information and communications technology”‌ – “apple”‌

با این کار، گوگل تمام محتواهایی که عبارت information and communications technology را دارد پیدا می کند و آنهایی که کلمه apple در آنها ذکر شده را فیلتر می کند و سپس نتایج را به شما نشان می دهد.

۵- ترفند دیگری که نیاز دارید، * است. فرض کنید دنبال محتوایی هستید که دقیقا نمی دانید برای سرچ کردن ان باید از چه واژه ای استفاده کنید. کافیست به جای واژه ای که نمی دانید از علامت * استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید.

microsoft * windows

6- اگر بخواهید به دنبال عنوان های یک سایت مشخص بگردید چه می کنید؟ با تایپ کردن عبارت INTITLE در مقابل اسم سایت، عناوین برایتان به نمایش در خواهد آمد. البته این در شرایطی ایت که برای صفحات آن وبسایت اینتایتل تعریف شده باشد.

iranvij :INTITLE

7-  فرض کنید می خواهید دوربین دیجیتالی بخرید و محدوده قیمت برای تان اهمیت دارد. چه طور سرچ می کنید؟ برای این منظور کافیست از “…” استفاده کنید. برای مثال:

Camera digital $800…۱۰۰۰

۵- اگر به دنبال موضوعی در سایت خاصی هستید، می توانید از عبارت site: در قسمت سرچ بهره ببرید. با این کار گوگل تنها صفحاتی را به عنوان نتیجه نشان تان می دهد که مربوط به سایت ذکر شده باشند.

Site: iranvij.ir

همچنین اگر محقق هستید و به سرچ دقیق احتیاج دارید، می توانید از صفحه جستجوی پیشرفته گوگل تحت عنوان Advanced Search و به آدرس http://www.google.com/advanced_search  مراجعه کنید.

قبل از سرچ کردن کمی روی معنای عبارت فکر کنید و بهترین کلید واژه ها برای جستجو را بیابید و استفاده کنید.




ارسال توسط اسماعیل عربی

 
 

یه بغل گربه ناز و ملوووووس تقدیم تو باد


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اوزاع تعصف برانگیظ صواد بعضی
ها در ایران !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


باااااز نسیم خنکی می وزد از پاچه
ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


مرحبا به این اعتماد به نفس

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


عاقبت وخیم همبازی شدن با گاو!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این یعنی حد نهایت رفاقت


گروه
                        اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


خارق العاده ترین مهارت در صنعت خودرو !

گروه اینترنتی پرشین استار |
                        www.Persian-Star.org


وقتی سلطان جنگل هم بر میگرده خونه...

گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همچین درشكه عجیبی رو تا حالا دیده بودید؟!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


رکورد که یکی دو تا نیست؛ اینم یه رکورد دیگه


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اینجا دیگه آخر خطه !


گروه
                        اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


كاریكاتور برنده به مناسبت روز مادر

گروه اینترنتی پرشین
                        استار
                        | www.Persian-Star.org


وفاداری تا آخرین لحظه


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدون شرح !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



دوست داشتنی
ترین معلم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یه بوس آبدار و متفاوت !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


وااااااای یعنی این مامانه منه ؟!


گروه اینترنتی پرشین استار |
                        www.Persian-Star.org


امان از دست این نقاشای مردم آزار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


خدایا این حال خوش رو از ما نگیر


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:تبسم , خنده , خنده بازار , عكس هاي خنده دار,
ارسال توسط اسماعیل عربی

تکثیر و پرورش ماهی پرت:
ماهی پرت (Parrot fish) یاطوطی ماهی آب شیرین ، دو رگه ای زببا از خانواده سیچلاید ماهیان (Cichlidae) و راسته سوف ماهی شکلان (Perciformes) می باشد که طرفداران بسیاری را به خاطر نوع فیزیک چهره و رنگ آمیزی به خود اختصاص داده است

.: www.PersianFish.com :.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:تکثیر و پرورش ماهی پرت ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

پرت

  

دو گونه از سیچلاید ها وجود دارند که پرت سیچلاید نامیده می شوند. نوع ارجینال و اصلی ماهی ای سبز رنگ است که از رودخانه ی آمازون و اورینکو در آمریکای جنوبی می آید. نر ها تا 30-40 سانتیمتر رشد می کنند. نام این ماهی به خاطر دهان بزرگ و طوطی وار آن است.این ماهی کمتر مورد توجه قرار گرفته و بسیار کم تکثیر شده است.


 

نوع دوم که به تازگی بر محبوبیت آن افزوده شده است با نام پرت فیش قرمز(Red Parrot Cichlid) یا پرت خونی(Blood Parrot Cichlid) شناخته می شود. در بازار به این ماهی طوطی ماهی هم گفته میشود . زمانی که این ماهی چندین سال پیش برای اولین بار عرضه شد به رنگ نارنجی بود ولی امروزه در رنگ های مختلف همچون نارنجي و زرد و قرمز و گلبهي و صورتي و همينطور رنگهاي نا پايدار هورموني كه با غذاهاي رنگي پايدار ميمانند ، همانند آبي و سبز و سبز يشمي و زرشكي عرضه می شوند. رنگهاي  قرمز پر رنگ و سرخابي رنگ و صورتي رنگ و زرد رنگ و پرتغالي در حقيقت اصليترين رنگهاي ماهيان پرت هستند. به غير از اين رنگها رنگهاي ديگري همچون آبي و سبز يشمي و سبز روشن و زرشكي در ماهيان پرت ديده ميشود. اين رنگها پايداري نداشته و هرچه ماهي بزرگتر بشود اين رنگها جاي خود را به همان رنگهاي اصلي كه ذكر شد ميدهند. مثلا يك پرت نا بالغ سبز روشن وقتي بالغ ميشود به رنگ زرد در ميايد. و يا يك پرت زرشكي رنگ وقتي بزرگتر ميشود رنگش كمرنگ و به صورتي ميكشد. رنگهاي اصلي ماهيان پرت پايدار ميباشد. ولي رنگهاي ديگر ماهيان پرت پايداري نخواهند داشت. آنها را با غذاهاي خاصي تغذيه ميكنند تا نهايتا مدت بيشتري رنگ غير طبيعي انها پايدار بماند. ولي با گذشت زمان آنها تغيير رنگ داده و مثلا يك پرت آبي رنگ و يا يشمي رنگ هرگز در آن رنگش پايدار نبوده و بي رنگ خواهد شد. بهتر است شما هنگام خريداري پرت آندسته از پرتها را خريداري نمائيد كه رنگ اصلي ماهيان پرت را دارا هستند. براي تقويت رنگ ماهيان پرت خود ميتوانيد از غذاي مخصوص پرت استفاده نمائيد.


اين غذاهاي خشك و آماده در بسته بنديهاي كوچك و بزرگ  در بازار و آكواريوم فروشيها يافت ميشوند.اين خوراكهاي مخصوص معمولا چيني و يا ژاپني و يا ساخت آلمان هستند.در روي بسته بندي كشور سازنده ثبت شده است. بهترين غذاهاي خشك ماهيان سيچلايد را كشور آلمان توليد ميكند. و البته به خاطر مرغوبيت قيمت آن هم بيشتر از انواع ديگر آنست.اين غذاهاي آماده رنگ ماهيان شمارا تقويت كرده و شفاف و پررنگ ميكند. اين غذاهاي هورمني باعث شادابي ماهيان شما ميشود. آب را كدر و تار نميكند و رشد ماهيان شما را تسريع ميكند.

 


 

پرتها ماهيان عقيمي هستند و اگرچه در آكواريوم تخم گذاري ميكنند اما ماهي نر قادر به بارور كردن تخمها نميباشد. آنها را به شكل تخصصي تري كه در ايران هم آنچنان مقدور نميباشد تكثير ميكنند. پرت در آکواریوم تخم ریزی می کند و حتی ممکن است بطور مرتب نیز تکرار شود و موردی که بسیار معمول است این است که همچون دیگر سیچلاید ها بعد از پسندیدن همدیگر محلی را برای تخم ریزی پاک می کنند و سپس تخم ها را در آن مکان قرار می دهند . با این وجود در بیشتر مواقع بچه ای از تخم ها بیرون نمی آید.حتی در چنین شرایطی نیز والدین چند روزی از بچه ها نگهداری می کنند تا سر انجام تخم ها توسط قارچ ها فاسد می شوند و بعد نیز به نظر می رسد که توسط والدین خورده می شوند . ولی باید توجه داشت که احتمالا تکثیر آنهاباید مانند دیگر سیچلاید ها باشد.


 

پرت فیش قرمز یکی از گونه هایی است که توسط بشر به وجود آمده است(Man-Made Hybrid). والدین اصلی این ماهی بطور دقیق شناخته شده نیستند.ولی به نظر می رسد که گونه هایی چون سورم (Heros Severom) ،سیچلاید میداس(Midas Cichlid)و ... پدر و مادر این ماهی باشند.

 


 

به توجه به اینکه این ماهی بوجود آمده توسط بشر است زیستگاه اصلی و بومی ای ندارد.ولی با با توجه به والدینش احتمالا pH  ای بین 6-7.5  برای این ماهی مناسب خواهد بود.درجه حرارت مناسب نیز 22-28 خواهد بود. پرت فیش می تواند تا 20-25 سانتی متر رشد کند.عمر آنها نیز نسبتا زیاد بوده و می توانند برای چندین سال زندگی کنند.


آنها ماهيان بسيار مقاوم و زيبائي هستند و ميتوانيد با ديگر ماهيان سيچلايد آنها را در يك مخزن نگه داري كنيد . آنها همانند ديگر سيچلايدها پرخاشگرند و به فضاهاي مخفي و پناهگاهها در آكواريوم علاقه وافري دارند. براي تزئين مخزن آنها ميتوانيد از كوزه هاي سفالي و سنگهاي طبيعي كه در كنار رودخانه ها يافت ميشوند استفاده نمائيد .


انواع غذاهاي خشك مثل لوفك ميتواند غذاي مناسبي براي انها باشد. تغذيه با خوراك گوشتي و دل خرد شده باعث سلامتي و رشد هر چه بيشتر انها ميشود. هفته اي لا اقل يكبار ميتوانيد آنها را با دل و يا ماهيهاي كيليكاي خرد شده تغذيه نمائيد. شما ميتوانيد در هفته يك برگ كاهو را در آكواريوم انداخته تا ماهيان پرت شما و ديگر ماهيان سيكليده شما از آن تغذيه نمايند . كاهو سرشار از مواد معدني و آلي ميباشد و رنگ ماهيان شما را تقويت كرده و باعث سلامت انها ميشود . وجود اسفناج در ميان گوشتهاي خرد شده كه به آنها ميدهيد رشد آنها را چشمگير ميكند.

 


 

آب مخزن آنها بايد به خوبي تميز و تسويه شود و هر 20 روز يكبار براي سلامت آب مخزن به مقدار يك سوم از آن را سيفون و تخليه و تازه سازيد. وجود مقداري نمك طعام در مخزن نگهداري ماهيان لازم ميباشد و بهترين ضد عفوني كننده محيط اب است. در هر بار تخليه كامل آب آكواريوم و آب اندازي مجدد آن به ازائ هر 20 ليتر آب داخل مخزن يك قاشق نمك طعام در آب بريزيد.

 



تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:پرت ماهي,
ارسال توسط اسماعیل عربی

فلاور هورن يگي از زيباترين ماهيهاي آب شيرين است که نسبت به سيکليد هاي ديگر قيمت بالايي دارد فلاور هورن داراي گونه ها ورنگ هاي متنوعي است براي هر چه زيبا تر شدن رنگ فلاورها ميتوانيد انها را با غذا هاي زنده و کاهو واسفناج تغذيه کنيد که رنگ ماهي شما را زيبا تر ميکند همچنين ميتوانيد از غذاهاي رنگدانه که براي رنگ دهي به بدن ماهي ها مخصوصا فلاور ساخته شده استفاده کنيد .

بعضي ها اعتقاد دارند که ماهي فلاور ماهي دو رگه است که از جفت گيري دو نوع ديگر از سيکليدها به وجود امده است فلاورها تا 30 سانتي متر رشد ميکنند ماهيهاي بسيار خشني هستند که حتي به هم نوعان خويش رحم نمي کنند و به انها اسيب ميرسانند ازماهي هاي هيبريد هستند اسم علمي ندارند در عوض اسم چيني دارن عده اي عقيده دارن که پيدايش اين ماهي بر اثر جهش ژنتيکي سيکليد هاست ولي دلايل زيادي هست که اين ماهي در اثر جفت گيري هاي انتخابي بشري بدست اومده.
شرايط سخت اکواريوم رو از لحاظ دما، سختي اب و پ هاش و نيترات رو تحمل ميکند ولي بهترين پ هاش براي انها 7 تا 7.8 هست. ودماي 27 تا 32. مثل تمام سيکليد ها فضاي بزرگ براي شنا و مخفيگاه رو در اکواريوم دوست داره ولي به گياه طبيعي جور نيست. شن کف رو هم بهم ميريزه. تا 30 سانت رشد ميکنند.در سطوح مياني و کف اکواريوم شنا ميکنند تقريبن انواع غذا هارو ميخورن چه زنده و چه خشک ويا فريز شده.ماهي بسيار مهاجمي هست و عمومن با ماهي ديگري سازگاري ندارد بهتراست با دست به او غذا ندهيد!بعضي عقيده دارند که با سيکليد هاي بزرگ ميشود نگهداري بشود اين ماهي براي رشد خوب احتياج به 200 ليتر أب دارد
فلاور ها معمولا عادت دارند براي خودشان 1 مکان يا چند نقطه در آکواريوم را انتخاب کرده و آن را گود ميکنند و آنجا را به مکاني امن براي استراحت و زندگي اتخاب مينمايند در بالغين اين رفتار براي نگاهداري تخم ها و بچه ماهيان درون اين گودال نيز ديده ميشود در مورد تعيين جنسيت اين ماهي بايد گفت نوع نربالغ روي سرش برامدگي وجود دارد ولي نوع ماده چنين نيست نربالغ داراي رنگ زيبا ترومتنوع تر نسبت به ماده است ماهي ماهي نر لبهاي پهن و ضخيمتري نسبت به ماده دارد و کمي دهانش بزرگتر است نوک لوله تخمدان درست شبيه تخم و لبه آن گرد است نوک لوله اسپرم نر شبيه به نوک قلم ني و زوکي شکل است. در مورد فلاور هورن , بايد بدونيد ماهي ماده هم ميتونه رو سرش برامدگي داشته باشه , و با توجه به گونه اش داراي رنگهاي بسيار زيبا باشه که خيلي از نرها نداشته باشن,شناخت فلاور نر و ماده با اسکار تفاوت داره خيلي مشکل تره.براي تغذيه آنها بهتر است از پروتپين هاي خالص استفاده شود مانند دل گاو گوشت ميگو ويا ماهيان ريز

روش تکثير فلاور مانند اسکار است فقط بايد توجه داشت که براي تکثيرنر وماده بالغ را در کنار هم قرار دهيد اگر نر وماده همديگر را براي جفت گيري پذيرفتند که هيچ ولي اگر نوع نر ضربات شديدي را به ماده وارد کرد خيلي زود بين ماهي نر وماده يک شيشه قرار دهيد و پس از يک هفته شيشه را از بين انها بر داريد اگر دوباره ماهي نر خشونت به خرج داد انگاه يا ماهي نر ويا ماده را عوض ميکنيم وهمين کار را انجام ميدهيم تا جفت مناسب را پيدا کنيم اين ماهيان در حدوده 1000 تخم ميگذارند در صورتي که شما ماهي ماده را در صورت ضربات ماهي نر کنترل نکيند و جدا نکنيد منجر به مرگ حتمي ماهي ماده خواهد شد
شرايط خلقي ماهي نر براي عمليات جفتگيري يکي از حياتي ترين مسائل است بعد از تميز نمودن محل تخم ريزي بوسيله ماهي نر و تخم گذاري از سوي جفت فلاور به مدت 3 الي 4 روز طول خواهد کشيد که تخمها به لارو و بعد از 5 الي 6 روز به بچه ماهي تبديل شده و ميتوانند تغذيه نمايند و ديگر نيازي بوجود والدين آنها نيست 

 

 


غذاي مخصوص فلاور هورن که داراي تاثير نمو رنگ بر روي ماهي و همچنين تسريع در رشد ماهي

اين ماهي متعلق به خانواده ي بزرگ سيشليدها است . بارش بومي گواتمالا تا پاناماي غربي مي باشد طولش به 8 تا 10 سانتيمتر مي رسد اين ماهي به رنگ خاکستري با 8الي 9 راه راه تقريبا مشکي مي باشد که البته جلاي بدنش نسبت به سرحال بودنش متغيير است در ضمن نوع ديگري نيزوجود دارد که کاملا سفيد است و هيچ خطي در بدن ندارد و همراه با نوع نقش دارش به فروش مي رسد بارش ذاتآ ماهي بسيارخشني است وبااينکه دهان کوچکي دارد آرواره هاي بسيار قوي ودندان هاي کوچکش هنگام گازگيري عاقبت ناخوشايندي را براي ماهي مقابل رقم مي زند مي توان گفت گونه سفيد و بي نقش کمي آرام تر مي باشد .


نر يا ماده بودن اين ماهي به آساني قابل تشخيص است ماهي ماده کمي کوچکتر و شکمش کمي متورم و در صورتي که آماده ي تخم ريزي باشد نسبت به آماده بودنش رنگ شکم از زرد تا برنزي مي باشد،ماهي نر داراي باله هاي پر جلاتر و باله هاي پشت ومخرجش کاملا کشيده تر و تا انتهاي دم و حتي بيشتر ادامه دارند هنگام جفت خوردن خشونت اين ماهي زياد مي شود و در زمان تخم ريزي خشونت آنها بيشتر وزماني که بچه ها سر از تخم در آورند اين ماهي بسيار تهاجمي تر مي شود به طوري که هيچ نوع ماهي ديگري را نمي توان همراه با آنها نگهداري کرد و همچنين به هر جسم خارجي عکس العمل نشان مي دهند و به آن حمله ور مي شوند و تا پاي جان از فرزندان خود محافظت مي کنند واگر احساس ترس و نا امني کنند جاي بچه هاي خود را پنهاني عوض مي کنند ودر نهايت اگر بيش از حد بترسند فرزندان خود را مي خورند تا دست کس ديگري به بچه ها يشان نرسد . بچه گيري از اين ماهي بسيار آسان است و تنها وسيله ي مورد نياز يک کوزه ي سفالي مي باشد تا در آنجا تخمريزي کنند آکواريوم مورد نياز هر چند کوچک باشد چندان مهم نيست شما در آکواريمي حتي که به طول 30 سانتيمتر مي توانيد از يک جفت بارش متوسط بچه گيري کنيد ؛ بچه ها را مدت زيادي(( تا وقتي که در آکواريم فضا براي زندگي بچه ها باشد )) مي توان در کنارپدرو مادرشان آنها را نگه داري کرد. بعد از تخم ريزي بچه ها در حدود24الي 36 ساعت از تخم سر در مي آورند و بعد از 5 روز شناي آزاد و دسته جمعي مي کنند بچه بارش ها هر نوع غذاي ريزي را مي خورند،پدرو مادر مي توانند غذاي فرزندان خود را تا مين کنند البته بهتر است در ابتدا ازتخم ميگو وبعدآ کاهوي کاملآ ريز شده وغذاهاي پودري استفاده کرد.
خصوصيت ديگر بارش نر اسپرم آن است به طوري که با اکثر سيشيلد ها قابليت جفت شدن را داراست. بارش هاي دو رگه بسيار زياد هستند حتي اسپرم بارش نر مي تواند تکثير بعضي از ماهي ها که تقريبا در آکواريم نا ممکن مي باشد را ممکن مي سازد((مانند پرت فيش)) .
براي تغذيه ي بارش بهتر است از لوفاگ متناسب با دهانش وغذاهاي گوشتي از جمله دل گاو و... استفاده کنيد .بارش کاهو را دوست دارد وبه سرحال بودنش کمک مي کند البته اين ماهي شکارچي نيز است وماهي هاي کوچک را براحتي شکار مي کند . مي توان گفت محيط زندگي دررفتار اين ماهي بسيار موثر است مثلآ اگر بارش را از بچگي با ماهي هاي آرام وگياه خوار بزرگ کنيد اين ماهي مهاجم به ماهي بسيار آرامي تبديل خواهد شد.(( البته به غير از زمان جفت گيري)) .
براي خريد بارش آن را در اندازه هاي کوچکتر نسبت به ماهيان خود بخريد تا نتواند به آنها آسيب برساند .

 
 
 

 

این مطلب برای کسانی است که ساکن تهران هستند اگر می خواهید

 غذای مناسب برای فلاور خود تهیه کنید می توانید به ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری مراجعه کنید زیرا تنوع غذایی بیشتری نسبت به خیابان نواب دارد

 
 
 

 

 

این ماهی یکی از کمیاب ترین فلاور ها می باشد

 




تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:ماهي فلاورهون , فلاور , فلاور ماهي,
ارسال توسط اسماعیل عربی

فروردين
اكنون مريخ به برج جوزا مي رود. در چند هفته آينده فردي راحت وهماهنگ با سايرين خواهيد بود. اگر دوست خردادي داريد، شادي و نشاط زيادي برايتان مي آورد. برويد بيرون و همه چيز را با ديد خودتان ببينيد.

ارديبهشت
امروز دچار شک و تردید و دودلی هستید اما با احساسات خود مبارزه نکنید به حس ششم خود اعتماد کنید. همه چیز در حال تغییر است اگر این مساله به براحتی بپذیرید می توانید خودتان را از درگیر شدن در شرایطی که تنها چند روز طول می کشد حفظ کنید.

خرداد
روز پرمشغله اي ديگر. مريخ به برج شما مي رود، بي صبر و تحمل تر از هميشه هستيد. سعي كنيد كمي آرام باشيد در غير اين صورت زمان هاي بسيار خوبي را از دست مي دهيد.

تير
تنها یک متولد تیر عاقل می تواند از سیارات استفاده کند.در حالیکه قسمت کار چارت شما به بیشترین مقدار رسیده است سیاره مریخ نیز وارد برج جوزا،بخش مرموز چارت شما،می شود.در حالیکه در اوج درخشش در حرفه تان هستید،شخصی سعی دارد از شما پیشی بگیرد.مراقب باشید حتماً موفق می شوید.


مرداد
به نظر مي رسد كه امروز كسي كنترل زبانش را از دست داده است. او نمي داند كه چه موقع جلوي زبانش را بگيرد. و بي محابا، راجع به هرچيزي در اين دنيا نظر مي دهد. اين مسئله موجب ناراحتي شما مي شود خصوصاً زماني كه در مورد چيزهايي صحبت مي كند كه شما در آن مهارت داريد. شما نمي خواهيد كه احساسات وي را جريحه دار كنيد ولي آرزو مي كنيد كه ساكت شود!

شهريور
فکر و احساس تان با هم کار می کنند.در نتیجه در مورد مسائلی که همیشه خونسرد و آرام با آنها برخورد می کردید،امروز جدی و ناآرام هستید.صحبت با یک نفر که او را خوب می شناسید به مسائل خصوصی کشیده می شود اما باید در این زمان در موردش صحبت کنید.

مهر
ستارگان بیانگر این هستند که امروز روزی عالی برای در میان گذاشتن افکارتان با دیگران و شرکت در مباحثات و صحبت های دیگران است.گر چه شما آن کنترلی را که دوست دارید روی صحبت های خود داشته باشید،ندارید و ممکن است هر چیزی که در ذهن تان می گذرد را بازگو کنید.افکار و احساسات شما پشت سرهم کار می کنند و نتیجه ممکن است بسیار عالی باشد و یا بسیار مضحک و خنده دار.

آبان
تصمیم دارید که امسال به اهداف تان و طرح هایی که برای آن ها برنامه ریزی کرده اید،برسید بنابراین دائم در حال بررسی آن ها هستید.اگر به دنبال کاری جدید می گردید،دست به کار شوید.اگر در ابتدا دچار مشکل شدید ناراحت نشوید،همین که بدانید چه کاری می خواهید انجام دهید خودش به شما انرژی لازم را می دهد.

آذر
ديگران نيروي جاذبه شما را حس مي كنند و از اين كه به زندگيشان هيجان وارد مي كنيد قدردان هستند. اين تاثير بسيار بزرگ و مثبتي براي شما دارد و نه تنها شهرت حرفه اي شما را بالا مي برد بلكه محبوبيت شخصي شما را نيز زياد مي كند. يادتان باشد كه زيادي به خود غره نشويد وگرنه شخصي سعي خواهد كرد غرورتان را بشكند.

دي
هم اكنون مارس به سمت برج جوزا حركت كرده است و به نظر مي رسد كه شما داريد كار دو نفر را انجام مي دهيد. اين درست است كه شما بدون شك يكي از قوي ترين علائم هستيد، ولي اگر مواظب نباشيد ممكن است تحت فشار عصبي قرار بگيريد. پس كارها را يكي پس از ديگري انجام دهيد.

بهمن
اکنون که مریخ وارد خرداد می شود و به قسمت ابراز احساسات شخصی خلاقیت فرزندان و چارت شما مربوط می شود . شما کاملاً می توانید به روشی ممکنی پیشرفت کنید و شما نیروی های بالقوه ای دارید که هم اکنون در حال فعال شدن هستند. به خود آزادی دهید و به دیگران نشان بدهید که تا چه اندازه با استعداد و خلاق هستید به خصوص در رابطه با ایده های جدید و تازه .

اسفند
مریخ به برج جوزا نقل مکان می کند و در همان اساس نمودار شما. حالا موضاعاتی که به خانه مربوط می شود مرکز توجه شما می شوند. اگر بخواهید اسباب کشی کنید شریک زندگی تان یا خانواده تان مخالف است. شما باید به جای قشقرق و اشکهایی که راه هر کسی را می گیرد از کنترل ماهرانه استفاده کنید.




تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:فال فردا جمعه چهارم فروردین ماه سال 1391 ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

فروردين
اكنون مريخ به برج جوزا مي رود. در چند هفته آينده فردي راحت وهماهنگ با سايرين خواهيد بود. اگر دوست خردادي داريد، شادي و نشاط زيادي برايتان مي آورد. برويد بيرون و همه چيز را با ديد خودتان ببينيد.

ارديبهشت
امروز دچار شک و تردید و دودلی هستید اما با احساسات خود مبارزه نکنید به حس ششم خود اعتماد کنید. همه چیز در حال تغییر است اگر این مساله به براحتی بپذیرید می توانید خودتان را از درگیر شدن در شرایطی که تنها چند روز طول می کشد حفظ کنید.

خرداد
روز پرمشغله اي ديگر. مريخ به برج شما مي رود، بي صبر و تحمل تر از هميشه هستيد. سعي كنيد كمي آرام باشيد در غير اين صورت زمان هاي بسيار خوبي را از دست مي دهيد.

تير
تنها یک متولد تیر عاقل می تواند از سیارات استفاده کند.در حالیکه قسمت کار چارت شما به بیشترین مقدار رسیده است سیاره مریخ نیز وارد برج جوزا،بخش مرموز چارت شما،می شود.در حالیکه در اوج درخشش در حرفه تان هستید،شخصی سعی دارد از شما پیشی بگیرد.مراقب باشید حتماً موفق می شوید.


مرداد
به نظر مي رسد كه امروز كسي كنترل زبانش را از دست داده است. او نمي داند كه چه موقع جلوي زبانش را بگيرد. و بي محابا، راجع به هرچيزي در اين دنيا نظر مي دهد. اين مسئله موجب ناراحتي شما مي شود خصوصاً زماني كه در مورد چيزهايي صحبت مي كند كه شما در آن مهارت داريد. شما نمي خواهيد كه احساسات وي را جريحه دار كنيد ولي آرزو مي كنيد كه ساكت شود!

شهريور
فکر و احساس تان با هم کار می کنند.در نتیجه در مورد مسائلی که همیشه خونسرد و آرام با آنها برخورد می کردید،امروز جدی و ناآرام هستید.صحبت با یک نفر که او را خوب می شناسید به مسائل خصوصی کشیده می شود اما باید در این زمان در موردش صحبت کنید.

مهر
ستارگان بیانگر این هستند که امروز روزی عالی برای در میان گذاشتن افکارتان با دیگران و شرکت در مباحثات و صحبت های دیگران است.گر چه شما آن کنترلی را که دوست دارید روی صحبت های خود داشته باشید،ندارید و ممکن است هر چیزی که در ذهن تان می گذرد را بازگو کنید.افکار و احساسات شما پشت سرهم کار می کنند و نتیجه ممکن است بسیار عالی باشد و یا بسیار مضحک و خنده دار.

آبان
تصمیم دارید که امسال به اهداف تان و طرح هایی که برای آن ها برنامه ریزی کرده اید،برسید بنابراین دائم در حال بررسی آن ها هستید.اگر به دنبال کاری جدید می گردید،دست به کار شوید.اگر در ابتدا دچار مشکل شدید ناراحت نشوید،همین که بدانید چه کاری می خواهید انجام دهید خودش به شما انرژی لازم را می دهد.

آذر
ديگران نيروي جاذبه شما را حس مي كنند و از اين كه به زندگيشان هيجان وارد مي كنيد قدردان هستند. اين تاثير بسيار بزرگ و مثبتي براي شما دارد و نه تنها شهرت حرفه اي شما را بالا مي برد بلكه محبوبيت شخصي شما را نيز زياد مي كند. يادتان باشد كه زيادي به خود غره نشويد وگرنه شخصي سعي خواهد كرد غرورتان را بشكند.

دي
هم اكنون مارس به سمت برج جوزا حركت كرده است و به نظر مي رسد كه شما داريد كار دو نفر را انجام مي دهيد. اين درست است كه شما بدون شك يكي از قوي ترين علائم هستيد، ولي اگر مواظب نباشيد ممكن است تحت فشار عصبي قرار بگيريد. پس كارها را يكي پس از ديگري انجام دهيد.

بهمن
اکنون که مریخ وارد خرداد می شود و به قسمت ابراز احساسات شخصی خلاقیت فرزندان و چارت شما مربوط می شود . شما کاملاً می توانید به روشی ممکنی پیشرفت کنید و شما نیروی های بالقوه ای دارید که هم اکنون در حال فعال شدن هستند. به خود آزادی دهید و به دیگران نشان بدهید که تا چه اندازه با استعداد و خلاق هستید به خصوص در رابطه با ایده های جدید و تازه .

اسفند
مریخ به برج جوزا نقل مکان می کند و در همان اساس نمودار شما. حالا موضاعاتی که به خانه مربوط می شود مرکز توجه شما می شوند. اگر بخواهید اسباب کشی کنید شریک زندگی تان یا خانواده تان مخالف است. شما باید به جای قشقرق و اشکهایی که راه هر کسی را می گیرد از کنترل ماهرانه استفاده کنید.

 

 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:فال امروز پنجشنبه سوم فروردین ماه سال 1391 ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

كنجد
سلامت نیوز: كنجد دارای پروتئین، ویتامین‌های B,D,E,F و لسیتین Lecithin می‌باشد. مقدار روغن آن در حدود ۵۰% است روغن كنجد مركب از حدود ۷۰% اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیك اسید، ‌اولئیك اسید و مقداری اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید پالمتیك و آراشیدیك اسید می‌باشد.

روغن كنجد یكی از روغن‌های اشباع نشده و مفید برای بدن است و در آمریكای شمالی و كانادا به مقدار زیاد مصرف می‌شود و دلیل آن است كه این روغن نه فقط كلسترول بدن را بالا نمی‌برد بلكه آن را كاهش می‌دهد. برای تهیه روغن كنجد معمولا دانه‌ها را می‌شویند تا رنگ روی آن از بین برود سپس دانه‌ها را آسیاب كرده و در آب می‌ریزند تا پوست آن كه سبك است روی آب بیاید كه آن را می‌گیرند. بعد دانه‌ها را خشك كرده و در آب جوش می‌ریزند و خمیر می‌كنند. این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود. این روغن را روغن سرد فشار اول می‌نامند و از تفاله باقیمانده تحت اثر فشار و گرما روغنی به‌دست می‌آید كه به‌نام روغن گرم یا فشار دوم معروف است كه البته ارزش غذائی روغن سرد را ندارد.

تفاله باقیمانده از این مرحله را معمولاً برای علوفه دام‌ها به‌كار می‌برند. مخصوصاً این تفاله از نظر داشتن مواد پروتئینی غذای خوبی برای گاوهای شیرده است.
اگر می‌خواهید از روغن كنجد استفاده كنید دقت كنید كه روغن سرد فشار اول باشد كه به‌نام First cold pressed معروف است زیرا در اثر حرارت دادن روغن كنجد خواص خود را از دست می‌دهند.

خواص داروئی

۱. از نظر طب قدیم ایران كنجد گرم و تر است. كنجد بسیار مغذی است و در اكثر كشورهای فقیر به‌عنوان جانشین گوشت به‌كار می‌رود.

۲. برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی موثر است.

۳. برای رفع قولنج كنجد را آسیاب كرده و با سركه مخلوط كنید و به مقدار نصف وزن كنجد، مغز بادام پوست كنده را به آن اضافه كنید آنها را پودر كنید و هر روز به مقدار یك قاشق سوپخوری از آن بخورید.

۴. كنجد گرفتگی صدا را از بین می برد.

۵. نرم‌كننده معده و روده است.

۶. كره كنجد كه در كانادا به‌نام تاهیتی معروف است و شبیه دره می‌باشد غذای خوبی برای رشد بچه‌ها است.

۷. برگ كنجد را اگر به سر بمالید باعث رشد و سیاهی موی سر می‌شود.

۸. دره نرم‌كننده معده و روده‌ها است.

۹. كنجد فشار خون را كاهش می‌دهد.

۱۰. كنجد ضد رماتیسم است.

۱۱. برای رفع ناراحتی كیسه صفرا مفید است.

۱۲. دم‌كرده برگ كنجد اسهال خونی را برطرف می‌كند.

۱۳. روغن كنجد برای رفع تنگی نفس و سرفه خشك و زخم ریه مفید است.

۱۴. روغن كنجد سوزش ادرار را رفع می‌كند.

۱۵. از روغن كنجد به‌جای روغن زیتون در سالاد استفاده كنید.

۱۶. كنجد با همه خواصی كه دارد برای معده‌ های ضعیف مناسب نیست زیرا ثقیل‌الهضم است. اینگونه اشخاص باید آن را با عسل و سركه بخورند.

منبع: vista.ir




تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:روغني براي رفع تنگي نفس , كاهش گلسترول,
ارسال توسط اسماعیل عربی

SiteRooz.com

1. دارای فیبر قوی

 سیب زمینی را معمولاً به عنوان غذایی که موجب اضافه وزن می‌شود در نظر می‌گیرند ولی سیب زمینی سرشار از فیبر است که معمولاً برای افرادی که رژیم کاهش وزن دارند توصیه می‌شود. این که چطور آن را تهیه می‌کنید کالری آن را تعیین می‌کند و منجر به غذای پرکالری می‌شود.

2. به مقابله با بیماری می‌رود

از آنجا که منبع غنی فیبر محسوب می‌شود بسیار برای سیستم گوارشی مفید است. آنها خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و همچنین مطالعات نشان داده است که برای مبارزه با بیماری قلبی نیز خوب است. همچنین حاوی ویتامین B6 است که به شما در اختلالات عصبی کمک می‌کند.

3. برای افراد دیابتی خوب است

بعضی از مردم فکر می‌کنند سیب زمینی برای دیابتی‌ها خوب نیست چرا که میزان گلوکز خون را بالا می‌برد، ولی حقیقت این است که هیچ مطالعه بشری خوبی برای بررسی تأثیر شاخص گلیسمیک را در قاعده دیابت وجود نداشته است.

4. سیب زمینی برای محافظت از پوست

سیب زمینی حاوی ویتامین C است که برای بدن شما بسیار خوب و به خصوص برای پوست صورت فوق‌العاده است.  آب سیب زمینی به روی پوست آن‌را زیبا و درخشان خواهد ساخت. همچنین اگر حلقه‌های سیب زمینی را به مدت 30 دقیقه روی چشم بگزارید سیاهی دور چشم را کاهش خواهد داد.

5. تندرستی عمومی را ارتقا می‌دهد

حتماً تا به حال داستان‌های مختلفی از این که سیب زمینی شما را چاق می‌کند شنیده‌اید. ولی در حقیقت آنها در کالری و مواد غیر چاق کننده متعادل هستند. همچنین شکم شما را پر می‌کند و برای مدت طولانی احساس گرسنگی نمی‌کنید. از آنجا که نیمی از آن غیر حل شدنی و نیمی از آن حل شدنی است به شما در کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند.

6. مفید برای مغز

سیب زمینی بسیار برای سلامت و فعالیت‌های روزمره مفید بوده و سرشار از آهن و مس است که برای مغز نیز بسیار سودمند است .

7. التهاب را کاهش می‌دهد.

اگر شما همواره از التهابات بیرونی و داخلی رنج می‌برید، سیب زمینی شما را نجات خواهد داد. سیب زمینی سبک و برای هضم راحت بوده و روده‌ها و سیستم گوارش شما را از التهابات آرام می‌کند و التهابات بیرونی را با مالش خام آن بر روی التهاب آن را مداوا می‌کند. همچنین برای افرادی که از زخم دهان رنج می‌برند موثر است.

8. کبودی را درمان می‌کند

آب سیب زمینی برای معالجه کبودی، سوختگی ، پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن و زخم بسیار خوب است و به بهبود سریع آنها کمک می‌کند. همچنین برای مشکلات پوستی و مواد مخدر کمک کننده می‌باشد.  سیب زمینی همچنین ضد سرطان رحم و ایجاد کریستال و تومور است.

9. درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه عموماً به دلیل افزایش سطح اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود.پزشکان عموماً به این بیماران توصیه می‌کنند که از سیب زمینی در غذای خود بیشتر استفاده کنند چرا که حاوی آهن و کلسیم است.

10. کاهش استرس

سیب زمینی از آنجا که حاوی ویتامین B6 غنی است و یک ماده مورد نیاز برای بازسازی و تجدید سلول است بسیار در کاهش استرس از ذهن و بدن موثر است. به گزارش نیک صالحی سیب زمینی هورمون آدرنالین تولید می‌کند که به واکنش ما در مقابل استرس و گابا (عامل عصبی) کمک می‌کند. توجه داشته باشید که سیب زمینی تنها وقتی مفید است که به شیوه صحیحی طبخ شود مثلاً به جای اینکه آن را سرخ کنید و به آن کالری بیفزایید ، به صورت ایده آل بهتر است آن را بپزید.

تهیه و ترجمه: طیبه نصرت/ گروه پزشکی و سلامت نیک صالحی




تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب: ده راز شگفت انگيز سيب زميني,
ارسال توسط اسماعیل عربی

چگونه در زمان عید میوه ها را تازه نگه داریم
 

معمولا در ایام عید مردم اقدام به خرید میوه به مقدار زیاد می کنند و حتی میوه 13 روز عید را خریداری می کنند اما رعایت نکات لازم برای نگهداری آنها ضروری است.

یکی از مشکلاتی که معمولا مردم در شب عید با آن مواجه اند خرید زیاد میوه و تغییر رنگ پیدا کردن برخی میوه‌ها مثل موز با گذر زمان، پلاسیده شدن یا لیز شدن پوست آنها یا رسیدن بیش از حد و کپک زدن‌شان به ویژه در مرکبات است . برای پیشگیری از این موضوع چند راهکار ساده به شما پیشنهاد می‌کنیم اما قبل از آن از شما می‌خواهیم تا حد ممکن میوه را به مقدار کم و تازه‌تر خریداری کنید.

ایده‌آل‌ترین مکان برای نگهداری میوه‌ها

شاید به نظر شما ایده‌آل‌ترین مکان برای نگهداری میوه‌ها یخچال باشد، درحالی که همیشه این‌طور نیست. یک مکان مناسب برای نگهداری و ذخیره میوه مکانی خشک، خنک و به دور از نور آفتاب است.این فضا میتواند کشوی یخچال شما باشد اگر قصد دارید برای شب سال نو و چند روز دید و بازدید عید میوه تهیه کنید، توصیه می‌شود میوه‌های بادوامی مثل سیب، گلابی، خیار یا مرکبات بخرید یا اگر قصد مصرف دیگر انواع میوه را دارید آن را به مقدار زیاد خریداری نکرده و به اندازه مصرف 2 تا 3 روز از آن تهیه کنید.

میوه‌ها را جدا از هم بگذارید یکی از مسایلی که معمولا سبب رسیدن سریع‌تر میوه‌ها و فساد زودتر آنها می‌شود نگهداری انواع میوه در کنار هم است. جالب است بدانید برخی میوه‌ها گازی به نام اتیلون آزاد می‌کنند که می‌تواند سبب رسیدن میوه های دیگر و کاهش زمان نگهداری آنها می شود بنابراین رعایت نکات زیر و آشنایی با آنها توصیه می شود؛

مثلا اگر کیوی را در کنار سیب بگذارید، به سرعت نرم می‌شود.

توصیه ما این است که میوه‌هایی مثل موز، هلو، گلابی، سیب، آلو، گوجه، شلیل و زردآلو را کنار کیوی، طالبی و خربزه قرار ندهید.

ایده‌آل‌ترین مکان برای نگهداری کیوی کنار سیب‌زمینی می‌تواند باشد. تماس میوه‌ها با هم مشکل‌آفرین است در صورتی که شما به اندازه کافی فضا در اختیار دارید توصیه می‌کنیم ابتدا پس از خرید، میوه‌ها را برحسب درجه رسیدگی و سفتی یا نرمی آنها دست‌چین کنید و بعد در ظرفی آنها را به کمک برگه‌های کاغذ جدا از هم بچینید. این ترفند به آن علت است که اگر یک میوه دچار کپک یا پوسیدگی شود می‌تواند به راحتی فساد را به سایر میوه‌های همسایه خود انتقال دهد. حین دست‌چین کردن هم مواظب باشید میوه‌ها را با نوک انگشتان فشار ندهید تا آسیب نبینند.

خیار بسیار حساس است و بعد از چند روز تازگی و طعم خود را از دست می‌دهد. برای نگهداری خیار آن را از داخل کیسه ی پلاستیکی خارج کنید،شسته و بعد از خشک شدن در یک قابلمه ی در دار بریزید و در یخچال بگذارید.

انگور را برای نگهداری بیشتر نشسته درون کیسه نگهدارید. شستن انگور قبل از گذاشتن در یخچال موجب ترک خوردن دانه های آن می شود.

سبزی خوردن را بشویید و در یک کیسه ی پارچه ای نگهدارید. از آنجا که برگ های سبزی آب زیادی دارد کیسه ی پارچه ای باعث می شود سبزی سیاه و پلاسیده نشود.

موز را در صورتی که نرسیده باشد در روزنامه بپیچید و ابتدا دو سه روز خارج از یخچال نگهدارید. این کار باعث شیرین شدن موز میشود. بعد از زرد شدن پوست موز آنرا در یجچال بگذارید.

منبع : فرز دات آی آر




تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:چگونه در زمان عید میوه ها را تازه نگه داریم ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

ایسنا: معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با ارائه چند راهکار ساده برای جلوگیری از سرقت خودرو عنوان کرد که رعایت نکات ذیل الزامی است:

 
درزمان فروش اتومبیل‌تان هرگز به یک غریبه اجازه ندهید که به تنهایی پشت رل بنشیند و آن را امتحان کند.
 
ازسپردن سوئیچ و کلید به افراد غیرمطمئن و ناشناس در هر وضعیتی خودداری کنید.

از انتقال مسافران به مسیرهایی که اصلاً آشنایی ندارید پرهیز کنید.

در شب، وسیله نقلیه خود را در محلی پارک کنید که نور کافی دارد.

به گزارش ایسنا، اجازه ندهید افراد متفرقه و ناشناس بر روی اتومبیل شما سیستم دزدگیر نصب کنند.
 
اتومبیل خود را به دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.
 
از گذاشتن اشیاء گرانقیمت، اسناد و مدارک به ویژه مدارک خودرو و اوراق شناسائی شخصی در داخل خودرو خودداری کنید؛ چرا که در صورتی که اسناد و مدارک خودرو را در داخل آن رها کرده و خودرو به سرقت رفت، سارق به راحتی می‌تواند خودرو را حتی در محل‌های مجاز به فروش برساند.
 
درشب وسیله نقلیه خود را در محلی پارک کنید که نور کافی دارد.

از نصب سیستم دزدگیر توسط افراد متفرقه و ناشناس بر روی اتومبیل خودداری کنید.

از پارک کردن خودرو در اماکن و خیابانهائی که تردد در آنها بسیار کم است خودداری کنید.
 
از پارک کردن خودرو – به خصوص در شب - در مکان‌هایی که فاقد نور و دید کافی است، خودداری کنید.
 
حتی الامکان و به ویژه در شب‌ها از پارک خودرو در خیابان خوددرای کرده و خودروی خود را در پارکینگ‌های عمومی پارک کنید.
 
از توقف، پارک و ترک خودرو در معابر و مکان‌هائی که شلوغ است یا تابلو پارک ممنوع در کنار آن نصب شده است خودداری کنید؛ چرا که علاوه بر ایجاد ترافیک؛ با انتقال خودرو توسط جرثقیل پلیس شوک سرقت خودرو به شما وارد می‌شود و بعد از آن نیز ‌باید هزینه حمل جرثقیل و جریمه نقدی را نیز به حساب اعلام شده واریز کنید.
 
در مواقعی که ناچار به پارک خودرو در خیابان ( محل‌های مجاز) هستید، حتما اتومبیل خود را به تجهیزات ایمنی تأخیری و باز دارنده مجهز کنید.
 
به گزارش ایسنا، در توقف‌های کوتاه مدت و لحظه‌ای از رها کردن خودرو با در‌های قفل نشده و سوئیچ روشن، جدا خودداری کنید.
 
در توقف‌های طولانی مدت رفتن به اماکن تفریحی، فروشگاههای زنجیره‌ای، مطب پزشکان هر از گاهی به محل پارک خودرو سرکشی کنید.
 
هنگام رفتن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دارو خانه‌ها یا برای رساندن مصدومان به درمانگاه‌ها از قفل بودن درها و بکارگیری تجهیزات ایمنی اطمینان حاصل کنید. در غیراین صورت در اولین لحظه به محل پارک خودرو برگشته و مطمئن شوید.
 
از پاک کردن خودرو درسطح شیب‌دار خودداری کنید چرا که برای سارقان تا مسافتی که سطح شیب دار ادامه دارد بدون نیاز به استارت و به راحتی امکان جابجائی وجود دارد.
 
درصورت خرید خودروهای گرانقیمت، حتمأ سوئیچ یدک و سوئیچ سوم را از فروشنده تحویل بگیرید.
 
هنگام بارندگی‌های شدید یا بارش برف بیش از حد معمول حتمأ به محل پارک خودرو سرکشی کنید.
 
هنگام خروج از پارکینگ مجتمع یا آپارتمان خود و برای بستن در پارکینگ حتما خودرو را خاموش کرده و از خودرو پیاده شوید و در زمان مراجعت به منزل و برای بازکردن در پارکینگ این موضوع را رعایت کنید. زیرا برخی از سارقان در کمین افرادی هستند که برای لحظه‌ای خودرو را به صورت در باز و سوئیچ روشن رها کنید. در زمان بروز نقص فنی، خودرو را به تعمیرگاه‌های مورد اعتماد ببرید.
 


جلوگیری از سرقت لوازم خودرو:

 
ایجاد هرگونه مانع برای جلوگیری از سرقت موثر و قابل اعتنا است.

ضمن هماهنگی با شرکت‌های سازنده خودرو درخواست شود نسبت به تقویت زاپاس بند و اهرم نگه دارنده زاپاس در زیر خودروهایی مثل پژو 206،‌وانت نیسان و زانتیا کنید.
 
از پارک کردن خودروها در جاهای تاریک و جاهایی که درختان و بوته‌ها به طور طبیعی اتومبیل‌ها را استتار می‌نمایند خودداری گردد زیرا سارقین با قرار گرفتن، بین اتومبیل و شیشه‌ها و درختان خود را از دید رهگذران مخفی و از همان مکان به راحتی درب خودروها را باز می‌کنند.
 
حتی الامکان از پیچ قفل دار و محافظت کننده روی پیچ‌های معمولی چرخ‌ها استفاده شود.
 
جدا کردن پانل و همراه بردن آن یکی از راه‌هایی است که موجب می‌شود سارقین کمتر به سراغ ضبط‌های بدون پانل و یا اصطلاحا خالی بروند.
 
هنگام ترک خودرو از بسته بودن درب‌ها و بالا بودن شیشه ها مطمئن شوید.

از قرار دادن اشیاء قیمتی، کیف، وجه نقد، تراول چک، اسناد و مدارک لازم از هویت و مالکیت در داخل خودرو بعد از پیاده شدن از اتومبیل خودداری شود.
 


جلوگیری از سرقت موتورسیکلت
:

ایجاد هرگونه مانع برای پیشگیری از سرقت موثر و بازدارنده است.

در صورت امکان سوئیچ مخفی روی موتورسیکلت نصب شود.

موتورسیکلت را حتما در پارکینگ عمومی و دارای متصدی و مراقب پارک کنید و قبض رسید دریافت دارند.
 
حتی الامکان نقل و انتقال به صورت قطعی صورت پذیرد.

از تحویل موتورسیکلت به صورت امانی به اشخاصی که شناخت کافی از آنها ندارند خودداری کنید.
 
در صورت عدم دسترسی به پارکینگ، موتورسیکلت را حتی الامکان در معرض دید پارک کنید.

در معاملات حتما هویت و مالکیت فروشنده احراز شود.

از تغییر ظواهر موتورسیکلت از جمله باک و سیستم اگزوز و غیره که بر خلاف آیین نامه می‌باشد خودداری کنید.
 
ضرورتا هرگونه معامله از طریق فروشگاه‌های معتبر و رسمی صورت پذیرد.

برای فروش از طریق آگهی روزنامه، ضرورت دارد تا اقدامات تامینی در صورت مراجعه خریدار به عمل آید و از در اختیار گذاشتن موتورسیکلت به بهانه بررسی وضعیت فنی جدا خودداری کنید.

 




تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:چگونه از سرقت خودرو جلوگيري كنيم,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک