سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش
مگذار که عشق، به عادت دوست داشتن تبدیل شود!

مگذار که حتی آب دادن گل‌های باغچه، به عادت آب دادن گل‌های باغچه بدل شود!

عشق، عادت به دوست داشتن و سخت دوست داشتن دیگری نیست،

پیوسته نو کردن خواستنی‌ست که خود پیوسته، خواهان نو شدن است و دگرگون شدن

تازگی، ذات عشق است و طراوت، بافت عشق

چگونه می‌شود تازگی و طراوت را از عشق گرفت و عشق همچنان عشق بماند؟

عشق، تن به فراموشی نمی‌سپارد، مگر یک بار برای همیشه.

جام بلور، تنها یک بار می‌شکند

می‌توان شکسته‌اش را، تکه‌هایش را، نگه داشت

اما شکسته‌های جام ،آن تکه‌های تیز برنده، دیگر جام نیست

احتیاط باید کرد...

همه چیز کهنه می‌شود و اگر کمی کوتاهی کنیم، عشق نیز

بهانه‌ها، جای حس عاشقانه را خوب می‌گیرند




تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:مگذار,
ارسال توسط اسماعیل عربی


یادت باشددلت که شکست,سرت را بگیری بالا
تلافی نکن,فریاد نزن,شرمگین نباش
دل شکسته گوشه هایش تیز است
مبادا دل و دست آدمی که روزی
 دلدارت بود زخمی کنی به کین
مبادا که فراموش کنی روزی شادیش آرزویت بود
صبور باش و ساکت...



تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:یادت باشد,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 

با ۶ ماده طبیعی بدنتان را سم زدایی کنید
اگر می خواهید وزنتان را کاهش دهیدو یا به انرژی بیشتری نیاز دارید و یا می خواهید رنگ چهره تان شاداب تر شود و یادرصدد تقویت روحیه خود هستید بهتر است بدن خود را با این ۶ ماده غذایی سم زدایی کرده و شیوه زندگی خود را تغییر دهید.
این مواد غذایی عبارتند از :
لیمو
لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم های غذایی برای سم زدایی بدن است؛ اولآنکه لیمو سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین C است و برای پوست اثر فوق العاده ای داردو با بیماری های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کند و دوم آنکه اثر قلیایی برروی بدن دارد به این معنا که به تعادل PH بدن کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنیبدن نیز می شود.
سعی کنید صبح خود را با نوشیدن مقداری آب داغ همراه با برشی ازلیمو شروع کرده تا بدنتان سم زدایی شده و شسته شود.
زنجبیل
اگر غذای خیلی پرچرب خورده اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهادمی کنیم. مصرف زنجبیل نه تن ها حالت تهوع را برطرف می کند بلکه به عمل گوارش کمککرده و گاز و نفخ را نیز کاهش می دهد.
علاوه بر مواردی که ذکر شد زنجبیل حاویآنتی اکسیدان فراوانی است و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.
زنجبیل رابه صورت چای تهیه کرده و یا آن را به شکل رنده شده به آب میوه و یا سبزی جات اضافه کرده و میل کنید.
سیر
مصرف سیر نه تنها برای قلب بلکه برای سم زدایی بدننیز بسیار مفید است. این سبزی پرخاصیت حاوی خواص آنتی ویروس، آنتی باکتریال و آنتی بیوتیکی است و همچنین دارای ترکیبی شیمیایی موسوم به آلیسین است که موجب تقویت وافزایش سلول های سفید خون می شود و در نتیجه به رفع سموم از بدن کمک موثری می کند.
بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید. برای این کار می توانید آن را به سس سالاد اضافه کنید تا هم به آن طعم داده و هم از خواص سالم آن بهره مند شوید.
لبو
لبو، سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین C است و محققان در تحقیقات اخیر خوداین ماده غذایی را به عنوان یک غذای فوق العاده عالی اعلام کرده اند. لبو نه تنهابرای پوست، مو و تنظیم سطح کلسترول مفید است بلکه برای سم زدایی کبد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
لبو را به تنهایی و یا درون سالاد ریخته و از خواص مفیدآن بهره مند شوید.
چای سبز
کمتر برنامه غذایی وجود دارد که در آنجایی برایچای سبز وجود نداشته باشد. مصرف مایعات برای حفظ سلامتی و رفع سموم از بدن بسیارمفید است و چای سبز نیز یکی از فوق العاده ترین مایعات به شمار می رود.
این نوشیدنی نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه سرشار از آنتی اکسیدان است. تحقیقات جدید نشان داده نوشیدن چای سبز می تواند کبد را از ابتلا به بیماری های مختلف ازجمله کبد چرب محافظت کند.
میوه تازه
میوه جات تازه سرشار از ویتامین، موادمعدنی، آنتی اکسیدان و فیبر هستند و همچنین کم کالری بوده و دارا بودن این خواص آنها را به مواد غذایی مهمی برای سم زدایی بدن تبدیل کرده است.
اگر می خواهید چشمهایتان براق تر و پوستتان شفاف تر و مو هایتان درخشان تر شود و سیستم گوارشتان تقویت شود سعی کنید انواع میوه و سبزی جات را به مقدار زیاد مصرف کنید.
خوشبختانه اضافه کردن میوه به رژیم روزانه کار ساده ای است بنابراین سعی کنیدروز خود را با خوردن سالاد میوه تازه شروع کرده و یا از آن به صورت اسموتی یا میان وعده طی روز استفاده کنید.
سایت شفاف



ارسال توسط اسماعیل عربی

 
 
 
   
 

قبل از اینکه چیزی بفهمید، به خودتان می آیید و می پرسید، « چطور اینقدر زود دیر شد؟ » پس برای فکر کردن به زندگیتان وقت بگذارید. وقت بگذارید تا بفهمید واقعاً چه می خواهید و به چه چیزهایی نیاز دارید.

 

برای ریسک کردن وقت بگذارید. برای عشق ورزیدن، خندیدن، گریه کردن، یاد گرفتن و بخشیدن وقت بگذارید. زندگی کوتاهتر از آن است که معمولاً به نظر می رسد.

 

اینها ۱۰ چیزی هستند که قبل از اینکه خیلی دیر شود باید یاد بگیرید :

 

 

● این لحظه، زندگی شماست!

زندگی شما بین لحظاتی که به دنیا می آیید و می میرید نیست. زندگی شما بین الان و نفس بعدی است. زمان حال همین حالا و همین جا تنها چیزی است که زندگی به شما داده است. پس از هر لحظه استفاده کامل ببرید و با مهربانی و در آرامش زندگی کنید، بدون ترس و پشیمانی. و با هر چه که دارید، بهترینی که می توانید را انجام دهید؛ چون این تنها چیزی است که می توانید از کسی انتظار داشته باشید، ازجمله خودتان.

 

 

● زندگی طولانی نیست!

این زندگی شماست و باید برای آن بجنگید. برای آنچه درست است بجنگید. برای اعتقاداتتان بجنگید. برای چیزهایی که برایتان اهمیت دارد، برای کسانی که دوستشان دارید بجنگید و هیچوقت فراموش نکنید که به آنها بگویید که چقدر برایتان مهم هستند. بفهمید که انسان خوش شانسی هستید چون هنوز فرصت دارید. پس یک لحظه مکث کرده و فکر کنید. هر کاری که لازم است انجام دهید را از همین امروز شروع کنید. فردا دیر است.

 

 

● فداکاری هایی که امروز می کنید، در آینده برایتان سودآور خواهد بود!

وقتی نوبت به تلاش سخت برای رسیدن به یک هدف می رسد چه گرفتن یک مدرک تحصیلی باشد، چه شروع یک کار جدید یا هر دستاورد شخصی دیگر که نیاز به زمان و تعهد دارد باید این سوال را از خودتان بپرسید: «آیا حاضرم چند سال از زندگی ام را خلاف بقیه آدمها زندگی کنم تا بتوانم بقیه عمرم را هم طوری زندگی کنم که بقیه نمی توانند؟»

 

 

هنگامیکه وقت تلف می کنید، بنده دیروز می شوید!

اما وقتی فعال هستید، مثل این می ماند که دیروز دوست مهربانی برای شماست که کمکتان می کند باری از روی دوشتان بردارد. پس همین الان کاری انجام دهید که بابت آن در آینده از خودتان تشکر کنید. مطمئن باشید فردا از اینکه امروز شروع کردید خوشحال خواهید بود.

 

 

● شکست فقط درسی برای عبرت گرفتن است!

اتفاقات خوب برای کسانی می افتد که هنوز امیدوارند حتی اگر ناامید شده باشند، برای کسانی که هنوز باور دارند حتی اگر طعم شکست را چشیده باشند، برای کسانی که هنوز عشق می ورزند بااینکه ضربه خورده اند. پس هیچوقت افسوس اتفاقاتی که در زندگیتان افتاده است را نخورید؛ این اتفاقات قابل تغییر نیستند و نمی توانید فراموششان کنید. آنها را مثل درس هایی ببینید که می توانید از آنها عبرت بگیرید و برای آینده تان از آنها استفاده کنید.

 

 

● خودتان مهمترین ارتباطتان هستید!

خوشبختی زمانی اتفاق می افتد که بدون نیاز به تایید کسی دیگر، احساس خوبی به خودتان داشته باشید. قبل از اینکه بتوانید ارتباطی سالم به فردی دیگر داشته باشید، اول باید ارتباطی سالم با خودتان برقرار کنید. باید احساس ارزش کنید و در چشم خودتان، خودتان را قبول داشته باشید تا بتوانید با اعتماد به نفس به چشمان اطرافیانتان نگاه کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

 

● عمل افراد، حقیقت را می گوید!

 

در زندگی با کسانی روبه رو خواهید شد که در زمان های درست، حرف های درست خواهند زد اما در آخر از اعمال و رفتار آنهاست که باید درموردشان قضاوت کنید. پس به کارهای دیگران دقت کنید. رفتار و اعمال آنها همه چیز را درمورد آنها به شما خواهد گفت.

 

 

● مهربانی های کوچک دنیا را زیباتر خواهد کرد!

به کسانی که به نظر می رسد روز سختی داشته اند سلام کنید. با آنها مهربانی کنید. مهربانی تنها سرمایه ای است که هیچوقت تمام نمی شود. و هر جا که انسانی باشد، فرصتی برای مهربانی کردن وجود دارد. بخشش را یاد بگیرید، حتی اگر بخشیدن یک لبخند باشد. نه به این دلیل که زیاد از آن دارید، به این دلیل که می دانید افراد زیادی هستند که می دانند چیزی ندارند.

 

 

● پشت هر زندگی زیبا، شکلی از درد بوده است!

می افتید، بلند می شوید، اشتباه می کنید، زندگی می کنید، یاد می گیرید. شما انسانید، کامل نیستید. ضربه خورده اید اما هنوز زنده اید. به این فکر کنید که زنده بودن، نفس کشیدن، فکر کردن، لذت بردن و دنبال کردن چیزهایی که دوست دارید، چقدر عالی است. گاهی اوقات در سفر زندگی دچار ناراحتی می شوید اما هنوز زیبایی های زیادی باقی است. حتی اگر آسیب دیدیم، باید بتوانیم روی پایمان بایستیم، چون هیچوقت نخواهیم دانست چه چیز در زندگی انتظارمان را می کشد.

 

 

● گذشت زمان و کسب تجربه، دردها را التیام می بخشد!

سالها پیش وقتی درمورد غلبه بر دردها از مادربزرگم سوال کردم، اینطور برایم توضیح داد: به این دایره ها نگاه کن. دایره های سیاه نشاندهنده تجارب نسبی زندگی ماست. دایره های من بزرگتر است چون پیرتر هستم و تجربه های بیشتری دارم. دایره های کوچک قرمز نشاندهنده اتفاقات بد و منفی زندگی هستند. فرض می کنیم که هر دو ما یک اتفاق بد یکسان را تجربه کرده باشیم. می بینی که سایز دایره قرمز برای هر دو ما یکسان است اما ببین چه درصد از فضا را در دایره سیاه اشغال می کند. اتفاق بد تو به این دلیل بزرگتر به نظر می رسد که قسمت بزرگتری از تجربیات کلی زندگی توست. چیزی که باید یاد بگیری این است که یک اتفاق بد و بسیار ناراحت کننده که الان در زندگیت وجود دارد، یک روز بخشی از گذشته بزرگتر تو خواهد شد و دیگر اینقدر مهم به نظر نخواهد رسید.

   
   
 
 
      پورتال مردمان ( www.mardoman.net )




ارسال توسط اسماعیل عربی

 

سپندارمذگان" چیست؟
در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، یعنی حدودا دوهزار سال پیش از تولد ولنتاین، میان آریائیان روزی موسوم به روز عشق (سپندارمذگان یا اسفندارمذگان) بوده است. این روز در تقویم زرتشتی مصادف است با پنجم اسفند ماه و در تقویم جدید ایرانی، که شش ماه اول سال سی و یک روز حساب میشود، شش روز به جلو آمده و دقیقا مصادف میشود با ۲۹ بهمن، یعنی چهار روز پس از روز ولنتاین فرنگی. زرتشیان جشن سپندارمذ (سپندارمذگان – روز زن و روز زمین) را هرساله در پنجم اسفند ماه برگزار میکنند.

در ایران باستان هر ماه را سی روز حساب می‌‌کردند و علاوه بر اینکه ماه ها اسم داشتند، هریک از روزهای ماه نیز یک نام داشتند. به‌عنوان مثال روز اول «روز اهورامزدا»، روز دوم، روز بهمن (سلامت، اندیشه) که نخستین صفت خداوند است، روز سوم اردیبهشت یعنی «بهترین راستی و پاکی» که باز از صفات خداوند است، روز چهارم شهریور یعنی «شاهی و فرمانروایی آرمانی» که خاص خداوند است و روز پنجم «سپندارمذ» بوده است.


"سپندارمذ" لقب ملی زمین است. یعنی گستراننده، مقدس، فروتن. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می‌‌ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می‌‌نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می‌‌دهد. به همین دلیل در فرهنگ ایران باستان "سپندارمذ" را به‌عنوان نماد عشق می‌‌پنداشتند. پسوند "گان" هم به معنی "جشن" است، و در نتیجه "سپندارمذگان" به معنی "جشن سپندارمذ" (جشن روز زن و زمین) است.

در هر ماه، یک بار، نام روز و ماه یکی می‌‌شده است که در همان روز که نامش با نام ماه مقارن می‌‌شد، جشنی ترتیب می‌‌دادند متناسب با نام آن روز و ماه. مثلاً شانزدهمین روز هر ماه "مهر" نام داشت که در ماه مهر، «مهرگان» لقب می‌‌گرفت. همین طور روز پنجم هر ماه "سپندارمذ" یا "اسفندارمذ" نام داشت که در ماه دوازدهم سال که آن هم "اسفندارمذ" نام داشت، جشنی با همین عنوان می‌‌گرفتند.

"سپندارمذگان" جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می‌‌کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می‌‌دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می‌‌کردند. جشن "سپندارمذگان" یا "اسفندگان"، روز گرامیداشت زنان در ایران باستان بوده است.

در باور ایرانى مرد داراى قدرت مردانگى و تفکر و خردورزى بیشترى است، در برابر آن زن نیز داراى مهر ورزى، عشق پاک، پاکدامنى و از خودگذشتگى فراوان ترى است که هر یک از این دو به تنهایى راه به جایى نبرده و حتى روند پویایى گیتى را هم به ایستایى مى کشانند. اگر مردان بدنه هواپیماى خوشبختى اند، زنان موتور آن اند که پیکره بى موتور و موتور بى بدنه هیچ کدام به تنهایى به اوج سعادت نمى رسند بلکه ذره اى حرکت و جنبش هم برایشان ناممکن است. اشوزرتشت خوشبختى بشر را وابسته به میزان دانش و خرد انسان مى داند نه جنسیت و قومیت و رنگ و نژاد و از دیدگاه وى همه انسان ها _ همه زنان و مردان _ داراى حقوق برابرند. او دختران را در گزینش همسر آزاد شمرده و عشق پاک و دانش نیک را دو معیار اصلى مى داند و خوشبختى همسران جوان را در زندگى زناشویى در این مى داند که هر یک بکوشند تا در راستى از دیگرى پیشى جویند.


ملت ایران از جمله ملت هایی است که زندگی اش با جشن و شادمانی پیوند فراوانی داشته است، به مناسبت های گوناگون جشن می‌‌گرفتند و با سرور و شادمانی روزگار می‌‌گذرانده اند. این جشن ها نشان دهنده فرهنگ، نحوه زندگی، خلق و خوی، فلسفه حیات و کلاً جهان‌بینی ایرانیان باستان است.

شاید هنوز دیر نشده باشد که روز عشق را از 25 بهمن (ولنتاین)

به 29 بهمن (سپندارمذگان ایرانیان باستان) منتقل کنیم

Heartمن حاضرم که تسلیم نیروی برترم شده و به او اعتماد کنمHeart




تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:سپندارمذگان چيست؟ ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 

 

 

عکس های جذاب و دیدنی های امروز
 

به ادامه مطلب بروید ....



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:عکس های جذاب و دیدنی های امروز ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

با غذا به جنگ سرماخوردگی  
 
     
 
 
با غذا به جنگ سرماخوردگی  
 
 
 
 
   
   
 
به نظر میرسد که مردم بیشتری با نزدیک شدن به فصل سرما و زمستان از سرماخوردگی رنج میبرند. شاید یکی از دلایل این باشد که سرمای هوا باعث میشود تا افراد تمایل داشته باشند بیشتر وقت خود را در محلهای سرپوشیده و اماکن دربسته بگذرانند، جایی که اگر یک فرد مبتلا به سرماخوردگی و حاوی ویروس وارد شود، خطر سرایت آغاز میگردد.
البته میگویند اکثر ویروسهای سرماخوردگی در محیطهای با رطوبت کم زنده میمانند و این شرایطی است که ماههای سرد زمستان در اتاقهایمان آنرا فراهم می آورد. امکان دارد هوای سرد زمستان، راههای تنفسی ما را خشک کند که زمینه را برای سرماخوردگی آماده میکند.
معمولا سرماخوردگی دوره ای ۴ تا ۱۰ روزه دارد و تقریبا اولین آثار آن پس از ۲ تا ۳ روز ظاهر میشود. بیش از ۲۰۰ نوع ویروس مختلف میتواند عامل سرماخوردگی باشد. این ویروسها بسادگی منتشر میشوند. وقتی کسی عطسه یا سرفه میکند یا حتی حرف میزند میتواند ویروسها را در هوا منتشر کند.
این ویروسها میتوانند ساعتها در بیرون بدن زنده بمانند، پس عامل انتقالی آنها علاوه بر مستقیم، غیرمستقیم هم خواهد بود. حتی دست دادن با شخص سرماخورده نیز میتواند شما را مبتلا کند.
● نشانه ها
▪ نشانه های سرماخوردگی عبارتند از:
۱) سرفه، احساس خراش و درد در گلو از داخل
۲) صدای خشک و دورگه
۳) آبریزش بینی و عطسه
۴) احساس بیماری
۵) خستگی و سردرد
۶) آب ریزش چشم
● آیا در معرض خطر هستید؟
معمولا بچه ها بیش از بزرگسالان در معرض خطر ابتلا به سرماخوردگی هستند. خانمها چون با کودکان در تماس هستند هم مستعد درگیری میباشند. افراد خسته، مضطرب، دارای آلرژی بینی و گلو نفرات بعدی محسوب میشوند.
● پیشگیری
رعایت اصول بهداشتی فردی زیر برای پیشگیری مهم است:
۱) دستها را مرتب و بارها بشوئید.
۲) وقتی عطسه یا سرفه میکنید، دهان خود را ترجیحا با دستمال بپوشانید.
۳) هرجایی را که با دست در تماس است توسط مواد میکروب کش، ضدعفونی کنید.
۴) هرگز با دستهای آلوده، چشمها و بینی خود را لمس نکنید.
۵) رژیم غذایی مناسب داشته باشید.
۶) زیاد بخوابید.
۷) از صرف مشروبات الکلی جدا بپرهیزید.
۸) تا حد ممکن از رفتن به اماکن شلوغ اجتناب کنید و کمتر با مردم سرماخورده تماس داشته باشید.
هرچند واکسن هم وجود دارد اما به دلیل ازدیاد انواع ویروسها، کاربرد جامع ندارد.
● رژیم غذایی مناسب
ـ آب زیاد بنوشید در خلال سرماخوردگی در روز حداقل ۲ لیتر آب بنوشید. نوشیدن آب گرم موثرتر است. مثلا آب داغ، چای داغ، سوپ و آبگوشت رقیق بخورید.
سوپ مرغ تخقیقات نشان داده که سوپ مرغ در درمان سرماخوردگی موثر است. ترکیبی به نام Cystine در سوپ مرغ وجود دارد که به همراه کمی ماده تند مانند فلفل در سوپ میتواند سرماخوردگی شما را بهبود بخشد.
ـ کمی باکتری سالم! مواد تخمیری حاصل از شیر مانند ماست دارای نوعی باکتری (اسید لاکتیک) است که میتواند به درمان سرماخوردگی کمک کند. وقتی یکبار ماست خورده شود، میکروبهای آن در دستگاه گوارش وارد شده و کار سلامت سازی خود را آغاز میکنند. خوردن روزی یکبار از فرآورده های تخمیری شیر مانند ماست میتواند جلوی سرماخوردگی را بگیرد.
ـ ویتامین C بخورید مصرف زیاد ویتامین C در درمان سرماخوردگی نقشی اساسی دارد. هرچند این ویتامین عامل پیشگیری ندارد اما میتواند دوره درمان سرماخوردگی را کوتاه کند. سعی کنید روزانه با مصرف مرکبات، این ماده را به بدنتان برسانید.
ـ ویتامین E بخورید ویتامین E عمل درمان روی سرماخوردگی انجام نمیدهد اما عامل پیشگیری دارد . این ویتامین در دانه گندم، گردو، روغن نباتی، سبزیجات به وفور یافت میشود.
مصرف زینک (روی) مصرف Zinc Iozenges میتواند دوره درمان سرماخوردگی را کم کند. البته این مسئله هنوز صددرصد ثابت نشده اما مطالعات نشان میدهد که وقتی این ماده در دهان آب میشود، ماده زینک (روی) آن آزاد شده و به ویروس سرماخوردگی میچسبد و بدین ترتیب، ویروس نمیتواند وارد سلول دهان و گلو شود، پس نمیتواند تولید بیماری کند. برای درمان سرماخوردگی خوردن روزانه چند عدد قرص از این نوع تجویز میشود. وقتی اثرات سرماخوردگی رفع شد، قرص را قطع کنید. سعی کنید در رژیم روزانه خود حتما از مواد غذایی حاوی زینک مانند گوشت قرمز، غذاهای دریایی، ماست، آرد سبوس دار و مرغ استفاده کنید.
ـ سیر (آلیوم ساتیم) سیر یکی از مهمترین مواد غذایی پیشگیری از سرماخوردگی محسوب میشود. روزانه در آشپزی حداقل یک حبه سیر مصرف کنید.
 
 
 
  سایت کامتونت
 
 
 
 
 
 
 
 




تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:با غذا به جنگ سرماخوردگی,
ارسال توسط اسماعیل عربی

من بــهـــانه می گیرم و
تـــــو
دهانـــــم را
با یک “بـــوســــــــه” ببند…
.
.
.
دلم بوسه ای میخواهد…
که از فشارش , چشمانم سیاهی رود!
چقدر این سرگیجه ای که از مستی عشق برمی خیزد را دوست دارم !
.
.
.
بوسه یعنی لذت دلدادگی / لذت از شب لذت از دیوانگی
بوسه آغازی برای ما شدن  / لحظه ای با دلبری تنها شدن
بوسه آتش می زند بر جسم و جان /  بوسه یعنی عشق من با من بمان . . .

 

.

.

.

از صورتت نقاشی کشیده ام
همانطور که دلم میخواست باشی
حالا چشمهایت فقط مرا میبیند
و لبخند همیشگیت
لحظه های نبودنت را
میپوشاند
فقط مانده ام
هوس بوسیدنت را چه کنم؟
.
.
.
تــمام زخم هایــم
مـرهمـش لـب هــای ِ تــوست
بـوسه نـمی خواهــم !
فـقـط حرفــی بـــزن …

.

.

.

خیره است چشم خانه به چشمان مات من
خالی است بیصدا و سکوتت حیات من
حق السکوت میطلبد از لبان تو
چشمان لا ابالی و لبهای لات من !
.
.
.
شبی پر کن از بوسه ها ساغرم / به نرمی بیا همچو جان در برم
تنم را بسوزان در آغوش خوش / که فردا نیابند خاکسترم . . .
.
.
.
من بـــهـــــــــــــــانه می گیرم و
تــــــــــــــو
دهانـــــم را
با یک “بـــــــــــــوســــــــه” ببند…

.

.

.

چه خوب !
که من بهشت را
به بوسه های تو بخشیدم !
حالا
همه جا بوی بهشت دارد و
من ،
عطر بوسه های تو !
.
.
.
دارد عــادتــم مـی شـود
کــه بــا دلــهره تــو را بـــبوسـم !
مثل ِ گنجــشک هــا
کــه هــرگــز
آســوده از زمیـن ، دانــه برنمـی چیـنند!
.
.
.
آن روزها : تو و بوسه های داغ …
این روزها : مـن و داغ بوسـه ها …




تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:بوسه , ماچ و بوسه,
ارسال توسط اسماعیل عربی


 

اس ام اس سپندارمذگان ، روز عشق ایرانیان - www.SMSFA.org

 

سپندار مذگان روز دلباختگان ایرانی بر تو ای ایرانی عاشق مبارک باد

 

 

 

 

میخواهم به یاد آوری چقدر به هم نزدیک هستیم
حتی با وجود فرسنگها فاصله چقدر به من نزدیکی
میخواهم بدانی  در این روز بزرگ سپندارمذگان به تو فکر میکنم

 

 

 

 

می دانی که من هر روز ،
با تو بودن را جشن می گیرم.
خواهشی از تو دارم…
بیا عشق مان را “سپندار مذگان “  هم جشن بگیریم.

 

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب...
ارسال توسط اسماعیل عربی

پژوهشگران علوم پزشکی در انگلیس می گویند نتایج بررسی های آنان نشان داده است که چاقی می تواند سطح ویتامین D را در بدن کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، محقیین اعتقاد دارند که  افراد چاق و دارای اضافه وزن سطح ویتامین دی کمتری دارند .

بیماری اصلی حاصل کمبود ویتامین D ، راشیتیسم و استئوپروز  است .

ویتامینهای D یک گروه الکلهای حلقوی مشتق از استرولها هستند که دارای خاصیت ضد بیماری راشیتیسم می‌باشند. استرولها الکلهای حلقوی مشتق از کربور حلقوی سیر شده و ۱۷ کربن دار به نام سیکلو پنتانو پرهیدو فنانترن می‌باشند. ازاستخلاف کربنهای ۱۳ و ۱۰ این ترکیب توسط دو ریشه متیل هسته ۱۹ کربن‌دار تولید می‌شود. کلسترول که یک استرول جانوری است از هسته فوق مشتق می‌شود. ارگواسترول که در گیاهان و نیز در زنگ چاودار وجود دارد دارای فرمول شیمیایی شبیه کلسترول است.

محققان انگلیسی با بررسی ۴۲ هزار تن دریافتند افرادی که به چاقی مبتلا هستند بیشتر در معرض کمبود ویتامین D قرار دارند.

محققان در این بررسی با مطالعه شاخص توده بدنی که برای مقایسه وزن و قد فرد استفاده می شود دریافتند افزایش چربی بدن باعث می شود تا از میزان ویتامین D بدن در حدود ۴ درصد کم شود.

یکی از محققان این مطالعه گفت: ارتباط چاقی با کاهش ویتامین D در افراد نشان می دهد که باید اهمیت کنترل و درمان کمبود این ویتامین جدی گرفته شود.

محققان معتقدند: افراد باید همزمان که نسبت به جذب ویتامین D از طریق نور خورشید توجه داشته باشند نباید اجازه دهند وزنشان از میزان مطلوب بالاتر رود.

نتایج تحقیقات گذشته نیز نشان داده بود که جمع شدن چربی در ناحیه شکم و چاق شدن سریع با کمبود ویتامین D ارتباط دارد .

کاملا مشخص نیست که آیا چاقی به خودی خود باعث کمبود سطح ویتامین D می شود و یا علت دیگری دارد . اما یک مطالعه کوچک نشان می دهد که افزودن ویتامین D در رژیم غذایی کالری محدود، ممکن است به افراد چاق با سطح پایین ویتامین D کمک کند که آسان تر وزن کم کنند .

بیماری اصلی حاصل ویتامین D ، راشیتیسم یا نرمی استخوان است . این بیماری در اثر کمبود کلسیم و فسفر در زمان رشد استخوانها در کودکان است. این عوارض در استخوانهای اصلی و بلند رخ داده و فرد دچار درد و سستی عضلات می‌شود.

به دلیل اینکه استخوانها دارای املاح کمتری هستند، وزن را تحمل نمی‌کنند و انحنا می‌یابند. عوارض دیگر ، تشکیل برجستگیهای دکمه مانند بر روی ستون فقرات ، جمجمه بزرگ و سینه برجسته می‌باشد. مچ دست و پا پهن می‌شود که از علایم اولیه و قابل تشخیص توسط رادیوگرافی است.

استئوپروز یا پوکی استخوان یکی از بیماریهایی است که بسیاری از سالمندان خصوصا زنان بدان مبتلا می‌شوند.

در این بیماری استخوان از داخل تخلیه می‌شود و املاح استخوانی کاهش می‌یابد. عامل اصلی تاثیرگذار تغییرات هورمونی بدن است. در این بیماری میزان ویتامین D کاهش می‌یابد ولی درمان با ویتامین D تاثیر چندانی ندارد.

تنها می‌توان توصیه کرد برای پیشگیری از ابتلا ، از دوران جوانی میزان کافی کلسیم و فسفر به همراه ویتامین D مصرف شود.

علاوه بر نور آفتاب که ساده ترین راه برای کسب این ویتامین است منابع غذایی از جمله ماهیهای چرب مثل قزل آلا و شاه ماهی و شیر و مشتقات آن غنی از ویتامین گروه D هستند.

ده دقیقه قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به شکل روزانه برای تولید ویتامین دی کافی است.

میانگین نیاز روزانه بزرگسالان به ویتامین دی از طریق رژیم غذایی یا مکمل ۴۰۰ واحد بین المللی است. وضعیت ویتامین دی بر اساس سن و وزن و محل زندگی و زمان در معرض بودن آفتاب، متفاوت است.




ارسال توسط اسماعیل عربی

روزای سخت نبودن با تو

خلاء امیدو تجربه کردم

داغ دلم که بی تو تازه میشد

هم نفسم شد سایه ی سردم

تو رو میدیدم از اون ور ابرا

که میخوای از من سر سری رد شی

اسمونو بی تو خط خطی کردم

چجوری میتونی این قده  بد شی

سکوت قلبتو بشکنو برگرد

 نزار این  فاصله بیشتر از این شه

نمی خام مثل گذشته که رفتی

دوباره اخر قصه همین شه

روزای سخت نبودن با تو

دور نبودن تو خط  کشیدم

تازه میفهمم اشتباهم این بود

چهره ی عشقمو بد کشیدم

عشق تو دارو ندار دلم بود

اومدی دارو ندارمو بردی

بیا سکوتتو بشکنو برگرد

که هنوزم تو دل من نمردی




تاریخ: چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:روزای سخت نبودن با تو , محسن یگانه,
ارسال توسط اسماعیل عربی

ولنتاین روز ولنتاین تاریخ ولنتاین

 

روز ولنتاین

تنها مدت کمی به اواخر بهمن ماه و اواسط ماه فوریه باقی مانده که روز عشق فرنگی (ولنتاین) و روز عشق ایران باستان (سپندارمذگان) یا همان ولنتاین ایرانی به فاصله ی چهار روز از هم قرار دارند یعنی ۲۵ بهمن ماه (ولنتاین) و ۲۹ بهمن ماه (سپندارمذگان) !

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط اسماعیل عربی

 


 


 

آتش دوست اگر در دل ما خانه نداشت ، عمر بی حاصل ما این همه افسانه نداشت . روز ولنتاین مبارک
 

@@

@@سپندار مذگان@@

 

@@

نمیگم دوستت دارم ، نمیگم عاشقتم ، میگم دیوونتم که اگه یه روز ناراحتت کردم بگی بیخیال دیوونست . . . (روز ولنتاینت مبارک عزیزم)))
 



 

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@
 



قلب مهربانت مثلثی را می ماند در دریای عشق ، مرا در خود کشیدی برمودای من !!! (ولنتاین مبارک


 

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@
ولنتاین مبارک ، همراه یک بغل گل رز ، یک سبد ستاره و یک دنیا آرزوی شادباش

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@
عشق تنها دلیل زندگی است ، ولنتاین مبارک .

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


 

آتش دوست اگر در دل ما خانه نداشت ، عمر بی حاصل ما این همه افسانه نداشت . روز ولنتاین مبارک

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


نمیگم دوستت دارم ، نمیگم عاشقتم ، میگم دیوونتم که اگه یه روز ناراحتت کردم بگی بیخیال دیوونست . . . (روز ولنتاینت مبارک عزیزم)))

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


قلب مهربانت مثلثی را می ماند در دریای عشق ، مرا در خود کشیدی برمودای من !!! (ولنتاین مبارک)

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

اگه شکلات بودی شیرین ترین بودی ، اگه عروسک بودی بغلی ترین بودی ، اگه ستاره بودی روشن ترین بودی و تا زمانی که دوست منی عزیز ترینی . روز ولنتاین مبارک مبارک . . .

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

امیدوارم خرس زیبایی ها همیشه تو غار چشمات خونه کنه . ولنتاین مبارک باشه عزیزم

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


سلام ببخشید پول نداشتم برات خرس و قلب بخرم به مناسبت روز ولنتاین ، فقط همین یه اس ام اس رو توسنتم برات بفرستم تا بدونی که همیشه دوستت دارم . امیدوارم این روز ، روز ولنتاین برات مبارک و با برکت باشه

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

میدونی ولنتاین یعنی چی ؟ یعنی اینکه یادمون باشه یه عاشق واقعی باید فقط به یه نفر دل ببنده و تا آخر عمر هم عاشقانه عاشقش باشه

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

تقدیم به او که نبود ولی حس بودنش بر من شوق زیستن داد دلم برای کسی تنگ است که آفتاب صداقت را به میهمانی گلهای باغ می آورد و گیسوان بلندش را به باد می داد و دست های سپیدش را به آب می بخشید و شعر های خوشی چون پرنده ها می خواند

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

می دونستی اشک گاهی از لبخند با ارزش تره؟ چون لبخند رو به هر کسی می تونی هدیه کنی اما اشک رو فقط برای کسی می ریزی که نمی خوای از دستش بدی .ولنتاین مبارک

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

هر کی اومد پیش من یه ذره جاتو نگرفت….هیچ ادایی جای اون نازو اداتو نگرفت….پیش هر نقاشی رفتم تو رو نقاشی کنه، روی هر بومی زدم رنگ چشاتو نگرفت…

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

میدونی آدما بین الف تا ی قرار دارند. بعضی ها مثل ” ب ” برات میمیرند، مثل ” د ” دوستت دارند، مثل ” ع ” عا شقت میشوند، مثل ” م ” منتظر می مونند تا یه روز مثل ” ی ” یارت بشن.

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

حرفهایی هست برای نگفتن و ارزش عمیق هر کسی به اندازه ی حرفهایی است که برای نگفتن دارد و کتاب هایی نیز هست برای ننوشتن و من اکنون رسیده ام به آغاز چنین کتابی…

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

عمیق ترین درد زندگی مردن نیست بلکه نداشتن کسی است که الفبای دوست داشتن را برایت تکرار کند و تو از او رسم محبت بیاموزی

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

شبی از شبها تو به من گفتی که شب باش: من که شب بودم و شب هستم و شب خواهم بود به امیدی که تو فانوس شب من باشی

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


مهر یه چیزیه مهربونی یه چیز دیگه، عشق یه چیزیه عاشق شدن یه چیز دیگه، قلب و دل یه چیزیه اما توی قلب تو جا شدن یه چیز دیگه

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


آسمونتم می توانی همیشه بارونو تو چشمام ببینی. زمین مال زمین خوارها ،فضا مال فضا پیماها ، فقط تو مال من

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

همه زندگی فقط ۳روزه : اومدن – بودن – رفتن . من خودم نخواستم بیام ولی خودم می خوام که باشم اونم فقط به خاطره تو وقتی هم که دیگه نباشی منم میرم

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

زندگی زیباست زشتی‌های آن تقصیر ماست، در مسیرش هرچه نازیباست آن تدبیر ماست! زندگی آب روانی است روان می‌گذرد… آنچه تقدیر من و توست همان می‌گذرد

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

مبادا گفته باشی دوستت می دارم دلت را می بویم مبادا شعله ای در آن نهان باشد

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@

گفتی که دنیا را پر از غم دوست داری پس مطمئن هستم مرا هم دوست داری گفتی نمیخواهی ببارم عشق اما شعر غریبی را که گفتم دوست داری

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


باز در کلبه ی عشق عکس تو مرا ابری کرد.عکس تو خنده به لب داشت ولی اشک چشم مرا جاری کرد

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


دبیر فارسی بودم نامت را اولین غزل از صفحه کتابها می نهادم اگر دبیر جبر بودم عشق مجهول تو را بر قلب معلوم خودم بخش میکردم تا معادله محبت پدید آید اگر دبیر هندسه بودم ثابت می کردم که شعاع نگاهت چگونه از مرکز قلبم گذشت

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


روز اول شوخی شوخی جدی شد شوخی ترین جدی عمرم دوست داشتن تو بود و جدی ترین شوخی عمرم از دست دادن تو

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


من بی تو یک بوسه ی فراموش شده ام؛ یک شعر پر از غلط؛ یک پرنده ی بی آسمان؛ یک نسیم سرگردان؛ یک رویای نا تمام

@@

@@سپندار مذگان@@

 
@@


آتشی که عشق روشن می کند بسیار بیشتر از سردی و خاموشی ای است که تنفر به بار می آورد
و من هرگز نمی توانم کسی را که به او لبخند نزده ام از ته دل دوست داشته باشم

 



ارسال توسط اسماعیل عربی

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:جذاب و دیدنی , با حال , تصاویر جالب,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 
 
TXYCSwrm5N.jpg
 
 

 



ارسال توسط اسماعیل عربی
هر وقت حس کردی فاصله ها ما را از هم دور کرده اند به یاد خاطره های با شکوهمان بیفت. باور کن فاصله ها هیچ وقت حریف خاطره ها نمی شوند..
ارسال شده توسط پریسا
 
میگن عاشقا عشقشون رو زیبا می بینن. این دفعه که دیدمت خیلی زیبا شده بودی. نمی دونم تو هر دفعه داری زیباتر میشی یا من عاشقتر؟!
ارسال شده توسط علیرضا
 
در کنار ساحلت من قایقی شکسته ام ، تو همان ساحل عشقی که بهت دل بسته ام .
ارسال شده توسط تینا
 
هیچ کس اشکی برای ما نریخت ، هر که با ما بود از ما می گریخت ، چند روزی هست حالم دیدنیست ، حال من از این و آن پرسیدنیست ، گاه بر روی زمین زل می زنم ، گاه بر حافظ تفاءل می زنم ، حافظ فالم را گرفت ، یک غزل آمد که حالم را گرفت ، ما ز یاران چشم یاری داشتیم ، خود غلط بود آنچه می پنداشتیم .
ارسال شده توسط نرگس
 
تفاوت تو با دیگران تو طرز نگاهتون نبود.
چون دیگران هر کدوم یه جور من رو دیدند و رفتند،
اما تو،
.
.
.
هیچوقت منو ندیدی و گذشتی
ارسال شده توسط شاهد
 
لذت عاشقی به شدتتش نیست به مدتشه.
ارسال شده توسط سمیه
 
به چهار‌راه بی حوصلگی که می‌رسم
تمام چشمک‌های زرد احتیاط را
به امید دستان سبز تو
رد میکنم و قرمز‌پوش می‌شوم...!
ارسال شده توسط نیما

 

قسمت این بود که من یار تو باشم / همه عمر گرفتار تو باشم

قسمت این بود که در دایره جور و جفا / من نقطه پرگار تو باشم . . .

ارسال شده توسط ترانه
 
 
کاش کسي تو دلمون پا نميذاشت... کاش اگه پا ميزاشت دلمون رو تنها نميذاشت... کاش اگه تنها ميذاشت رد پاش رو روي دلمون جا نميزاشت
ارسال شده توسط نوشین
قاب عكستو زدم جاي ساعت ديواري
از اون موقع به بعد تو شدي تمومه لحظه هام . . .
ارسال شده توسط بهنام



 

اگر باران بودم انقدر مي باريدم تا غبار غم را از دلت پاک کنم اگر اشک بودم مثل باران بهاري به پايت مي گريستم اگر گل بودم شاخه اي از وجودم را تقديم وجود عزيزت ميکردم اگر عشق بودم آهنگ دوست داشتن را برايت مينواختم ولي افسوس که نه بارانم نه اشک نه گل و نه عشق اما هر چه هستم دوستت دارم
ارسال شده توسط فرشته
 
دل آدمها مثل يك جزيره دور افتادست ،اينكه كي واسه اولين بار پا به جزيره ميزاره مهم نيست مهم اون كسيه كه هيچوقت جزيره را ترك نكند
ارسال شده توسط ژاله
 
من به دو چيز عشق مي ورزم يكي تو و ديگري وجود تو، به دو چيزاعتقاد دارم يكي خدا وديگري تو، من در اين دنيا دو چيز ميخواهم يكي تو وديگري خوشبختي تو.
ارسال شده توسط بهار
 
تقدیم به او که نبود ولی حس بودنش بر من شوق زیستن داد دلم برای کسی تنگ است که آفتاب صداقت را به میهمانی گلهای باغ می آورد و گیسوان بلندش را به باد می داد و دست های سپیدش را به آب می بخشید و شعر های خوشی چون پرنده ها می خواند
ارسال شده توسط فرزاد
 
قاب عكستو زدم جاي ساعت ديواري
از اون موقع به بعد تو شدي تمومه لحظه هام . . .
ارسال شده توسط پدرام
 
هر کی اومد پیش من یه ذره جاتو نگرفت....هیچ ادایی جای اون نازو اداتو نگرفت....پیش هر نقاشی رفتم تو رو نقاشی کنه، روی هر بومی زدم رنگ چشاتو نگرفت...
ارسال شده توسط مهسا
 
اي دوست به جز عشق تو در سر من هوسي نيست
جز نقش تو بر صفحه ي دل نقش كسي نیست
ارسال شده توسط فاطمه

امروز روز سپاس گذاری از خداوند است

زیرا که عشق را آفرید تا یادمان باشد کسی هست برای عاشق بودن

تا با تمام وجود به او بگوییم

عشق من روزت مبارک

ارسال شده توسط تارا
 
مهر یه چیزیه مهربونی یه چیز دیگه، عشق یه چیزیه عاشق شدن یه چیز دیگه، قلب و دل یه چیزیه اما توی قلب تو جا شدن یه چیز دیگه
ارسال شده توسط فرهاد
من بی تو یک بوسه ی فراموش شده ام؛ یک شعر پر از غلط؛ یک پرنده ی بی آسمان؛ یک نسیم سرگردان؛ یک رویای نا تمام
ارسال شده توسط محمد
 
گفتی که دنیا را پر از غم دوست داری پس مطمئن هستم مرا هم دوست داری گفتی نمیخواهی ببارم عشق اما شعر غریبی را که گفتم دوست داری...
ارسال شده توسط محمد
 
زندگی زیباست زشتی‌های آن تقصیر ماست، در مسیرش هرچه نازیباست آن تدبیر ماست! زندگی آب روانی است روان می‌گذرد... آنچه تقدیر من و توست همان می‌گذرد...
ارسال شده توسط محمدرضا
 
هر کی اومد پیش من یه ذره جاتو نگرفت....هیچ ادایی جای اون نازو اداتو نگرفت....پیش هر نقاشی رفتم تو رو نقاشی کنه، روی هر بومی زدم رنگ چشاتو نگرفت...
ارسال شده توسط ساناز
 
قلب مهربانت مثلثی را می ماند در دریای عشق
مرا در خود کشیدی برمودای من !!!
ارسال شده توسط مانی




 




ارسال توسط اسماعیل عربی

چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

 

دخترها و پسرهایی که مجرد هستند بخوانند...!
 

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب...
ارسال توسط اسماعیل عربی


 

 
 
 
 

منبع: زیست نیوز




تاریخ: یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:لبخند متفاوت!(تصاویر) ,
ارسال توسط اسماعیل عربی
نتایج یک تحقیق جدید دانشگاه هاروارد آمریکا نشان می دهد مردانی که در طول هفته بیش از 20 ساعت تلویزیون تماشا می کنند میزان اسپرم هایشان به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد...
 نتایج یک تحقیق جدید دانشگاه هاروارد آمریکا نشان می دهد مردانی که در طول هفته بیش از 20 ساعت تلویزیون تماشا می کنند میزان اسپرم هایشان به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
نتایج این تحقیق که روی 189 مرد بین 18 تا 22 سال صورت گرفته نشان می دهد که مردانی که در هفته بیش از 20 ساعت تلویزیون تماشا می کنند در مقایسه با مردانی که کمتر تماشا می کنند به طور متوسط 44 درصد میزان اسپرم کمتری تولید می کنند.
با این حال مردانی که در این تحقیق شرکت کردند و در هفته بیش از 20 ساعت تلویزیون تماشا می کردند میزان اسپرم شان پس از تحقیق به میزانی بود که قابلیت باروری شان هنوز محفوظ بود ولی اسپرم های تولیدی بدنشان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود.
نتایج این تحقیق همچنین نشان می دهد بدن مردانی که در هفته بیش از 15 ساعت ورزش می کنن در مقایسه با مردانی که کمتر از 5 ساعت در هفته ورزش می کنند به طور متوسط 73 درصد اسپرم بیشتری تولید می کند.
 
منبع: عصر ايران



ارسال توسط اسماعیل عربی
"کوکی" نام طوطی است که به تازگی توانست با هوشیاری صاحبش را از یک حادثه باخبر کند و همین باعث شد تا او از مرگ نجات پیدا کند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تا به حال شاید داستان هایی در مورد حیوانات مختلف شنیده اید که جان صاحبانشان را نجات داده اند. اغلب این حیوانات گربه ها یا سگ ها بوده اند و معمولا پرنده های کار خاصی در شرایط حساس انجام نمی دهند.

این مورد اما به تازگی توسط یک طوطی شجاع اتفاق افتاده است. این طوطی که "کوکی" نام دارد توانست جان صاحب 17 ساله خودش را از یک آتش سوزی نجات دهد.

"بن رییس" انگلیسی صاحب این طوطی است و می گوید:" در زمان آتش سوزی در حمام بودم و متوجه چیز خاصی نمی شدم اما "کوکی" آتش را دیده بود و در صدد بود تا من را از آن با خبر کند."



 
این طوطی بعد از دیدن آتش به سمت حمام می رود و چندین بار محکم به در می کوبد تا شاید بتواند جان صاحبش را نجات دهد و البته موفق نیز می شود. بن با باز کردن درب آتش را می بیند و از خانه فرار می کند.

این طوطی در طی آتش سوزی جان خودش را از دست داد اما توانست جان یک انسان را نجات دهد. مادر "بن" نیز می گوید اگر این پرنده نبود هم اکنون بن نیز در آتش سوخته بود.
 



ارسال توسط اسماعیل عربی

گناهی که شیطان را هم ناراحت می کند!
 

به گزارش گروه خبر نیک صالحی تهمت و بهتان به اندازه اى زشت و زننده است كه حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزارى مى جوید. شیطان از رفتارهاى زشت و اعمال خلاف استقبال مى كند؛ ولى برخى از رفتارهاى ناروا آن قدر زشت و پلیدند كه شیطان هم آن ها را تاءیید نمى كند. یكى از این اعمال ، نابود كردن وجهه افراد در جامعه ، و ریختن آبروى آن ها به وسیله بهتان یا نعمت است .

 

تهمت آثار شومى هم براى تهمت زننده و هم براى تهمت زده شده به بار مى آورد كه مى توان آن ها را در دو عنوان ذیل جاى داد:

1 - پیامد تهمت بر بعد معنوى انسان

در روایتى از امام جعفر صادق (علیه السلام ) در این باره آمده است :

اذا اتهم المۆ من اخاه انماث الایمان من قلبه كما ینماث الملح فى الماء(1).

آن گاه كه مۆ من به برادر مۆ منش تهمت زند، ایمان در دل او ذوب مى شود؛ همان گونه كه نمك در آب ذوب مى شود.

همان طور كه از این روایت بر مى آید، تهمت موجب از بین رفتن ایمان مۆ من مى شود.

در توضیح این مطلب باید گفت كه بسیارى از اعمال انسان بر ایمان او تاثیر مى گذارد. همچنین درباره این اعمال ، دو حالت "انجام " و "ترك" وجود دارد كه هر دو حالت ، در بعد ایمانى او موثر است . ترك واجبات از سویى و انجام گناهان از سوى دیگر، ایمان انسان را ضعیف مى كند. "ترك واجب"و "انجام حرام " را مى توان دو گونه از كفر عملى به شمار آورد كه "انجام حرام " شامل "تهمت " هم مى شود و ضعف و نابودى ایمان را در پى دارد.

2 - پیامد تهمت بر روابط انسانى

تهمت مایه نابودى حریم برادرى و روابط انسانى میان افراد جامعه بشرى است و جو عدم اعتماد و ترس از اطمینان را فراهم مى سازد:

امام جعفر صادق (علیه السلام ) فرمود:

من اتهم اخاه فى دینه فلا حرمه بینهما(2).

كسى كه برادر دینى اش را متهم كند [= به او تهمت بزند]، بینشان حرمتى وجود ندارد.

دین مبین اسلام ، آبرو و حرمت مۆ من را بزرگ تر از كعبه و حتى قرآن دانسته است و با آگاهى از چنین ارزشى ، هیچ كس نباید به خود اجازه دهد به حریم آبروى دیگران تجاوز كند


منظور از كلمه "فى دینه " در جمله من اتهم اخاه فى دینه چه تهمت زدن به"برادر ایمانى" باشد، به این صورت كه كلمه "فى دینه"را صفتى براى كلمه "اخاه" بدانیم و چه متهم كردن او در امور دینى باشد، تفاوتى در ثمره زشت تهمت پدید نمى آید؛ چرا كه دین الاهى مانند ریسمانى است كه همه به آن چنگ مى زنند و در اثر توسل به آن با هم رابطه برادرى ایمانى برقرار مى كنند كه این پیوند از پیوند نسبى و سببى بسیار محكم تر است . با تهمت زدن به برادر یا خواهر دینى ، این رابطه محكم قطع مى شود.

انسان عاقل و متدینى كه به مبدا و معاد اعتقاد دارد، هیچ گاه به دیگرى تهمت نمى زند. حتى اگر انسانى دین نداشته باشد، سرشت انسانى اش به او اجازه این كار را نمى دهد، مگر آن كه از فطرت پاك انسانى به خوى حیوانى گرویده باشد.

با بررسى این مساءله در جامعه ، مشاهده مى شود كه افرادى براى رسیدن به اهدافى شیطانى مى كوشند دیگران را مورد "تهمت" و "بهتان"قرار دهند؛ ولى در نهایت امر، به ذلت و بیچارگى كشیده خواهند شد.


موضع ابلیس در برابر تهمت و بهتان
تهمت و بهتان به اندازه اى زشت و زننده است كه حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزارى مى جوید. شیطان از رفتارهاى زشت و اعمال خلاف استقبال مى كند؛ ولى برخى از رفتارهاى ناروا آن قدر زشت و پلیدند كه شیطان هم آن ها را تاءیید نمى كند. یكى از این اعمال ، نابود كردن وجهه افراد در جامعه ، و ریختن آبروى آن ها به وسیله بهتان یا نعمت است .

امام جعفر صادق (علیه السلام ) در این زمینه مى فرماید:

من روى على مۆ من روایه یرید بها شینه و هدم مروءته لیسقط من اعین الناس اخرجه الله من ولایته الى ولایه الشیطان ، فلا یقبله الشیطان (3).

اگر كسى سخنى را بر ضد مۆ منى نقل كند و قصدش از آن ، زشت كردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از محور دوستى خود خارج مى كند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ (ولى) شیطان هم او را نمى پذیرد.

انسان عاقل و متدینى كه به مبدا و معاد اعتقاد دارد، هیچ گاه به دیگرى تهمت نمى زند. حتى اگر انسانى دین نداشته باشد، سرشت انسانى اش به او اجازه این كار را نمى دهد، مگر آن كه از فطرت پاك انسانى به خوى حیوانى گرویده باشد


راه هاى درمان تهمت
پاک ساختن زبان از آفت تهمت ، با كوششى مداوم میسر خواهد بود.

درمان این بیمارى را باید با اندیشه و دقت در پیامدهاى زشت و نازیباى آن آغاز كرد؛ سپس به یادآورى مستمر آن ها پرداخت كه : «فان الذكرى تنفع المومنین» (4)

یادآورى پیامدهاى تهمت ، تنفر و انزجار قلبى انسان از این رفتار زشت و پلید را در پى خواهد داشت و بدیهى است كه تمام حركات درونى و برونى انسان ، بر پایه "دوست داشتن " و "نفرت ورزیدن" انجام مى گیرد؛ از این رو مى باید در صدد ایجاد و تقویت حالت انزجار از تهمت بر آمد تا بتوان به سوى ترك آن گام برداشت . همچنین باید به ارزش و عظمت آبروى دیگران اندیشید تا به سادگى به سمت تخریب آن گام برداشت .

دین مبین اسلام ، آبرو و حرمت مۆ من را بزرگ تر از كعبه و حتى قرآن (5) دانسته است و با آگاهى از چنین ارزشى ، هیچ كس نباید به خود اجازه دهد به حریم آبروى دیگران تجاوز كند. تقویت حسن ظن و حمل رفتار دیگران بر وجه نیكو، راه دیگرى براى درمان این بیمارى نابود كننده است .

منبع :

تبیان

کتاب اخلاق الهى ، جلد چهارم ، آفات زبان استاد آیت الله مجتبى تهرانى (ره)




تاریخ: جمعه 20 بهمن 1391برچسب:گناهی که شیطان را هم ناراحت می کند!,
ارسال توسط اسماعیل عربی

بخشش کم
و قال علی علیه‌السلام : "لاَ تَسْتَحِ مِنْ إِعْطَاءِ الْقَلِیلِ، فَإِنَّ الْحِرْمَانَ أَقَلُّ مِنْهُ"(1) از بخشش كم حیا مكن زیرا محروم ساختن از آن هم كمتر است!

بسیارند کسانی که معتقدند باید بخشش به مقدار قابل ملاحظه باشد و اگر انسان توان آن را نداشت، ترک کند. در حالی که بخشش کم حداقل دو فایده دارد: نخست این که در بسیاری از موارد همین مقدار حل مشکلی می کند و دیگر اینکه دست رد به سینه درخواست کننده زدن، نوعی اهانت است و این کار جلوی اهانت را می گیرد. اضافه بر اینها روح سخاوت را در انسان در تمام حالات پرورش می دهد.

تعبیر به"إِنَّ الْحِرْمَانَ أَقَلُّ مِنْهُ": نوعی کنایه و تشبیه است، زیرا محروم کردن قابل مقایسه با مقدار مالی که انسان می‌بخشد نیست تا بگوییم این ازآن کمتر است. امام محروم کردن را نیز نوعی بخشش بسیار کم محسوب کرده که هر بخششی از آن بیشتر است.

در حدیثی از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله می خوانیم: "هر کار نیکی صدقه ای محسوب می شود خواه به غنی باشد یا فقیر، بنابراین صدقه را ترک نکنید هر چند به نیمی از دانه خرما باشد و خود را از آتش دوزخ دور دارید هرچند به نیمی از یک دانه خرما باشد، زیرا خداوند متعال این صدقه کوچک را برای صاحبش پرورش می دهد، همانگونه که شما بچه اسب یا بچه شتر خود را پرورش می دهید و در روز قیامت پرورش یافته آن را به او باز می گرداند تا جایی که بزرگتر از کوه عظیمی خواهد بود."(2)

 

فواید صدقه
حضرت علی (علیه السلام) فرمود: روزى را به وسیله صدقه فرود آورید!(3)

و آن حضرت فرمود: ایمانتان را با صدقه حفظ كنید، و اموالتان را با زكات نگهدارید، و امواج بلاء را با دعا دور سازید.(4)

و آن حضرت فرمود: آن گاه كه فقیر و نیازمند شدید، با خداوند بوسیله صدقه تجارت كنید.(5)

و امام ابو جعفر علیه السّلام فرمود: نیكوكارى و صدقه‏ فقر را از میان می برند، و بر عمر مى‏افزایند، و هفتاد احتمال مردن به وضع بد را از صاحبشان دفع می كنند.(6)

در حدیثی از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله می خوانیم:"هر کار نیکی صدقه ای محسوب می شود خواه به غنی باشد یا فقیر،بنابراین صدقه را ترک نکنید هرچند به نیمی از دانه خرما باشد وخود را از آتش دوزخ دور دارید هرچند به نیمی از یک دانه خرما باشد،زیرا خداوند متعال این صدقه کوچک را برای صاحبش پرورش می دهد،همانگونه که شما بچه اسب یا بچه شتر خود را پرورش می دهید ودر روز قیامت پرورش یافته آن را به او باز می گرداند تا جایی که بزرگتر از کوه عظیمی خواهد بود


و امام صادق علیه السّلام فرمود: بیمارانتان را با صدقه‏ مداوا كنید، و بلا را با دعا دفع نمائید، و نزول رزق را بوسیله صدقه‏ بطلبید، زیرا كه صدقه‏ رزق را از میان دو فكّ هفتصد شیطان كه همگى مانع وصول آنند رها می سازد، و هیچ چیز بر شیطان سنگین‏تر از صدقه‏ بر مۆمن نیست. و صدقه‏ پیش از آنكه در دست بنده واقع شود، در دست خداى تبارك و تعالى قرار می‌گیرد.(7)

و آن امام علیه السّلام فرمود: براى شخص بیمار مستحبّ است كه بدست خود صدقه‏ را به سائل بدهد، و از سائل بخواهد كه در باره‏اش دعا كند.(8)


داستانى شگفت از صدقه‏
مردى بنام عابد، از نیكان قوم موسى، سى سال از حضرت حق درخواست فرزند داشت ولى دعایش به اجابت نرسید. به صومعه یكى از انبیاى بنى اسرائیل رفت و گفت: اى پیامبر خدا! براى من دعا كن تا خدا فرزندى به من عطا كند، من سى سال است از خدا درخواست فرزند دارم ولى دعایم به اجابت نمى‏رسد. آن پیامبر دعا كرد و گفت: اى عابد! دعایم براى تو به اجابت رسید، به زودى فرزندى به تو عطا مى‏شود، ولى قضاى الهى بر این قرار گرفته كه شب عروسى آن فرزند شب مرگ اوست!!

عابد به خانه آمد و داستان را براى همسرش گفت؛ همسرش در جواب عابد گفت: ما به سبب دعاى پیامبر از خدا فرزند خواستیم تا در كنار او در دنیا راحت بینیم، چون به حد بلوغ رسد به جاى آن راحت، ما را محنت رسد، در هر صورت باید به قضاى حق راضى بود. شوهر گفت: ما هر دو پیر و ناتوان شده‏ایم‏، چه بسا كه وقت بلوغ او عمر ما به پایان رسد و ما از محنت فراق او راحت باشیم.

پس از نُه ماه پسرى نیكو منظر و زیبا طلعت به آنان عطا شد؛ براى رشد و تربیت او رنج فراوان بردند تا به حد رشد و كمال رسید؛ از پدر و مادر درخواست همسرى لایق و شایسته كرد؛ پدر و مادر نسبت به ازدواج او سستى روا مى‏داشتند، تا از دیدار او بهره بیشترى برند؛ بناچار كار به جایى رسید كه لازم آمد براى او شب زفاف برپا كنند؛ شب عروسى به انتظار بودند كه چه وقت سپاه قضا درآید و فرزندشان را از كنار آنان برباید؛ عروس و داماد شب را به سلامت به صبح رساندند و هم چنان به سلامت بودند تا یك هفته بر آنان گذشت، پدر و مادر شادى كنان به نزد پیامبر زمان آمدند و گفتند: با دعایت از خدا براى ما فرزندى خواستى و گفتى كه شب زفاف او با شب مرگ او یكى است، اكنون یك هفته گذشته و فرزند ما در كمال سلامت است!

و امام صادق علیه السّلام فرمود: بیمارانتان را با صدقه‏ مداوا كنید، و بلا را با دعا دفع نمائید، و نزول رزق را بوسیله صدقه‏ بطلبید، زیرا كه صدقه‏ رزق را از میان دو فكّ هفتصد شیطان كه همگى مانع وصول آنند رها می سازد، و هیچ چیز بر شیطان سنگین‏تر از صدقه‏ بر مۆمن نیست. و صدقه‏ پیش از آنكه در دست بنده واقع شود، در دست خداى تبارك و تعالى قرار می گیرد


پیامبر گفت: شگفتا! آنچه من گفتم از نزد خود نگفتم، بلكه به الهام حق بود، باید دید فرزند شما چه كارى انجام داد كه خداى بزرگ، قضایش را از او دفع كرد. در آن لحظه جبرئیل امین آمد و گفت: خدایت سلام مى‏رساند و مى‏گوید: به پدر و مادر آن جوان بگو: قضا همان بود كه بر زبان تو راندم، ولى از آن جوان خیرى صادر شد كه من حكم مرگ را از پرونده‏اش محو كردم و حكم دیگر به ثبت رساندم، و آن خیر این بود كه: آن جوان در شب عروسى مشغول غذا خوردن شد، پیرى محتاج و نیازمند در خانه آمد و غذا خواست، آن جوان غذاى مخصوص خود را نزد او نهاد، آن پیر محتاج غذا را كه در ذائقه‏اش خوش آمده بود، خورد و دست به جانب من برداشت و گفت: پروردگارا! بر عمرش بیفزا. من كه آفریننده جهانم به بركت دعاى آن نیازمند هشتاد سال بر عمر آن جوان افزودم تا جهانیان بدانند كه هیچ‏كس در معامله با من از درگاه من زیانكار برنگردد و اجر كسى به دربار من ضایع و تباه نشود .(9)

 

نتیجه:
مهم اینست که انسان در انفاق خود، هر چند کم اخلاص داشته باشد. این خلوص نیت کم را بسیار و کوچک را بزرگ می‌کند.

ببخش مال و مترس از کسی که هرچه دهی جزای آن به یکی ده ز دادگر یابی

 

منابع:

نهج البلاغه ،ترجمه و شرح آیت الله مکارم

عبرت آموز،استاد انصاریان

پیام امام امیرالمۆمنین،ج12،آیت الله مکارم شیرازی
 




تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:صدقه‌های کم و پاداش‌های عجیب !,
ارسال توسط اسماعیل عربی

تصاویر: نرگس محمدی و خرید عطر !

تصاویر: نرگس محمدی و خرید عطر !
 

برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب بروید ...



ادامه مطلب...
ارسال توسط اسماعیل عربی
معنای واقعی کلمات :
 عشق


سوگ



خوشی


جدایی



شفقت


دوستی



شکیبایی



غربت



نجات


بهترین دوستها


حمایت
 
معصومیت
 
آرامش
 
تنهایی
 
غم
 
زیبایی
 
زندگی

 



 




تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:معنای واقعی کلمات :,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 

 

 

ته پیاز و رنده رو پرت کردم توی سینک، اشک از چشم و چارم جاری بود. در یخچال رو باز کردم و تخم مرغ رو شکستم روی گوشت، روغن رو ریختم توی ماهی تابه و اولین کتلت رو کف دستم پهن کردم و خوابوندم کف ش ، برای خودش جلز جلز خفیفی کرد که زنگ در را زدند، پدرم بود. بازم نون تازه آورده بود. نه من و نه اصغر حس و حال صف نونوایی نداشتیم.می گفت نون خوب خیلی مهمه ! من که بازنشسته ام، کاری ندارم ، هر وقت برای خودمون گرفتم برای شما هم می گیرم. در می زد و نون رو همون دم در می داد و می رفت. هیچ وقت هم بالا نمی اومد، هیچ وقت.
دستم چرب بود، اصغر در را باز کرد و دوید توی راه پله. پدرم را خیلی دوست داشت. کلا پدرم از اون جور آدمهاست که بیشتر آدمها دوستش دارند ، این البته زیاد شامل مادرم نمی شود. صدای اصغر از توی راه پله می اومد که به اصرار تعارف می کرد و پدر و مادرم را برای شام دعوت می کرد بالا. برای یک لحظه خشکم زد. ما خانواده ی سرد و نچسبی هستیم. هم رو نمی بوسیم، بغل نمی کنیم، قربون صدقه هم نمی ریم و از همه مهم تر سرزده و بدون دعوت جایی نمیریم. خانواده ی اصغر این جوری نبود، در می زدند ومی اومدند تو، روزی هفده بار با هم تلفنی حرف می زدند؛ قربون صدقه هم می
رفتند و قبیله ای بودند. برای همین هم اصغر نمی فهمید که کاری که داشت می کرد مغایر اصول تربیتی من بود و هی اصرار می کرد، اصرار می کرد.
آخر سر در باز شد و پدر مادرم وارد شدند. من اصلا خوشحال نشدم. خونه نامرتب بود؛ خسته بودم، تازه از سر کار برگشته بودم، توی یخچال میوه نداشتیم. چیزهایی که الان وقتی فکرش را می کنم خنده دار به نظر میاد اما اون روز لعنتی خیلی مهم1 به نظر می رسید.
اصغر توی آشپزخونه اومد تا برای مهمان ها چای بریزد و اخم های درهم رفته ی من رو دید. پرسیدم برای چی این قدر اصرار کردی؟ گفت خوب دیدم کتلت داریم گفتم با هم بخوریم. گفتم ولی من این کتلت ها رو برای فردا هم درست می کردم. گفت حالا مگه  چی شده؟ گفتم چیزی نیست، اما …
در یخچال رو باز کردم و چند تا گوجه فرنگی رو با عصبانیت بیرون آوردم و زیر آب گرفتم. پدرم سرش رو توی آشپزخونه کرد و گفت دختر جون، ببخشید که مزاحمت شدیم. میخوای نون ها رو برات ببرم؟ تازه یادم افتاد که حتی بهشون سلام هم نکرده بودم .تمام شب عین دو تا جوجه کوچولو روی مبل کز کرده بودند. وقتی شام آماده شد پدرم یک کتلت بیشتر بر نداشت. مادرم به بهانه ی گیاه خواری چند قاشق سالاد کنار بشقابش ریخت و بازی بازی کرد. خورده و نخورده خداحافظی کردند و رفتند و این داستان فراموش شد و پانزده سال گذشت.
چند روز پیش برای خودم کتلت درست می کردم که فکرش مثل برق ازسرم گذشت: نکنه وقتی با اصغر حرف می زدم پدرم صحبت های ما را شنیده بود؟ نکنه برای همین شام نخورد؟ از تصورش مهره های پشتم تیر می کشد و دردی مثل دشنه در دلم می نشیند. راستی چرا هیچ وقت برای اون نون سنگک ها ازش تشکر نکردم؟
آخرین کتلت رو از روی ماهیتابه برمی دارم. یک قطره روغن می چکد توی ظرف و جلز محزونی می کند. واقعا چهار تا کتلت چه اهمیتی داشت؟ حقیقت مثل یک تکه آجر توی صورتم می خورد:
من آدم زمختی هستم. زمختی یعنی ندانستن قدر لحظه ها، یعنی نفهمیدن اهمیت چیزها، یعنی توجه به جزییات احمقانه و ندیدن مهم ترین ها.
حالا دیگه چه اهمیتی داشت این سر دنیا وسط آشپزخانه ی خالی چنگال به دست کنار ماهیتابه ای که بوی کتلت می داد آه بکشم. آخ! لعنتی! چقدر دلم تنگ شده براشون؛ فقط… فقط اگر الان پدر و مادرم از در تو می آمدند، دیگه چه اهمیتی داشت خونه تمیز بود یا نه...؟! میوه داشتیم یا نه …؟! همه چیز کافی بود: من بودم و بوی عطر روسری مادرم، دست پدرم و نون سنگک. پدرم راست می گفت.
نون خوب خیلی مهمه. من این روزها هر قدر بخوام می تونم کتلت درست کنم، اما کسی زنگ این در را نخواهد زد، کسی که توی دستهاش نون سنگک گرم و تازه و بی منتی بود که بوی مهربونی می داد. اما دیگه چه اهمیتی دارد؟ چیزهایی هست که وقتی از دستش دادی اهمیت ش را می فهمی. نون سنگک خشخاشی دو آتشه هم یکی اش.



تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:چیزهایی که وقتی از دست دادی ,,,,
ارسال توسط اسماعیل عربی

وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنند، طبیعی است که دوست دارند بیشتر از هم بدانند و همین مساله باعث می شود تلاش کنند دنیای هم را بیشتر کشف کنند و البته به آن وارد شوند. با این روند نزدیکی، مرزهای زیادی جابجا می شود.

به ادامه مطلب بروید....

مفهوم حریم خصوصی در زندگی مشترک
 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 

 

6454613213.jpg
 

مسئله مهمی که مورد سؤال بسیاری از افراد می‌باشد، بهترین زمان برای مصرف سالاد است که عقاید متفاوتی در مورد این امر وجود دارد.


برخی از افراد بهترین زمان مصرف سالاد را قبل از غذا می‌دانند، عده‌ای دیگر معتقدند که سالاد بهتر است همراه غذا میل شود و بعضی دیگر بر این باورند که سالاد را باید بعد از غذا مصرف کرد.

زمان مناسب برای خوردن سالاد

زمان مصرف سالاد بستگی به وضعیت شخص دارد.

برای اشخاص کم‌اشتها و لاغر که تمایل چندانی به مصرف غذا ندارند بهتر است سالاد را پس از صرف غذا میل نمایند، به این ترتیب علاوه بر آنکه از خواص تغذیه‌ای بسیار مفید سالاد استفاده می‌کنند، اشتهای آنان را نیز جهت مصرف غذا کور نمی‌کند


و می‌توانند غذای خود را به مقدار کافی میل نمایند. این افراد چنانچه بلافاصله بعد از غذا اشتها برای خوردن سالاد ندارند، بهتر است با فاصله‌ای مناسب پس از صرف غذا، سالاد میل کنند.

اما برای افراد چاقی که دچار پرخوری هستند و در هر وعده غذایی به مقدار زیاد و بیش از حد نیازشان غذا می‌خورند، سالم‌ترین، آسان‌ترین و بهترین روش جهت پیشگیری و مقابله با پرخوری آن است که حدود 20 دقیقه تا نیم‌ساعت قبل از غذا شروع به خوردن سالاد بنمایند.


به این ترتیب چون سالاد باعث پر شدن قسمتی از معده از مواد کم‌کالری (یعنی سالاد) می‌شود، منجر به سیری نسبی شده و جلوی اشتهای فراوان آنها را برای صرف غذا می‌گیرد و به متعادل خوردن و کاهش وزن‌شان کمک می‌‌کند.

البته این امر در شرایطی است که از سس‌های پرچرب و پرکالری در سالاد استفاده نشود و سس سالاد منحصر به آب لیموترش تازه یا نارنج و یک‌قاشق روغن زیتون و در صورت تمایل یکی دو قاشق ماست کم چرب باشد.

اما سایر اشخاص، یعنی افراد با اشتها و وزن متعادل، می‌توانند سالاد را همراه غذا و یا پس از آن صرف نمایند. البته مصرف غذا همراه سالاد می‌تواند به خوشمزه‌تر کردن و تنوع غذا کمک کند.

ضمناً افراد با وزن بالا می‌توانند قسمتی از بشقاب غذایی خود را به سالاد اختصاص دهند، در این‌صورت مقدار برنج یا غذای پرکالری مصرفی آنان کاهش یافته و ضمناً از خواص تغذیه‌ای سالاد نیز بهره‌مند می‌گردند.

باورهای غلط در مورد مصرف سالاد

برخی از افراد عقیده دارند که سالاد به علت آنکه حجیم بوده و موجب اتساع معده می‌شود، اشتها را تحریک کرده و منجر به پرخوری می‌گردد و حتی مدعی هستند که هر گاه سالاد میل می‌کنند مقدار بیشتری غذا می‌خورند.

لازم به توضیح است که واقعاً اتساع معده باعث بیشتر غذا خوردن و پرخوری می‌شود و این امر هم واقعیت دارد که سالاد حجم زیادی را در معده اشغال می‌کند، اما خوردن آن نه تنها موجب پرخوری نمی‌شود، بلکه جلوی اشتهای شخص را برای خوردن غذای زیاد و بیش از حد نیاز می‌گیرد، زیرا باعث پر شدن معده می‌شود


و هر غذایی که قسمت قابل توجهی از معده را اشغال کند، موجب احساس سیری می‌شود و چون سالاد فصل از پیش غذاهای کم کالری ا‌ست، چنانچه قبل از غذا میل شود، منجر به کاهش اشتهای کاذب و پرخوری می‌گردد.

عده‌ای بر این باورند که مصرف سالاد موجب بزرگ شدن معده و شکم می‌شود و چون بزرگ شدن شکم یا به عبارت بهتر «چاقی شکمی» یکی از عوارض مهم و اولیه چاقی‌ها می‌باشد


و چون اکثر افراد، افزایش وزنشان از تجمع چربی در شکم شروع می‌شود، پس به عقیده این گروه، بایستی سالاد در برنامه غذایی افراد، بخصوص اشخاصی که در معرض چاقی شکمی قرار دارند، حذف شود.

این باور به دو دلیل در ذهن مخالفین مصرف سالاد شکل گرفته است:

1- معمولا پس از خوردن سالاد برخی از افراد دچار نفخ می‌شوند و به دلیل نفخ، معده‌شان برجسته به نظر می‌رسد. این امر باعث می‌گردد که تصور کنند سالاد موجب بزرگ شدن شکم می‌شود،


در حالی‌که نفخ و بزرگی معده موقتی بوده و بعد از مدت کوتاهی، بعد از تخلیه سالاد از معده و ورود آن به روده و بخصوص پس از هضم آن، معده به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

2- چون مصرف سالاد موجب اشغال قسمتی از معده می‌شود، لذا معمولا شخص بعد از خوردن آن احساس پری در دستگاه گوارش می‌نماید، به همین علت فرد تصور می‌کند که معده‌اش بزرگ شده و مبتلا به چاقی شکمی گردیده است.

بعضی افراد معتقدند که مصرف سالاد کمک به افزایش وزن و پیشرفت چاقی می‌نماید، زیرا مقداری کالری بر انرژی دریافتی از غذا می‌افزاید. دلیل این اشخاص بر مدعایشان آن است ‌که چون سالاد جانشین غذا نمی‌شود و اضافه بر غذا مصرف می‌گردد، لذا نتیجه آن، چاقی است.

این باور به‌هیچ وجه صحیح نیست، زیرا: اصلاً سالاد فصل از پیش غذاهای کم‌کالری محسوب می‌شود و خوردن آن ابداً منجر به چاقی نمی‌شود. ثانیاً با مصرف سالاد، از مقدار غذای مصرفی شخص کاسته می‌شود،


به این معنا که سالاد جانشین قسمتی از خوراک روزانه شده و چون سبزیجات سالادی جزء مواد کم‌کالری هستند، لذا برعکس تصور این دسته از افراد، نه تنها باعث چاقی نمی‌شوند، بلکه به کاهش وزن نیز کمک زیادی می‌نمایند، به شرط آنکه از سس‌های آماده چرب همراه آن استفاده نشود.
 

با توجه به مطالب فوق، مصرف سالاد همراه ناهار و شام می‌تواند به سلامت انسان کمک نماید.

منبع: دنیای تغذیه
 




تاریخ: یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:یک پیش غذا برای تمام فصول ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

وقتی از چیزی ناراحت هستید و از احساس کردن آن اجتناب می کنید ، بر وخامت شرایط می افزایید . گاهی نیز لازم است رنجش و آزردگی را احساس کنید . التیام زمانی شروع می شود که بر حقیقت تألم خود صحه بگذارید و تا این کار را نکنید ، ناراحت باقی می مانید .

غم و اندوه

قبل از هر چیزی بپذیرید که ناراحت شده اید . ساده نیست . ممکن است احساس کنید به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته اید ، ضعیف هستید و یا به قدری که فکر می کردید خوب نیستید .باید در هر شرایط با حقیقت روبه رو شوید . هر چه زودتر به حقیقت پی ببرید بهتر است .

بیشترین رنجش ها نه از ناحیه دشمنان ، بلکه از ناحیه دوستان ایجاد می شوند ، رنجش شما را کسانی ایجاد می کنند که از هر کس به شما نزدیکترند ؛ کسانی که شما را دوست دارند ؛ ممکن است از سادگی ، صفا و صداقت شما سوء استفاده کرده باشند .

نمی گویم که برای اجتناب از این موقعیت حالت تدافعی بگیرید . در واقع کسانی که تحت تأثیر رنجش و دلخوری سرد می شوند و فاصله می گیرند ، بیش از سایرین به خودشان لطمه می زنند . چه بهتر که انعطاف پذیر و باز باشید و رنجش خود را بلافاصله ابراز کنید . این گونه می توانید از خودتان دفاع کنید . می توانید دوست بدارید و اعتماد کنید ، می توانید به دور از داوری های مبهم و مخدوش اعتماد کنید و فعالیت نمایید .

به ندرت رنجشی از این شدیدتر است که به حقیقتی درباره خود که علاقه ای به دانستنش ندارید پی ببرید . خود را بی دست و پا یافتن ، خود را کمتر از آنچه می خواستید دیدن دردناک است ؛ همانطور که خود را نامهربان ، لجوج ، خودخواه ، حریص و طماع و بی ملاحظه دیدن ناراحت کننده است . هر آینه این صفات را در خود یافتید ، با حالت باز با آنها برخورد کنید .

بدانید که شما هم مثل همه ی سایرین با این نقطه ضعفها روبه رو هستید . اطلاع از نقاط ضعف خویشتن است که به انسان نیرو می دهد . بی جهت نخواهید که در همه ی زمینه ها خود را قوی و قدرتمند معرفی کنید . در واقع وقتی نقاب بر چهره می گذارید و "خود حقیقی " خود را پنهان می کنید ، بیش از هر زمان حرمت نفس تان را از دست می دهید و این رنجشی است که شما شخصا برای خود ایجاد می کنید.


روش های درمانی

** وقتی از کسی ناراحت می شوید ، ناراحتی تان را هر چه سریعتر بروز دهید .

** با درک کردن شرایط ، رنجش را از خود دور کنید .

** او را که شما را رنجانیده ، ببخشایید و بگویید که ناراحتی را فراموش کرده اید .

**وقتی کسی تحت تأثیر رنجش های کهنه ی گذشته به عمد شما را ناراحت می کند ، به رنجش او توجه داشته باشید و همانطور که می خواهید دیگران به سخن شما گوش دهند ، شما هم به درد دل های آن ها توجه کنید .

** ممکن است مخاطب شما فراموش کند که شما را رنجانیده است . این به معنای شریر بودن او نیست. شما هم بی آنکه بدانید و متوجه باشید بارها دیگران را رنجانیده اید .

** اگر شما به راحتی رنجش به دل می گیرید ، ممکن است در نظر دیگران به قدری شکننده ظاهر شوید که آنها نتوانند احساساتشان را به سادگی با شما در میان بگذارند . اشخاصی که تحت تأثیر جزیی ترین موارد، رنجش به دل می گیرند ، دیگران را ناراحت می کنند .

** از ناراحتی خود به عنوان یک سلاح استفاده نکنید .

بیشترین رنجش ها نه از ناحیه دشمنان ، بلکه از ناحیه دوستان ایجاد می شوند ، رنجش شما را کسانی ایجاد می کنند که از هر کس به شما نزدیکترند ؛ کسانی که شما را دوست دارند ؛ ممکن است از سادگی ، صفا و صداقت شما سوء استفاده کرده باشند

به نکات زیر توجه کنید :

** سئوال کنید . اگر احساس می کنید مخاطب شما به عمد شما را ناراحت کرده بگویید که احساس خوبی ندارید . بگویید که دلخور شده اید . به جواب او گوش فرا دهید نیازی نیست که واکنش نشان دهید ، همین قدر که گوش می کنید کافیست .

** تحت تأثیر ناراحتی تسلیم نشوید .

** موجز و خلاصه حرف بزنید .

** دستهایتان را بیش از اندازه تکان ندهید .

** رنجش خود را نشان دهید ، اما برای مجازات دیگران سر و صدا نکنید .

** صریح و مستقیم حرف بزنید .

** شجاع باشید .

** رنجش خود را در همان لحظه ای که آن را احساس می کنید نشان دهید .

** حقیقت را بگویید .

** همین حالا حرفتان را بزنید .


بخش خانواده ایرانی تبیان
 




تاریخ: یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:حالم خوش نیست,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 

 

45 دستورالعمل شگفت انگیز برای زندگی
 

1. همیشه به مردم بیش از انتظاراتشان ببخشید و اینکار را با روی خوش انجام دهید.

2. شعر مورد علاقه تان را از بر کنید.

3. هر آنچه که می شنوید را باور نکنید، همه دارایی تان را خرج نکنید و هر چقدر که می خواهید نخوابید.

4. وقتی به کسی میگویید "دوستت دارم" واقعاً داشته باشید.

5. وقتی میگویید "متاسفم"، در چشم طرف مقابل نگاه کنید.

6. پیش از ازدواج حداقل شش ماه نامزد بمانید.

7. به عشق در نگاه اول اعتقاد داشته باشید.

8. هیچگاه به رویاهای دیگران نخندید.

9. عمیق و مشتاقانه عشق بورزید. ممکن است صدمه ببینید ولی این تنها راه کامل زندگی کردن است.

10. در اختلافات ، منصفانه مبارزه کنید. بدون صدا زدن اسامی افراد!

11. مردم را از روی خویشاوندانشان مورد قضاوت قرار ندهید.

12. آرام صحبت کنید، سریع فکر کنید.

13. وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که تمایلی به پاسخ دادن ندارید، لبخند زده، و سوال کنید، "چرا میخواهی بدانی؟"

14. بیاد داشته باشید که عشق بزرگ و کامیابی های بزرگ ریسک بزرگ می طلبند.

15. همیشه با مادرتان در تماس باشید.

16.وقتی کسی عطسه میکند به او بگویید "عافیت باشه!"

17. وقتی شکست میخورید، درسی که از آن شکست می آموزید را فراموش نکنید.

18. سه چیز را بیاد داشته باشید: احترام به خود، احترام به دیگران و پذیرفتن مسئولیت همه کارهایتان.

19. اجازه ندهید یک مشاجره کوچک یک دوستی بزرگ را خراب کند.

20. وقتی متوجه اشتباه خود شدید، قدمهای فوری برای جبران آن بردارید.

21. وقتی گوشی تلفن را برمی دارید لبخند بزنید، فرد تماس گیرنده لبخند شما را در صدایتان خواهد شنید.

22. با زن یا مردی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. وقتی سنتان بالاتر میرود، مهارتهای محاوره ای به اندازه مهارتهای دیگر اهمیت پیدا خواهد کرد.

23. مقدار زمانی را در تنهایی سپری کنید.

24. آغوشتان را برای تغییر باز کنید ولی نه به اندازه ای که ارزشهایتان زیر سوال رود.

25. بیاد داشته باشید که گاهی سکوت بهترین پاسخ است.

26. بیشتر کتاب بخوانید و کمتر تلویزیون تماشا کنید.

27. شرافتمندانه و خوب زندگی کنید تا در زمان پیری وقتی به گذشته فکر کردید، فرصتی دوباره برای لذت بردن از آن پیدا کنید.

28. به خدا توکل کنید ولی درب ماشینتان را قفل کنید.

29. وجود فضایی عاشقانه در خانه تان بسیار مهم است. هر آنچه که میتوانید برای ایجاد خانه ای آرام، آسوده و امن انجام دهید.

30. در اختلافات با کسی که دوستش دارید، با موقعیت کنونی دست و پنجه نرم کنید. گذشته را پیش نکشید.

31. مفهوم عمیق و ژرف مطالب را درک کنید.

32. دانش خود را به اشتراک بگذارید. این روشی است برای دستیابی به ابدیت.

33. با محیط زیست مهربان باشید.

34. با خدا راز و نیاز کنید. قدرت بیکرانی در این کار است.

35. وقتی کسی از شما تعریف میکند هیچگاه حرفش را قطع نکنید.

36. حواستان به کار خودتان باشد.

37. به کسی که زمان بوسیدن شما چشمانش را نمی بندد اعتماد نکنید.

38. یکبار در سال به جایی بروید که تابحال نرفته اید.

39. اگر درآمد زیادی دارید، بخش از آنرا در زمان زنده بودنتان برای کمک به دیگران اختصاص دهید. این بزرگترین لذت بردن از ثروت است.

40. بخاطر داشته باشید که دست نیافتن به چیزی که دوست دارید گاهی خوش اقبالی است.

41. قوانین را بیاموزید سپس برخی را بشکنید.

42. بیاد داشته باشید بهترین رابطه آنی است که عشق شما به یکدیگر بزرگتر از نیاز شما به یکدیگر باشد.

43. موفقیت خود را اینگونه محک بزنید که چه چیزی را از دست می دهید تا چه چیزی را بدست آورید.

44. بخاطر داشته باشید که شخصیت شما سرنوشت شما است.

45. متهورانه به عشق خود نزدیک شوید.
منبع : مردمان




ارسال توسط اسماعیل عربی

اگر قصد دارید بچه دار شوید و جنسیت بچه برایتان مهم است، این مطلب را از دست ندهید

 

اگر جنسیت فرزند برایتان مهم است بخوانید
 

نیک صالحی : با وجود تکراری بودن جمله «مهم نیست بچه پسر باشه یا دختر، مهم اینه که سالم باشه» در سال های گذشته همیشه خانواده هایی وجود داشتند که در آرزوی داشتن فرزند پسر، خانواده ای چند نفره از دختران داشتند و البته بودند خانواده هایی که برعکس بودند. در این میان برخی از قدیمی ها هم توصیه هایی برای پسر یا دختردار شدن می دادند که اغلب مبنای علمی نداشت. با پیشرفت علم اما احتمال تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری، پررنگ و پررنگ تر شده است. این روزها با تعیین زمان لقاح و همچنین تغذیه پیش از بارداری می توان احتمال تعیین جنسیت فرزند را بالا برد. در اینجا برخی از مواردی را که بهتر است بدانید با هم مرور می کنیم. فراموش نکنید که همه این روش ها احتمالی است و هنوز به جز لقاح آزمایشگاهی روض قطعی برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد.


اگر قصد دارید بچه دار شوید و جنسیت بچه برایتان مهم است، این مطلب را از دست ندهید


● دختر یا پسر؟ قرمز یا آبی؟

 

۲ کروموزوم X یعنی دختر


آفتاب : همان طور که گفته شد سلول جنسی زن ۲ کروموزوم X دارد و می تواند یکی از آنها را به فرزندش بدهد اما سلول های جنسی مرد دارای ۲ نوع کروموزوم جنسی Y وX هستند. اگر اسپرم حاوی X به تخمک که آن هم حاوی کروموزوم X است وارد شود، جنین دختر خواهد بود. در اصل روش هایی که امروزه برای تعیین جنسیت توصیه می شود همگی برای پیش از بارداری است و اگر لقاح انجام شود، دیگر نمی توان جنسیت جنین را تغییر داد.

 


● می گوینـد اینها بچـه را دخـتر می کند


محیط را اسیدی کنید


باور درست


یکی دیگر از موارد قابل توجه در دختردار شدن آن است که پیش از مقاربت باید واژن اسیدی باشد؛ به همین دلیل بهتر است واژن را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید که در یک چهارم لیوان آب محلول شده، شست وشو داد. برای اسیدی ماندن محیط زن باید از هیجان جنسی دوری کند زیرا به این ترتیب محیط رحم خنثی می شود و شانس تولد دختر هم کاهش می یابد.


● کم آبی موثر است


باور درست


دانشمندان با مطالعه یافته های تاریخی تولد و مرگ دریافته اند در زمان سختی ها مثل قحطی و خشکسالی تعداد دختران به دنیا آمده نسبت به زمان های دیگر بیشتر بوده است. با اینکه به طور کامل مشخص نیست که دلیل این اتفاق چیست اما آمارها نشان می دهد هنگام قحطی و خشکسالی، بارداری ها بیشتر به تولد دختران منجر می شود. فرضیه ها می گوید بدن زنان در برابر شرایط زیست محیطی واکنش نشان می دهد.


● نمک نخورید


باور درست


گفته می شود اگر زوجی دختر بخواهد باید یک ماه قبل از بارداری از مصرف نمک خودداری کرده و به طور کلی نمک را از غذایشان حذف کنند زیرا نبود نمک در غذاها باعث افزایش فعالیت های غدد فوق کلیوی می شود و ترشح هورمون غشای فوق کلیوی را زیادتر می کند. دانستن این نکته مهم است که این رژیم ها حداقل برای ۴ تا ۶ هفته به صورت متوالی باید رعایت شود.


● زمان مهم است


باور درست


اگر لقاح چند روز قبل از تخمک گذاری انجام شود، شانس تولد دختر را افزایش می دهد. حقیقت این است که تعدادی از مطالعات نشان می دهد ارتباطی بین زمان لقاح و جنس کودک وجود دارد. این تئوری وجود دارد که اسپرم حاوی کروموزوم X بزرگ تر و قوی تر است؛ بنابراین می تواند زمان طولانی تری زنده بماند.


● یک کروموزوم Y یعنی پسر


به طور کلی ۲ کروموزوم جنسی هر فرد، یکی از پدر و دیگری از مادر تامین می شود. ۲ نوع کروموزوم جنسی در بدن وجود دارد: کروموزوم X و کروموزومY . سلول جنسی زن ۲ کروموزوم X دارد و می تواند یکی از آنها را به فرزندش بدهد اما سلول های جنسی مرد دارای ۲ نوع کروموزوم جنسی Y وX است؛ بنابراین بسته به اینکه کدام نوع اسپرم X یا Y با تخمک حاوی کروموزوم X ترکیب شود، جنسیت جنین مشخص می شود. اگر اسپرم حاوی کروموزوم Y موفق به نفوذ در تخمک شود، جنین پسر خواهد بود.

 

 


● آرام باشید و استرس را از خود دور کنید


باور درست


تحقیقات ثابت کرده زنانی که می خواهند در آینده فرزند پسر داشته باشند، بهتر است خونسرد باشند زیرا زنان نگران و مضطرب بیشتر صاحب فرزند دختر می شوند. دانشمندان با اندازه گیری میزان هورمون استرس در زنان باردار متوجه شدند احتمال اینکه فرزند زنان پراسترس و نگران دختر باشد حدود ۷۵درصد بیشتر از زنانی است که خونسرد و آرام هستند.


● نمک را فراموش نکنید


باور درست


برعکس رژیم غذایی برای دختردار شدن، باید برای پسردار شدن از رژیم پرنمک استفاده شود. مصرف میوه ها و مواد غذایی که حاوی پتاسیم، فسفر، سدیم و آهن هستند می تواند شانس به دنیا آمدن فرزند پسر را افزایش دهد. اگر خانمی قبل از لقاح، مقداری میوه توت فرنگی بخورد ترشح دهانه رحم او قلیایی شده و کروموزوم های دختر را از بین می برد و محیط برای پرورش پسر آماده می شود. به طور کلی مصرف مواد غذایی مانند مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، خرما، انجیر، خربزه، حبوبات، کنگرفرنگی، گوجه فرنگی، ذرت، سیب زمینی، سبوس، کنسرو ماهی، ژامبون، کره، نوشابه گازدار و قهوه و چای می تواند احتمال تولد پسر را زیاد کند.


● محیط را قلیایی کنید


باور درست


اگر خانم ۱۵ دقیقه قبل از مقاربت ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کند و با این محلول واژن را بشوید احتمال پسرشدن جنین بیشتر خواهد شد زیرا با ایجاد محیط قلیایی احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر است. به طور کلی اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک گذاری انجام شود نوزاد پسر خواهد بود زیرا در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی تر، رقیق تر و ارتجاع پذیرتر است و حرکت اسپرم های Y را بسیار سهل و آسان می کند.


● قهوه را فراموش نکنید


باور درست


اگر مردی قبل از برقراری رابطه جنسی قهوه بنوشد، قهوه موجب فعال تر شدن اسپرم Y شده و احتمال افزایش جنسیت پسر را بیشتر می کند.


● گندم بخورید


باور درست


در طب سنتی اعتقاد به تاثیر خوراکی ها در تعیین جنسیت بسیار پررنگ است. برای مثال خوردن حلیم هایی از گندم، برنج، لوبیا، نعناع، پیاز، سیر تازه، پسته، مویز سرخ، گندم و نخود چرب شده و تفت داده، انجیر، انگور شیرین، روغن کنجد، روغن بادام و خوراکی های شیرین مانند شیره خرما احتمال تولد نوزاد پسر را افزایش می دهد.


● ته غذا سهم شماست


باور نادرست


قدیمی ها هر وقت خانمی را می دیدند که ته غذاها را می خورد و علاقه عجیبی به تمیز کردن بشقاب خودش و حتی دیگران دارد، بدون درنگ می گفتند که او در آینده پسردار خواهد شد.


● پسر بچه را روی زانوی عروس بنشانید


باور نادرست


قدیمی ها نسخه های عجیب و غریبی برای دخترزا یا پسرزا شدن زوج های جوان می پیچیدند. از آنجایی که تمایل به پسردار شدن در گذشته بیشتر بود بیشتر این نسخه ها هم برای پسرزا شدن تجویز می شد. در واقع آنها برای اینکه طبیعت پسرزایی را در دختران ایجاد کنند و طبع و مزاج زنان دخترزا را برگردانند، آداب ویژه ای داشتند که بیشتر آن زمینه آیینی داشت.
 




ارسال توسط اسماعیل عربی

 

 گرفته دلم ، کجایی که آرامم کنی ، کجایی که این غم یخ زده را در دلم آب کنی

گرفته دلم ، کجایی که به درد دلهایم گوش کنی ، کجایی که مرا با بوسه هایت گرم کنی...

نیستی و من در حسرت این لحظه ها نشسته ام ، نیستی و من بیشتر از همیشه خسته ام

 در لا به لای برگهای زندگی ، نیست برگی که از تو ننوشته باشم ، 

   نیست روزی که از تو نگفته باشم

 امروز آمد و از تو گفتم ،نبودی و اشک از چشمانم ریخت و در همان گوشه نشستم ،

  دلم خالی نشد و گرفته دلم ، کجایی که دلم به سراغت بیاید گلم؟

نیستی و حتی سراغی از دلم نمیگیری ، یک روز نباشم که تو مثل من نمیمیری....

 نمیبینی چشمهایم را ، نمیمانی تا دلم را ، به نقطه خوشبختی برسانی ،

مرا به جایی آرام بکشانی تا خیالم راحت باشد از اینکه همیشه تو را خواهم داشت

نمیخواهی دلم را ، نمیدانی راز درونم را ، نمیگذاری تا مثل گذشته دلم تنها به تو خوش باشد ،


 




تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:دلم گرفته,
ارسال توسط اسماعیل عربی
شيشه...

 


روی آن شیشه تبدار تو را " ها " کردم

 

         اسم زیبای تو را با نفسم جا کردم

             حرف با برف زدم

                  سوز زمستانی را با بخار نفسم وصل به گرما کردم

                          شیشه بد جور دلش ابری و بارانی شد

                                شیشه را یک شبه تبدیل به دریا کردم

                                      عرق سردی به پیشانی آن شیشه نشست

     تا به امید ورود تو دهان وا کردم

           در هوای نفسم گم شده بودی ای عشق

                  با سرانگشت تو را گشتم و پیدا کردم

                      با سرانگشت کشیدم به دلش

                          عکس تو را عکس زیبای تو را سیر تماشا کردم

                               و به عشق تو فرآیند تنفس را

                                   هم جذب اکسیژن چشمان تو معنا کردم

                                        باز با بازدمی اسم تو بر شیشه نشست

                                             من دمم را به امید تو مسیحا کردم

      پنجره ، دفترم امروز شد و شیشه غزل

           و من امروز براین شیشه تو را " ها " کردم

                 آن قدر آه کشیدم که تو این شعر شدی           

                      جای هر واژه ، نفس پشت نفس جا کردم


 



تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:شیشه,,,,,
ارسال توسط اسماعیل عربی

متن زیبا و عاشقانه, عاشقانه

 

در پناه آغوشت

آرام باش ،ما تا همیشه مال همیم ، همیشه عاشق و یار همیم
آرام باش عشق من ، تو تا ابد در قلبمی ، تو همه ی وجودمی
بیا در آغوشم ، جایی که همیشه آرزویش را داشتی ، جایی که برایت سرچشمه آرامش است
آغوشم را باز کرده ام برایت ، تشنه ام برای بوسیدن لبهایت
بگذار لبهایت را بر روی لبانم ، حرفی نمیزنم تا سکوت باشد بین من و تو و قلب مهربانت
خیره به چشمان تو ، پلک نمیزنم تا لحظه ای از دست نرود تصویر نگاه زیبای تو
دستم درون دستهایت ، یک لحظه رها نمیشود تا نرود حتی یک ذره از گرمای دستان لطیف تو
محکم فشرده ام تو را در آغوشم ، آرزو میکنم لحظه مرگم همینجا باشد ، همین آغوش مهربانت
چه گرمایی دارد تنت عشق من ، رها نمیکنم تو را تا همیشه باشی در کنار قلب من
قلب تو میتپد و قلب من با تپشهای قلبت شاد است ، هر تپشش فریاد عشق و پر از نیاز است
آرامم ، میدانم اینک کجا هستم ، همانجایی که همیشه آرزویش را داشتم ،همانجایی که انتظارش را میکشیدم و هر زمان خوابش را میدیدم آن خواب برایم یک رویای شیرین بود....
در آغوش عشق ، بی خیال همه چیز ، نه میدانم زمان چگونه میگذرد و نه میدانم در چه حالی ام
تنها میدانم حالم از این بهتر نمیشود ، دنیای من از این عاشقانه تر نمیشود
گرمای هوس نیست این آتش خاموش نشدنی آغوش پاکت
عشق است که اینک من و تو را به این حال و روز انداخته ، عشق است که اینک ما را به عالمی دیگر برده ، عشق است که من و تو را نمیتواند از هم جدا کند هیچگاه
خیلی آرامم ، از اینکه در آغوشمی خوشحالم


 




تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:در پناه آغوشت , عاشقانه , دلبستگی,
ارسال توسط اسماعیل عربی

6546312312.jpg

تا به حال به این فکر کرده اید که کدام خصوصیات زنانه واقعا برای مردان جذاب هستند؟ منظور از خصوصیات زنانه لزوما زیبایی ظاهری نیست. برخلاف تصور بسیاری از خانم ها، اکثر مردان هنگام انتخاب همسر به غیر از زیبایی به چیزهای دیگری هم فکر می کنند.

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:ویژگی های جذاب یک زن برای مردان,
ارسال توسط اسماعیل عربی

طرز تهیه مرغ سوخاری رژیمی

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:آشپزی کم دردسر , مرغ سوخاری رزیمی,
ارسال توسط اسماعیل عربی
  • آشپزخانه رادر۶ حرکت برق بیندازید

    4656451232.jpg

     

     



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:آشپزخانه رادر۶ حرکت برق بیندازید ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

رفتار و طرز برخورد ، شالوده و پایه موفقیت است. یک انسان سخاوتمند با رفتار و منش مثبت مطمئناً کامیاب خواهد شد.

 

سـی کـار 30 ثانیـه ای بـرای داشتـن زندگـی بهتـر
 

اگر رفتارتان را تغییر دهید، ادراکتان، اعمالتان، و زندگیتان را تغییر داده اید و با تغییر تک تک زندگیها، دنیا تغییر خواهد کرد. در ایـن مقالـه 30 نـوع کـار را عنـوان می کنیـم کـه هـر کـدام فقـط 30 ثانیـه زمـان می بـرد.

تصور کنید اگر میلیونها یا بیلیونها انسان روی زمین اگر فقط یکی از این کارها را انجام بدهند، دنیا چطور تغییر می کرد؟ به همین خاطر سعی کردیم راه های جدیدی برای رشد و پیشرفت شخصی برایتان عنوان کنیم که می توانید در کمتر از 30 ثانیه آن ها را انجام دهید:

1-تن صدایتان را تغییر دهید.

برای 30 ثانیه سعی کنید نرمتر، آرامتر، و کمی خوشایندتر صحبت کنید. با نتایج شگفت انگیزی روبه رو خواهید شد. آیا می دانستید وقتی با صدای نرمتر و آرامتر به بچه ها دستور بدهید، نسبت به اینکه سرشان داد بزنید، تأثیر بیشتری خواهد داشت؟ اگر در کار خسته شده اید، حتی فقط برای 30 ثانیه سعی کنید لحن صدایتان را آرامتر کنید، شاید زودتر به نتیجه رسیدید!

2- ایده های قدیمیتان را به یاد آورده و دوباره آن ها را از سر گیرید.

برای 30 ثانیه، ایده قدیمیتان را دوباره امتحان کنید. آیا این ایده یک اختراع ، یک پروژه کاری ، یا کاری بوده که به نظرتان خسته کننده آمده است؟ یکی از آن کارها را انتخاب کرده و یک بار دیگر امتحانش کنید. تصور کنید اگر همه آدمها اینقدر جرات داشتند که از نبوغ خدادادی در جهت استعدادهایشان بهره گیرند چه می شد؟ می دانید چه چیزهای جدیدی در دنیا ابداع می شد؟

3- برای30 ثانیه به یک نفر یک فرصت دوباره بدهید.

یک بار دیگر به حرفهایش گوش دهید یا یک بار دیگر به او فرصت دهید شاید که تغییر کرده باشد.

4-به فرزندانتان بگویید «دوستتان دارم» و «به شما افتخار می کنم.»

به چشم هایشان نگاه کنید، و به آنها نشان دهید که چقدر برایشان ارزش قائلید. تصور کنید اگر همه ی والدین 30 ثانیه در روز هم که شده به فرزندانشان اطمینان خاطر می دادند، دنیا چه تغییری می کرد.

5- تشکر از خدا.

دفعه بعدی که منتظر خشنودی آنی یا چیزی بودید که نمی توانید در همان لحظه داشته باشید ، برای آنچه که در حال حاضر دارید ، 30 ثانیه از خدا تشکر و قدردانی کنید. این کار باعث تغییر رفتارتان خواهد شد.

6- 30ثانیه محکم تر و صاف تر بایستید، و سرتان را بالاتر بگیرید.

در چشم های دیگران نگاه کنید و با اطمینان بیشتر راه بروید. ببینید چه احساس خوبی دارد.

7- کاری را که قبلاً از انجام آن دست کشیده اید و نیمه رها کرده اید را انتخاب کنید که امروز انجامش دهید.

30 ثانیه بیشتر طول نمی کشد که برای انجام کاری تصمیم بگیرید. قولتان را پیش خودتان نگه دارید و مطمئن باشید که حتماً انجامش خواهید داد.

8- به هم ریختگی هایی که کس دیگری ایجاد کرده را تمیز و مرتب کنید.

9- از کسی تعریف و تمجید کنید.
 

 

10- برای چیزی یا کسی که باور دارید ، بایستید.

یک جمله حمایت کننده، حوزه نفوذ شما را گسترده تر خواهد کرد.

11-کسی را در کارش تشویق کنید و به او اطمینان خاطر بدهید.

به او بگویید که «تو می توانی!» او را باور داشته باشید و این باور را نشان دهید.

12-کسی را که دوست دارید بیشتر با او آشنا شوید به خانه تان دعوت کنید.

می توانید شام را کنار هم صرف کنید. از این دعوت برای یک دوستی تازه استفاده کنید.

13-به مدت 30 ثانیه در جمع همسرتان را ناز و نوازش کنید.

دستتان را پشتش بکشید، انگشتانتان را در موهایش فرو ببرید، نرم و آرام بغلش کنید، دستش را به نرمی فشار دهید، یا حتی یک بوسه تند و چابک. خیلی خوب است اگر بچه هایتان بفهمند که پدر و مادرشان همدیگر را دوست دارند و برای ابراز علاقه به هم راحت هستند. مطمئناً اگر همه زوج ها فقط 30 ثانیه در روز برای چنین کاری وقت می گذاشتند، این قدر زندگیهای زناشویی درهم و برهم نبود.

14-یک کلمه ی جدید (کلمه ای از زبانی خارجی که به خوبی به آن تسلط ندارید) یا یک چیز تازه در مورد یک فرهنگ دیگر یاد بگیرید.

15-چکی به مبلغ %10 از حقوق ماهانه تان بنویسید و به مؤسسات خیریه هدیه کنید.

16- هر روز30 ثانیه برای غالب آمدن بر ترسها و شجاعانه روبه رو شدن با همه ی موقعیتهای زندگی تان دعا کنید.

رفتاری مثبت و هدفی مثبت در ذهن داشته باشید. برای کارهای آن روزتان طبق اولویتها برنامه ریزی کنید. بعد از 30 ثانیه برای تغییر آماده خواهید بود.

17- از کسی بپرسید، «حالت چطور است» و واقعاً به جوابی که به شما می دهد خوب گوش کنید.

18- 20 هزار تومان در یک پاکت گذاشته و با عنوان «ناشناس» برای کسی بگذارید که می دانید به آن احتیاج دارد.

نیکوکاری بدون اینکه شناخته شوید احساسی فوق العاده در شما ایجاد خواهد کرد. امتحان کنید!

19- یک اقدام سریع برای محیط زیست بکنید.

به پرنده ها غذا بدهید، زباله ها و آشغال ها را جمع و جور کنید و .......

20- یک صبحانه عالی برای خود انتخاب کنید.

انرژی روزانه خود را با یک تصمیم 30 ثانیه ای شروع کنید. کمتر مواد قندی بخورید و بیشتر پروتئین و میوه بخورید و صبحانه ای سالم و مقوی برای خود انتخاب کنید.
 

 

21- اگر خیلی وقت است که درون خانه یا شرکت هستید، بیرون بروید و اجازه بدهید که نور آفتاب روی صورتتان بنشیند.

این کار حالتان را خیلی سریع بهبود خواهد داد.

22- وقتی کسی از شما کمک خواست (کمک مالی)، پاسخ مثبت بدهید.

23- برای انتخابات ثبت نام کنید.

30 ثانیه برای ثبت نام وقت بگذارید و فرم را پر کنید. با این کار هر وقت موقع انتخابات شهر یا شورا رسید می توانید در این فعالیت مردمی شرکت کنید.

24- یک دانه بکارید یا اگر وارد هستید، یک نهال بکارید.

تصور کنید اگر میلیون ها آدم روی زمین این کار را بکنند دنیا چه تغییری خواهد کرد.

25- چراغ اتاق هایی که خالی است را خاموش کنید (لامپ اضافی خاموش). هر30 ثانیه هم ارزش دارد.

26- در سطل زباله خانه چند کیسه زباله بگذارید تا انواع مختلف زباله ها را جداگانه دور بریزید.

شما بازیافت زباله را از همین امروز شروع کرده اید.

27- یک عادت بدتان را در 30 ثانیه ترک کنید، و 30 ثانیه به 30 ثانیه آن را تکرار کنید.

28 - 30ثانیه بخندید.

استرس تان فروکش خواهد کرد.

29- آب بنوشید.

30- 30ثانیه از هر آنچه که دارید احساس رضایت کنید، و همیشه قدردان نعمت های خداوند باشید.

منبع : راه موفقیت




ارسال توسط اسماعیل عربی
 1-اعداد و ارقام غیر ضروری رو دوربنداز!
این اعداد شامل سن، قد و وزن میشه
بگذار دکترها راجع به این عددها نگران باشن
خوب واسه همینه که بهشون ویزیت می دی.
 
 
 2 دوستهای شاد و خوش و خرم و سر حالت  رو برای خودت نگه دار!
آدمهای بی حس و حال تو رو هم بی حال می کنن
( اگه خودت جزو این دسته ای حواست باشه!)


3- دائم در حال یادگیری باش!
سعی کن بیشتر راجع به کامپوتر، کارهای دستی،باغبانی و خلاصه هرچی که
 فکر می کنی یاد بگیری
هیچوقت نگذار مغزت بی کار بمونه
"مغز بیکار پاتوق شیطانه"
این شیطان هم اسمش آلزایمر ِ

4- از چیزهای ساده، لـــذت ببر


5- اغلب بخنـــــد، قهقهه های بلند و طولانی
اونقدر بخند که نفست بند بیاد
اگه دوستی داری که خیلی باهاش می خندی، پس خیلی باهاش وقت بگذرون


6- گاهی اوقات یه کم اشک بریز
سختی کشیدن هست، غمگین بودن هست اما ادامه بده
تنها کسی که تمام طول زندگیمون کنار ماست، خود ما هستیم
پس تا وقتی که زنده ایی زندگی کن


7- دور و اطرافت رو با آدمهاو چیزهایی پر کن که دوستشون داری
با د وستها و فامیل، با یادگاری هات، حیووون خونگی، موسیقی ، گل و گیاه 
و خلاصه هرچیزی
خوب حالا  خونه ات پناهگاه و محل آرامشت شد؟
بگو ببینم، رابطه ات با خدا چطوره؟


8- سلامتیت رو جشن بگیر و بهش اهمیت بده!
اگه سالمی، سعی کن این وضعیت رو حفظ کنی
اگه وضعت متغیره، سعی کن متعادلش کنی و حالت رو بهتر کنی
اگر هم فکر می کنی تنهایی از پسش بر نمی آیی،از یک نفر کمک بگیر


9- به سمت ناراحتی ها ت سفر نکن!
برو به یک مرکز خرید، برو به یه محله ی دیگه، حتی برو یه کشور دیگه
اما هیچ وقت جایی نرو که باعث سرافکندگی و احساس گناهت بشه


10- از هر فرصتی که داری استفاده کن و به همه کسانی که دوستشون داری،
 عشقت رو نشون بده



تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:چطور,
ارسال توسط اسماعیل عربی
پر از حجم خالی سکوتم...

یک خط در میان این زندگی گم می شوم...

گوییا سرنوشت زندگی مرا کودکی بی سواد نگاشته است...

پر از غلط ... پر از اشتباهات جوهری...

حتی اشک هایم نمی تواند پاکشان کند...

تو می دانی ته قصه من و دلم چه می شود؟

مث همه قصه ها آخری خوش دارد؟

یا اینکه با کلی سوال بی جواب به پایان می رسد؟

کاش می دانستم ته قصه ام را...

گم شده ام در لابلای این صفحات سیاه و سفید...

تند تند ورق بزن کتاب زندگیم را..

مرا نخوان فقط ورق بزن تا ناخوانده به پایان برسم...

می خواهم به آخر برسم...

خسته ام از این همه رازهای ندانسته...

مرا به پایان برسان ...

مرا به پایان برسان



تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:مرا به پایان برسان,
ارسال توسط اسماعیل عربی

بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر
 

مؤسسه رتبه بندي و تحقيقاتي «مرسر» (Mercer) شهر اروپايي «وين» را براي چهارمين سال متوالي به عنوان يکي از شهرهاي جهان با بالاترين سطح کيفيت زندگي معرفي كرد.

شهر اروپايي «وين» (Vienna) براي چهارمين سال متوالي به عنوان يکي از شهرهاي جهان با بالاترين سطح کيفيت زندگي معرفي شد.

مؤسسه رتبه بندي و تحقيقاتي «مرسر» (Mercer) با بررسي خصوصيات متمايزي همچون ثبات سياسي ،‌ افزايش استانداردهاي زندگي و زير ساخت هاي شهري ،‌ «وين» پايتخت اتريش را به عنوان بهترين شهر جهان با بالاترين سطح کيفيت زندگي معرفي کرد. زوريخ در سويس، آكلند در زلاندنو، مونيخ در آلمان و ونكوور در كانادا رتبه هاي بعدي اين فهرست هستند.

«وين» بزرگترين شهر اتريش است و به داشتن قهوه هايي خوش عطر و طعم ، ميزان پايين جرم و جنايت ، معماري هاي تاريخي و جاذبه هاي گردشگري معروف است.

بازارهاي روز وين محل مناسبي براي تهيه هر نوع نيازمندي با قيمت ارزان است .


موزه شهر وين در محله نيوبائو (Neubau) در کنار سالنهاي کنسرت و تئاتر بخش فرهنگي اين شهر را تشکيل مي دهند.

وين مهد غذاهاي خوشمزه جهان است . پنير ويني را فقط مي توان در قديمي ترين رستوران اين شهر يعني (steirereck) يافت.

اين شهر به قهوه هاي خوش عطر و طعمي نيز معروف است . قهوه سنتي وين که در سال 1683 اختراع شد مخلوطي از خامه زده شده با اسپرسو است .

زيباترين معماريهاي قرون وسطي در دوره باروک را مي توان در شهر وين يافت.


اين شهر در زمستان زيباتر است . «دنياي يخ» در مساحت گسترده در ميدان «سيتي هال» جلوه اي ديگر به زمستان مي دهد.


بهره وري و تخصص پليس وين ، عامل اصلي برقراري نظم در اين شهر است .
 

153 هزار دانشجو در دانشگاه هاي وين مشغول تحصيل هستند.


اين شهر با 4 هزار و 500 ايستگاه با کيفيت ترين خدمات حمل و نقل را ارائه مي کند.
 

وين مهد پرورش موسيقيدانان بزرگي همچون موتزارت ، بتهوون ، استراس و برامس است.
 

«شون برون» (Schonbrunn) قديمي ترين باغ وحش جهان است که در سال 1752 در وين تأسيس شده است.


بزرگترين زمرد سبز جهان به وزن 2860 قيراط در خزانه داري سلطنتي وين است.
 

«رايزنراد» (Riesenrad) قديمي ترين چرخ و فلک جهان است که سال 1897 در وين ساخته شد.


وين مرکز اروپا و بزرگترين ميزان کنگره هاي بين المللي است .

 بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر


 بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر


بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر

بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر

 بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر

 بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر


 بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر

 بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر

 بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر

 بهترين شهر جهان با بالاترين کيفيت زندگی + تصاویر


منبع:باشگاه خبرنگاران




ارسال توسط اسماعیل عربی

مرگ ماهانه ۵۰ نفر با قرص برنج
 
 
مرگ ماهانه ۵۰ نفر با قرص برنج  
 
 
 
 
   
 
 
    قرص برنج همچنان در کشور قربانی می گیرد و آمار مرگ با آن طی ۹ ماهه امسال ۲۶ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که فروش این قرص مرگبار در کشور ممنوع است.
   
   
 
 
     

قرص برنج همچنان در کشور قربانی می گیرد و آمار مرگ با آن طی ۹ ماهه امسال ۲۶ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که فروش این قرص مرگبار در کشور ممنوع است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، قرص برنج که به نام فسفید آلومینیوم نیز شناخته می شود قرصی است که یک عدد آن قادر است هزاران شته را از بین ببرد. این قرص از خود گاز فسفید تولید می کند و از آن برای جلوگیری از آفت زدگی برنج در انبار استفاده می شود. مسمومیت با این قرص هم از راه استنشاق، هم از راه تماس پوستی و هم به صورت خوراکی اتفاق می افتد. مصرف خوراکی آن باعث تهوع، درد معده ، استفراغ، اسهال، تنگی نفس، احساس سرما، عطش ، سر درد، تشنج و کما می شود.

 

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور طی ۹ ماه اول امسال ۴۴۹ نفر که ۲۴۵ نفر آنها مرد و ۲۰۴ نفر زن بوده اند به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که در ۹ ماه سال ۱۳۹۰ ، ۳۵۴ نفر جان باخته بودند (۱۹۸ نفر مرد و ۱۵۶ نفر زن) و مقایسه آمار ۹ ماهه سال ۱۳۹۰ با سال جاری نشان می دهد آمار مرگ های ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۲۶.۸ درصد افزایش داشته است.

 

در ۹ ماهه امسال بیشترین تعداد مرگ های ناشی از مسمومیت با قرص برنج با ۱۸۵ مورد در استان تهران اتفاق افتاد و پس از آن، در گیلان با ۶۹، مازندران با ۵۳ مورد و لرستان با ۴۱ مورد، بیشترین آمار این قبیل مرگ ها ثبت شده است.

 

دکتر غلامعلی جعفری متخصص سم شناسی در این باره به مهر گفت: سم قرص برنج سمی است که بر روی سلولها تاثیر بدی می گذارد و تنفس سلولی را از بین می برد و باعث آسیب جدی به اعضا و ارگانهای دیگر بدن مثل کلیه ها و قلب می شود. مرگ با قرص برنج مرگ بسیار دردناکی است و فرد عطش زیادی به آب دارد. در این مرگ فرد تا زمانی که زنده است هوشیار و بیدار بوده و سوزش بدی در بدن خود احساس می کند. بر اساس علامت های بالینی فرد دچار خستگی و کمبود اکسیژن می شود. بطوریکه بدنش رو به کبودی رفته و دچار خفگی سلولی خواهد شد. این روند روندی غیر قابل برگشت است و مسمومیت با قرص برنج برابر با مرگ است.

 

وی در مورد زمان مسمومیت و مرگ بر اثر مصرف این قرص گفت: معمولا افراد زیر ۲۴ ساعت فوت می کنند که زمان مرگ بستگی به ایرانی یا خارجی بودن قرص، تاریخ مصرف، میزان مقاومت فرد و تعداد آن دارد.

 

طی سال های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ در ایران هزار و ۳۱۱ نفر به علت مسمومیت با قرص برنج کشته شدند که از این تعداد ۶۹۶ نفر مرد و ۶۱۵ نفر زن بودند.

 
 
   
   
 
 
      خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)




تاریخ: سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:هشدار , قرص برنج , قرص برنج = مرگ , ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

کار از کار گذشته بود ...
سمیه وسط کلاس مدنی ۳ بدون اختیار گوزیده بود.
از اول کلاس تو دلش بادی جمع شده بود و نمی دونست چطور باید خالیش کنه.
اما حالا خالی شده بود ...
عده ای تو بهت مطلق بودن و عده ای از خنده، روی زمین کلاس ولو شده بودن!
سمیه با صورتی که مثل لبو شده بود، ناخن هاش رو به دسته چوبی صندلی فشار می داد ...
دلش می خواست زمین دهن باز کنه و درسته ببلعتش ...
استاد نمی دونست چی بگه. از طرفی می خواست توضیح بده که این یه امر طبیعی هستش
و ممکنه برای هر کسی پیش بیاد و از طرفی تصور می کرد شاید با زدن این حرف سمیه بیشتر کوچیک بشه.
کلاس تقریباً داشت ساکت می شد که یکی از پسر ها با زیرکی خاصی گفت :
انصافاً ناز نفست ...!!!
کلاس دوباره منفجر شد ...!
اینبار همه می خندیدن!
استاد از کلاس بیرون رفت ؛ نمی تونست فضای اون کلاس رو تحمل کنه ...
سمیه بغضش ترکید و سرشو گذاشت روی دسته صندلی و شروع کرد گریه کردن ...
توان بیرون رفتن از کلاس رو هم نداشت ...
حتا دوستای صمیمی سمیه هم نمی تونستن بهش دلداری بدن چون اونها هم کنترل
خودشون رو از دست داده بودن و می خندیدن ...
آخه گوز سمیه صدای بدی داشت؛ هم بلند بود و هم صدای اعتراض داشت ...!!!
ناگهان صدای عرفان همه رو ساکت کرد ...
عرفان از جاش بلند شد.
از همه بچه ها خواست که با دقت بهش نگاه کنن ...
حتا سمیه هم سرش رو بلند کرد و به عرفان خیره شد.
عرفان دستهاش رو به صندلی فشار داد و شروع کرد زور زدن!!!
دندونای بالاش رو به لب پایین فشار می داد ...!
چند لحظه ای نگذشت که عرفان با صدای بلند گوزید و بعد رفت جلوی تخته و
شروع کرد بندری رقصیدن ...!
حالا همه چیز عوض شده بود ...
کسی دیگه به سمیه نمی خندید.
همه بچه های کلاس به عرفان می خندیدند.
سمیه هم همراه بچه ها می خندید، اما نه به اداهای عرفان ...!
دلیل خنده سمیه این بود که آغاز عاشق شدنش با یه گوز بوده ... فقط با یه گوز ..

 




تاریخ: دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:آخر خنده , خنده بازار , بمب خنده,
ارسال توسط اسماعیل عربی

ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد با سعادت بهانه هستی خاتم الانبیا حضرت محمد صل الله علیه و آله وسلم و همچنین میلاد فرخنده  حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  خدمت آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و تمامی مسلمانان ,به همین مناسبت تعدادی پیامک آماده کرده ایم که در ادامه مطلب میتوانید مشاهده نمایید.


 

اس ام اس ویژه ولادت پیامبر و امام صادق


عترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد
میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) تهنیت باد

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------


صادق که اساس دین ازاو شد معمور
بودند ملایک پی امرش مامور
میلاد ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و نبی اکرم نور هدایت مبارک باد

میلاد نبی اکرم بهانه خلقت و قرآن ناطق، امام صادق(ع)بر شما تبریک وتهنیت باد

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

ای ششم پیشوای اهل ولا
خلق را رهبری به دین هدی
پای تا سر خدا نمایی تو
هم ز سر تا بپای صدق و صفا
ولادت امام جعفر صادق علیه السلام و نبی اکرم (ص) مبارک

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

هفده ربیع الاول، سالروز طلوع خورشید پرفروغ آسمان علم الهى و برگیرنده نقاب از چهره حقایق، امام جعفر صادق علیه السلام بر همه مسلمانان عالم مبارک باد!

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

دلم به یاد تو امشب لبالب از شور است
تو کیستی که حریمت چو کعبه مشهور است؟
میلاد نبی اکرم(ص) مبارک

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

ماه فرو ماند از جمال محمد
سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتى نیست
در نظر قدر با کمال محمد
میلاد نور مبارک

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

حق چو دید آن نور مطلق در حضور
آفرید از نور او صد بحر نور
آفرینش را جز او مقصود نیست
پاک دامن تر زاو موجود نیست
میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق(ع)گرامی باد

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

ای چراغ دانشت گیتی فروز
تا قیامت پیشتاز علم روز
آفرینش را کتاب ناطقی
اهل بینش را امامِ صادقی
ولادت امام جعفر صادق علیه السلام مبارک

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

از مکه فروغ ايزدي پيدا شد
سر چشمه فيض سرمدي پيدا شد
در هفدهم ربيع از دخت وهب
نو دسته گل محمدي پيدا شد

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

به آمنه بنت وهب، خدا عطا کرده پسر
پسر چه گويم که به خلق، خدا عطا کرده پدر
ميلاد پيامبر رحمت، تاج آفرينش بر شما خجسته باد.

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

ز آسمان دل من خورشيد و مه برآمد
شب ميلاد احمد(ص) با پور حيدر آمد
همه شادي نماييد که ميلاد نبي شد
جلوه ي نور صادق ز بعدش منجلي شد

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

دلا میلاد ختم المرسلین است
فروغ آسمانی در زمین است
محمد (ص) مهر ظلمتْ سوز آمد
شب یلدای ما را روز آمد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------

بهار بی خزان، روی محمد
بهشت جاودان، کوی محمد
معطر ساخت گلزار جهان را
شمیم تار گیسوی محمد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
میلاد جامع علم و عمل و عبادت ، پرچم دار شاهراه ولایت علوى، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام گرامى باد!

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
صدای بال و پر جبرئیل می آید
شب است و ماه به آغوش ایل می آید
لب کویر پس از این ترک نخواهد خورد
که ساقی از طرف سلسبیل می آید
لباس خاطره را از حریر عشق بدوز
حلیمه! نزد تو فردی اصیل می آید
نگاه آمنه از این به بعد می خندد
چرا که معجزه ای بی بدیل می آید
ميلاد پيامبر رحمت، تاج آفرينش بر شما خجسته باد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------

نور عترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد
میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) تهنیت باد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
صادق که اساس دین ازاو شد معمور / بودند ملایک پی امرش مامور
میلاد ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و نبی اکرم نور هدایت مبارک باد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
میلاد نبی اکرم بهانه خلقت و قرآن ناطق، امام صادق علیه السلام بر شما تبریک وتهنیت باد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
ای ششم پیشوای اهل ولا
خلق را رهبری به دین هدی
پای تا سر خدانمایی تو
هم ز سر تا بپای صدق و صفا
ولادت امام جعفر صادق علیه السلام و نبی اکرم (صلی الله علیه وآله) مبارک

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
دلم به یاد تو امشب لبالب از شور است
تو کیستی که حریمت چو کعبه مشهور است؟
میلاد نبی اکرم مبارک

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
ماه فرو ماند از جمال محمد
سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتى نیست
در نظر قدر با کمال محمد
میلاد نور مبارک

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
حق چو دید آن نور مطلق در حضور/ آفرید از نور او صد بحر نور
آفرینش را جز او مقصود نیست/ پاک دامن تر زاو موجود نیست
میلاد نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام صادق علیه السلام گرامی باد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
رسول الله تودر خلوتِ وحدت خلیلی
بعدِ ذاتِ واحدِ مطلق به هستی بی‌بدیلی
بر گزینِ دست یزدان از میان نخبگانی
پیش هر صاحب نظر در صورت و معنا جمیلی
منبع اندیشه رود خروشان حیاتی
شهر علمی، کوهِ حلمی، قُلزم عقل عقیلی

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
ای چراغ دانشت گیتی فروز   ***   تا قیامت پیشتاز علم روز
آفرینش را کتاب ناطقی   ***   اهل بینش را امامِ صادقی
ولادت امام جعفر صادق علیه السلام مبارک

 




ارسال توسط اسماعیل عربی

 

 

کوکوی کدو حلوایی،کوکوی خوشمزه پاییزی
 

همشهری آنلاین : کدو حلوایی سرشار از آنتی‌اكسیدان‌هاست، به همین دلیل از تخریب دیواره عروق كه در اثر تجمع LDL (کلسترول بد) شكل می‌گیرد ، جلوگیری می کند و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را كم می نماید.


برای پخت این کوکو، از فر نیز می‌توان استفاده کرد؛ به این ترتیب که تابه‌ای با دسته فلزی یا ظرف مخصوص فر انتخاب کرده و در طبقه اول فر که حرارت آن پیش از این روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم شده است، به مدت 45 دقیقه قرار دهید


فصل پاییز فصل سبزی های پرخاصیتی همچون کدو حلوایی است کوکوی کدو حلوایی، یکی از غذاهای متنوعی است که می توان در این فصل آن را درست می‌شود.


باتوجه به اینکه غذاهایی که با این سبزی پخته می‌شود، طعم شیرین دارد، اگر شما هم از جمله دوستداران غذاهای شیرین هستید، حتما پخت این غذا را امتحان کنید. این کوکو بسیار لذیذ و خوشمزه است.


مواد لازم
کدو حلوایی : یک و نیم کیلوگرم
پیاز : 3 عدد متوسط
شکر : یک قاشق سوپ‌خوری
زعفران ساییده‌شده : یک قاشق چای‌خوری سرپر
آرد سفید : یک قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل : به مقدار لازم
روغن مایع سرخ‌کردنی : به مقدار لازم برای سرخ‌کردن
تخم‌مرغ : 4 عدد

طرز تهیه
ابتدا پیازها را پوست کنده و پس از شستن، با رنده درشت، رنده کرده و کنار بگذارید.


سپس در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و پیازهای رنده‌شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا پیاز تفت داده شود.


کدو حلوایی را شسته و پوست آن را با چاقو بکنید، سپس شروع به رنده‌کردن کنید.


نکته: ‌برای آنکه رنده‌ کردن کدو راحت‌تر انجام شود، ابتدا آن را به تکه‌های درشت بریده و سپس رنده کنید. در ضمن برای رنده‌کردن، بهتر است از رنده درشت استفاده کنید.


حالا کدوی رنده‌شده را به پیاز اضافه کنید و مرتب مخلوط کدو و پیاز را هم بزنید تا در روغن تفت داده شده و آب آن کشیده شود.


در این موقع، زعفران ساییده‌ شده و نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و مواد را هم‌بزنید.


بعد از آنکه آب اضافی مخلوط تمام شد، شعله را خاموش کنید و مخلوط را بگذارید تا کاملا سرد شود.


تخم‌مرغ‌ها را در ظرف دیگری شکسته و با چنگال، خوب هم‌بزنید .


سپس به آن آرد اضافه بکنید و به هم‌زدن ادامه دهید.


پس از آن، تخم‌مرغ‌ها را روی مخلوط کدو و پیاز ریخته و با هم خوب مخلوط کنید. حالا دیگر مایه کوکو آماده شده است.


در یک تابه گود حدود نصف پیمانه روغن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود؛ سپس مایه کوکو را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید و در تابه را بگذارید تا کوکو بپزد.


بعد از گذشت حدود یک ربع، در تابه را بردارید و اجازه دهید تا آب اضافی آن بخار شود. برای این منظور، بهتر است چند سوراخ کوچک روی کوکو ایجاد کنید تا کوکو بهتر سرخ شود (علامت سرخ‌شدن کوکو، تغییر رنگ‌دادن دور آن است).


بعد از اینکه دور کوکو تغییر رنگ پیدا کرد، سینی گردی - کمی بزرگ‌تر از دهانه تابه - را روی آن بگذارید و کوکو را برگردانید؛ سپس کوکو را با همان روش، داخل همان تابه یا تابه دیگری به همان اندازه منتقل کنید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود؛ با این روش، کوکو به صورت درسته و مانند ته‌چین برمی‌گردد.

نکته : اگر کوکو را در تابه دیگری برمی‌گردانید، ریختن کمی روغن در تابه را از یاد نبرید.


با توجه به اینکه برگرداندن کوکو به صورت درسته – آن هم در دو مرحله – کار چندان راحتی نیست، شما می‌توانید مانند بعضی از کوکوهای دیگر، آن را به صورت مثلثی یا هر شکل دیگری برش زده و هرکدام از برش‌ها را به صورت جداگانه برگردانده و سرخ کنید.


زمان لازم برای پخت این غذا، حدود یک ساعت است که در یک ربع آخر بهتر است از شعله پخش‌کن استفاده کنید تا کوکو نسوزد.

توجه: ‌قبل از اینکه مایه را داخل تابه بریزید، حتما از داغ‌بودن روغن اطمینان پیدا کنید تا کوکو به صورت درسته برگردانده شود.

روش دیگر :
برای پخت این کوکو، از فر نیز می‌توان استفاده کرد؛ به این ترتیب که تابه‌ای با دسته فلزی یا ظرف مخصوص فر انتخاب کرده و در طبقه اول فر که حرارت آن پیش از این روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم شده است، به مدت 45 دقیقه قرار دهید.

پس از این مدت، شعله بالای فر را روشن کنید و بگذارید سطح کوکو نیز طلایی‌رنگ شود. به این ترتیب، بدون استفاده از سینی، هر دو سطح کوکو سرخ شده و طلایی متمایل به قهوه‌ای می‌شود. بنابراین آن را می‌توانید در همان ظرف سرو کرده یا در ظرف دیگری قرارداده و پس از تزئین، از مهمانان‌تان پذیرایی کنید.




تاریخ: یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:کوکوی کدوحلوایی,کوکوی خوشمزه ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر
 

نیک صالحی : «رسوایی» ده‌نمکی گفته می‌شود با مضمونی عرفانی – اجتماعی با الهام از زندگی یکی از عرفای معاصر و با مشاوره علمای حوزه علمیه نگارش ساخته شده است.
 عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

 عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

 عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

 عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

 عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر

عکس های حدید الناز شاکردوست درپشت صحنه رسوایی/ تصاویر
 




ارسال توسط اسماعیل عربی
کجایی

باز یه بغضی گلومو گرفته

باز همون حس درد جدایی

من امروز کجامو تو امروز کجایی

حال تو بدتر از حال من نیست

پشت این گریه خالی شدن نیست

همه درد دنیا یه شب درد من نیست

تو از قبله من گرفتی خدارو

کجایی ببینی یه شب حال مارو

فقط حال من نیست که غرق عذابه

ببین حال مردم مث من خرابه

کجایی...

باز یه بغضی گلومو گرفته

باز همون حس درد جدایی

من امروز کجامو تو امروز کجایی



تاریخ: شنبه 7 بهمن 1391برچسب:کجایی,
ارسال توسط اسماعیل عربی
  • عکس های جذاب و دیدنی های امروز

    عکس های جذاب و دیدنی های امروز
     

به ادامه مطلب بروید ...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:عکس های جذاب و دیدنی های امروز ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

بیتا صدر , berangesadaf

گنه کردم گناهی پر ز لذت

در آغوشی که گرم و آتشین بود

 

گنه کردم میان بازوانی

که داغ و کینه جوی آهنین بود

در آن خلوتگه آرام و خاموش

نگه کردم به چشم پر ز رازش

دلم در سینه بی تابانه لرزید

ز خواهش های چشم پر نیازش

در آن خلوتگه تاریک و خاموش

پریشان در کنار او نشستم

لبش بر روی لبهایم هوس می ریخت

ز اندوه دل دیوانه رستم

فرو خواندم به گوشش قصه عشق :

ترا می خواهم ای جانانه ی من

ترا می خواهم ای آغوش جانبخش

ترا ای عاشق دیوانه ی من

هوس در دیدگانش شعله افروخت

شراب سرخ در پیمانه رقصید

تن من در میان بستر نرم

بر روی سینه اش مستانه لرزید

گنه کردم گناهی پر ز لذت

کنار پیکری لرزان و مدهوش

خداوندا چه می داند که چه کردم

در آن خلوتگه تاریک و خاموش




تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:"لذت گناه" شعر +18 !!! از فروغ فرخزاد,
ارسال توسط اسماعیل عربی

لحظه


 

فقط چند لحظه کنارم بشین یه رویای کوتاه تنها همین

ته آرزوهای من این شده ته آرزوهای ما رو ببین

فقط چند لحظه کنارم بشین فقط چند لحظه به من گوش کن

هر احساسیو غیرِ من تو جهان واسه چند لحظه فراموش کن

برای همین چند لحظه ی عمر همه سهمِ دنیامو از من بگیر

فقط این یه رویا رو با من بساز همه آرزوهامو از من بگیر

نگاه کن فقط با نگاه کردنت منو تو چه رویایی انداختی

به هر چی ندارم اَزت راضیم تو این زندگی رو برام ساختی

به من فرصت هم زبونی بده به من که یه عمره بهِت باختم

واسه چند لحظه خرابش نکن بتی رو که یک عمر ازت ساختم

فقط چند لحظه به من فکر کن نگو لحظه چی رو عوض می کنه

همین چند لحظه برای یه عمر همه زندگیمو عوض می کنه




تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:لحظه , ترانه سرا : روزبه بمانی,
ارسال توسط اسماعیل عربی


برام هیچ حسی شبیه تو نیست کنار تو درگیر آرامشم

همین از تمام جهان کافیه همین که کنارت نفس میکشم

برام هیچ حسی شبیه تو نیست تو پایان هر جست و جوی منی

تماشای تو عین آرامشه تو زیباترین آرزوی منی

منو از این عذاب رها نمی کنی کنارمی به من نگا نمی کنی

تمام قلب تو به من نمیرسه همین که فکرمی برای من بسه

از این عادت با تو بودن هنوز ببین لحظه لحظم کنارت خوشه

همین عادت با تو بودن یه روز اگه بی تو باشم منو میکشه

یه وقتایی انقدر حالم بده که میپرسم از هر کسی حالتو

یه روزایی حس میکنم پشت من همه شهر میگرده دنبال تو

منو از این عذاب رها نمی کنی کنارمی به من نگا نمی کنی

تمام قلب تو به من نمیرسه همین که فکرمی برای من بسه




تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:نابرده رنج,,,,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک