سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

‎رم (RAM) یکی از مهمترین اجزای کامپیوتر است. این قطعه برای ذخیره سازی سریع اطلاعات سیستم عامل، نرم افزارها و دسترسی بی وقفه به آنها است. حجم یک حافظه رم، تاثیر زیادی در قدرت و افزایش سرعت کامپیوتر دارد و البته در مجموع سرعت، حجم و نوع حافظه فاکتورهایی مهم در انتخاب رم هستند. اما به عنوان مثال، یک رم ۲ گیگابایتی DDR2 با باس۸۰۰ مسلماً قدرتی در حد و اندازه های یک رم ۲ گیگابایتی DDR3 با باس ۱۳۳۳ ندارد. برای اینکه دلیل این مساله را بدانید و از تفاوت های رم های DDR2 و DDR3 آگاه شوید، توصیه می کنم، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

تغییر عمده

‎در سال ۲۰۰۸ اینتل پردازنده های i7 خود را عرضه کرد. این پردازنده ها با مادربردهایی که به چیپست X58 مجهز بودند، سازگار بود. همزمان با ورود این مادربردها نوع جدیدی از حافظه ها معرفی شد که DDR3 نامیده شدند.

 

‎در دو سال گذشته تمام صنایع تولید سخت افزار به DDR3 روی آوردند و در حال حاضر همه پروسسورهای اینتل و حتی پردازنده هایی که اخیراً توسط AMD تولید شده اند با مادربردهایی که با DDR3 سازگار هستند، تطبیق داده شده اند.

‎لازم است بدانید که نام DDR از حروف اول عبارت Double Data Rate گرفته شده. این نام از زمانی که رم های DDR از اواخر قرن گذشته وارد بازار شدند، رایج شد. Double Data Rate RAM به معنی جابجایی دو مقدار دیتا در یک واحد زمانی یکتا است که در حالت تئوری سرعتی دو برابر SD RAM ها داشتند.

 

پس از DDR ها، تکنولوژی های DDR2 و DDR3 به صورت مشترک، با هدف افزایش کانال های انتقال دیتا در یک واحد زمانی و در نهایت افزایش سرعت، پایه گذاری شدند. رم های DDR2 با توانایی انتقال ۴ مقدار دیتا و رم های DDR3 با افزایش آن به ۸ مقدار دیتا در یک واحد زمانی، به این اهداف خود رسیدند. بدین ترتیب اگر هر واحد زمانی را ۱۰۰ مگاهرتز حساب کنیم، این مقدار در رم های DDR تا ۱۶۰۰ مگابایت بر ثانیه و در رم های DDR2 و DDR3 به ترتیب تا ۳۲۰۰ و ۶۴۰۰ مگابایت بر ثانیه افزایش می یابد. و بدیهی است که هر چه حجم قابل جابجایی در هر ثانیه بیشتر باشد، بهینه تر است.

‎قابلیت ها و سازگاری

‎درست است که پهنای باند بالا، قابلیت موثری برای رم به حساب می آید، اما در حقیقت ۹۹ درصد برنامه ها توانایی استفاده کامل از پهنای باند بالا را ندارند. این قابلیت به نوع کاربری کامپیوتر وابسته است. یک کامپیوتر سرور و یا یک کامپیوتر رومیزی معمولی به یک میزان از پهنای باند بالای رم شان استفاده نمی کنند.

‎برای اینکه بدانید حافظه رم شما چه مقدار از پهنای باندش استفاده می کند می توانید از Benchmark Software هایی که به منظور تست حافظه و توانایی کامپیوتر طراحی شده اند استفاده کنید.

 

‎رم های DDR3 با DDR2 سازگاری ندارند و برای اینکه کامپیوتر خود را با جایگزین کردن رم های جدید ارتقا دهید، ابتدا باید مادربرد خود را عوض کنید. همچنین اگر در حال حاضر کامپیوتری دارید که از رم های DDR2 در آن استفاده می کنید، در صورتی که بخواهید پردازنده و مادربردش را هم عوض کنید، به احتمال زیاد لازم است با رم های DDR2 خود هم خداحافظی کرده و آنها را با رم های DDR3 جایگزین نمایید.

 

‎البته تعداد کمی از مادربردها از این قاعده مستثنا هستند و به اسلات مربوط به هر دو این مدل های رم، مجهز شده اند. البته این مادربردها با چیپ ست های قدیمی مجهز شده اند.

‎به هر حال اینتل و AMD در نسل های آینده محصولات خود، DDR3 را مد نظر قرار داده اند و در صورتی که قصد تعویض پردازنده را دارید، باید علاوه بر مادربرد، به فکر خرید رم های جدید هم باشید.

Clock Speed

 

‎از دیگر خصوصیات مهم رم، Clock Speed است. این خصوصیت در رم ها نشان می دهد، انتقال اطلاعات از یک گذرگاه، با چه سرعتی در یک بازه زمانی انجام می شود. این مقدار نشان دهنده قدرت رم و پهنای باندی است که می تواند از آن بهره ببرد. واضح است که هر چه میزان Clock Speed بیشتر باشد، بهتر است. البته افزایش این مقدار بر سرعت کارهای روتین و معمولی تاثیر چندانی نخواهد داشت، اما بر سرعت اجرای بازی ها و برخی نرم افزارها که نیاز به سرعت در دسترسی به اطلاعات حافظه دارند، بسیار تاثیر گذار است.

‎در صورتی که قصد خرید مادربرد جدید دارید، توجه به یک نکته بسیار توصیه می شود. برخی مادربرد ها تنها با رم هایی سازگار هستند که Clock Speed آنها روی مقدار خاصی محدود شده باشد. لذا بهتر است قبل از خرید یک مادربرد با مراجعه به سایت آن، از این مورد آگاه شوید. البته بسیاری از مادربردها چنین محدودیتی ندارند، اما بررسی قبل از خرید، بهتر از خرید، بدون آگاهی قبلی است.

‎در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که رم های DDR2 به زودی همانند رم های DDR و SDRAM از رده خارج می شوند، اما تکنولوژی جدید در تولید رم ها و افزایش حجم و سرعتی که در رم های DDR3 شاهد خواهیم بود، بازار را پر می کند. فراموش نکنید قبل از خرید مادربرد جدید، نوع رم قابل نصب روی آن را بررسی کنید.

منبع:

  • نارنجی (narenji.ir)

 




تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:‎رم های DDR2 و DDR3 چه تفاوت هایی دارند؟ ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

آیا می دانستید حداقل ۳۰ نوع فال اینترنتی داریم؟
 
 
   
 
 
کلیک کن تا فالت بگیرم!  
 
 
 
 
     
 
   
 

مطمئن هستم هر قدر هم اهل فال و طالع بینی باشید به زحمت بیشتر از شش، هفت نوع فال را نمی شناسید. اما این روزها توی فضای مجازی سایت هایی هستند که با معرفی و پیشنهاد شیوه های مختلف فال و طالع بینی شما را متعجب می کنند. این سایت ها می توانند حداقل یکی، دو ساعت شما و دوستان تان را پای اینترنت نگه دارند تا با شیوه های عجیب و غریب طالع بینی و فال برای تان پیشگویی کنند یا درباره شخصیت و رفتارتان چیزهایی به شما بگویند که حسابی نگران تان کنند. با یک جست وجوی معمولی و یک حساب سرانگشتی اینجانب متوجه شده ام هم اکنون حداقل ۳۰ نوع فال در سایت های فال و سرگرمی گردآوری شده اند که چندتایی از آن ها مانند تاروت و فال حافظ بیشترین طرفدار را دارند. شاید باورتان نشود اما تعداد بازدید بعضی از این فال ها به رقم های میلیونی هم رسیده است. دوست دارید با تعدادی از این فال ها آشنا شوید؟

 

 

● حافظ اینترنتی

از قدیم بیشتر ما ایرانی ها به جناب حافظ اعتقاد خاصی داشته ایم. حافظ در بین مردم کوچه و بازار و حتی قشر تحصیل کرده به لسان الغیب مشهور بوده و هست. ایرانی ها در بیشتر اعیاد و مناسبت های ملی شان سراغ دیوان این شاعر می روند تا به کمک انرژی مثبتی که از اشعارش می گیرند نسبت به آینده و کارهای پیش روی شان حال و حس بهتری پیدا کنند. خب وقتی شما می خواهید پای یک ایرانی را به فال اینترنتی و این جور کارها باز کنید معلوم است که اول به سراغ گزینه آشنا و دوست داشتنی می روید و در این بین چه کسی بهتر از حافظ بزرگوار!

 

 

● شیخ بهایی در اینترنت

تعجب نکنید توی دارو دسته فال های قدیمی فالی منتسب به شیخ بهایی هم وجود دارد. این فال در اینترنت به دو شکل معرفی می شود. در شکل اول شما با جدولی مواجه هستید که باید پس از نیت روی خانه های آن کلیک کرده تا جواب را دریافت کنید. در شیوه دوم شما در هشت موضوع مانند خوب بودن ازدواج، رسیدن مسافر، خوب بودن تجارت یا شراکت با خواندن دو بیت شعر و کلیک روی کلمه فال، پیش گویی شیخ را در این باره می خوانید.

 

 

● فال چوبی

اسم اش هیچ ربطی به خود فال ندارد. وقتی روی گزینه فال چوب در صفحه سایت کلیک می کنید با جدولی از حروف مواجه می شوید. این جدول شامل چهار حرف ابتدایی الفبای ابجد هستند که با ترتیب های مختلف نوشته شده اند شما مانند سایر فال ها ابتدا باید نیت کرده آن گاه روی عبارت «فال بگیر» چهار بار کلیک می کنید. هر بار یکی از حروف ظاهر می شوند. شما حروف را حفظ کرده و در خانه های جدول پیدایشان می کنید و آن وقت با کلیک روی خانه مورد نظر به یک جواب دو سه خطی می رسید که به شما می گوید به نیت تان می رسید یا نه!البته چندتایی هم پند و اندرز بارتان می کند.

 

 

● فال روزانه

به آن ها بگو متولد چه ماه و چه روزی هستی، در سه سوت خبردارت می کنند که امروزت چگونه خواهد بود. سایت هایی هم هستند که خیلی کارشان درست تر است و با تفکیک مسائل عاطفی، مالی، سلامتی و روابط اجتماعی به شما درباره روز پیش رو ی تان خبر می دهند.

 

 

● گلبرگ: دوستت ندارد

برای دیدن این فال باید نرم افزار فلش پلیر را روی سیستم تان نصب کرده باشید. این فال همان پیش گویی ساده بچگانه خودمان است که گل بیچاره ای پرپر می کردیم تا آخرین گلبرگ باقی مانده به ما بگویید دوست مان دارد یا نه؟! نکته انجام این فال در اینترنت این است که در یک روز می توانید هزاران گل را پرپر کنید تا به جواب موردنظر برسید و وجدان درد هم نشوید.

 

 

● عطسه آن لاین

درباره فال عطسه توصیه ای که می توانیم بکنیم این است که بهتر است پیوسته اینترنت تان به راه باشد. تا هر وقت عطسه کردید بتوانید سریع به سراغ سایت موردنظر و صفحه فال عطسه اش بروید تا این سایت در قالب یک جدول به شما بگوید الان که پنج شنبه و ساعت هم ده است عطسه بی هوای شما چه سرنوشتی برای تان رقم زده است. به هر حال عطسه که خبر نمی کند.

 

 

● قهوه خوری در اینترنت

با خودتان می گویید این دیگر چه شیوهش است. فال قهوه در فضای مجازی؟! امکانات فضای مجازی را دست کم نگیرید. در بیشتر این فال ها شما بدون زحمت دم کردن قهوه و خوردن آن می توانید فال قهوه بگیرید. برنامه این طوری است که شما روی تصویر یک فنجان قهوه کلیک می کنید و آن وقت تصاویری شبیه خطوط داخل فنجان قهوه برای شما نمایش داده می شود. البته کار سخت حدس زدن که این شکل چیست و چه معنایی هم می دهد را هم برنامه به عهده گرفته است. مثلا اگر یک سری خط راست نمایش داده می شود، زیر نویس هم می آید یک زندگی یکنواخت و بدون مشکل! به همین راحتی و بی مزه گی شما فال قهوه می گیرید. فال چای هم جزو همین دسته است.

 

 

● آزمون عشق

لازم نیست کلی فکر و خیال کنید یا به پروپای اعمال شریک زندگی تان بپیچید تا متوجه شوید که او شما را دوست دارد یانه؟ آزمون های فراوانی در فضای مجازی هستند که بدون هیچ سؤال و جوابی تنها به یک کلیک چپ رو تصویر یک قلب بزرگ قرمز به شما می گویند که او دوست تان دارد یانه؟ بقیه اش هم این که خدا به آن بیچاره رحم کند.

 

 

● فال لاک پشت

این فال از فال های من درآوردی اینترنتی است. در این فال یک لاک پشت خوشحال منتظر شما است او خیلی کند و آهسته وارد صفحه شده و لبخند زنان به شما توضیح می دهد که نیت کرده و با تامل تخم های او را بشکنید و منتظر پاسخ باشید. لاک پشت انیمیشنی ابله این فال انگار نقشه های بدی برای آدم دارد. برای دیدن این فال هم احتیاج به فلش پلیر و اینترنت پر سرعت دارید.

 

 

● تو درخت هستی

فال درختان میوه که خیلی فال شاعرانه ای است. در ضمن با یک بار مراجعه به سایت دیگر لازم نیست به سراغ اش بروید. در این فال کافی است تاریخ تولد خودتان یا فرد مورد نظر را بدانید. آن وقت این فال به شما می گوید شما چه درختی هستید و بر این اساس چه خصوصیات و شخصیتی دارید. درخت ها هم تا دل تان بخواهد نام های زیبایی دارند مثل افرا، شاه بلوط و زبان گنجشک! در ضمن در این سایت از گیاهانی مانند درخت عرعر یا کاکتوس خبری نیست. همین جا خوب است از فال پرندگان هم بگوییم. این فال هم از دسته فال های خودشناسی است. شما با مراجعه به این صفحه متوجه می شوید بلبل هستید یا کلاغ و تومارتان پیچیده می شود.

 

 

● رمل و اسطرلاب مجازی

اصلا لازم نیست با علم ابجد و ستاره شناسی و این جور حرف ها آشنا باشید این جور سایت ها همه شیوه های عجیب و غریب را ساده کرده اند. شما با این سایت ها یک پیشگوی سرخود هستید. کافی است کمی حساب وکتاب بلد باشید و شماره ها را در این شیوه فال به درستی وارد کنید. کافی است یک شال آبی یا قرمز دور سرتان بپیچید و یک جفت گوشواره بزرگ هم بیاویزید تا یک رمال درست و حسابی شوید.

 

 

● فال فلز

تا به حال به ذهن تان رسیده شما می توانید مشابه یک فلز باشید، اهالی این سایت های سرگرمی همچین چیزی به ذهن شان رسیده است. وقتی شما می توانید یک رنگ یا مشابه یک درخت میوه یا تحت تاثیر یک ستاره باشید چرا نتوان یک خصوصیت فلزی هم برای تان دسته و پا کرد. این فال را من فقط در فضای اینترنت دیدم و توی کتاب های سرگرمی و مجله ها خبری از آن نبود. تاریخچه مشخصی هم ندارد برای همین می گویم، می تواند ابتکار راه اندازان این سایت ها باشد در هر حال این فال به شما می گوید فرد موردنظر یا خودتان چه فلزی هستید و چه خصوصیاتی دارید. امیدوارم سروکارتان به آهن و جیوه نیفتد!

 

 

● فال نقطه ها

این فال را فقط در اینترنت می توانید پیدا کنید. یک صفحه سیاه با نقطه هایی سفید که شما باید برای رسیدن به جواب روی یکی از نقطه ها کلیک کنید. یادتان باشد این کار با چشمان بسته بهتر جواب می دهد.

 

 

● فال تاروت

این فال این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، کتاب ها و کارت های آن هم در کتاب فروشی ها پیدا می شود. فال تاروت آن قدر طرفدار دارد که در فضای مجازی صاحب سایت های مستقل است. این فال هم پیشگویی می کند و هم مشاوره می دهد البته طرز کارش با فال های دیگر اصلا متفاوت نیست بازهم شما نیت کرده و کلیک می کنید آن وقت تعدادی تصویر به شما می گویند چه سرنوشت شومی در انتظارتان است!

 

 

● طالع بینی اینترنتی

طالع بینی یک دو نوع معروف دارد، اما توی اینترنت شما با شیوه های مختلفی به جز هندی و چینی مانند ایتالیایی و مصری هم آشنا می شوید. در این شیوه ها براساس سال تولد یا ماه تولدتان به شما گفته می شود چه جور آدمی هستید. چه کاره، می شوید با چه کسانی می توانید دوستی کنید و شریک زندگی تان بهتر است متولد چه ماه یا سالی باشد. این طالع بینی ها گاه آن قدر پیشرفته می شوند که به شما درباره فرزندان و مرگتان هم خبر می دهند! به هرحال به شما توصیه می کنم اگر گول شیطان را خوردید و به این سایت ها مراجعه کردید حداقل تنهایی بروید چون اگر خدایی نکرده موش یا اسب از آب در آمدید یا این طالع کلی خصوصیت بد اخلاقی مثل دروغگویی و حقه بازی را به شما می چسبانند، تنها باشید و آبرویتان پیش دوست و آشنا نرود. از ما گفتن بود!

 

 

● فال لبنیات و خواروبار

هنوز فال های بیشتری با اسامی عجیب و غریب مثل مداد و نخود، پنیر و فال یی چینگ در فهرست من باقی مانده اند اما فکر می کنم معرفی همین تعداد برای این که بدانید با یک خاله زنک بازی مدرن و تحریک حس کنجکاوی شما و سایت ها چه قدر خوب می توانند ملت را سرکار بگذارند کافی باشد.

   
   
 
 
 
      نویسنده: اعظم عامل نیک  




تاریخ: جمعه 28 بهمن 1390برچسب:كليك كن تا فالت بگيرم,
ارسال توسط اسماعیل عربی

?ui=2&view=att&th=125b595a2b68d66a&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_125b595a2b68d66a&zw




تاریخ: جمعه 28 بهمن 1390برچسب:فوايد داشتن يك خواهر,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 

 


مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم، بتاکاروتن و فیبرهای حلال هستند که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.

 

 مرکبات

 

نگاهی به این دنیای رنگارنگ بیندازید: پرتقال، لیموشیرین، گریپ‌فروت، لیموترش و غیره جزو معروف‌ترین و پرطرفدارترین میوه‌ها محسوب می‌شوند.

ویتامین C موجود در مرکبات در هر فصلی از سال و به خصوص زمستان برای بدن لازم و ضروری است.

اما باید بدانید که خواص و فواید مرکبات تنها به داشتن ویتامین C محدود نمی‌شود.

مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم، بتاکاروتن و فیبرهای حلال هستند که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.

در این مطلب شما را با خواص دیگر مرکبات آشنا می‌کنیم که شما را تشویق می‌کند از این نعمت‌های الهی بیشتر استفاده کنید. با ما همراه باشید.

 

مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند

بدون شک پرتقال یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مرکباتی می‌باشد که نامش همیشه تداعی کننده ویتامین C است. باید بدانید که پرتقال حاوی 70 میلی گرم ویتامین C می‌باشد که این مقدار 90 درصد از نیاز روزانه خانم‌ها به این ویتامین را تأمین می‌کند.

علاوه بر این باید بگوییم که نارنگی، لیموترش و گریپ‌فروت نیز حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C می‌باشد که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود. این ویتامین سلول‌ها را از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند و همچنین می‌تواند اثرات برخی از سرطان‌ها، سکته‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی و بیماری‌های دیگر را کاهش دهد.

چینی‌ها از نارنگی پاکستانی برای هضم غذا و درمان حالت تهوع و همچنین

به عنوان اکسپکتورانت استفاده می‌کنند. در فرانسه به کودکانی که دچار دل درد

و یا سکسکه می‌شوند نارنگی پاکستانی می‌دهند

 

 

ویتامین C همچنین به عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و نقش موثر و غیر قابل انکاری در پیشگیری از بیمارهای زمستانی دارد.

 

زمانی که احساس بی‌حوصلگی و بی‌حالی می‌کنید یک عدد پرتقال خوشمزه نوش جان کنید. خواهید دید که چقدر خوش اخلاق و سرحال خواهید شد.

توصیه می‌کنیم که روزتان را با مرکبات شروع کنید. خوردن مرکبات به همراه صبحانه بهتر از مصرف آن‌ها بعد از شام است. پس روز پرتقالی داشته باشید و غذاهایتان را با لیموترش فراوان میل کنید.

پرتقال نارنگی

 

مرکبات منبع خوب پتاسیم و بتاکاروتن    

پرتقال تانجرین tangerine که به آن پرتقال - نارنگی نیز گفته می‌شود و در ایران به نارنگی پاکستانی معروف است بیش از تمام مرکبات دیگر حاوی ویتامین A (به صورت بتاکاروتن) می‌باشد.

این میوه حاوی 775 UI (واحد بین‌المللی) ویتامین A و همچنین 130 میلی گرم پتاسیم است. گریپ‌فروت صورتی و قرمز نیز سرشار از بتاکاروتن می‌باشد.

 

مرکبات با سرطان مقابله می‌کنند

پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که گریپ‌فروت علاوه بر بتاکاروتن حاوی مواد دیگری نیز هستند که می‌توانند از ابتلا به سرطان پیشگیری کنند. گریپ‌فروت‌های صورتی و قرمز سرشار از لیکوپن هستند. به نظر می‌رسد این آنتی اکسیدان خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

در مورد پرتقال باید بگوییم که این میوه‌ی پُرطرفدار سرشار از بیوفلاوونوئیدهایی مثل «روتین» و «هسپریدین» هستند. این دو رنگدانه‌ی گیاهی از ابتلا و همچنین رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می‌کنند. در واقع تمام مرکبات مثل نارنگی پاکستانی سرشار از بتاکریپتوگزانتین‌ها هستند. این بتاکاروتن از ابتلا به سرطان کولون پیشگیری به عمل می‌آورد.

توصیه می‌کنیم که روزتان را با مرکبات شروع کنید. خوردن مرکبات به همراه صبحانه بهتر از مصرف آن‌ها بعد از شام است

 

 

مرکبات کلسترول خون را تنظیم می‌کنند

 

مرکبات حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای فیبر پکتین هستند. این فیبرهای حلال غذایی میزان کلسترول خون را تنظیم می‌کنند.

 

مرکبات به هضم غذا کمک می‌کنند

چینی‌ها از نارنگی پاکستانی برای هضم غذا و درمان حالت تهوع و همچنین به عنوان اکسپکتورانت استفاده می‌کنند. در فرانسه به کودکانی که دچار دل درد و یا سکسکه می‌شوند نارنگی پاکستانی می‌دهند.

 

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان




تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:6 دلیل خوب برای مصرف مرکبات,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 

چرا مردان همیشه در رویای یک زن زیبا هستند ؟
مردها حتی در روابط دوستانه قبل از ازدواج نیز به دنبال دخترهای زیبا هستند
 

مردها همیشه در رویای یک زن زیبا هستند ، حتی اگر خودشان بسیار زشت باشند یا زیبا باشند. این حس در تمامی مردان وجود دارد و تنها مختص به یک یا دو نفر نیست و در نهان تمام مردها این حس وجود دارد فقط درصد آن کمی بیشتر یا کمتر است . 
مردها حتی در روابط دوستانه قبل از ازدواج نیز به دنبال دخترهای زیبا هستند ، در تحقیقی که بر روی درصد زیادی از مردها انجام شد مشخص شده است که این حس در تمامی مردان وجود دارد و تنها مختص به یک یا دو نفر نیست و در نهان تمام مردها این حس وجود دارد فقط درصد آن کمی بیشتر یا کمتر است . 

اما به چه دلیل ؟ 
هنگامی که یک مرد با یک زن مواجه می شود او را از هر لحاظ می پسندد جز مسئله زیبایی، معتقد است که اگر توانسته است او را پیدا کند پس می تواند شخص دیگری را نیز پیدا کند و به همین دلیل گزینه اول را رها می کند و به دنبال شخص دیگری می رود زیرا معتقد است که زن های بسیار زیبایی وجود دارند و مصرانه بر این مساله تاکید می کنند  که "  زن های زیبای بسیاری وجود دارند". 
جالب است بدانید که خانم ها همچین رویایی را در زمان نوجوانی خود دارند و زمانی که به دوره جوانی می رسند این رویا دیگر رنگ می بازد و جلای اولیه خود را ندارد معمولا دخترها در دوره نوجوانی در رویای این هستند که شخصی با یک اسب سفید به دنبال آنها می آید ، غول ستمگر را می کشد و او را به همسری خود برمی گزیند اما پسرها از همان ابتدا واقع گراتر هستند و به دنبال این وقایع نمی روند اما همیشه به دنبال یک زن زیبا هستند . 
یک پرنسس زیبا ، پرنسسی که تنها مالکش خود اوست، رویاهایی هستند که در ذهن پسران جوان می چرخد و در اکثر مواقع با شکست مواجه می شوند زیرا تنها معیار زیبایی برایشان مطرح می شود و چشمشان را در برابر سایر گزینه های کلیدی که مهم تر از زیبایی ظاهری هستند می بندند  در نهایت نیز به زندگی بدون عشق می رسند . نتایج  یک نظرسنجی که توسط یک روان شناس فرانسوی در فرانسه انجام شده است ، بیانگر موضوعات زیر می باشد .
هنگامی که از مردها سوال می شود آیا دوست دارند  که یک همسر مثل سیندرلا داشته باشند : 
بسیاری از آنها این موضوع را نمی پذیرند و می گویند همسری مثل سیندرلا را نمی پذیرند در صورتی که نام یکی از  بازیگران یا خوانندگان هالیوودی را ذکر می کنند و عنوان می کنند که مایلند این شخص همسر او باشد .
این موضوع بیانگر تغییر دید نسبت به زیبایی است . دیگر دختر ساده و در عین حال زیبایی مانند سفید برفی یا سیندرلا محبوبیتی را که باید در بین جوانان قرن حاضر داشته باشد را ندارد و در عوض مدل ها و هنرپیشه ها جایگزین آن می شوند
یکی از دلایلی که ذکر می شود مبنی بر این موضوع است که سفید برفی یا سیندرلا دارای شخصیت هایی ساده بوده اند.
برخلاف اینکه گفته می شود بسیاری از آقایان خانمهای ساده را بیشتر می پسندند اما این روان شناس فرانسوی در طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که  مردها دوست دارند خانم هایشان همیشه آرایش داشته باشند.
بسیاری از آقایان معتقد هستند که تنها مادرشان زیبا بوده و شخص دیگری نمی تواند زیبایی او را داشته باشد به همین دلیل به دنبال شخصی هستند که از مادرشان زیبا تر باشد .البته لازم به ذکر است زیبایی مادر تنها به دلیل زیبایی صورت مطرح نیست بلکه به دلیل زیبایی هایی معنوی که برای فرزندان دارد بخصوص در ذهن پسران ماندگار می شود ، به دلایلی مانند عقده های ادیپ.

عقده ادیپ چیست :
عقده ادیپ ، عقده ای که در آن فرزند پسر ،پدرش را از بین می برد تا بتواند به ازدواج با مادرش برسد و مانعی بر سر راه نباشد ، این موضوع یک داستان افسانه ای و در  کتب روان شناسی  فروید بسیار بحث شده است .  
بخاطر داشته باشید که پرنسس نیز پیر ، بیمار و زشت می شود و در نهایت تمام انسان ها روزی به مرگ نزدیک می شوند . در تمام روزهایی که گقته شد با وجود یک پرنسس زشت چه خواهید کرد ؟ پس به دنبال زیبایی های دیگری در وجود همسرتان باشید.
اما زیبایی های دیگری نیز در این نظرسنجی مورد توجه قرار گرفته اند : 
بسیاری از آقایان ذکر کردند که منظورشان از زیبایی ، زیبایی باطنی است نه زیبایی ظاهری و این زیبایی را این چنین توصیف می کنند : 

* آنها به دنبال دختر و همسری هستند که مهربان و سخت کوش باشد ، به صحبت های آنها گوش دهد و با هم  تفاهم داشته باشند . 

*زنی که قوی و مصمم باشد و  او را در کارهایش به دنبال خود بکشد. 

*بسیاری از مردها معتقد هستند که  تنها موردی که برایشان بسیار مهم است ، روابط زناشویی شان است حتی اگر زنشان کمی زشت باشد البته کمی نه خیلی ، در صورتی که روابط زناشویی خوبی با او داشته باشند این موضوع برایشان کمتر آزار دهنده است.

*باید به خاطر داشته باشید که شما تنها برای داشتن رابطه های زناشویی یا اعمال خارق العاده ای که در فیلم های غیر اخلاقی نشان داده می شود ازدواج نمی کنید علاوه بر ارضاء نیازهای جنسی شما نیاز به ارضاء نیازهای روحی تان نیز دارید . اگر تنها برای ارضاء این حس ازدواج می کنید بسیار در اشتباه هستید. 
این روان شناس در ادامه به تمام آقایان توصیه می کند : افرادی که با این هدف وارد مسائل عاشقانه و احساسی  خطرناکی مانند روابط زناشویی می شوند با همان شدت و سرعت نیز خارج می شوند زیرا رابطه زناشویی رابطه ای نیست که تنها ملاک خود را بر اساس زیبایی زن قرار دهید . همان طور که همیشه گفته می شود زیبایی ظاهری ممکن است با یک اتقاق ساده از بین برود اما این زیبایی باطنی است که هیچ گاه از بین نمی رود و به تمام آقایانی که دارای این دید نسبت به زن هستند ، توصیه می کند که شیوه نگارش خود را تغییر دهند تا در زندگی های مشترکشان دچار مشکل نشوند .
وی می افزاید : مکانی که شما با همسر آینده تان روبرو می شوید نیز نقش مهمی دارد با یک نگاه، عاشق می شوند و زندگی مشترکشان را تشکیل می دهند و به سرعت همان یک نگاه، از هم جدا می شوند. 


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ



ارسال توسط اسماعیل عربی




تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:لحظه تحويل سال 1391,
ارسال توسط اسماعیل عربی

زردچوبه و خواص آن

Turmeric

زردچوبه

زردچوبه گياهي است علفي، پايا و داراي ريزوم هايي که از آن ساقه ي هوايي به ارتفاع يک تا يک و نيم متر خارج مي شود. برگ هاي اين گياه در قاعده ي ساقه، تقريباً غلاف دارد و در بالاي ساقه، بدون غلاف هستند. ساقه ي گل دار از بين برگ ها خارج شده و به رنگ سبز مايل به زرد يا زرد است. قسمت مورد استفاده، ريزوم ها است که کشت کاران پس از کندن و بيرون آوردن آن از زمين، ريشه هاي فرعي را جدا کرده و پس از شست و شو، در آفتاب، خشک مي کنند؛ سپس به مصرف مي رسانند. زردچوبه در ايران نمي رويد و جزء اقلام وارداتي است.

تاريخچه:

زردچوبه طعمي تلخ و تند دارد و از اجزاي اصلي پودرهاي کاري و برخي از انواع خردل است. پودر و اولئورزين زردچوبه در صنعت آشپزي به عنوان طعم دهنده ي غذا، بسيار استفاده مي شود. زردچوبه در طب آسيايي، از گذشته هاي دور کاربرد داشته است. در طب چيني، براي درمان مشکلات متفاوتي نظير بواسير و نفخ، به کار مي رفته، هم چنين به شکل ضماد و پماد به عنوان مسکن و براي درمان عفونت هاي قارچي نظير کچلي، به طور موضعي کاربرد داشته است. از زردچوبه براي کنترل زردي و هپاتيت، و از روغن آن نيز گاهي در عطر سازي استفاده مي شود.

منبع جغرافيايي:

زردچوبه در نواحي گرم آسيا و آفريقا کشت مي گردد. بيشترين صادرات اين محصول از کشورهاي هند، اندونزي و چين صورت مي گيرد.

زردچوبه

ترکيبات مهم:

مهم ترين ترکيبات زردچوبه پيگمان هاي زرد رنگي، از دسته کورکومينوزيدها هستند. اين مواد به ميزان 3 تا 5 درصد زردچوبه را تشکيل مي دهند و ترکيبات اصلي آن شامل کورکومين و دزوکسي کورکومين هستند.

ترکيبات ديگر شامل اسانس به ميزان 3 تا 7 درصد است که مهم ترين مواد آن شامل بيس آبولن، گواين، ژرماکرن، تورمرون، زينجيبرن و کورلون هستند.

با توجه به مقادير متفاوت مشتقات بيس آبولن در گونه هاي مختل زردچوبه، مي توان گونه هاي مختلف آن را تشخيص داد.

چون ترکيبات و در نتيجه خواص گونه هاي مختلف زردچوبه تا حد زيادي به هم شبيه هستند، لذا از ريزوم سه گونه ديگر از جمله  Curcuma phaeocaulis , Curcuma kwangsiensis Curcuma wenyujin  به عنوان زردچوبه استفاده مي شود.

اثرات مهم:

مهم ترين خاصيت زردچوبه، خاصيت صفرا آوري آن است. از ديگر خواص آن اثرات ضد التهاب، ضد سموم بعضي مارها، ضد سموم کبدي، ضد باکتري، ضد سرطان، ضد نفخ و مقوي معده هستند.

شرح بعضي خواص مهم آن عبارتند از:

خاصيت ضد اکسيدان:

اين خاصيت مربوط به هر دو دسته مواد محلول در آب و چربي آن است. اين خاصيت زردچوبه قوي تر از ويتامين E است.

خاصيت ضد سرطان:

اين خاصيت را مربوط به اثرات ضد اکسيدان مستقيم يا از طريق خنثي کردن راديکال هاي آزاد و يا خنثي کردن بعضي از مواد موثر کارسينوژن مي دانند که در آزمايشات داخل و خارج از بدن به اثبات رسيده است.

خاصيت ضد ورم:

خاصيت ضد ورم زردچوبه مشابه اثر کورتيزون يا فنيل بوتازون است.

زردچوبه و بيماري قلبي – عروقي:

زردچوبه داراي خاصيت کاهش کلسترول و جلوگيري از چسبندگي پلاکت ها است.

زردچوبه و کبد: 

از نظر محافظتي اثراتي شبيه به گلي سريزين يا سيلي مارين را ايجاد مي کند.

روده اي – معده اي:

زردچوبه داراي اثر ضد نفخ و ازدياد آنزيم هاي روده و معده است. مقدار زياد آن ممکن است باعث زخم شود؛ ولي مقدار کم آن باعث افزايش ترشحات معده شده و از زخم حاصل از استرس، الکل و ايندومتاسين جلوگيري مي کند.

ويژگي ضد ميکروبي زردچوبه:

اسانس زردچوبه داراي خاصيت ضد ميکروبي به روي بسياري از ميکروارگانيسم ها از جمله استافيلوکوک، استرپتوکوک، کلستريديوم، سارسينا، کورينه باکتريوم و خاصيت ضد قارچي است.

مقدار مصرف

مقدار مصرف دارويي روزانه زردچوبه حدود 5/1 تا 3 گرم است که مي توان در دوزهاي نيم تا يک گرمي در سه نوبت مصرف کرد. هم چنين بهتر است از فرآورده هاي استاندارد شده به عنوان دارو مصرف شوند.

زردچوبه

فرآورده هاي دارويي:

حدود 70 فرآورده دارويي از زردچوبه در نقاط مختلف جهان تهيه و مصرف مي شوند. بيشتر اين محصولات مربوط  به بر طرف کردن مشکلات صفرا و به عنوان صفرا آور هستند. از زردچوبه به صورت پودر در تغذيه  مصرف مي شود. هم چنين به صورت مخلوط به شکل ادويه در جهان مصرف زيادي دارد و يکي از پُر مصرف ترين اشکال آن به صورت پودر کاري است. هم چنين تنتور زردچوبه  نيز تهيه شده که مقدار مصرف آن نيم تا يک ميلي ليتر سه بار در روز مي باشد.

عوارضي جانبي:

مطالعات روي کشت سلول نشان مي دهد که کورکومينوزيدها مي توانند اثرات سيتوتوکسيک (کشنده ي سلول) داشته باشند؛ ولي اين موضوع در اثر مصرف زردچوبه در انسان گزارش نشده است.

همين مواد ممکن است باعث تغييرات شکل زخم معده شوند.

مهم ترين اثرات گزارش شده زردچوبه:

ضد آميب، ضد درد، ضد اسيد معده، ضد آرتريت، ضد باکتري، پادزهر آرسنيک، ضد ادم، ضد حساسيت، ضد سرطان، ضد ويروس ايدز، ضد موتاژن، ضد اکسيدان، ضد پسوريازيس، ضد تب، ضد عفوني کننده، ضد اسپاسم، ضد تومور، ضد زخم معده، ضد نفخ، قابض، ادرارآور، خلط آور، محافظ معده، بندآورنده ي خون، محافظ کبد، کاهش دهنده ي چربي خون، مقوي معده، مقوي رحم، قارچ کش، کرم کش، محرک سيستم ايمني و محرک ترشح موکوس.

زردچوبه

نکات قابل توجه:

1- براي مصرف دارويي زردچوبه، مي توان آن را در کپسول هاي پانصد ميلي گرمي ژلاتيني که در داروخانه ها به فروش مي رسند، پُر نموده و استفاده کرد.

2- در صورتي که بخواهيم از اثر دارويي زردچوبه استفاده کنيم مسلماً ميزان مصرف آن بايد بيش از اندازه غذايي و در حد توصيه شده باشد.

3- براي نگه داري زردچوبه نبايد از ظروف پلاستيکي استفاده کرد. بهترين ظروف آلومينيومي و شيشه هاي رنگي (قهوه اي) مي باشند. هم چنين درب ظرف بايد کاملا بسته باشد.

4- ريشه و ريزوم زردچوبه که پودر نشده است در برابر حرارت مقاوم تر از پودر آن است، ولي چون اکثراً پودر زردچوبه در بازار مصرف به فروش مي رسد، براي نگه داري طولاني مدت آن بهتر است در جاي خنک نگه داري شود.

5- چون بخشي از اثرات زردچوبه مربوط به رايحه (اسانس) آن مي باشد که در اثر حرارت و يا مرور زمان کاسته مي شود، لذا زردچوبه کهنه داراي خواصي کمتر از زردچوبه تازه است.

6- ميزان مصرف زردچوبه به عنوان دارويي تا روزي 3 گرم براي اشخاص بالغ بلامانع مي باشد. گزارشاتي مبني بر مصرف 8 تا 10 گرم زردچوبه به طور روزانه در هندوستان بدون اثرات جانبي در انسان به چاپ رسيده است.

دکتر محمد حسين صالحي سورمقي – دکتراي داروسازي

و عضو هيات علمي دانشکده داروسازي




تاریخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:زردچوبه و خواص آن,
ارسال توسط اسماعیل عربی

۴ کلید برای پولدار شدن!  
 
     
 
 
۴ کلید برای پولدار شدن!  
 
 
 
 
   
   
 
چه کاری را بهتر از هر کسی انجام می دهید؟
چه کاری را اگر شما انجام دهید سود زیادی نصیب سازمان شما می شود؟

● کلید اول
تخصص عبارت است از توانایی شما در بکار بستن استعدادتان آنهم در قسمتی حیاتی که برای شما یا مشتریان تان ارزشمند است. انتخاب این قسمت که در چه زمینه ای تخصص داشته باشید در موفقیت بلند مدت شما بسیار تعیین کننده است. شما در چه زمینه ای تخصص و مهارت دارید؟
جنبه های مثبت خود را تقویت کرده، موارد ضعیف را در اولین فرصت ممکن، شناسائی و اصلاح نمائید.

● کلید دوم
تمایز عبارت است از اینکه چگونه در یک یا چند زمینه که تخصص دارید یا کارایی شما بهتر است برتری خود را نشان دهید. توانایی شما در متمایز کردن خود براساس کیفیت کار بالا بسیار مهم و کانون فعالیت شغلی شماست. شما به عنوان یک فرد باید حداقل در یک زمینه کاری برتر باشید. اگر از کارفرما یا کارمندان شما درباره شما بپرسند:
برتری او در چه زمبنه ای است؟ آنها چه جوابی در مورد شما خواهند داد؟
در کدام قسمت کار، شما برجسته هستید؟
چه کاری را بهتر از هر کسی انجام می دهید؟
چه کاری را اگر شما انجام دهید سود زیادی نصیب سازمان شما می شود؟
اگر تاکنون در حرفه خود یک زمینه را مشخص نکرده اید تا در آن بهترین باشید، باید زودتر اقدام کنید.
نقشه شما برای تبدیل شدن به فردی برجسته، در حرفه خود چیست؟ و چگونه میزان برتری خود را چه از نظر دانش و چه از نظر مهارت در یک زمینه کاری اندازه می گیرید؟ این اندازه گیری، استاندارد شما را برای کارایی نشان می دهد.
بهترین بودن در یک زمینه مهم از شغل و حرفه شما بیشتر از هر چیزی به پیشرفت شما کمک می کند. اغلب شما می توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید.

● کلید سوم
تقسیم بندی عبارتست از توانایی شما در مشخص کردن افراد و سازمانهایی که سود بیشتری برای شما دارند. نحوه کار بدین صورت است که شما به طور واضح مهمترین مشتریان خود را مشخص می کنید. و برای جلب رضایت این گروه خاص از مشتریان تصمیم گیری می کنید. اغلب شما می توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید. مشتری های اصلی خود را درست بشناسید و به آنها نزدیکتر شوید. تا با نیاز آنها آشنا شوید.

● کلید آخر
تمرکز عبارتست از توانایی شما در تمرکز ذهنی بر روی خدماتی است که برای آن شخص یا سازمان اهمیت دارد. این چهار استراتژی نقطه کانونی حیاتی برای رسیدن به دست آوردهای فوق العاده در سازمان و حرفه شماست.
از خود بپرسید:
کدام مهارت است که اگر آن را در خود تقویت کنید بیشترین اثر مثبت را در حرفه شما به جا می گذارد؟
پاسخی که به این سؤال می دهید را به عنوان یک هدف بنویسید و برای آن یک ضرب العجل تعیین کنید. برای خود طرح و نقشه داشته باشید و برای رسیدن به هدف پر تلاش باشید تا بر آن نائل شوید. این کلید واقعی رسیدن به موفقیت شغلی است.

دکتر ظهرابی
 
 
 
   
 
 
 




تاریخ: چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:۴ کلید برای پولدار شدن!,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 
بهبود عملکرد دستگاه های درونی بدن، پاکسازی بدن از اخلاط زائد و بهبود روند درمانی با استفاده از این گیاهان دارویی و کم عارضه بودن آن ها، از جمله ویژگی هایی است که برای گیاهان دارویی نام برده شده است.
 
   
 

بهبود عملکرد دستگاه های درونی بدن، پاکسازی بدن از اخلاط زائد و بهبود روند درمانی با استفاده از این گیاهان دارویی و کم عارضه بودن آن ها، از جمله ویژگی هایی است که برای گیاهان دارویی نام برده شده است و موجب شده تا روز به روز بر شمار افرادی که به معجزه این گیاهان ایمان می آورند بیشتر شود. در این جا پیشنهاد هایی داریم برای شما که علاوه بر اینکه به چای تان تنوع طعم و بو می دهید، آن را به معجونی شفا بخش هم تبدیل کنید.

 

 

● اگر چاق هستید چای سبز بنوشید

نوشیدن روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز تاثیر زیادی در بهبود و درمان بیماری هایی که ناشی از ابتلا به چربی خون هستند، دارد. برای تهیه این چای کافی است برگ های خشک شده چای سبز را در یک لیوان آب جوش بریزید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. بهتر است یک نعلبکی روی لیوان قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه چای را از صافی گذرانده و آن را میل کنید.

علاوه بر این افراد چاق که تصمیم به گرفتن رژیم غذایی برای کاهش وزن دارند بهتر است به جای نوشیدن چای معمولی در طول روز از چای سبز استفاده کنند. این چای علاوه بر آن که سیستم ایمنی را تقویت می کند به آن ها کمک می کند تا روند رژیم درمانی خود را راحت تر پشت سر بگذارند.

 

 

● آلزایمر را در خانه ریشه کن کنید

یکی از خواص بی نظیر زردچوبه اثرگذاری در بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از ابتلا به فراموشی و ضعف مغز است. به گزارش برترین ها براساس تحقیقات انجام شده وجود ماده ای به نام کورکومین در زردچوبه به انسان کمک می کند تا از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری کند. به این ترتیب توصیه می کنیم، استفاده از این ادویه خوش آب و رنگ و خوشبو را در برنامه غذایی خود بگنجانید و سعی کنید در یکی از وعده های غذایی خود در طول روز حتما از زردچوبه استفاده کنید.

 

 

● لثه های تان را تقویت کنید

میوه و برگ زرشک از جمله مواد طبیعی محسوب می شوند که تاثیر زیادی در تقویت و افزایش استحکام لثه ها دارند. استفاده از برگ زرشک در بهبود کیفیت لثه ها و استحکام و زیبایی آن ها نقش موثری دارد. حتی نوشیدن آب زرشک نیز می تواند به شست و شو و پاکسازی محیط دهان و قوی شدن لثه ها کمک کند. بنابراین مصرف میوه، برگ و آبمیوه زرشک در طول سال به ویژه در فصل تابستان به خانواده ها توصیه می شود.

 

 

● بیدمشک و درمان جوش صورت

گیاه بیدمشک به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده و ضدباکتری که دارد همواره از سوی درمانگران و طبیبان طب سنتی مورد توجه قرار گرفته است. این گیاه به این جهت که یکی از بهترین ضدعفونی کننده های دستگاه گوارش محسوب می شود،؛ می تواند تاثیر خوبی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پاکسازی آن داشته باشد و در نهایت به پاکسازی پوست و بهبود جوش های سطحی صورت و بدن منتهی شود. برای استفاده از این خاصیت بیدمشک کافی است دم نوشی از برگ های خشک شده آن را روزی ۲ بار میل کنید.

 

 

● با اسطوخودوس ضدآفتاب بسازید

عصاره به دست آمده از گیاه اسطوخودوس خواص درمانی مختلفی دارد که یکی از پرفایده ترین این خواص در روزهای گرم تابستان، کاربرد این گیاه در پیشگیری از آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست زیر نور خورشید است. ترکیب روغن یا عصاره اسطوخودوس با روغن کنجد می تواند این اثر را ۲ برابر کند و ضدآفتابی طبیعی برای پیشگیری از آفتاب سوختگی برای شما باشد.

 

 

● چای نعنا؛ انرژی زای طبیعی

اگر در طول روز و با پیشروی کارهای روزانه دچار ضعف بدنی می شوید و این ضعف مانع از ادامه فعالیت های روزانه تان می شود، می توانید با نوشیدن چای نعنا بر آن غلبه کنید. به گزارش برترین ها نوشیدن روزانه ۲ فنجان چای نعنا با یک قاشق غذاخوری عسل تاثیر زیادی در بهبود ضعف جسمی و افزایش توان و قوای جسمی بدن دارد. بنابراین درصورتی که در طول روز دچار بی حالی می شوید و احساس می کنید احتیاج به یک خوراکی انرژی بخش دارید بهتر است از چای نعنا و عسل استفاده کنید.

 

 

● دیرتر چروک شوید

استفاده از لوسیون برگ و جوانه بادرنجبویه برای برطرف شدن خشکی پوست بدن بسیار مناسب است. در حقیقت استفاده از این عصاره موجب می شود تا روند پیری پوست در انسان به تعویق بیفتد. برای تهیه این لوسیون گیاهی لازم است، برگ و جوانه گیاه بادرنجبویه را در آب به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را صاف کرده و بگذارید تا سرد شود. این لوسیون را می توانید با کمک پدهای مخصوص یا پنبه تمیز به صورت خود بمالید. علاوه بر این می توانید یک دستمال نخی که آغشته به این عصاره است را روی صورت خود کمپرس کنید.

 

 

● بابونه دشمن اگزما

حمام کردن یا دراز کشیدن در وان آبی که با عصاره یا اسانس گیاه بابونه ترکیب شده است تاثیر زیادی در بهبود پوست مبتلا به اگزما و دیگر حساسیت های پوستی دارد. بنابراین درصورتی که دچار خارش یا سوزش ناشی از اگزما یا حساسیت های پوستی هستید می توانید با استفاده از عصاره این گیاه و ریختن آن در آب وان و دراز کشیدن به مدت ۲۰ دقیقه به بهبود سوزش و خارش های ناشی از این بیماری کمک کنید. علاوه براین، می توانید این عصاره را روی بدن خود کمپرس کرده و به درمان این عارضه پوستی کمک کنید.

 

 

● فشارهای عصبی را از خود دور کنید

گیاه بادرنجبویه یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در تسکین فشارها و ناراحتی های عصبی است که روزانه بسیاری از ما به واسطه کار روزانه و فعالیت هایی که داریم، از آن استفاده می کنیم. مصرف این گیاه همواره از سوی متخصصان و درمانگران طب سنتی برای کاهش میزان استرس و اضطراب بیماران به ویژه بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی توصیه و تجویز می شود. به اعتقاد درمانگران، استفاده از اسانس یا عصاره گیاه بادرنجبویه در استحمام تاثیر بسیار زیادی در تسکین این تنش ها در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی دارد. برای تاثیرپذیری بیشتر از این دارو پیشنهاد می شود که عصاره این گیاه به طور خالص و بدون آن که رقیق شود مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

● بهبود گرگرفتگی در زنان با شبدر

شبدر قرمز به دلیل خواص درمانی ویژه ای که در بهبود علائم یائسگی در زنان دارد در جهان شناخته شده است. این گیاه دارویی اگر چه از سوی درمانگران برای درمان بیماری هایی مانند آسم، ناراحتی های مزمن کبد، بیماری های دستگاه گوارش و ناراحتی های پوستی به کار می رود اما خواص درمانی آن در درمان نشانگان یائسگی در زنان که با گرگرفتگی و کلافگی همراه است، بسیار مطرح است.

   
   
 
 
      مجله سیب سبز




تاریخ: چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:چگونه چاي را به نوش دارو تبديل كنيم,
ارسال توسط اسماعیل عربی

از دراز کشیدن بعد از خوردن غذا پرهیز کنید.
- بعد از خوردن غذا، در وضعیت زانو در بغل ننشینید.
- حداقل 3 ساعت قبل از خواب چیزی نخورید.
ـ موقع خوابیدن زیر سر خود را 10 تا 12 سانتیمتر بالاتر ببرید.
- موقع خوابیدن به پهلوی راست و کمی خمیده بخوابید.
- تعداد دفعات وعده ی غذا را زیاد و حجم آن را کم کنید تا معده تان زیاد پُر نشود.
- در طی روز زیاد دولا و راست نشوید.
ـ اگر اضافه وزن دارید، وزنتان را كم كنید.
ـ از پُرخوری پرهیز كنید.
- باید از خوردن وعده های غذایی خیلی سنگین و چرب بپرهیزید.
- سعی کنید همراه وعده های غذایی آب نخورید.
ـ از خوردن غذاهای اسیدی مثل انواع گوشت،حبوبات و تخم مرغ پرهیز کنید، زیرا ترشح اسید معده را بسیار افزایش می دهند.
- مصرف میوه های ترش و اسیدی مثل انواع آلو و گوجه ، غذاهای تند(ادویه دار) و نوشابه های گازدار را کاهش دهید.
- موادی مثل نعنا، قهوه ، شکلات و الکل را مصرف نکنید.
- اگرزخم یا التهاب معده دارید، از خوردن میوه ی خام پرهیز کنید.
- لباس‌های تنگ نپوشید و كمربندتان را محكم نبندید.
- اگر سیگاری هستید، سیگار كشیدن را ترك كنید.
- درمان این بیماری اغلب با خوردن آنتی‌ اسیدها بهبود می‌یابد. داروهای آنتی اسید، اسید موجود در معده را خنثی می‌كنند. سعی كنید آنتی اسیدی مصرف كنید كه هم «هیدروكسید منیزیم» و هم «هیدروكسید آلومینیوم» داشته باشد.
اگر تغییر سبك زندگی و مصرف آنتی اسید در بهبود علائم شما كمكی نكرد، به پزشك مراجعه كنید تا داروی دیگر یا یك سری آزمایش برای شما تجویز كند. این آزمایشات شامل عكس برداری از قفسه سینه برای بررسی وجود زخم، ارزیابی وضعیت اسید داخل مری، آندوسكوپی مری و پیدا كردن باكتری مولد زخم است.
موفق باشید




ارسال توسط اسماعیل عربی

به گزارش ایران ویج ، شما وقتی یک حافظه یو اس بی را به کامپیوتر متصل می کنید برای جدا کردن آن چه می کنید؟ در ویندوز روی دکمه Safely Remove Hardware کلیک می کنید یا در مک و لینوکس آن را Eject می کنید؟ یا اینکه بدون هیچ کدام از آنها حافظه را از کامپیوتر جدا می کنید؟ به نظر شما انجام این کار لازم است یا نه؟
کاربران مک و لینوکس همیشه دکمه Eject را می بینند اما موضوع در مورد ویندوز به نظر کمی عجیب می رسد. گاهی اوقات گزینه جدا کردن امن وجود دارد و گاهی اوقات آنقدر ها هم دم دست نیست. در ادامه متوجه می شوید که چرا ویندوز در این مورد متفاوت عمل می کند.

ماجرای کش نوشتن اطلاعات
جدا کردن حافظه فلش وقتی که کامپیوتر بیچاره مشغول نوشتن اطلاعات روی آن است اصلا کار اخلاقی نیست و ممکن است سبب شود که اطلاعات شما خراب بشوند. به صورت پیش فرض بسیاری از سیستم عامل ها دارای امکانی هستند که به آن کش (Cache) نوشتن اطلاعات می گویند تا سرعت بیشتری داشته باشند.
وقتی شما اطلاعاتی را روی یک درایو دیگر مثلا روی یک فلش کپی می کنید، سیستم عامل ابتدا صبر می کند تا این درخواست ها به میزان معینی برسد و همه آنها را با هم انجام بدهد. (به خصوص برای کپی کردن فایل های کوچک) وقتی شما دکمه Eject را میزنید در واقع به سیستم عامل می گویید که این کش را خالی کند و کارهای در لیست انتظار را به پایان برساند. بنابراین اگر بدون زدن این دکمه، حافظه را جدا کنید ممکن است برخی کارهای انجام نشده باقی مانده باشد و اطلاعاتی را از دست بدهید.

چرا ویندوز متقاوت است؟ 
سیستم عامل مک و لینوکس از سیستم کش برای نوشتن اطلاعات به صورت پیش فرض برای تمام درایو ها استفاده می کنند. اما ویندوز در این مورد کمی متفاوت عمل می کند و این امکان را برای درایوهایی که به عنوان removable شناسایی می کند غیرفعال می کند. چرا که به این نتیجه رسیده که ممکن است افراد بدون اینکه به این پیچیدگی ها توجه کننده حافظه را از کامپیوتر جدا کنند! بنابراین با این کار احتمال آسیب دیدن به اطلاعات شما کمتر می شود.
به همین خاطر است که شما برای بعضی از حافظه های یو اس بی گزینه Safely Remove Hardware را نمی بینید. چون ویندوز آن را به عنوان یک حافظه پرتابل شناسایی کرده و برای آن سیستم کش را خاموش کرده تا با خیال راحت حافظه را متصل و هر وقت که خواستید از کامپیوتر جدا کنید!

اما با این وجود ویندوز همچنان بعضی از حافظه های فلش را به عنوان removable نمی شناسد و به همین دلیل برای آن امکان کش نوشتن اطلاعات را روشن می کند تا سرعت بیشتری داشته باشد. برای همین شما برای برخی حافظه های فلش دکمه جدا کردن امن را فعال می بینید.
در واقع در سیستم عامل ویندوز ۷ شما می توانید خودتان این تنظیم را برای هر کدام از حافظه های فلش تان جداگانه تنظیم کنید. کافی است به Device Manager رفته و در بخش Disk Drives روی درایو مورد نظرتان کلیک راست کنید و در بخش Properties روی برگه Policies گزینه Quick Removal را انتخاب کنید تا بتوانید از این به بعد این حافظه را سریع تر از کامپیوتر جدا کنید.

به هر حال…
دانستید که بر خلاف لینوکس و مک، سیستم عامل ویندوز به شما این امکان را می دهد که بتوانید با خیال راحت تر بدون زدن یک دکمه اضافی، حافظه فلش را از کامپیوتر جدا کنید. اما ماجرا فقط در مورد کش نوشتن اطلاعات نیست. گاهی اوقات یک نرم افزار مشغول استفاده از یک فایل روی حافظه شما است و در چنین مواقعی این امکان ویندوز هم دیگر به درد شما نمی خورد. بنابراین بهترین کار این است که کاربر هر سیستم عامل که هستید حافظه های یو اس بی را با یک کلیک و با خیال راحت از کامپیوترتان جدا کنید.




تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:روش خارج کردن درست فلش مموری از دستگاه,
ارسال توسط اسماعیل عربی

این روزها واژه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در دارندگان سایت بسیار رایج شده است. بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می دانند و فکر می کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین تنایج جستجوی گول ظاهر شود.

به گزارش ایران ویج ، ولی موضوع آن قدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می تواند بهینه سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یک بار، انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب ترین فرد برای انجام این کار مدیر همان سایت است.

● SEO چیست؟

سئو مخفف واژه های SEARCH ENGINE OPTIMIAZTION است که معنی آن «بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو» است. بهینه سازی سایت برای کلیدواژه ای خاص انجام می شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جست و جو می شود که می تواند شامل یک یا چند کلمه باشد.

وقتی صفحه ای از سایت مان را برای کلیدواژه ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جست و جو کرد سایت ما در اولین نتایج جست و جو ظاهر می شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می یابد.

نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می شود و هر صفحه سایت مان می تواند رتبه ای متفاوت از دید گوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی شود و به بهینه سازی اشاره می شود معمولا منظور، بهینه سازی صفحه اصلی سایت است.

● چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش های جذب بازدیدکنندگان با کیفیت، هدایت افرادی است که خودشان دنبال مطلب سایتمان هستند و در گوگل به جست و جو می پردازند. حال چرا در مباحث بهینه سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می شود؟

زیرا تعداد جست و جوهایی که در گوگل انجام می شود بیشتر از ۶ برابر مجموع تمامی جست و جوهایی است که در موتورهای جست و جوی دیگر مانند یاهو و… انجام می شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه سازی سایت در موتورهای جست و جو تقریبا مشابه هستند، بنابراین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جست و جوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

● نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

همان طور که می دانید برای دیده شدن در اولین نتایج جست و جوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است.

گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته ای دارد که ADWORDS نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جست و جو کرد، تبلغ شما را ببیند.

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جست و جو هستند که در ستون سمت چپ گوگل نمایش داده می شوند و هر روز با آن ها سروکار داریم.

ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طیبعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی هایی که در سال ۲۰۱۰ توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از ۵ درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می کنند، ولی حدود ۴۵ درصد آنها بر اولین نتیجه جست و جوی طبیعی گوگل کلیک می کنند.

پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جست و جوی گوگل باشیم از هر ۱۰۰ جستجوگر ۴۵ نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر ۵ نفر از طریق لینک های تبلیغاتی وارد سایت می شوند. ترافیک ایجادشده از نتایج طبیعی، ۹ برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه سازی سایت را نشان می دهد. یکبار دیگر تکرار می کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

● بهینه سازی سایت شامل چه کارهایی است

بهینه سازی سایت به دو بخش عمده تقسیم می شود.

۱ – تغییرات داخل سایت یا بهینه سازی صفحات سایت

۲ – بهینه سازی در خارج از سایت

بهینه سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایت مان انجام می دهیم. بهینه سازی خارج از سایت با ایجاد لینک های باارزش از سایت های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می شود که خود مبحث بسیار گسترده ای است.

حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم تر است؟ اگر درمورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب سایت ها به طور حرفه ای بر بهینه سازی سایت شان کار نمی کنند و در بسیاری از کلیدواژه ها رقابت خیلی تنگاتنگ نیست.

اولین گام بهینه سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می توانیم به بهینه سازی در خارج از سایت یا همان لینک سازی بپردازیم. البته در بهینه سازی حرفه ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

● انتخاب کلیدواژه مناسب

اولین و مهم ترین قدم در بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو انتخاب کلیدواژه های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه ها را افزایش دهیم.

بدترین اتفاق ممکن در بهینه سازی سایت آن است که سایت تان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه اندازی کرده اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جست و جو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

برای انتخاب کلیدواژه مناسب می توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر دنبال محصولات و خدمات سایت مان بودیم کدام کلیدواژه ها را جست و جو می کردیم. بهتر است کلیدواژه ها را دقیق تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.

پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه ها بیشتر جست و جو می شوند. شرکت گوگل برای این کار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می دهد.

کافی است در گوگل کلمات KEYWORD TOOL را جست و جو کنیم و اولین نتیجه جست و جو را انتخاب کنیم. در این صورت به صفحه ای از گوگل دسترسی پیدا می کنیم که می توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جست و جوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه های مرتبط را پیشنهاد می کند.

البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می دهد، مثلا میزان رقابت بر کلیدواژه موردنظر، تعداد جست و جوها از منطقه دلخواه و تعداد جست و جوهای انجام شده در ماه های قبل بخشی از این اطلاعات است. با استفاده از ابن ابزار می توانیم کلیدواژه های متداول تر را اتخاب کنیم.

اگر واقع بین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جست و جو است، شاید یک سوم جست و جوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه انتخابی ما در ماه ۱۰۰۰ بار جست و جو می شود، در حالت رویاریی شاید حدود ۳۰۰ بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است. بنابراین احتمالا چنین کلیدواژه ای ارزش بهینه سازی ندارد و بهتر است به دنبال واژه های دیگری باشیم که در ماه حداقل چند ده هزار بار جست و جو می شوند.

برای یافتن بهترین کلیدواژه های ممکن باید از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با علاقه مندی ها و مشکلات آنها به اندازه کافی آشنا باشیم.

همچنین بهتر است کار را با کلیدواژه هایی شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد. بهینه کردن سایت برای کلیدواژه های مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا آسان تر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری می شویم.

پس از انتخاب کلیدوازه های موردنظر باید این کلیدواژه ها را در سایت اعمال کنیم. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینه سازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخاب شده می پردازیم.




ارسال توسط اسماعیل عربی

به گفته برخی ها جشنهای عید کریسمس مسیحیان از جشن یلدای ایرانیان الهام گرفته است.

 

 

به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ یلدا جشنی باستانی در ایران است که در طول تاریخ همچنان زنده مانده و حتی پس از انقلاب اسلامی نیز در بین مردم ایران گرامی داشته می شود. تاریخ ان تقریبا با کریسمس همزمان است.
در این جشن میترا یا خدای خورشید گرامی داشته  می شود و جشن پیروزی نور در برابر ظلمات به شمار می رود.  مردم در این شب با میوه های قرمز رنگ به ویژه انار به استقبال زمستان می روند. این میوه ها نماد خورشید هستند.  همچنین درخت کاج نیز یکی دیگر از نمادهای این جشن است. درخت کاج نماد حیات و تداوم جهان است. تصاویری حک شده از درخت کاج حتی بر روی دیوارهای  تخت جمشید در دوهزار و پانصد سال پیش مشاهده می شود.
به گفته برخی ها  جشنهای عید کریسمس مسیحیان از جشن یلدای ایرانیان الهام گرفته است.
یلدا جشنی باستانی در ایران است که در طول تاریخ همچنان زنده مانده و حتی پس از انقلاب اسلامی نیز در بین مردم ایران گرامی داشته می شود. تاریخ ان تقریبا با کریسمس همزمان است.




تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:عید کریسمس از ایران می آید,
ارسال توسط اسماعیل عربی

با کلی همت و تلاش شبانه روزی متخصصین داخلی و اطفال و الگو برداری صحیح با توجه به مسائل بومی کشور ، پراید جدید ، یعنی مدل
۱۲/۳ LXi
هم وارد بازار شد
این مدل ، با استفاده از تجربیات مدل ۱۱۱ و در نسخه کانسپت دو نفره ارائه شده

مشخصات ظاهری

جوان پسند

چراغهایی زیبا و با طراحی منحصر به چند فرد

بدون صندوق ، مخصوص جوانها که به پیکنیک نروند

آینه ها از داخل تنظیم میشود (لازم نیست دست را بیرون ببرید) و بدون نیاز به هههها کردن برای زدودن بخار و غبار محلی

در مدل فول آپشن دارای رینگ فول اسپرت سایپا
سانروف ، لامپ زنون ، تو دوزی با بوی چرم ، آنتن ۴ سانتی متر (۱۶ سانت کمتر از سابق ولی کیفیت کمافی سابق

قابلیلت چپ کردن سریع برای کلاس گذاشتن
قیمت ۱۴٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان برای حمایت از تولید داخلی
و اما مشخصات فنی:

فاصله محورها : قریب به ۵۰ سانتی متر ، در موقع ترمز نزدیک به ۵۲ سانت
قدرت موتور: در حد یک موتور و کمتر از اسب
وزن : ۱۰۱ کیلو گرم ، (یک کیلو بیشتر از نمونه قبل از تولید انبوه
سایز تایرها : ۶ اینچ که بزرگتر از سانت است
دارای سیتم های

ABS
BAS
BASE DIGE
WEF
DGG
DOG
TEYP
VHS
RADIO PAYAM
DVB
HIV
ADS
AIDS
فرمان : نرم ، مثل دمبه
توانایی پخش نوار کاست : دارد
بخاری : دارد
جوش : میاورد

ایمنی از ۱۰۰ : حدود ۰٫۰۰۰۰۱ به تناوب
این مدل تنها مدل چندین گانه سوز در دنیا است

:
بنزین معمولی ، بنزین سوپر ، سی ان جی ، گاز شهری ، گاز روستایی ، متان (گاز متصاعد شده از چاه توالت) ، گازوئیل ، زغال سنگ
قرار است مدل تکمیلی آن هم با استفاده از تجربیات پراید صبا ساخته شود




تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:طراحی مدل جدید پراید ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

بزرگترین و مشهورترین نمایشگاه خودروی دنیا هم اکنون در شهر دیترویت آمریکا در حال برگزاری است و روزانه خبرهای زیادی از آن به سراسر دنیا مخابره می شود. در این نمایشگاه کمپانی های خودروسازی آخرین دستاوردهای تکنولوژیک روز را استفاده کرده اند تا بتوانند خریداران را متقاعد کنند که در صورت خرید از کمپانی آنها پشیمان نخواهند شد.
 
اما در این نمایشگاه، کارشناسان خودرو هشت خودروی ویژه را انتخاب کرده اند و عنوان “خودروهایی که نمی توان برای داشتن آن صبر کرد” را برای این هشت خودرو انتخاب کرده اند. قرار است این خودروها اواسط سال میلادی جاری یعنی تا ۵ ماه دیگر به دست خریداران برسد.
 
۱- پورشه ۹۱۱ Carrera Cabriolet مدل ۲۰۱۲
 
 
 
آخرین مدل از پورشه ۹۱۱ در نمایشگاه دیترویت به علاقه مندان نشان داده شد. مدل جدید ۹۱۱ کوپه، سبک تر از مدل های قبلی است و محور چرخ دنده های آن عملکرد بهتری یافته اند. با قدرت موتور ۴۰۰ اسب بخار شتاب فوق العاده ای به خودرو بخشیده است و به قول یکی از کارشناسان خودرو، رانندگی با در تابستان و با سقف باز مانند تجربه رانندگی در بهشت است.

 


 ۲- مرسدس بنز SL 550

 
 
خودروی جدید تولیدی SL بسیار سبک وزن تولید شده و در تولید بدنه و بسیاری از قطعات آن از آلومینیوم استفاده شده است و مدل توربو شارژ ۴٫۴ لیتری آن قدرت ۴۲۹ اسب بخار به آن بخشیده است.

 
۳- لکسوس LF-LC Concept
 
 
مدل جدید کمپانی متعلق به تویوتا خودوریی هیبرید است که در فرمت اسپورت طراحی شده است و بدنه ای فوق العاده زیبا دارد. موتور توربو شارژ آن قدرت ۵۰۰ اسب بخار به آن بخشیده است.

 
۴- هیوندای   Genesis Coupe
 
 
موتور ۲ لیتری توربو شارژ مدل جدید خودوری جنسیس هیوندا می تواند بدنه سبک این خودور را به راحتی حمل کند و شتاب بسیار خوبی به آن ببخشد. ۳۴۸ اسب بخار و مصرف بنزین آن بسیار بهینه شده است.

 
۵- هوندا Accord Coupe Concept
 
 
موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر موتور جدید خودروی هوندا به اضافه بدنه فایبرکلاس سبک آن یکی از خودروهای مورد توجه نمایشگاه امسال خودرو در دیترویت شده است. این خودرو مدل هیبریدی آن نیز تولید شده است که مصرف سوخت بسیار پایینی دارد و البته به همان نسبت هم گران تر خواهد بود.

۶- شورلت Sonic RS
 
 
موتور توربوشارژ ۱٫۴ لیتری خودروی جدید شورلت هندلینگ فوق العاده دارد و کمپانی قول داده تا قیمت این خودرو به نسبت خودروهای مشابه آن پایین تر باشد تا یکی از خودروهای پرفروش ۲۰۱۲ باشد.

 
۷- آئودی S4
 
 
کمپانی آلمانی آئودی در نمایشگاه امسال خودرو یکی از پرطرفدارترین خودروهای طرفداران محیط زیست بود. موتور آن دارای ۳۳۳ اسب بخار و مصرف سوخت آن بسیار بهینه است.

 
۸-  هوندا Acura NSX Concept
 
 
خودروی هوندا در سال های گذشته یکی از پرفروش ترین خودروهای در آمریکا و کانادا بوده است. این کمپانی ظاهرا می خواهد در سال های آینده همچنان یکی از پرفروش ترین ها باشد. به همین منظور طراحی عالی خودروی جدید خود را در معرض دید تماشاگران گذاشته است و پیش بینی می شود با توجه به قدرت خوب ماشین و مصرف بهینه آن و قیمت معقولانه ماشین در سال جاری نیز یکی از پرفروش ترین ها باشد.( مشرق )



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:رازهای ۸ خودرو شگفت انگیز+عکس,
ارسال توسط اسماعیل عربی

اولین و مهم ترین مرحله برای خرید یک خودرو، درنظرگرفتن بودجه مالی است. مبلغی که می خواهید برای خرید خودرو کنار بگذارید را به طور دقیق تعیین کنید تا در یک بازه قیمتی مشخص، به دنبال خودروی موردنظر خود بگردید.

به گرارش ایران ویج ، شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که تصمیم گیری برای خرید یک اتومبیل نو و صفرکیلومتر برایشان مشکل بوده و در انتخاب مدل خودرو یا روش خرید آن تردید دارند. متاسفانه در حال حاضر موسسه یا مرکز معتبری جهت مشاوره خرید خودرو و راهنمایی صحیح خریداران در کشور وجود نداشته و مراجعه به نمایشگاه ها و نمایندگی های رسمی نیز نیاز شما را برطرف نخواهد کرد زیرا نه تنها اطلاعات جامع و مفیدی به دست نمی آورید بلکه شنیدن نظرات پراکنده و متضاد، تصمیم گیری را برایتان دشوارتر می سازد.

بهترین راه این است که یک قاعده و روش کلی را در خرید اتومبیل موردنظر خود به کار گیرید و از نتیجه گیری عجولانه پرهیز داشته باشید. در این نوشتار سعی داریم تا شما را با یکسری از راهکارهای معقول و مناسب جهت انتخاب و خرید خودرو آشنا سازیم.

● قدم اول: تعیین بودجه مالی

اولین و مهم ترین مرحله برای خرید یک خودرو، درنظر گرفتن بودجه مالی است. مبلغی که منی خواهید برای خرید خودرو کنار بگذارید را به طور دقیق تعیین کنید تا در یک بازه قیمتی مشخص، به دنبال خودروی مرودنظر خود بگردید. توجه داشته باشید که همه بودجه خود را برای خرید خودرو صرف نکنید زیرا بعدا هزینه های جانبی خودرو (بیمه، سوخت، استهلاک قطعات و…) نیز به سراغ جیب شما خواهند آمد. ضمنا این نکته را فراموش نکنید که گران ترین ها، بهترین ها نیستند. بهترین خودرو آن است که مناسب ترین گزینه برای شما باشد و گاهی ممکن است قیمت یک خودرو براساس سیاست گذاری واردکننده، بیشتر از حد معمول باشد. پس قیمت بالای اتومبیل را به عنوان ملاک برتربودن آن درنظر نگیرید.

● قدم دوم: چه خودرویی برای من مناسب است؟

قاعدتا این مرحله باید قبل از مرحله قبلی انجام گیرد اما از آنجایی که در بازار داخلی، گزینه های زیادی برای انتخاب نداریم، بعد از تعیین بودجه به سراغ اتومبیل هایی می رویم که امکان خرید آنها برای ما مقدور است. در این مرحله باید نیاز و هدف خود از خرید اتومبیل را درنظر گرفته و گزینه های مناسب را جداسازی کنید.

آیا به دنبال خودرویی بزرگ و جادار هستید که در مسافرت های خانوادگی نیاز شما را تامین کند؟ آیا به یک خودروی شهری کوچک و کم مصرف جهت رفت و آمدهای روزمره نیاز دارید؟ آیا اهل رانندگی سرعتی بوده و برای رفع نیاز خود به دنبال خودرویی اسپورت و چابک هستید؟ آیا خودرویی شاسی بلند را برای انجام مسافرت هایتان ترجیح می دهید؟ همه این سوال ها را باید از خودتان بپرسید تا کل اس خودروی موردنظرتان مشخص شود. اتومبیل ها در کلاس های مختلفی ازجمله: سدان (چهاردر) مانند مرسدس بنز کلاس E، کوپه (دو در) مانند هیوندای جنسیس، کانور تیبل (کروک) مانند ب.ام.و سری ۳ کروک، SUV (شاسی بلند) مانند تویوتا پرادو، هاچک بک مانند مزدا دو، فست بک مانند مرسدس بنز CLS و… دسته بندی می شوند.

● قدم سوم: انتخاب خودرو

حالا نوبت آن رسیده است که از بین گزینه های مختلفی که برای خود درنظر گرفته اید، مناسب ترین اتومبیل را انتخاب کنید. برای این کار باید مشخصات فنی و وضعیت امکانات رفاهی و ایمنی خودروها را به دقت بررسی کنید. اطلاعات موردنیاز خود را می توانید از کاتالوگ های عرضه شده در نمایندگی ها یا نشریات و سایت های خودرویی دریافت کنید. برای مقایسه خودروها و اطلاع از مشخصات و عملکرد آنها، با افراد باترجبه و همین طور افرادی که قبلا این خودرو را خریداری کرده اند مشورت کنید و نظرات شان را در کنار یکدیگر قرار دهید و به بررسی آنها بپردازید. توجه داشته باشید معمولا شاخاصی که قصد فروش اتومبیل را دارند، بیشتر از آن تعریف می کنند.

ضمنا فراموش نکنید ممکن است همه امکانات ذکرشده در کاتالوگ ها، روی آن خودرو موجود نباشد. برای اطمینان از این امر باید با نمایندگی ها یا اتو گالری های عرضه کننده خودروی موردنظرتان، مذاکره کنید. در انتخاب خودرو، مواردی چون مصرف سوخت، مدت گارانتی، استهلاک قطعات و وضعیت خدمات پس از فروش را حتما درنظر بگیرید. وضعیت بازار فروش دست دوم نیز از مواردی است که توجه کردن به آن حائز اهمیت بوده تا بعدا برای فروش خودرو به مشکل برنخورید. خودروهیا یکه به تازاگی وارد بازار می شوند قیمت بالایی دشته اگر کمی صبر داشته باشید، با افت قیمت مواجه می شوند. ورود نسل جدید یک خودرو به بازار موبج می شود تا قیمت نسل قبلی آن کاهش پیدا کند.

● قدم چهارم: اتومبیل خود را از کجا خریداری کنم؟

برای خرید خودرو می توانید به سه صورت اقدام کنید؛ خرید از نمایندگی، خرید از بازار آزاد و خرید از شرکت های لیزینگ که مورد آخر را اصلا پیشنهاد نمی کنیم زیرا مبلغ پرداختی بابت اقساط خودرو بسیار بیشتر از قیمت اصلی می شود. بهترین راه همان مراجعه به نمایندگی رسمی بوده تا در آنجا بتوانید خودرویتان را با رنگ و امکانات موردنظر خریداری کنید. ضمن اینکه قیمت نمایندگی ها از بازار آزاد کمتر است (تا چند سال پیش، قیمت بعضی از خودروهای بازار آزاد به دلیل دارانبودن گارانتی، ارزان تر از نمایندگی بود) اما گاهی اوقات مشکلاتی رخ می دهد که شما مجبور می شوید به بازار آزاد مراجعه کنید.

ازجمله این موارد می توان به عدم عرضه مدل موردنظر در نمایندگی، عدم عرضه مدل فول آپشن در نمایندگی، موعد تحویل طولانی مدت و همچنین موجودنبودن رنگ موردنظر در نمایندگی اشاره کرد. در هنگام خرید خودرو از نمایشگاه ها به معتبر بودن گارانتی آن توجه کنید و فراموش نکنید که ممکن است، بعضی از خودروها واقعا صفرکیلومتر نباشند! پس در روز خرید حتما یک فرد باتجربه را جهت تشخیص این موارد با خود همراه کنید. نکته مهم دیگر این است که مدل اتومبیل با سال ساخت آن تفاوت دارد یعنی ممکن است یک خودرو مدل ۲۰۱۱ بوده اما در سال ۲۰۱۲ تولید شده باشد و این موضوعی است که حتی نمایشگاه داران نیز گاهی به آن توجه نمی کنند. با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، قیمت اتومبیل های وارداتی همان سال و سال های قبل، کاهش چشمگیری پیدا خواهند کرد.

● قدم آخر: روز تحویل خودرو و اقدامات بعدی

روزی که خودروی خود را تحویل می گیرید، قبل از خروج از نمایندگی یا دورشدن از نمایشگاه با دقت و حوصله فراوان، آن را بررسی کنید تا از لحاظ سلامت ظاهری و فنی آن مطمئن شوید. روشن شدن چراغ ها، سیستم شیشه شور و برف پاک کن، عملکرد صحیح پدال ترمز، باز و بسته شدن درب ها، حرکت اهرم تعویض دنده، عملکرد ترمز دستی و همچنین عملکرد تجهیزات الکترونیکی و برقی ازجمله مواردی هستند که می توانید سریعا آنها را مورد بررسی قرار دهید تا اگر مشکلی وجود داشت، نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

دقت داشته باشید که همه امکانات و آپشن های درخواستی شما روی خودرو نصب شده باشد. در روزهای اول، با احتیاط و ملایمت رانندگی کنید تا به وضعیت سورای خودرو و ابعاد آن عادت کنید. ضمنا ممکن است اتومبیل شما دارای ایراداتی باشد که قبل از حرکت، مشخص نبودند. سرویس های دوره ای خودرو را به موقع انجام دهید تا همواره وضعیت استاندارد خودرو حفظ شده و از عمر مفید خودرو کاسته نشود. به شما اطمینان می دهیم با رعایت این موارد، تصمیم گیری برای خرید اتومبیل موردنظرتان آسان تر شده و هرگز از خرید آن پشیمان نخواهید شد.




ارسال توسط اسماعیل عربی

مایکروسافت در تازه ترین نسخه ای که از ویندوز ۸ به نمایش گذاشته، دکمه مشهور آغاز یا همان استارت را حذف نموده است.
دکمه استارت و منوهای فرعی آن از زمان عرضه ویندوز ۹۵ در بیش از ۱۵ سال قبل برای اولین بار معرفی شدند.در نسخه جدید آزمایشی ویندوز ۸ با عنوان Build 8220 که تصاویری از آن بر روی اینترنت منتشر شده، تنها یک میله بزرگ بدون دکمه استارت در بخش پایینی ویندوز ۸ دیده می شود. بر روی این میله ابزار تنها آیکون های دسترسی به چند برنامه محدود مانند بخش اسناد ویندوز، مرورگر IE و … دیده می شوند.یکی از این آیکون ها که با رایانه ای کوچک نمایش داده شده دسترسی به پوشه ها و بخش های مختلف هارد دیسک را ممکن می کند. البته مشخص نیست آیا این تغییر دائمی است یا مایکروسافت بعد از دریافت بازخوردهای مثبت و منفی مجددا دکمه استارت را به ویندوز ۸ بازمی گرداند.
قرار است ویندوز ۸ در اواخر سال ۲۰۱۲ یا اوایل سال ۲۰۱۳ در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد.




تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:منوی استارت از ویندوز ۸ حذف شد,
ارسال توسط اسماعیل عربی

گزارشی تصویری از زیباترین عکس‌های ماهواره‌ای که در طول سال‌های اخیر از زمین گرفته شده‌اند را منتشر کرده است.


www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 




تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:زیباترین تصاویر زمین از فضا,
ارسال توسط اسماعیل عربی

شرکت های بزرگ اینترنتی در برابر تهدید دولت هند تسلیم و اطلاعات جنجالی مورد نظر مقامات این کشور را از روی سایت های وابسته به خود پاک کردند.

از جمله این شرکت ها گوگل و فیس بوک هستند که به علت انتشار محتوای تفرقه انگیز قومی ، نژادپرستانه و ضدمذهبی مورد انتقاد شدید دولت هند قرار گرفته بودند.
دولت هند بارها هشدار داده بود با توجه به جمعیت چند قومیتی و تکثر مذهبی در این کشور انتشار چنین مطالبی از سوی گوگل ، فیس بوک، یاهو …. امنیت ملی این کشور را به خطر می اندازد. وزیر ارتباطات هند هم چند ماه قبل از این شرکت ها خواسته بود محتوای یاد شده را پاک کنند.
اگر چه تولید و انتشار این محتوا از سوی کاربران این خدمات و نه گوگل و فیس بوک انجام می شود، اما تعلل شرکت های یاد شده در جهت حذف این داده ها باعث عصبانیت مقامات سیاسی هند شده بود.
هند تهدید کرده بود هر گونه تعلل در این زمینه به توقف فعالیت این شرکت ها و به خطر افتادن تجارت محلی آنها منجر خواهد شد.
محتوای بلوکه شده از سوی فیس بوک و گوگل حاوی تصاویر و محتوای توهین آمیز خطاب به مسلمانان، هندوها و مسیحیان بوده است. در حال حاضر از جمعیت ۱٫۲ میلیارد نفری هند بیش از ۳۰۰ میلیون نفر کاربر اینترنت هستند.




ارسال توسط اسماعیل عربی

دنیای عطرها، دنیای بی‌نظیری است؛ دنیایی که هر رایحه‌ای نماینده یک شخصیت می‌شود. برای همین است که عطرها تا این حد متنوع هستند، درست مثل آدم‌ها. عطرهای گرم ساخته شده‌اند برای روزهای سرد. در این شماره بهترین عطرهای زمستانه را معرفی کرده‌ایم. اگر احساس کردید یکی از این عطرها رایحه‌های مورد علاقه شما را در خودش دارد، کد مورد نظر را به ما پیامک کنید و برنده شوید.

Decible
جدیدترین محصول آزاروست و شکل جالبی دارد که تداعی‌کننده اسمش است. شیشه این عطر شکل یک میکروفن است. نارنگی ایتالیایی، بنفشه و وانیل رایحه‌های این عطر را تشکیل می‌دهند.

Cartier
کارتیر اسپورت مردانه بویی دلپذیر دارد. بوی نعنا، چمن و حتی خزه را با این عطر می‌توانید حس کنید، درست مثل اسب‌سواری که در جاده‌ای زیبا سواری می‌کند. (رودستر)

Gucci men
اسطوخودوس و لیمو انتخاب خوب گوچی برای آقایانی است که در روزهای زمستانی هم به طراوت اهمیت می‌دهند. شکوفه پرتقال و سدر از ترکیبات دیگر این عطر هستند.

creed
این عطر قدمت بسیار زیادی دارد. از دوره ناپلئون به صورت اختصاصی برای او و اطرافیانش تولید می‌شد. امروزه این عطر همچنان به صورت دست‌ساز برای کسانی که به دنبال پرستیژ و اعتبار هستند تولید می‌شود.

Versace
عطری سبک با ترکیبی از رایحه‌هایی که آن را مناسب برای تمام طول روز و حتی تمام طول سال می‌کند.

Givenchy secret
یکی از کارهای جدید ژیوانژی است. این عطر شیشه‌ای شبیه الماس دارد و رایحه‌ای ملایم و سبک.

CH herrera
با شیشه‌ای آراسته و دوست‌داشتنی با ترکیبی گرم از ترنج، پرتقال، میوه‌های گرمسیری، دارچین، چوب کشمیری و تمام آنچه شما دوست دارید!

Gucci
گوچی برای این کار جوایز زیادی دریافت کرده است؛ این عطر، روزهای سردتان را گرم می‌کند. ( خانواده سبز )




ارسال توسط اسماعیل عربی

آبشار نیاگارا را بیشتر و بهتر بشناسید

رودخانه نیاگارا و آبشار نیاگارا مرز بین ایالت انتاریو کانادا و ایالت نیویورک ایالات متحده امریکا است. جالب این که در هر دو کشور و در مجاورت آبشارهای نیاگارا، دو شهر به نام آبشارهای نیاگارا (Niagara Falls) وجود دارد.

به گزارش ایران ویج ، در مورد بخش آمریکایی آبشار نیاگارا در مقاله ی جداگانه ای به قلم شیوای آقای دکتر امیر پور عبدالله در همین وب سایت پرداخته شده است. آنچه در زیر می آید مطالب مرتبط با بخش کانادایی آبشار نیاگارا و سایر اطلاعاتی است که در آن مقاله نیامده است.

● تاریخچه:

هجده هزار سال قبل و در عصر یخبندان، جنوب انتاریو به ضخامت ۲ تا ۳ کیلومتر پوشیده از یخ بوده است. در حدود ۱۲۵۰۰ سال قبل با گرم شدن زمین، یخ ها به یک باره آب شدند و طبیعتاً هر جا که ارتفاع کمتری داشت پوشیده از آب شد و بدین ترتیب دریاچه های متعددی به وجود آمد. به همین دلیل است که کشور کانادا بیشترین تعداد دریاچه را در جهان داراست و غنی ترین کشور از نظر ذخیره ی آب شیرین محسوب می شود. یکی از گودی هایی که به دریاچه تبدیل شد، دریاچه ی اری (Erie) است که سرریز آب موجود در آن توسط پنج راه آب یا رودخانه به سمت نقاط پست تر شمالی حرکت کردند که مهمترین این آبراه ها رودخانه ی نیاگارا بوده است.

بنابراین رودخانه نیاگارا در مقیاس زمین شناسی رودخانه ای بسیار جوان محسوب می شود که تنها ۱۲۰۰۰ سال از عمر آن می گذرد و احتمالاً طی چند هفته یا حتی چند روز به وجود آمده است. اگر چه پس از حدود ۱۵۰۰ سال این حرکت شتابدار سرعت خود را از دست داد اما طی حدود پنج هزار سال بعد، وسعت دریاچه ی اری (Erie) به نصف تقلیل پیدا کرد و تنها یک آبراه که همان رودخانه ی نیاگارا است، باقی ماند. رودخانه ی نیاگارا از دریاچه ی اری (Erie) سرچشمه می گیرد، در مسیر عبور خود به سمت شمال شرق، با گذر از موانع بسیار جوان زمین شناسی، آبشار نیاگارا را به وجود می آورد و بعد از آبشار، آب رودخانه ۲۴ کیلومتر را طی می کند تا به دریاچه انتاریو بریزد. نکته ی جالب اینکه مازاد آب دریاچه ی انتاریو نیز پس از طی یک مسیر طولانی به دریا می ریزد.

آبشار نیاگارا را بیشتر و بهتر بشناسید

ادعا می شود که ۲۰ درصد آب شیرین سطحی دنیا در دریاچه های پنج گانه قرار دارد و بخش عمده ی آن از آبشار نیاگارا می گذرد.

آبشار نیاگارا دارای دو بخش کانادایی و آمریکایی است. بخش کانادایی به شکل نعل اسب است. محیط این نعل اسب ۷۰۴ متر است. و ارتفاع آبشار ۶۱ متر می باشد. لازم به ذکر است بخش آمریکایی آبشار، خودش دو بخش است. یک آبشار کوچک تر در سمت راست آبشار بزرگ وجود دارد که اسامی گوناگونی داشته و آخرین نام آن آبشار نقاب عروس (Bridal Veil fall) می باشد. (به عکس های شماره ۱ و ۱۳ مراجعه فرمایید. )

درست قبل از آبشار، حدود ۵۰۰ سال قبل جزیره ی بز(Goat Island) از آب بیرون آمد و رودخانه را قبل از رسیدن به آبشارهای نیاگارا به دو قسمت تفکیک نمود. جان استید من، سیاح و سرباز هلندی تبار در سال ۱۷۸۰ میلادی پس از اینکه گله ی بز او در این مکان از سرما یخ زد، این جزیره را جزیره ی بز نامید که تا امروز بز بودن خودش را حفظ کرده است!

آبشار نیاگارا را بیشتر و بهتر بشناسید

در سال ۱۸۴۸ اولین پل بر روی رودخانه نیاگارا ساخته شد که این پل به صورت معلق و فقط مخصوص عبور عابرین پیاده بود.

آبشار نیاگارا پس از آبشار ویکتوریا ( که در مرز کشورهای زیمبابوه و زامبیا واقع شده ) دومین آبشار بزرگ جهان محسوب می شود. این آبشار ( مجموعاً از سمت کانادا و ایالات متحده آمریکا ) سالانه بیش از ۲۵ میلیون بازدیدکننده و گردشگر دارد.

● آیا آبشار نیاگارا در زمستان ها یخ می زند؟

در تاریخ معاصر فقط یک بار در ۹ فروردین ماه ۱۸۴۸ هر دو آبشار نیاگارا برای چند ساعت به طور کامل یخ زد. معمولاً حجم عظیم آب که از آبشار عبور می کند مانع یخ زدگی آبشار می شود، هرچند در زمستان های بسیار سرد و طولانی، قطعات یخ که توسط رودخانه آورده می شود به همراه ذرات آب در پایین آبشار به هم پیوسته و لایه ی ضخیمی از یخ را ایجاد می کنند که گاهی اوقات تمام عرض رودخانه را به ضخامت ۱۵ متر می پوشاند و به آن پل یخی (ice bridge) می گویند. وجود پل یخی یکی از عوامل مهم جذب گردشگر در زمستان به حساب می آمد، به طوری که نشریه ی محلی در سال ۱۸۸۸ گزارش کرد که بیش از بیست هزار نفر برای گرفتن عکس و دیدن آبشار از پایین، به روی پل یخی رفته اند. در سال ۱۹۱۲ پل یخی به طور ناگهانی فرو ریخت و سه گردشگر جان خود را از دست دادند. از آن به بعد عبور و مرور بر روی پل یخی برای گردشگران ممنوع شد.

آبشار نیاگارا را بیشتر و بهتر بشناسید

● آیا آبشار نیاگارا خشک می شود؟

بنابر آنچه در منابع ثبت شده است، بخش آمریکایی آبشار نیاگارا تنها یک بار در سال ۱۹۶۹ برای چند ماه خشک گردید. همان موقع آمریکایی ها بر آن شدند تا توده های عظیم سنگ که در پایین آبشار وجود دارد را به جای دیگر منتقل کنند، اما پس از برآورد هزینه ی سرسام آور پروژه، از این کار منصرف گردیدند.

● جاذبه های گردشگری آبشار نیاگارا:

اگر خودتان را به آبشار نیاگارا برسانید، برای دیدن آبشار نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. هرچند بسیاری از گردشگران ( بخصوص گردشگران خارجی ) برای خود یک اقامت چند روزه در مجاورت آبشار را برنامه ریزی می کنند. آنهایی که شب را در کنار آبشار سپری می کنند، از نورپردازی زیبای آبشار لذت می برند. آبشار نیاگارا آنقدر زیباست که می توانی ساعت ها در کنار آن بنشینی و از صدای مهیب ریزش آب و قطرات آبی که از دوردست بر سر و رویت می ریزد لذت ببری. اگر امکانات مالی ات اجازه بدهد، در کنار آبشار نیاگارا امکانات تفریحی و سیاحتی بسیاری وجود دارد که هر کس متناسب با نیازها و روحیاتش می تواند از آنها استفاده کند:

۱ گردش با کشتی های کوچک تا نزدیک آبشار.

۲ پایین رفتن تا نزدیک آبشار و تماشای ابهت آبشار از پایین و در فاصله ی نزدیک.

۳ بازدید آبشار از فراز برج اسکای لون (Skylon Tower). برج اسکای لون دارای رستورانی است که ۲۶۰ متر از آبشار ارتفاع دارد. رستوران این برج هر یک ساعت یک دور کامل می چرخد.

۴ پارک آبی سرپوشیده به مساحت تقریبی ۲۶۰۰ متر مربع

۵ شهربازی

۶ کازینو ( این کازینو بزرگ ترین کازینو در خاک کانادا محسوب می شود. )

۷ تور قایق های جت بر روی گرداب در فاصله یک و نیم کیلومتری آبشار به سمت تورنتو به قیمت ۵۰ دلار

۸ باغ پرندگان (Bird Kingdom)، بزرگ ترین باغ سرپوشیده پرندگان در جهان با بیش از ۴۰۰ گونه ی پرندگان از سراسر نقاط جهان و انواع خزندگان.

۹ پارک مارین لند در فاصله دو و نیم کیلومتری از آبشار

۱۰ گشت هوایی با هلیکوپتر بر فراز آبشار به قیمت ۱۳۰ دلار برای بزرگسالان و ۸۲ دلار برای کودکان.

۱۱ خانه ی فرانکن اشتاین

۱۲ بازدید از شهر Niagara on the Lake. این شهر زیبا در کنار دریاچه انتاریو و در فاصله ۲۴ کیلومتری آبشار نیاگارا قرار دارد.

آبشار نیاگارا را بیشتر و بهتر بشناسید

● توضیحات اضافی:

* آبشار نیاگارا ۱۲۰ کیلومتر با شهر تورنتو فاصله دارد. تمام این مسیر اتوبان است.

* از شهر تورنتو می توان با اتومبیل شخصی، اتوبوس یا قطار به آبشار نیاگارا رفت. همچنین می توان از تورهای گردشگری نیز استفاده نمود. از مرکز شهر تورنتو تا آبشار نیاگارا با اتومبیل حدود یک و نیم ساعت و با قطار حدود دو ساعت طول می کشد.

* در شهر نیاگارا انواع فروشگاه های بزرگ و کوچک و رستوران های متعدد وجود دارد.

* پیدا کردن جای پارک برای اتومبیل کار راحتی نیست و ورودیه به پارکینگ اصلی بیست دلار است.

* نام آبشار نیاگارا از نام محلی آن (Onguiaarha) اقتباس شده است. این کلمه در زبان سرخ پوستی به معنای پله کان است.

* در سال ۱۹۰۱ یک خانم معلم ۶۳ ساله اولین کسی بود که خود را در یک بشکه جای داد و از آبشار سقوط کرد و زنده ماند. پس از او ۱۴ نفر اقدام مشابهی را انجام دادند که خیلی از آنها بر اثر جراحات وارد شده فوت کردند یا غرق شدند. در سال های اخیر هرچند اقدامات مشابهی انجام شده است، اما اگر کسی دست به اقدامات متهورانه بزند و زنده بماند، پس از خروج از آب اولین کاری که باید انجام دهد مراجعه به دادگاه و پرداخت ۵۰۰ دلار جریمه است.

* در شهر نیاگارا بیش از ۱۰۰ هتل جهت اقامت گردشگران وجود دارد.

* یکی از دیدنی های بسیار جذاب در روزهای آفتابی وجود رنگین کمان های متعددی است که در محوطه ی آبشار مشاهده می شود.




ارسال توسط اسماعیل عربی
     
 
نوشیدنی مغذی برای کم خون ها



سلامت نیوز: كارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت :نوشیدن آب میوه های غنی از ویتامین ث مانند آب مركبات به جذب آهن بدن كمك می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ،مینا مینایی افزود : تهیه نوشابه های گازدار تركیبی از آب، مواد رنگی و طعم دهنده ها و گازكربنیك یا دی اكسید كربن خوراكی است مصرف مستمر آن ها به دلیل وجود مواد رنگی و گاز كربنیك سبب بروز اختلالاتی مانند پوكی استخوان، كهیر، عوارض تنفسی، گوارشی و رفتاری می شود.

وی افزود: قند موجود در این نوشابه ها موجب افزایش وزن، چاقی و عوارض ناشی از آن مانند دیابت، بیماری های قلب و عروقی می شود و مصرف بی رویه این نوشیدنی ها خطرها و آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت.

مینایی در ادامه در خصوص مصرف آب میوه های تازه و طبیعی گفت: این نوع از آب میوه ها از جمله نوشیدنی های سالم و مغذی هستند كه سرشار از ویتامین ها، موادمعدنی و رنگدانه های گیاهی هستند كه تامین كننده بخشی از نیاز بدن به این مواد می باشد.

وی اضافه كرد : نوشیدن آب میوه های غنی از ویتامین ث مانند آب مركبات به جذب آهن كمك می كند و نوشیدن آب میوه هایی كه دارای رنگدانه های ارغوانی تا قرمز هستند به دلیل داشتن آنتی اكسیدان ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان را كا هش می دهد.

این كارشناس تغذیه توصیه كرد: آب میوه ها به صورت تازه و بهداشتی در منزل تهیه شود و بلافاصله پس از تهیه شدن جهت حفظ ارزش غذایی آن را مصرف نمایند. مصرف آب میوه های طبیعی بازاری به دلیل احتمال وجود آلودگی های ثانویه و یا استفاده از یخ های غیربهداشتی و یا میوه های كپك زده توصیه نمی شود.


 



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:نوشیدنی مغذی برای کم خون ها,
ارسال توسط اسماعیل عربی
     
وزير بهداشت:
تا ده سال آینده میزان سرطان سه برابر افزایش می یابد



سلامت نیوز : وزیر بهداشت با هشدار نسبت به عوامل خطر بروز بیماری سرطان بر لزوم تامین اعتبارات برای ایجاد مراكز تجمیع یافته سرطان در كشور تاكید كرد.

به گزراش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر مرضیه وحید دستجردی ، با تاكید بر لزوم آگاهی مردم از عوامل خطر ایجاد سرطان و پرهیز از این عوامل خطر گفت: در مورد بیماری سرطان مهم‌ترین مساله آن است كه مردم برای پیشگیری از این بیماری آگاه شوند؛ به این معنی كه تغییر شیوه زندگی داشته باشند چرا كه اكنون مشخص است مصرف برخی غذاها و پیروی از برخی رژیم‌های تغذیه‌ای، سرطان ایجاد می‌كند.


وزیر بهداشت نسبت به مصرف زیاد گوشت و فست فود به عنوان عوامل خطر بروز سرطان هشدار داد و گفت: افرادی كه زیاد گوشت مصرف می‌كنند در معرض ابتلا به سرطان كولون و روده بزرگ قرار می‌گیرند. مصرف زیاد فست فود نیز خطر ابتلا به چاقی، سرطان‌های دستگاه گوارش و سرطان سینه برای افراد چاق را به دنبال دارد. در مجموع به منظور جلوگیری از چاقی، پرهیز از مصرف غذاهای سرطان‌زا و تغییر شیوه زندگی بازگشت به روش زندگی سنتی و استفاده غذاهای سنتی و تحرك بدنی بسیار مهم است.

وی در ادامه به تشخیص زودرس سرطان به عنوان راهكاری مهم در درمان قطعی این بیماری اشاره كرد و گفت: مردم باید به دنبال تشخیص زودرس سرطان باشند . امروز تشخیص زودرس سرطان حرف اول درمان این بیماری در دنیا است. بنابراین چكاپ ماهیانه بویژه خودآزمایی برای زنان لازم است و اگر زنان در این خودآزمایی‌ها توده‌ای را لمس كردند باید سریع به پزشك مراجعه كنند.

وزیر بهداشت تاكید كرد: افراد دارای سابقه سرطان در خانواده باید برای انجام چكاپ‌ها مراجعه كنند. اگر سرطان زود تشخیص داده شود میزان مرگ ومیر ناشی از این بیماری بسیار كاهش می‌یابد و می‌توان با اقدامات درمانی، سرطان را كاملا مهار كرد.

دستجردی با اقدامات تشخیصی - درمانی مورد لزوم برای بیماری سرطان، ادامه داد: برای انجام اقدامات تشخیصی - درمانی بیماری سرطان، مراكز تجیمع یافته سرطان بسیار لازم است تا به این ترتیب مراكز تشخیصی، درمانی، بستری، رادیوتراپی، شیمی درمانی و ... همه در یك مركز درمانی فراهم باشند. حتی آموزش‌های مشاوره‌ای روانپزشكی بیماران مبتلا به سرطان نیز باید در این مراكز تجمیع یافته صورت گیرد. ایجاد چنین مراكزی نیازمند بودجه و اعتبارات است. بیمارستان‌های درمان سرطان نباید فرسوده و قدیمی باشند. بنابراین لازم است اعتبارات ایجاد مراكز تجمیع یافته سرطان داده شود.

وزیر بهداشت با بیان این كه در تلاش برای جذب اعتبارات ایجاد مراكز تجمیع یافته سرطان هستیم، ادامه داد: امیدواریم مسوولان و سیاستگذاران طراز اول كشور در ایجاد مراكز تجمیع یافته سرطان به عنوان سیاست بزرگ كشور با ما همراهی كنند چرا كه امروزه پس از بیماری‌های قلبی - عروقی و تصادفات، سرطان سومین بار بیماری‌ها و مرگ و میر در كشور را شامل می‌شود و طی 10 سال آینده میزان بروز این بیماری 2 تا 3 برابر خواهد شد. از طرف دیگر جمعیت كشور به سمت سالخوردگی پیش می‌رود و قطعا میزان بروز سرطان‌ها بیشتر خواهد شد. بنابراین علاوه بر امروز، برنامه‌ریزی برای آینده نیز لازم است.

 در حمایت از تولید داخلی داروهای ضد سرطان حركت گسترده‌تری نیاز است
دستجردی در ادامه به اقدامات دارویی و امكانات تشخیصی مورد لزوم بیماری سرطان اشاره كرد و گفت: داروهای ضد سرطان از جمله داروهای با فناوری بالا به شمار می‌روند و برخی از آنها از انواع مونوكولونال آنتی بادی‌ها و داروهای بیوتكنولوژیك هستند. خوشبختانه تولید برخی از این داروها در كشور به عنوان طرح‌های كلان مورد حمایت قرار گرفته‌اند. اما در این زمینه حركت گسترده‌تری نیاز است. در زمینه تامین داروهایی كه نمی‌توان در داخل تولید كرد نیز باید بودجه‌ها و امكانات مناسب‌تری گذاشته شود.

وزیر بهداشت با تاكید بر لزوم تدوین راهنماهای بالینی برای انواع سرطان‌ها ادامه داد: در حال حاضر راهنمای بالینی سرطان پستان طراحی و تدوین شده است. برای طراحی راهنمای بالینی دیگر سرطان‌ها نیز از انجمن‌های تخصصی و گروه‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشكی نظرخواهی شده است و معاونت درمان وزارتخانه این موضوع را پیگیر است تا اگر هر فردی دچار مشكل شد راهنماها مشخص باشد و درمان و تشخیص سرطان در سراسر كشور بر اساس یك پروتكل مشخص انجام شود.

دستجردی در پایان بر لزوم پوشش بیمه‌ای درمان‌های بیماران مبتلا به سرطان تاكید كرد.

 


 



ارسال توسط اسماعیل عربی
     
 
چگونه با تغذیه مناسب به جنگ سرطان برویم؟



سلامت نیوز:هیچ ماده غذایی واحدی نمی‌تواند خطر سرطان را کاهش دهد، اما ممکن است کاربرد ترکیب مناسب مواد غذایی در کاهش دادن این خطر مهم باشد.

مبارزه با سرطان از طریق غذاهای مصرفی


 

هیچ ماده غذایی واحدی نمی‌تواند خطر سرطان را کاهش دهد، اما ممکن است کاربرد ترکیب مناسب مواد غذایی در کاهش دادن این خطر مهم باشد. در تعیین مواد غذایی مصرفی، باید بین دست کم دو سوم مواد غذایی گیاهی و حداکثر یک سوم مواد غذایی حیوانی موازنه برقرار شود. این رژیم غذایی ابزار مهمی برای مبارزه با سرطان است. باید گزینه‌های بهتر و بدتر مواد غذایی را بررسی و ارزیابی نمود.

مبارزه با سرطان با استفاده از مواد غذایی رنگی



 

مبارزه با سرطان با استفاده از مواد غذایی رنگی میوه‌ها و سبزیجات سرشار از موادی مغذی هستند که با سرطان مبارزه می‌کنند، و هرچه پر رنگ‌تر باشد ، مواد مغذی بیشتری در بر دارند. این مواد غذایی می‌توانند به شخص کمک کنند به وزن مناسب وزن دست یابد و آن را حفظ کند، و بنابراین از این طریق هم به کمتر شدن خطر سرطان کمک می‌کنند. با داشتن اضافه وزن، خطر چند نوع سرطان افزایش می‌یابد، از جمله سرطان‌های روده بزرگ، مری، و کلیه. هدف باید این باشد که در طول روز دست کم پنج پرس میوه و سبزی که به نحوی صحیح آماده شده است مصرف شود.

صبحانه‌ای مؤثر در مبارزه با سرطان



 

صبحانه‌ای مؤثر در مبارزه با سرطان فولات ویتامین B مهمی است که امکان دارد در کمک به محافظت از بدن در برابر سرطان‌های روده بزرگ (کولون)، راست‌روده (رکتوم)، و پستان مفید باشد. فولات به مقدار فراوان در مواد غذایی که به‌عنوان صبحانه مصرف می‌شوند وجود دارد. ذرت تقویت (غنی‌سازی) شده و فرآورده های گندم سبوس نگرفته، و همچنین آب پرتقال و خربزه و توت فرنگی‌، منابع مناسبی برای تأمین فولات هستند.

مواد غذایی دیگری که سرشار از فولات هستند


 

مواد غذایی دیگری که سرشار از فولات هستند مارچوبه و تخم مرغ منابع خوب دیگری برای تأمین فولات می‌باشند، و فولات در جگر مرغ، لوبیا، دانه آفتاب گردان، و سبزیجات برگی سبز رنگ مانند اسفناج یا کاهوی رومی (که دارای برگهای درازی است) هم وجود دارد. بهترین راه به‌دست آوردن فولات خوردن قرص حاوی آن نمی‌باشد، بلکه باید مقدار کافی میوه، سبزی، و فرآورده های غلات غنی‌سازی شده مصرف شود.

از خوردن مواد غذایی آماده (فست فود) اجتناب شود


 

از خوردن مواد غذایی آماده (فست فود) اجتناب شود احتمالاً مصرف هرازگاهی یک همبرگر  یا یک ساندویچ سوسیس ضرری ندارد. اما کاهش دادن میزان مصرف گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس دودی ،کالباس و همبرگر امکان دارد در کمتر کردن خطر سرطان های روده بزرگ و راست‌روده (کولورکتال) و معده مفید باشد. همچنین، ممکن است خوردن گوشت هایی که با دودی کردن یا با استفاده از نمک نگهداری شده‌اند شخص را در معرض عواملی قرار دهد که به‌طور بالقوه می‌توانند باعث ایجاد سرطان بشوند.

گوجه فرنگی ضدسرطان است



 
گوجه فرنگی ضدسرطان است مشخص نیست که آیا این ویژگی به‌خاطر وجود لیکوپن، رنگدانه‌ای که رنگ قرمز گوجه فرنگی ناشی از آن است، یا ماده‌ای دیگر می‌باشد. اما در برخی از مطالعا ، خوردن گوجه فرنگی را با کاهش خطر چند نوع سرطان، از جمله سرطان پروستات، ربط داده‌اند. همچنین، بررسی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که محصولات فرآوری شده گوجه فرنگی، مانند افشره و سس یا خمیر گوجه فرنگی، پتانسیل ضد سرطانی بودن گوجه فرنگی را افزایش می‌دهند.

پتانسیل ضد سرطانی بودن چای


 

پتانسیل ضد سرطانی بودن چای گرچه شواهد موجود هنوز به یک اندازه قابل‌اطمینان نیستند، ممکن است چای، مخصوصاً چای سبز، یک ماده ضد سرطانی قوی باشد. در مطالعات آزمایشگاهی، چای سبز از ایجاد سرطان در سلول های روده بزرگ، کبد، پستان، و پروستات جلوگیری نموده یا سرعت تشکیل این سرطان‌ها را کاهش داده و همچنین تأثیری مشابه بر بافت ریه و پوست داشته است. در برخی از مطالعات درازمدت‌تر، مصرف چای را با کمتر شدن خطر سرطان‌های مثانه، معده، و لوزالمعده ربط داده‌اند.

انگور و سرطان



 

انگور و سرطان انگور و افشره انگور، مخصوصاً انگور ارغوانی و قرمز ، حاوی رزوراترول هستند. رزوراترول ویژگی‌های قوی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد، و در مطالعات آزمایشگاهی از وارد شدن  نوعی صدمه جلوگیری کرده است که این صدمه امکان دارد آغاز کننده فرآیند سرطان در سلول‌ها باشد. شواهد کافی موجود نمی‌باشد تا بتوان گفت که ممکن است خوردن انگور در پیشگیری یا درمان سرطان مفید است. 


عدم مصرف مشروبات الکلی برای کمتر کردن خطر سرطان


 

عدم مصرف مشروبات الکلی برای کمتر کردن خطر سرطان سرطان‌های دهان، گلو، حنجره، مری، کبد، و پستان همگی با نوشیدن مشروبات الکلی ارتباط دارند. ممکن است الکل خطر سرطان روده بزرگ و راست‌روده را هم افزایش دهد. لذا توصیه می شود برای کاهش خطر ابتلای سرطان از مصرف مشروبات الکلی اجتناب شود.


ممکن است آب و نوشیدنی‌های دیگر محافظت‌کننده باشند



 

ممکن است آب و نوشیدنی‌های دیگر محافظت‌کننده باشند آب نه تنها تشنگی را برطرف می‌سازد که شاید از بدن در برابر سرطان هم محافظت کند. کمتر شدن خطر سرطان ناشی از کاهش یافتن غلظت عوامل بالقوه سرطان‌زای موجود در مثانه است. همچنین، نوشیدن مقدار بیشتری از مایعات باعث می‌شود شخص به دفعات بیشتری ادرار کند، و از این طریق مدت زمانی که این عوامل با آستر مثانه در تماس هستند کمتر خواهد بود.

لوبیای نیرومند


 

لوبیای نیرومند لوبیا آنقدر برای انسان فایده دارد که امکان مفید بودن آن در مبارزه با سرطان هم باعث تعجب نمی‌شود. لوبیا حاوی چند ماده شیمیایی قوی است که امکان دارد از سلول‌های بدن در برابر صدماتی محافظت کنند که این صدمات ممکن است به تشکیل سرطان منتهی شوند. در آزمایشگاه، این مواد رشد تومور را کند کردند و مانع از آن شدند که تومور موادی را رهاسازی کند که به سلول‌های اطراف صدمه می‌زنند.

خانواده کلم بر ضد سرطان



 

خانواده کلم بر ضد سرطان سبزیجان خانواده شب بو (یا کلم یا چلیپاییان ، شامل بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل (فندوقی)، نوعی کلم چینی بنام bok choy، و کلم پیچ است. با سرخ کردن سریع همراه با بهم زدن بی وقفه این سبزیجات خانواده کلم در حرارت بالا در ماهیتابه‌ای که در آن اندکی روغن وجود دارد (stir frying) می‌توان غذایی عالی تهیه نمود، و با افزودن سبزیجات خانواده کلم به سالاد می‌توان سالادی واقعاً خوشمزه آماده نمود. اما مهم‌تر از همه اینکه امکان دارد اجزای موجود در این سبزیجات به بدن کمک کنند  در برابر سرطان‌هایی مانند سرطان‌های روده بزرگ، پستان، ریه، و گردن رحم از خود محافظت نماید.

سبزیجات برگ‌دار به رنگ سبز تیره


 

سبزیجات برگ‌دار به رنگ سبز تیره سبزیجات برگ‌دار به رنگ سبز تیره مانند برگ خردل، کاهو، کلم پیچ، کاسنی (اندیو)، اسفناج، و چغندر برگی یا اسفناجی (chard)، دارای مقدار فراوانی فیبر غذایی، فولات، و کاروتنویید می‌باشند. ممکن است این مواد مغذی در محافظت از بدن در برابر سرطان‌های دهان، حنجره، لوزالمعده، ریه، پوست، و معده مفید باشند.

حفاظت حاصل از استفاده ادویه



 

حفاظت حاصل از استفاده ادویه  کورکومین جزء اصلی تشکیل‌دهنده ادویه هندی بنام زردچوبه می‌باشد و ماده‌ای است که از پتانسیل ضدسرطانی بودن برخورداراست. در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است که کورکومین می‌تواند  تغییر شکل، تکثیر، و حمله سلول‌های سرطانی را در گروه متنوعی از سرطان‌ها مهار کند.

روش پخت اهمیت دارد


 

روش پخت اهمیت دارد ممکن است نحوه پختن گوشت از نظر میزان خطر سرطانی که گوشت به‌وجود می‌آورد مهم باشد. سرخ نمودن، در کباب‌پز پختن، و پختن با شعله آتش در درجه حرارت بسیار بالا باعث تشکیل مواد شیمیایی می‌شود که امکان دارد خطر سرطان را افزایش دهند. به‌نظر می‌آید در دیگر روش‌های پختن، مانند آب پز کردن یا آرام پختن  یا با بخار پختن، تعداد کمتری از این مواد شیمیایی به‌وجود می‌آید. و به هنگام آب پز کردن گوشت باید به یاد داشت که مقدار زیادی سبزیجات مفید و محافظت‌کننده به آن اضافه شود.

مخلوطی قوی از توت‌ها



 

مخلوطی قوی از توت‌ها توت فرنگی و تمشک دارای ماده شیمیایی گیاهی به نام الاژیک اسید هستند که آنتی اکسیدانی قوی می‌باشد و امکان دارد به‌ طور همزمان به چند طریق با سرطان مبارزه کند، از جمله اینکه مواد سرطان‌زای خاصی را غیرفعال سازد و رشد سلول‌های سرطانی را کند نماید.‌

کاربرد قره قاط ( Blueberry) در مبارزه با سرطان


 

کاربرد قره قاط ( Blueberry) در مبارزه با سرطان امکان دارد آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در سیاه گیله یا قره قاط در پشتیبانی از سلامتی ما‌، از جمله در برابر سرطان، ارزش های گوناگونی داشته باشند. آنتی اکسیدان‌ها با خلاص کردن بدن از شر رادیکال‌های آزاد، پیش از آنکه این رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها صدمه‌ای وارد نمایند، با سرطان مبارزه می‌کنند. برای افزایش میزان مصرف این توت مفید، باید استفاده از سیاه گیله را برای پوشاندن روی آرد جو دوسر (بلغور جو)، ذرت سرد، ماست، و حتی سالاد، امتحان کرد.

شکر را رد کنید


 

شکر را رد کنید شاید شکر مستقیماً باعث ایجاد سرطان نشود، اما امکان دارد جایگزین غذاهایی سرشار از مواد مغذی شود که این مواد مغذی به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک می‌کنند. شکر مقدار کالری دریافتی را افزایش می‌دهد، که این امر در افزایش وزن و چاقی نقش دارد. ممکن است اضافه وزن یکی از عوامل خطر سرطان باشد. میوه، که مجموعه‌ای سرشار از ویتامین است، جایگزینی خوشمزه برای شکر می‌باشد.

به مکمل‌ها متکی نباشید


 

به مکمل‌ها متکی نباشید ممکن است ویتامین‌ها به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک کنند، اما به شرط آنکه به‌طور طبیعی از مواد غذایی به‌دست آیند. دریافت مواد مغذی ضدسرطان از مواد غذایی مانند خشکبار، میوه، و سبزیجات برگی سبز رنگ بسیار بهتر از به‌دست آوردن آنها از مکمل‌ها می‌باشد. استفاده از رژیم غذایی مناسب بهترین کار است.

منبع: موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان


 



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:چگونه با تغذیه مناسب به جنگ سرطان برویم؟,
ارسال توسط اسماعیل عربی
ویتامین E؛ ویتامین زیبارویان


سلامت نیوز: ویتامین E از آن دسته ویتامین‌هایی است كه علاوه بر تاثیری كه روی سلامت عمومی بدن دارد می‌تواند زیبایی و ظاهر فرد را نیز بسیار بهبود دهد. این ویتامین در بسیاری از محصولات مربوط به زیبایی از لاك‌های ناخن گرفته تا شامپوها و كرم‌های پوستی وجود دارداما چرا این ویتامین می‌تواند این همه در زیبایی تاثیر داشته ‌باشد؟

در كتاب با ویتامین‌ها بهبود یابید( Healing with Vitamins)از ویتامین E به‌عنوان یك ماده اولیه مهم در محصولات مربوط به زیبایی نام برده می‌شود. به گزارش برترین ها ویتامین E از آن دسته ویتامین‌هایی است كه علاوه بر تاثیری كه روی سلامت عمومی بدن دارد می‌تواند زیبایی و ظاهر فرد را نیز بسیار بهبود دهد. این ویتامین در بسیاری از محصولات مربوط به زیبایی از لاك‌های ناخن گرفته تا شامپوها و كرم‌های پوستی وجود دارداما چرا این ویتامین می‌تواند این همه در زیبایی تاثیر داشته ‌باشد؟ در واقع ویتامین E یك آنتی‌اكسیدان است و تحقیقات مختلف نشان داده‌اند، این ویتامین می‌تواند عنوان یك عامل ضد‌سرطان باشد و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند و همه این‌ها اثر خود را روی پوست و مو نشان می‌دهند.


  از پیری پوست جلوگیری می‌كند


بر طبق تحقیقات انجام شده بیش از 90 درصد آسیب‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن بدون حفاظ در مقابل آفتاب است اما شما می‌توانید با استفاده از ویتامین E تا حد زیادی نگذارید پوست‌تان به خاطر آسیب‌های آفتاب پیر شود. كافی است كه قبل از قرارگرفتن در معرض آفتاب به‌طور موضعی از ویتامین E استفاده كنید. در واقع كرم‌های حاوی آنتی‌اكسیدان‌ها مثل ویتامین E گاهی حتی از ضدآفتاب‌ها نیز موثرتر هستند چون این نوع كرم‌ها در آب حل نمی‌شوند و در نتیجه مثل بعضی از ضدآفتاب‌ها به راحتی از روی پوست شسته نمی‌شوند و دوام بیشتری دارند.البته دكتر كارن برك، متخصص پوست توصیه می‌كند، علاوه بر استفاده موضعی از این ویتامین، از كپسول‌های ویتامین E نیز استفاده كنید چون تاثیر بسزایی روی التهابات پوستی دارد.


  اگر از خشكی كلافه شده‌اید

استفاده موضعی از ویتامین E، خشكی پوست را كاهش می‌دهد و به پوست كمك می‌كند میزان بیشتری رطوبت را در خود حفظ كند. شما می‌توانید به‌طور مستقیم روغن ویتامین E را روی پوست صورت بمالید یا این روغن را روی ناخن‌ها ماساژ دهید تا هم كوتیكول ناخن‌ها نرم شوند، هم پوسته پوسته شدن‌های اطراف ناخن‌های‌تان بهبود یابند.

اگر هم این روزها زبری كف پا حسابی آزارتان می‌دهد می‌توانید با روغن ویتامین ‌E این منطقه را مرطوب نگه دارید، كافی است بعد از حمام مقداری از این روغن را كف پای خود ماساژ دهید بعد یك جوراب نخی بپوشید و تمام طول شب را به ویتامین ‌E اجازه دهید تا اثرات معجزه آسای خود را نشان دهد. همچنین می‌توانید مقدار خیلی كمی از ویتامین E را روی لب‌های خشك و ترك خورده خود بمالید تا خیلی زودتر از آن‌كه فكرش را بكنید لب‌های‌تان نرم و لطیف شوند.


  آیا ویتامین ‌E اثری در ریزش مو دارد؟


بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند، افزایش ویتامین E در بدن می‌تواند تا حدی از ریزش موها جلوگیری كند، همچنین در كاهش شوره سر نیز موثر است، اما به گزارش برترین ها در مقاله‌ای كه توسط «دكتر راشتون» در دانشگاه «پورت‌ماوث» چاپ شده، این هشدار آمده است مصرف بیش از اندازه ویتامین E هم می‌تواند اثرات معكوس داشته باشد و باعث ریزش بیشتر موها شود به همین دلیل به‌طور جدی توصیه می‌شود روزانه بیشتر از یك قرص ویتامین E مصرف نكنید.


   موهای شما را تقویت می‌كند

اگر به‌طور مرتب ویتامین‌E مصرف كنید اثر تقویتی آن را به مرور در موها و ناخن‌های‌تان خواهید دید، البته باید توجه كنید كه این اثرات در طولانی مدت خود را نشان می‌دهند و اینگونه نیست كه انتظار داشته باشید بلافاصله بعد از مصرف این ویتامین تاثیرش را ببینید. در واقع این ویتامین به مرور دریافت اكسیژن را افزایش می‌دهد و باعث گردش بهتر خون در پوست سر می‌شود و در نتیجه سلامت و رشد مو را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، ویتامین E به‌عنوان یك آنتی‌اكسیدان نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می‌كند و از آنجایی كه سلامت موها با سلامت سیستم ایمنی مرتبط است، می‌توان گفت ویتامین E با تقویت ایمنی بدن، رشد موها را نیز افزایش می‌دهد.


   عمقی موهای‌تان را حالت دهید

ویتامین E می‌تواند به‌عنوان یك كاندیشنر و نرم‌كننده بسیار قوی، به شما كمك كند كه به‌راحتی به موهای‌تان حالت دهید. این كاندیشنر ویتامین E را می‌توانید خودتان در منزل تهیه كنید؛ كافی است مقدار مساوی روغن زیتون، جوجوبا و نارگیل را با هم مخلوط كنید بعد حدود نصف میزانی كه روغن زیتون اضافه كرده‌بودید، روغن ویتامین ‌E به آن بیفزایید. این مخلوط را به موهای تمیز و خشك بزنید و بعد موها را شانه كنید و اگر می‌خواهید اثر این مخلوط را بیشتر كنید 2 قاشق غذاخوری از این مخلوط را گرم كنید و به موها بمالید و حدود 20 دقیقه یا حتی تمام شب موها را با یك حوله بپوشانید تا كاملا روغن‌ها در ساقه موها نفوذ كند و صبح موها را بشویید.


   موخوره‌ها را از بین ببرید

شامپوهایی كه حاوی ویتامین E هستند می‌توانند تاثیر زیادی در بهبود موخوره داشته‌باشند. علاوه بر این، می‌توانند به موهایی كه به‌دلیل استفاده از سشوار، فركننده‌ها و رنگ‌ موها آسیب‌دیده‌اند نیز كمك كنند. شما خودتان هم می‌توانید در خانه یك شامپوی غنی از ویتامین E بسازید. كافی است حدود 240 گرم شامپوی معمولی را با 20 گرم روغن ویتامین‌E مخلوط كرده و از آن به‌عنوان یك شامپوی روزانه استفاده كنید، البته اگر كمی هم روغن زیتون به این شامپو بیفزایید اثر بیشتری خواهد داشت.


   التهابات پوستی را درمان كنید

گاهی هر نوع التهاب روی پوست علاوه بر تاثیراتی كه روی زیبایی دارد می‌تواند حسابی هم آزاردهنده شود. استفاده از روغن ویتامین E به‌دلیل خاصیت نرم‌كنندگی و مرطوب‌كنندگی به بهبود التهابات پوستی كمك می‌كند، در واقع اثرات مرطوب‌كنندگی آن كمك می‌كند منافذ پوستی باز بمانند و به همین دلیل مشكلات احتمالی پیش نیایند.همچنین از پوسته پوسته شدن پوست‌های خشك كه ممكن است باعث مسدود شدن منافذ پوستی شود جلوگیری می‌كند.


    جای زخم را از بین ببرید

دكتر شاری لیبرمن، متخصص پوست مصرف موضعی ویتامین E را توصیه می‌كند چون عقیده دارد، این ویتامین به پوست كمك می‌كند كه جراحت‌ها و جای زخم‌ها زودتر بهبود یابد. به گزارش برترین ها او می‌گوید: «برای از بین بردن جای زخم‌ها ویتامین‌ث به گفته‌ بسیاری از متخصصان توصیه شده‌است.» شما می‌توانید روغن ویتامین E را به‌طور مستقیم روی زخم بمالید به این معنی كه در روزهایی كه زخم در حال بهبود است آن را با روغن ویتامین E مرطوب نگه دارید.


    زیر چشم را  ماساژ دهید

براساس تحقیقاتی كه در مركز پزشكی دانشگاه «مریلند» انجام شده‌ است؛ شما می‌توانید با استفاده از ویتامین E به‌عنوان یك درمان طبیعی، تاحد زیادی چروك‌ها و خط‌های به‌وجود آمده روی پوست را ترمیم كنید، در واقع وقتی روغن این ویتامین به‌طور موضعی استفاده می‌شود تاثیرات فراوانی روی چروك‌های پوست دارد و عمق آن‌ها را كاهش می‌دهد، علاوه براین پوست را نرم هم می‌كند. اگر می‌خواهید اثر آن را بیشتر بكنید به‌طور روزانه مقداری از روغن ویتامینE را روی پوست‌تان ماساژ دهید تا با افزایش گردش خون این منطقه علاوه بر نرم شدن پوست، اثرات پیری هم كاهش یابد.

منبع: برترین ها

 
 



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:سلامت:ویتامین E؛ ویتامین زیبارویان,
ارسال توسط اسماعیل عربی
     
 
مصرف ویتامین B استرس را نابود می کند



سلامت نیوز: با مصرف ویتامین B میزان ابتلا به بیماری های قلبی- استرس – افسردگی کاهش می یابد و با کاهش استرس کار آیی فرد افزایش پیدا می کند.

حمید رضا شمس،کارشناس رشد تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف ویتامین B در طول زمان باعث کند شدن آسیب سلولی می شود که به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: با مصرف ویتامین B میزان ابتلا به بیماری های قلبی- استرس و افسردگی کاهش می یابد و با کاهش استرس کارآیی فرد افزایش می یابد.

شمس تصریح کرد: اگر در طول کار دچار استرس می شوید با مصرف ویتامین B تا اندازه قابل توجهی استرس ناشی از کار در شما از بین می رود.

وی خاطر نشان کرد: ویتامین Bدر تمام غذاهای فرآوری نشده همچون گوشت، لوبیا، تمام جوانه ها و دانه های خوراکی وجود دارد.


بیشتر: .::سلامت نیوز :سرویس خبری: تغذیه:مصرف ویتامین B استرس را نابود می کند::.



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:مصرف ویتامین B استرس را نابود می کند,
ارسال توسط اسماعیل عربی
سلامت نیوز بررسی میکند:
چرا باید ویتامین بخوریم؟



سلامت نیوز :آیا شما واقعا˝ می دانید که ویتامین هایی نظیر A  و B و C و D و ...  به چه کار می آیند ؟ و چرا باید زحمت استفاده از آنها را بکشید ؟با ما همراه شوید تا درباره برخی دلایل مصرف این ویتامین ها به شما توضیحاتی ارائه دهیم :

ویتامین A :
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت ام اس ان این ویتامین برای بهبود بینایی موثر است . چون در اکثر منابع غذایی یافت می شود ، استفاده از آن راحت ایت و اگر به صورت  بی رویه ازمکمل آن استفاده شود می تواند آسیب های جدی کبدی را به هراه داشته باشد .

بهترین منابع غذایی :
جگر مرغ ، گوشت گاو ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، طالبی ، هویج ، کلم پیچ و خربزه .


 


ویتامین B :
این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و منجر به افزایش سطح انرژی می شود . افرادی که گیاه خوار هستند باید ویتامین B12 را به صورت مکمل دریافت کنند . همچنین ویتامین B9 برای پیشگیری از بروز سرطان پروستات توصیه می شود . برخی شرکت های تبلیغاتی این نوع ویتامین را راهکاری برای درمان چین و چروک ، مبارزه با خستگی عضلات و تسکین آنها می دانند که البته خیلی هم موثق نیست .

بهترین منابع غذایی :
مرغ ، تخم مرغ ، بوقلمون ، تن ماهی ، ماهی آزاد ، گوشت گاو ، عدس ، نخود فرنگی ، چغندر ، اسفناج و لوبیا سفید .


 


ویتامین C :
این ویتامین علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند برای جلوگیری از پیری پوست و تاندون ها و رباط ها به کار میرود . البته ممکن است با خوردن مکمل های ویتامین C دچار سوزش سر دل شوید .

بهترین منابع غذایی :
کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، پرتغال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، فلفل قرمز ، کلم پیچ و توت فرنگی


 

ویتامین D :

این ویتامین شما را در برابر افسردگی ، سرطان و بیماریهای قلبی محافظت می کند . همچنین کمبود آن می تواند منجر به سرطان پروستات یا سرطان پانکراس شود .

بهترین منابع غذایی :
ماهی قزل آلا ، ساردین ، پنیر ، تخم مرغ و قارچ .


 

ویتامین E :

این ویتامین هم برای سلامتی مغز بسیار حیاتیست و هم باعث سلامت پوست می شود . علاوه بر این از شما در برابر سرطان پروستات و مثانه محافظت می کند .
تولید کنندگان این مکمل ادعا می کنند که  این ویتامین می تواند تولید اسپرم را بهبود بخشد و حتی یک مکمل درمانی در سرطان ریه باشد .
بهترین منابع غذایی :
تخم مرغ ، دانه آفتابگردان ، بادام ، زیتون ، اسفناج ، چغندر ، برگ شلغم و غلات سبوس دار .


 




 



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:چرا باید ویتامین بخوریم؟,
ارسال توسط اسماعیل عربی
 
 
 
7 ماده غذایی ضد سرطان پروستات


سلامت نیوز: آیا می‌دانید که مواد غذایی مناسب خطر ابتلا به سرطان پروستات را به میزان 70 درصد کاهش می‌دهد؟

در این مقاله شما را با مواد غذایی‌ای آشنا می‌کنیم که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند و توصیه می‌کنیم تا این مواد غذایی را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.

سیر، پیاز و موسیر ، خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 70 درصد کاهش می‌دهند

سیر، پیاز، موسیر، پیازچه و تره فرنگی را دریابید. یک پژوهش آمریکایی نشان داده است مصرف مرتب روزانه 1 گرم موسیر خطر ابتلا به سرطان پروستات را به میزان 70 درصد کاهش می‌دهد.

از این گذشته مصرف روزانه همین میزان سیر خطر ابتلا به این بیماری را 53 درصد کاهش می‌دهد. در واقع ترکیبات موجود در این مواد غذایی قادرند سلول‌های سرطان‌زا را از بین ببرند.

نوع مصرف: بهتر است این مواد غذایی له یا ساطوری شوند و با اندکی روغن زیتون مصرف شوند. در این صورت مولکول‌های آن‌ها آزاد شده و بهتر جذب بدن می‌شود.


تا می‌توانید کلم میل کنید


سبزیجات چلیپایی با سرطان پروستات مقابله می‌کنند.

بر اساس نتایج یک پژوهش آمریکایی مصرف منظم گل کلم، بروکلی و کلم بروکسل به ترتیب به میزان 52، 45 و 29 درصد احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. کلم‌ها حاوی ایندول3، سولفورفان و گلوکوسینولات هستند که مولکول‌های ضدسرطان بسیار قوی محسوب می‌شوند.

روش مصرف: توصیه می‌کنیم این مواد غذایی را به صورت بخارپز شده میل کنید و یا این که با اندکی روغن زیتون بپزید. توجه داشته باشید نباید این کلم‌ها را به مدت زیاد جوشاند به خاطر این که مولکول‌های محافظتی آن‌ها از بین می‌رود.


انار: مانع پیشرفت سرطان پروستات می‌شود

مصرف روزانه آب انار سرعت پیشرفت سرطان پروستات را کند می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که انار منبع ترکیبات فنولیکی است که به آن قدرت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی می‌دهد. انار جلوی حمله‌ی رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد.

روش مصرف: توصیه می‌کنیم روزانه بعد از صبحانه 225 میلی گرم آب انار میل کنید.


گوجه فرنگی: لیکوپن موجود در آن برای پروستات مفید است

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است و برای همین یک ماده غذایی ضدسرطان پروستات فوق‌العاده محسوب می‌شود.

به عقیده‌ی دانشمندان، لیکوپن خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند به طور جزیی سرعت پیشرفت سرطان پروستات را نیز کاهش دهد.

دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند مردانی که ذخیره‌ی لیکوپن خونشان بیشتر است کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند. مصرف گوجه فرنگی برای افرادی که بیش از 70 سال دارند بسیار مفید است.

روش مصرف: بهتر است که گوجه فرنگی با روغن‌های مفید مثل روغن زیتون پخته شود؛ به خاطر این که در این صورت لیکوپن موجود در آن بهتر جذب بدن می‌شود. مصرف سس گوجه فرنگی، رب یا آب گوجه فرنگی نیز توصیه می‌شود.

ماهی: باعث کاهش دو برابری احتمال ابتلا به سرطان پروستات می‌شود

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث پیشگیری از سرطان پروستات می‌شود.

نتایج یک پژوهش سوئدی نشان داده است مردانی که به طور مرتب ماهی‌های چرب مصرف می‌کنند دو برابر کمتر از افرادی که مصرف ماهیشان کم است در معرض این بیماری قرار می‌گیرند. این اسیدهای چرب خواص ضدالتهابی و ضدتوموری دارند. باید بدانید امگا 3 ها سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

روش مصرف: مصرف ماهی‌های چرب مثل ماهی آزاد، ماهی ساردین و ماکرو را دریابید. توصیه می‌کنیم ماهی را تازه به تازه میل کنید. ماهی‌های یخ زده به مرور امگا 3 های خود را از دست می‌دهند. توصیه می‌کنیم هر هفته حداقل 2 الی 3 مرتبه ماهی میل کنید.

میوه و سبزیجات: معجزه گر هستند

آیا هر روز میوه و سبزیجات مصرف می‌کنید؟ اگر جوابتان مثبت است باید به شما آفرین گفت. این مواد غذایی برای پروستات شما مفید است.

میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که با حمله‌ی رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و برای همین مانع ابتلا به سرطان پروستات می‌شوند.

نتایج یک پژوهش ایتالیایی نشان داده است فیبرهای حلال موجود در سبزیجات در مقابله با سرطان بسیار موثر عمل می‌کنند و مصرف منظم این مواد غذایی خطر ابتلا به سرطان پروستات را به میزان 18 درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: توصیه می‌کنیم میوه و سبزیجات را تازه به تازه میل کنید زیرا در این صورت حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان‌ها هستند. متخصصان حوزه‌ی تغذیه توصیه می‌کنند روزانه بین 5 تا 10 واحد معادل 600 گرم میوه و سبزیجات مصرف کنید.

چای سبز: جلوی پیشرفت سرطان پروستات را می‌گیرد

محققان ژاپنی نشان داده‌اند که نوشیدن روزانه 5 فنجان چای سبز خطر پیشرفت سرطان پروستات را به میزان 50 درصد کاهش می‌دهد.

چای سبز حاوی مواد آنتی اکسیدانی (کاتچین) است که جلوی پیشرفت تومورها را می‌گیرد.

این آنتی اکسیدان‌ها همچنین سطح هورمون تستوسترون که باعث سرطان پروستات می‌شود را پایین نگه می‌دارند.

روش مصرف: توصیه می‌کنیم هر روز چای سبز بنوشید.

البته نیازی نیست روزانه حتماً 5 فنجان از این چای بنوشید. مصرف روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز عالی است.

منبع: تبیان


بیشتر: .::سلامت نیوز :سرویس خبری: تغذیه:7 ماده غذایی ضد سرطان پروستات::.



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:7 ماده غذایی ضد سرطان پروستات,
ارسال توسط اسماعیل عربی

1_هیچ وقت مجبور نیستی به تعداد موهای سرت بری خواستگاری.کافیه فقط یه "بله" کوچولو بگی اونم با هزار منت و ناز و کرشمه.  batting eyelashes

 

2_به سادگی اب خوردن می تونی چند تا پسر رو تو کوچه به جون هم بندازی.(روشش رو خود خانما بهتر می دونن.پس نیازی به نوشتن نیست) 

 

3_لازم نیست صبح به صبح صورتتو اصلاح کنی.ماهی یه بارم کافیه.حالا از مناطق ناجور دیگه بگذریم!!!!!. 

 

4_هیچ وقت از بوی گند زیربقل خودت عق نمی زنی. 

 

5_مجبور نیستی وقت دستشویی رفتن زیر اواز بزنی که اهالی خونه، بقیه صداهای نافرم رو نشنون.

 

6_هیچ موجود دیگه ای مثل تو تا این حد ریزبین و بادقت نیست که در یک نگاه، مارک کفش زری خانم یا مدل موهای عقدس خانم رو بفهمه.

 

7_خوب می تونی نقش بازی کنی. 

 

8_انقدر زود همه چی رو می گیری که شش سال زودتر از اقایون به تکلیف می رسی.  thumbs up

 

9_بزرگترین پوئن:خیالت از بابت سربازی راحته!.صد سال سیاهم که دانشگاه قبول نشی ککتم نمی گزه. 

 

10_تو اماکن عمومی با خیال راحت می تونی جیغ و داد راه بندازی چون به هر حال کی وجودشو داره که رو یه دختر صداشو و احیانا خدایی نکرده دستشو بلند کنه؟!!. 

 

11_در تاریخ جهان به زیرکی معروفی. 

 

12_می تونی هزار بار هم فیلم رومئو و ژولیت رو ببینی و باز گریه کنی.

 

13_و مهم تر اینکه هیچ وقت از گریه کردنت خجالت نمی کشی. 

 

14_یه چیز باحال:هم دامن می پوشی و هم شلوار!.  smug

 

15_بهشتم که زیر پای امثال شماست. 

 

16_بیشتر از اقایون عمر می کنی(از لحاظ علمی ثابت شده). 

 

17_فقط تویی که می دونی بوی خاک بارون زده تو شبای پاییزی چه جوریه. 

 

18_از قدیم گفتن:پشت هر مرد موفقی زنی باذکاوت بوده. 

 

19_هیچ کی نمی دونه دقیقا تو فکرت چی می گذره؟ خود فروید، پدر روانشناسی جهان گفته:بزرگترین سوالی که هرگز پاسخ داده نشده و من هم هرگز پاسخ ان را نیافته ام این است که یک زن چه می خواهد؟.

 

20_چند تا از جنگ های بزرگ تاریخ جهان به خاطر عشق شدید مردها به جنس تو بوده. 

 

21_این یکی دیگه کاملا مستنده:باهوش ترین انسان دنیا یک زنه!. 

 

22_با اینکه ممکنه از جنس دوم بودنت ناراحت باشی ولی یادت بمونه که زنی، سال ها پیش با هوش و ذکاوتش یکی از مردان قدرتمند دنیا رو شکست داد(شکست شرم اور فیلیپ، پادشاه اسپانیا از الیزابت، ملکه انگلستان1533_1603)

 

23_نماد الهه عشق، زیبایی، جنگ و عقلانیت در یونان باستان به شکل زنه.

 

24_یادت باشه که خداوند، تمام جهان رو به خاطر برکت وجود یک زن افرید.(خانم فاطمه زهرا)

 

25_با اینکه از مردا ضعیف تری ولی لازم نیست صدتا کلاس کاراته و تکفاندو و از این جور چیزا بری...به یه چنگ و گیس کشی بسنده می کنی. 

 

26_جورابات بوی پنیر کپک زده نمی ده. 

 

27_با موهای پا و زیربغلت نمی شه کلاه گیس ساخت.(راستی این یه پوئن واسه اقایون نیست؟...) 

 

28_می تونی در سکوت و فقط با طرز نگاهت حرف بزنی اگرچه شاید هیچ کدوم از اقایون معنیشو متوجه نشن. 

 

29_سال ها پیش دختری 18 ساله فرماندهی ارتش فرانسه رو بر عهده گرفت و اسمش رو در تاریخ جهان ماندگار کرد(ژاندارک).

 

30_درهای کعبه تنها به روی یک زن باز شد. 

 

31_سر ابوالهول مجسمه دانش و خرد به شکل زنه. 

 

32_با قوس کمرت چه کارا که نمی تونی بکنی..... 

 

33_خداوند در وجودت دستگاهی رو تعبیه کرده که هیچ مردی نداره و اگر به خاطر وجود اون نبود نسل بشریت تداوم پیدا نمی کرد.(اطلاع رسانی برای اون دسته از اقایونی که تو واحد تنظیم خانوادشون ضعیفن:اسم این دستگاه اعجاب انگیز رحمه). 

 

34_واقعا تا حالا هیچ مردی شب ها به اسمون نگاه کرده؟.

 

35_عذر موجه زیاد داری. 

 

36_هزار جور مدل خنده ،داری که هر کدوم رو یه موقع تحویل بقیه می دی.

 

37_توانایی صوتیت بالاست.(کدوم مردی بلده جیغ بنفش بکشه؟). 

 

38_خیانت عشقی نمی تونی بکنی(علم روانشناسی به این نتیجه رسیده که زن ها هرگز نمی تونن دو مرد رو همزمان و به یک شکل و اندازه دوست داشته باشن اما مردها چرا). 

 

39_شاید از طرز کار کامپیوتر یا تکنیک های فوتبال سر در نیاری ولی اگه یه  هفته طرف اشپزخونه نری اقایون حتما یه بلایی سرشون می یاد.(توضیح اینکه در چنین مواردی دو حالت وجود داره:1_اقایون خسیس از گشنگی می میرن 2_دست و دلبازاش که غذای حاضری خریدن واسشون خیالی نیست یا ورشکست می شن یا مسموم.) 

 

40_دو هفته هم که حموم نری بوی ترشیدگی نمی دی. 

 

41_هیچ وقت خودتو واسه این فکر که زیر لباس اقایون چه شکلی ممکنه باشه ازار نمی دی. 

 

42_مجبور نیستی واسه اینکه یه نفر به خواهرت چپ نگاه کرده ،خون و خونریزی راه بندازی.نه اینکه رگ غیرت نداشته باشیا ! درواقع اپن مایندی(open minde).

 

43_بلدی چه طوری بدون اینکه زور بازویی لازم داشته باشی روی بقیه رو کم کنی.(با زبونت) 

 

44_اگه زشت باشی(که خیلی کم چنین چیزی پیش می یاد)می تونی خودت رو با ارایش خوشگل کنی.اگه قدت کوتاهه می تونی کفش پاشنه دار بپوشی. اگه موهات کم پشته مسئله ای نیست چون روسری داری. 

 

45_تو بچگی بخشی از عضو بدنت رو به عنوان یه چیز اضافه نمی کنن.(منظورم چیزی غیر از بند نافه).  rolling on the floor

 

46_اوه البته یادم رفته بود که همه اقایون هم(حداقل ایرانی هاش) یه یار تو زندگیشون دامن پوشیدن!.(کل فامیل هم بهشون تا یه شبانه روز خندیدن). 

 

47_ در دنیا هرگز به اندازه ای که در حق تو اجحاف شده در حق موجود دیگه ای نشده با این حال امروزه زن ها رو در هر عرصه ای می بینیم:سیاست، اقتصاد، علم و حتی ورزش!.

 

48_و غم انگیزترین مزیت اینه که روزی مادر می شی و به موجودی زندگی می بخشی. 

 

49_چراغ هر خونه ای یک زنه. 

 

50_و در اخر اینکه فقط با یک حرکت ناچیز می تونی صد تا مرد رو از خود بی خود کنی.(توضیحی لازم نیست).




تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:50 مزیت زن بودن , آخر خنده,
ارسال توسط اسماعیل عربی

تاثیر رابطه جنسی بروی سلامتی
- بهبود حس بویایی: پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاکتین افزایش مییابد. این هورمون سبب میگردد تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد)

۲- کاهش ریسک بیماریهای قلبی: داشتن بیش از ۳ نوبت رابطه جنسی در طول هفته ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را درمردان به نصف کاهش میدهد. رابطه جنسی کلسترول بد خون را نیز کاهش میدهد.

۳- کاهش وزن و تناسب اندام: رابطه جنسی یک نوع فعالیت بدنی است. یک رابطه جنسی پرحرارت ۲۰۰ کالری انرژی می سوزاند، یعنی معادل ۱۵ دقیقه دویدن بروی دستگاه ترد میل(دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگیخته (از لحاظ جنسی) از ۷۰ بار در دقیقه به ۱۵۰ بار در دقیقه افزایش می یابد. انقباضات حین رابطه جنسی باعث تمرین و درگیر شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سینه میگردد. پلاسمای منی مردان حاوی هورمونهای تحریک کننده غدد تیروئید میباشد، که میتواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و کاهش وزن آنان گردد.

۴- رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون میشود: این هورمون باعث محکمتر شدن عضلات و استخوانها میگردد.

۵- کاهش افسردگی: زنانی که از لحاظ جنسی فعال بوده و شریک جنسی آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کنند، کمتر مستعد افسردگی میباشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود. منی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد که هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند. زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون کاندوم) شادتر میباشند. (البته حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماریهای مقاربتی بایستی در اولویت باشد)

۶- تسکین درد: درست قبل ازارگاسم (اوج لذت جنسی) سطح هورمون اکسی توسین به ۵ برابر سطح نرمال افزایش می یابد. این هورمون باعث ترشح آندورفین (ضد درد طبیعی بدن) گردیده و هرگونه دردی را تسکین میدهد. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون استروژن نیز میگردد که میتواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد.

۷- سرماخوردگی کمتر: افرادی که ۱-۲ بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها ۳۰ درصد بیشتر میباشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد.

۸- کنترل بهتر مثانه: رابطه جنسی تمرینات کگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه میگردد.

۹- دندانهای سالم تر: پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل) حاوی روی، کلسیم و دیگر مواد معدنی میباشد که از پوسیدگی دندانها جلوگیری میکند. همچنین آداب برفراری رابطه جنسی، دو شریک جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواک زدن دندانها میکند.

۱۰- سلامت پروستات: برخیم  مقالات  به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. برای تولید مایع منی پروستات و کیسه منی موادی همچون روی، اسید سیتریک و پتاسیم را از خون میگیرند و آنها را تا ۶۰۰ برابر تغلیظ میکنند. در این بین هر عامل سرطانزای موجود در خون نیز ممکن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد. رابطه جنسی و انزال مکرر میتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد. البته ثابت گردیده داشتن رابطه جنسی با چندین شریک جنسی میتواند سرطان پروستات را در مردان تا ۴۰ درصد افزایش دهد. (به خاطر افزایش ریسک ابتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی)

۱۱- افراط در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است: رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان میگردد. البته مشروط بر اینکه از بیماریهای مقاربتی ،حاملگی ناخواسته و هرگونه استرس خبری نباشد. زنان یائسه ای که از رابطه جنسی امتناع می ورزند ممکن است دچار آتروفی(تحلیل) مهبل و مقاربت دردناک گردند. تمام هورمونهایی که زنان یائسه به آنها نیاز دارند، از طریق رابطه جنسی سالم با شوهرانشان قابل دریافت میباشد. (رابطه جنسی بدون کاندوم)

۱۲- اما افراط در رابطه جنسی میتواند برای مردان دردسر آفرین باشد: آلت تناسلی مردان ممکن است دچار خراشیدگی و یا تحریک پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت آلت تناسلی مردان میتواند دچار آسیب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بی علت نیست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر میگردد. اما پس از آن دیگر خونی در آلت جریان نمی یابد. برای جذب مجدد اکسیژن عضلات آلت بایستی شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهید تا آلت شل شده و استراحت کند، با این کار عضلات آلت را از دریافت اکسیژن کافی محروم کرده اید. در بیماری پریاپیسم(PRIAPISM) که در آن نعوذ دائمی پدید می آید، آلت ممکن است دچار مرگ سلولی گردد. به همین خاطر پریاپیسم یک اورژانس پزشکی محسوب میگردد.

۱۳- افزایش جریان خون: رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد. بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگانهای بدن رسیده و مواد زاید نیز سریعتر از بدن دفع میگردند.

۱۴- افزایش طول عمر: نرخ مرگ و میر درافرادی که ۲ بار درهفته به ارگاسم میرسند، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه میکنند.

۱۵- رابطه جنسی باعث افزایش سطح هورمون استروژن در زنان میگردد: این هورمون باعث انعطاف پذیری و لغزندگی بیشتر مهبل شده و زنان را در برابر بیماریهای قلبی محافظت میکند.

۱۶- رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است: همچنین رابطه جنسی باعث بهبود کیفیت خواب میگردد.

۱۷- رابطه جنسی چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است: چنانچه کسی را دارید که برایتان اهمیت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نیز برای وی اهمیت قائل بوده و دوستش داشته باشید، از لحاظ احساسی و جسمی نیز با یکدیگر صمیمی باشید، آنوقت ۳-۵ برابر کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و یا ابتلا به بیماریهای گوناگون قرار خواهید داشت. بخشی از آن به خاطر اثرات مثبت لمس کردن میباشد. در آغوش گرفتن و نوازش کردن باعث تغییر در ترکیبات شیمیایی بدن شما میشود.

۱۸- رابطه جنسی سالم در افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان) میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

مردمان




ارسال توسط اسماعیل عربی

 عکس   اصلی ترین پیامدهای خود ارضایی دختران

برگرفته از سلامت نیوز: یک عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری- مامایی دانشگاه شاهد با بیان اینکه آنورگاسمی یکی از مهمترین عوارض خودارضایی در دختران است…

تاکید کرد:« ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما درآینده رضایتمندی جنسی درزندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.»
معصومه حیدری در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«خودارضایی در میان دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.»
وی ادامه داد:«در برخی موارد خودارضایی در دختران با تخیلات جنسی، دیدن تصاویر و فیلم صورت می گیرد که فرد با دیدن این تصاویر به هیجان می رسد و در این صورت آسیبی به دستگاه تناسلی وی وارد نمی شود اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا خودارضایی از لحاظ شرعی و بهداشتی نفی شده است؟
واقعیت این است که دختران و پسران با بلوغ دچار تغییرات هورمونی و جسمانی می شوند و در دوره ای قرار می گیرند که نیازهای جنسی آنها شعله ور شده و راهی برای ارضاء ندارند و ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند اما همانطوری که می دانید ازدواج تنها راه صحیح ارضای افراد است و ما رفتارهای پرخطر جنسی را نهی می کنیم و بایستی به مقتضای سن و رشد و نیازهای فکری ازدواج به موقع صورت گیرد چرا که نیازهای جنسی یک روند فیزیولوژیک دارد و باید طی شود و افرادی که از لحاظ شرعی مقیدند نیازهای جنسی خود را در جاده صحیح خود قرار دهند بایستی ازدواج کنند.»
این کارشناس ارشد مامایی در ادامه به خبرنگار سلامت نیوز گفت:«خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی ، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود  و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.»
این درمانگر اختلالات جنسی بانوان افزود:«یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابراین بایستی گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.»
همکار علمی کلینیک سلامت خانواده افزود:«از جمله راه های پیشنهادی به جوانان پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات ، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.»




ارسال توسط اسماعیل عربی

در اکثر موجودات دو جنس مذکر و مؤنث وجود دارد و هر جنس دستگاه تناسلی مخصوص خود دارد. دستگاه تناسلی در هر جنس شکل و ساختار خاص خود را دارد. امّا وظیفة آنها در هر حال تولید، تغذیه و انتقال تخمک (در زن) و اسپرم (در مرد) است. وجود این دو سلول برای تشکیل سلول اول جنین یعنی تخم لازم است. بر خلاف دستگاه تناسلی زنان که همة اجزاء آن در داخل لگن قرار گرفته است، اجزاء دستگاه تناسلی مردان هم در داخل و هم در خارج لگن قرار دارند. دستگاه تناسلی مردانه شامل قسمتهای زیر است:

  • بیضه‌ها

  • لوله‌ها خارج کننده به نام اپی دیدیم و وازدفران

  • غدد ضمیمه شامل پروستات و غدد منی ساز

  • آلت مردانه

در مردی که به بلوغ رسیده است، دو بیضه - که در داخل کیسة بیضه در خارج بدن قرار گرفته‌‌اند- وظیفة تولید و نگهداری میلیونها سلول اسپرم را بر عهده دارند. بیضه‌ها تخم مرغی شکل هستند و حدود 5 سانتی‌متر طول و 3 سانتی متر قطر دارند. بیضه‌ها علاوه بر تولید و نگهداری اسپرم، بخشی از دستگاه غدد درون ریز بدن هستند که هورمونهای مردانه مانند تستوسترون را تولید می‌کنند. تستوسترون نقش اساسی در بلوغ پسر دارد و با پیشرفت بلوغ، بیضه‌ها مقدار بیشتری از این هورمون تولید می‌کنند. تستوسترون هورمونی است که باعث می‌شود پسران صدای بم‌تر و کلفت‌تری پیدا کنند، بدنشان عضلانی شود، موهای بدن و صورتشان رشد کند. این هورمون همچنین تولید اسپرم را تحریک می‌‌کند. اپی‌دیدیم و وازدفران لوله های نازک و درازی هستند که از بیضه‌ها شروع می‌شوند و مایع حاوی اسپرم که منی نامیده می‌شود را به بیرون انتقال می‌دهند. این مجاری به همراه بیضه‌ها در داخل عضو کیسه مانندی به نام کیسه بیضه یا اسکروتوم قرار می‌گیرند. این کیسه در خارج بدن قرار دارد و وظیفة‌ آن تنظیم دمای بیضه‌هاست. بیضه‌ها برای داشتن فعالیت مناسب باید در دمای پایین‌تر از دمای بدن باشند و به همین دلیل خارج بدن قرار دارند. کیسة‌ بیضه با کوچک و بزرگ شدن، بیضه‌ها را به بدن نزدیک و یا از آن دور می‌کند. زمانیکه بدن سرد است –مثلاً‌ موقع شنا در آب سرد- کیسه بیضه منقبض می‌شود و بیضه‌ها را به بدن نزدیک می‌کند تا از گرمای آن استفاده کند. امّا زمانیکه بدن گرم است، کیسة بیضه شل می‌شود تا بیضه‌ها از بدن دور شوند و بتوانند خنک شوند. مغز و دستگاه عصبی هدایت این تنظیم دمای بیضه‌ها توسط کیسة‌ بیضه را بر عهده دارند.

غدد ضمیمه دستگاه تناسلی شامل غدد منی ساز و پروستات وظیفة تولید مایع لازم برای روان کردن لوله‌های خارج کننده و تغذیه اسپرم را بر عهده دارند. وازدفران که ادامة‌ اپی‌دیدیم است به غدد منی ساز که در طرفین مثانه قرار گرفته‌اند می‌رسد. غدد پروستات که مسؤول تولید بخشی از مایع منی است، در پایین مثانه قرار گرفته‌ است. این غدد مجاری انزال (مجاری خارج کننده منی) که ادامة وازدفران است را احاطه می‌کند. مجاری انزال با عبور از داخل پروستات به داخل پیشابراه باز می‌شود. پیشابراه از مثانه شروع می‌شود و تا داخل آلت مردانه امتداد می‌یابد. پیشابراه مسؤول خارج کردن ادرار و نیز منی است.

آلت مردانه از دو بخش تشکیل شده است: بدنه آلت و سر آلت. در نوک آلت در قسمت سر آن یک سوراخ کوچک وجود دارد که خروجی پیشابراه است و ادرار و منی از آن خارج می‌شوند. آلت ساختمانی اسفنجی شکل دارد که می‌تواند پر خون شود که باعث بزرگی و سفت شدن آن می‌شود که این حالت معمولا‌ً در اثر تحریک جنسی اتفاق می‌افتد و آلت را آمادة وارد شدن به داخل واژن زن می‌کند. در حالت عادی آلت نرم است. پسران در بدو تولد در سر آلت خود پوست اضافه‌ای دارند که مطابق قوانین اسلامی می‌بایستی این پوست اضافه برداشته شود. این عمل که ختنه کردن نامیده می‌شود معمولاً در طی چند روز اول تولد نوزاد پسر انجام می‌شود. ختنه کردن به رعایت بهداشت کمک می‌کند و خطر سرطان در آن ناحیه را کم می‌کند.

 

وظیفه دستگاه تناسلی مردانه چیست؟

وظیفة نهایی اجزاء مختلف دستگاه تناسلی مرد، تولید اسپرم است که آنرا به شکل منی تهیه می‌‌کند و هنگام برقراری رابطة جنسی با جنس مخالف وارد دستگاه تناسلی زن می‌کند تا بارداری اتفاق بیفتد. وظیفة دیگر این دستگاه تولید هورمون‌های مردانه است که برای بلوغ و ظاهر مردانه لازم است.
زمانیکه نوزاد پسر بدنیا می‌آید تمام قسمتهای دستگاه تناسلی مردانه را دارد ولی تا رسیدن به زمان بلوغ فعالیت تولید مثلی ندارد. در زمان بلوغ در حدود سنین 14-10 سالگی هورمونهایی از غدد هیپوفیز -که در پایین مغز قرار دارد- ترشح می‌شود که از طریق خون به بیضه‌ها می‌رسد و آنها را وادار به تولید تستوسترون و اسپرم می‌کند. با تولید تستوسترون تغییراتی در بدن اتفاق می‌افتد. در حین بلوغ کیسة‌ بیضه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، سپس آلت مردانه بزرگتر می‌شود و غدد منی ساز و پروستات نیز رشد می‌کنند. موهای ناحیة تناسلی و نیز موهای صورت و زیر بغل شروع به رشد می‌کنند و به تدریج صدای مردانه جای صدای بچه گانه را می‌گیرد. در حین بلوغ پسران رشد قدی و وزنی سریعی پیدا می‌‌کنند و بدنشان عضلانی می‌شود. زمانیکه پسری بالغ می‌شود روزانه میلیونها اسپرم تولید می‌کند. هر سلول اسپرم بسیار کوچک است در حد 05/0 میلی‌متر است. اسپرم داخل بیضه‌ها تولید می‌شود و از شکل یک سلول عادی تبدیل به سلول دارای سر و دم شبیه یک بچه وزغ می‌شود. مواد ژنتیکی در سر اسپرم قرار دارد. دم اسپرم متحرک است و اسپرم را در داخل اپی‌دیدیم و بعدها در داخل دستگاه تناسلی زنانه به جلو می‌راند. هر اسپرم پس از تولید در بیضه، حدود 6-4 هفته در داخل اپی‌دیدیم می‌ماند و بخشی از تکامل خود را در آن سپری می کند و پس از آن وارد وازدفران می‌شود. غدد منی ساز و پروستات مایع منی را به اسپرم اضافه می‌کنند و منی بدینوسیله کامل می‌شود. با تحریک شدن جنسی مرد، آلت سفت و سخت می‌شود، عضلات درون اعضاء جنسی منقبض میشوند و بدینوسیله مایع منی به بیرون ریخته می‌شود که به این عمل انزال می‌گویند. با هر انزال حدود 500 میلیون اسپرم از بدن خارج می‌شود. در صورتیکه مایع منی درون دستگاه تناسلی زن ریخته شود، اسپرم از واژن به سمت بالا شروع به حرکت میکند که دم اسپرم قابلیت شنا کردن را به آن می دهد. اسپرم از طریق دهانه رحم وارد رحم می‌شود و از آنجا به لوله‌های رحمی (لوله‌های فالوپ) می‌رسد. در صورتیکه اسپرم در زمانیکه تخمک از تخمدان زن آزاد شده باشد به آن برسد آنرا باردار می‌کند. برای باردار کردن تخمک تنها یک اسپرم کافیست. در واقع با وارد شدن یک اسپرم به تخمک هیچ اسپرم دیگری نمی‌تواند به آن وارد شود و بارور شدن تخمک با محتویات ژنتیکی درون اسپرم انجام می‌شود و حاملگی آغاز می‌شود. سلول تخم حاصل شده شروع به رشد می کند و تبدیل به هزاران سلول می‌شود و جنین را بوجود می‌آورد. پس از 9 ماه جنین کامل می‌شود و نوزاد متولد می‌شود.

بیماریهای دستگاه تناسلی مردانه

بعضی از بیماریها ممکن است دستگاه تناسلی مردانه را درگیر کند که بعضی از شایع‌ترین آنها در زیر توضیح داده شده است:

- آسیب به بیضه: کوچکترین ضربه به بیضه باعث درد بسیار و تورم می‌شود. پیچ خوردگی بیضه زمانی اتفاق می‌افتد که بیضه به دور خود می‌پیچد که باعث بسته شدن رگهای خونرسان به بیضه می‌شود. این حالت شایع نیست ولی اورژانسی است چرا که اگر پیچ خوردگی به سرعت تصحیح نمی‌شود باعث تخریب بیضه می‌شود. در صورت درد شدید در ناحیة بیضه باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

- سرطان بیضه: این سرطان یکی از سرطانهای شایع در مردان کمتر از 40 سال است. سرطان تولید بی‌رویه سلولهاست که در صورتیکه به موقع تشخیص و درمان نشود می‌تواند کشنده باشد. سرطان بیضه در صورتیکه زود تشخیص داده شود به خوبی به درمان پاسخ می‌دهد. به همین جهت همة‌ پسران باید به صورت منظم بیضه خود را معاینه کنند تا مطمئن باشند که تودة‌ غیر طبیعی در آن بوجود نیامده است.

- التهاب و عفونت اپیدیدیم: اکثراً در اثر یک میکروب بوجود می‌آید که ممکن است از طریق جنسی منتقل شود. درد و تورم بیضه از علایم این بیماری است.

- هیدروسل یا آب آوردن بیضه: که در طی آن مایع در درون غشاهای اطراف بیضه جمع می‌شود. هیدروسل باعث تورم بیضه‌ می‌شود ولی این تورم دردناک نیست. در بعضی موارد عمل جراحی برای درمان آن لازم است.

- فتق مغبنی: زمانی است که بخشی از روده به صورت غیر طبیعی وارد کشالة‌ ران و کیسة‌ بیضه می‌شود. محتویات فتق بصورت تورم در ناحیه کشاله ران و کیسه بیضه دیده می شود. این بیماری با جراحی درمان می‌شود.

- بیماریهای منتقله جنسی از طریق برقراری رابطة‌ جنسی با فرد آلوده به بدن انتقال می‌یابد. عفونت‌هایی مانند ایدز، زگیل تناسلی، سیفلیس، سوزاک، کلامیدیا، تبخال تناسلی و هپاتیت B در صورت عدم رعایت اصول محافظتی از فرد آلوده به فرد دیگر در اثر رابطة جنسی قابل انتقال هستند.
در صورتیکه فکر می‌کنید هر یک از علایم یا بیماریهای ذکر شده فوق را دارید یا در صورتیکه سؤالی در خصوص مراحل رشد و بلوغ خود دارید بایستی با پدر و مادر و یا پزشک خود مشورت نمایید. اکثر بیماریهای دستگاه تناسلی مردانه قابل درمان هستند.

بخش خارجی

اعضای تشکیل دهنده بخش خارجی شامل آلت تناسلی و کیسه بیضه می باشد آلت تناسلی عضو مقاربت بوده و کیسه بیضه که بیضه ها و اعضای فرعی آنها را در بر می گیرد.

آلت تناسلی ( penis ) :

عضوی است استوانه ای شکل که به سطح جلویی و طرفی قوس استخوان عانه اتصال دارد و در جلوی کیسه بیضه قرار گرفته است مهم ترین اعمال آلت تناسلی دفع ادرار و نعوظ جهت مقاربت اس سر آلت حشفه نام دارد که توسط چین پوستی به نام پرپوس پوشیده شده است معمولاً این چین پوستی را به وسیله عمل ختنه کردن بر میدارند.

کیسه بیضه ( scrotum ) :

کیسه ای است پوستی که در عقب آلت تناسلی قرار دارد این کیسه توسط یک دیواره عمودی به دو قسمت چپ و راست تقسیم می شود که هر یک حاوی و محافظ بیضه و اپیدیدیم مربوطه می باشد کیسه بیضه هنگام بلوغ توسط مو پوشیده می شود و به علت تراکم رنگدانه ها از پوست قسمتهای دیگر بدن تیره تر است.

دستگاه تناسلي مرد، توليد اسپرم ،سلول هايي كه مي توانند به تخمك زن متصل شده، نوزاد را به وجود بياورند، را برعهده دارد. همچنين اين دستگاه هورمون هاي جنسي لازم براي توليد اسپرم و تكامل جنسي در دوران بلوغ را مي سازد. اعضاي تناسلي مرد از آلت تناسلي، بيضه و كيسه بيضه كه بيضه ها در آن آويزان هستند، تشكيل مي شوند. هر بيضه حاوي لوله هاي سمينيفر است كه اسپرم مي سازند. اسپرم در اپيديديم )يك لوله پيچ در پيچ كه پشت هر بيضه قرار دارد، نگهداري مي شود. يك لوله ديگر به نام وازدفران، هر اپيديديم را به يك مجراي انزالي وصل مي كند كه اين مجرا خود به پيشابراه وصل مي شود. سه غده يك جفت غده ساخت مني و غده پروستات(، مايعاتي را ترشح مي كنند كه وظيفه انتقال و تغذيه اسپرم را برعهده دارند؛ اين ترشحات همراه اسپرم، مايعي به نام مايع مني را تشكيل مي دهند. در طول فعاليت جنسي، بافت نعوظي آلت تناسلي، پر خون شده، آلت تناسلي را دراز و سفت مي كند تا بتواند وارد مهبل زن شود. در هنگام ارگاسم، انقباضات عضلاني مايع مني را از طريق هر وازدفران به طرف پيشابراه و خارج از آلت تناسلي مي رانند.

آلت تناسلي:

 

درحالت عادي آلت تناسلي كوچك و شل مي باشد ولي پس از تحريك شدن بدليل جمع شدن خون در رگهاي آن به حالت نعوظ در مي آيد.حالت نعوظ حالتي است كه آلت بزرگ و سفت مي شود.اندازه آلت مردان د رحالت نعوظ بين 13 تا 18 سانتي متر مي باشد.اين عضو در مردان به صورت استوانه اي شكل مي باشد كه از 3 بافت تو درتو تشكيل شده.اين بافتها اسفنجي شكل هستند و درواقع مانند جك هاي بادي عمل مكنند به اينصورت كه حاوي سلول هايي مي باشند كه در هنگام تحريك جنسي ،با ارسال پيام عصبي و ترشح هورمون هاي خاص در بخش استوانه اي آلت آب را به خود جذب مي كنند و مانند بادكنك هاي پر از آب به هم فشار آورده و سبب خيزش و نعوظ آلت تناسلي مي شوند و بحث درباره اين سلول ها تخصصي مي باشد پوست آ لت هم كاملآً قابل كشش است

 

كيسه بيضه( Scortum )

اين عضو از بسياري مخازن خون و اسپرم تشكيل شده و در واقع كار اصليش تنظيم حرارت بيضه ها ميباشد.بطور معمول در آقايون دو بيضه وجود دارد و به طور طبيعي بيضه سمت چپ بالاتر از بيضه سمت راست است .كيسه بيضه از ماهيچه هايي تشكيل شده كه در هنگام گرما شل ميشوند و بين بيضه و بدن فاصله مي اندازند و در هنگام سرما هم جمع شده و بيضه ها رو به بدن ميچسبونن.بدن انرژي زيادي رو صرف ثابت نگه داشتن دماي اين منطقه ميكند .

 

بيضه ها:

عمل اصلي آنها توليد اسپرم مي باشد.با فرا رسيدن زمان بلوغ، ساخت مداوم اسپرم در بيضه ها با سرعت حدود 125 ‌ميليون اسپرم در روز شروع مي شود. اسپرم ها در اطراف ديـواره هاي لوله هاي سمينيفر تكامـل پيـدا مــي كنند و دم هاي آنها كه آنها را قادر به شنا كــردن مـي كـنند، بـه سمت مركز لوله ها قرار مي گيرند. اسپرم بالغ در يك لوله پيچ در پيچ به نام اپيديديم كه پشت هر بيضه قرار دارد، نگهداري مي شود. سرانجام اسپرم ها يا در طي فعاليت جنسي با انزال بيرون مي روند و يا به داخل بدن بازجذب مي شوند. در اين بخش هورمونهايي مثل تستسترون، هورمون ابتدايي مردانه ، و اسپرمهاي ناآماده توليد مي شود.درون بيضه توده عظيمي از لوله كه Seminiferous Tubules يا لوله مني ساز وجود دارد.

 

سه غده (دو غده ساخت مني و يك غده پروستات):

 

مايعاتي را ترشح مي كنند كه وظيفه انتقال و تغذيه اسپرم را برعهده دارند.

غده Bulbourethral

كه در ابتداي برانگيختگي آب را فراهم مي كند تا لوله برون ريز از اسيدها و مواد ادراري پاكسازي بشود.اين آب درابتدا حاوي هيچ اسپرمي نيست ولي اگر بعد از يكبار انزال مايع مني همچنان در لوله باقي مانده باشد در دفعاتبعد مي تواند اسپرمها را با خودش حمل كند.

 

(اپيديديم)Epididymis :

يه لوله قطور ماهيچه اي كه روي بخش پشتي بيضه خوابيده كه اسپرمها رو انبار ميكند و با انقباض و انبساط اسپرم هارا به پروستات مي رساندو در پروستات در مايعي به نام مني كه پروستات سازنده آن است غوطه ور مي شوند اين مايع داراي املاح و ويتامينها و مواد قندي زيادي است كه از خون گرفته شده است.اگر آميزش جنسي و هر كاري كه سبب خروج مني شود انجام نگيرد اين مايع و اسپرم ها به تدريج ازپوست جداره لوله هاي مني بر جذب خون مي شود.

 

ماهيچه اي كه بين معقد وآلت تناسلي قرار داردو در واقع هم آلت و هم مقعدراكنترل ميكند.




تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:دستگاه تناسلی مردانه - مخصوص متاهل ها,
ارسال توسط اسماعیل عربی

تو در شکفتن گل های لاله پنهانی
تو در تولد یک شاخه نور مهمانی
تو در کویر دل من چه خوب می مان ی
تو را قسم به تبسم به شهر ما برگرد
در
آن زمان که تو رفتی جوانه ها خشکید
غزل ها بهانه خشکید
شمیم عاطفه در روح خانه ها خشکید
قسم به مردن روح جوانه ها برگرد
تو در حکایت احساس روح پیوندی
تو آیتی ز گل مهر یاس لبخندی
تو ماجرای رسیدن به قلب الوندی
تو را قسم به تکاپوی قله ها برگرد
تو یک غزل تو رباعی
تو شعر آزادی
تو یک ترنم آبی ز باغ میلادی
تو قصه یی ز هیاهوی عشق فرهادی
تو را قسم به غریبان آشنا برگرد
تو ای پرنده آبی به شهر ما برگرد
مثال رفتنت آرام و بی صدا برگرد
تو را قسم به تکاپوی قله ها برگرد
قسم به مردن روح جوانه ها برگرد




تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب: پروانه ات خواهم ماند,
ارسال توسط اسماعیل عربی
نبودنت بهترین بهانه است برای اشک ریختن ...

ولی کاش بودی تا اشکهایم از شوق دیدارت سرازیر میشد ...

کاش بودی و دستهای مهربانت مرهم همه دلتنگیها و نبودنهایت میشد ...

کاش بودی تا سر به روی شانه های مهربانت می گذاشتم

و دردهایم را به گوش تو میرساندم... بدون تو عاشقی برایم عذاب است

میدانم که نمیدانی بعد از تو دیگر قلبی برای عاشق شدن ندارم...

کاش میدانستی که چقدر دوستت دارم و بیش از عشق بر تو عاشقم...

میدانی که اگر از کنارم بروی لحظه های زندگی برایم پر از درد و عذاب میشود

میدانم که نمیدانی بدون تو دیگربهانه ای نیست برای ادامه ی زندگی جزانتظار آمدنت ...

انتـــــــــــــــــــــــــــــظار ...
 
 
 

شش حرف و چهار نقطه ! کلمه کوتاهيه . اما معنيش رو شايد سالها طول بکشه تا بفهمي !

تو اين کلمه کوچیک ده ها کلمه وجود داره که تجربه کردن هر کدومش دل شير مي خواد!

تنهايي ، چشم براه بودن ، غم ؛غصه ، نا اميدي ، شکنجه رو حي ،دلتنگی ، صبوری ، اشک بیصدا ؛

هق هق شبونه ؛ افسردگي ، پشيموني، بي خبري و دلواپسي و .... !

براي هر کدوم از اين کلمات چند حرفي که خيلي راحت به زبون مياد

و خيلي راحت روي کاغذ نوشته ميشه بايد زجر و سختي هايي رو تحمل کرد

تا معاني شون رو فهميد و درست درک شون کرد !!!

متنفرم از هر چیزی که زمان را به یاد من میاورد... و قبل از همه ی اینها متنفرم

از انتظار ... از انتـــــ ــــــــ ــــــ ـــــظار متــــــنـــــفــــــرم
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

تک درختي تنها توي يک جنگل تاريک و سياه از غم و درد به خود ميپيچيد.

از خودش ميپرسيد که چرا اينقدر تنهايم؟! که چرا هيچ دلي با من نيست؟ که چرا نيست دلي نگران من و تنهايي من؟ چه شود گر که دگر قد نکشم؟ چه شود اگر که من توي جنگل

نباشم؟آنقدر گفت و گريست که شکست و آرام روي يک نهر روان ساخت پلي...

چقدر زيبا بود !چقدر مستحکم....

و درخت تنها عشق را پيدا کرد.

عشق را در بهار بايد جست. در گردش پروانه به دور يک گل، در ذوب شدن يخ با دست نوازشگر نور و خورشيد ، درميان سفر چلچله ها، درميان قطرات باران، در ميان وزش باد و غرش ابر و

طوفان

عشق را بايد جست روي يک نهر روان که درختي روي آن ساخته پل

... و درخت تنها عشق را پيدا کرد

عشق يعني ايثار، عشق يعني گذشتن از خود، از بود و نبود

عشق يعني درختي بيجان روي يک نهر روان

عشق يعني يک بغل دلواپسي گم شدن در انتهاي بي کسي

 



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:عاشقانه , تنهایی , نامه عاشقانه , ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

از روزهای تکراری ، استفاده غیر تکراری بکنید

شاید هدف از این همه تکرار همین باشد

 

 

 

دستهایش را که
نگاه می کنم
از فردای خودم
می ترسم
پدرم!

گاهی بایدبزرگی گناه کسی رو به کوچکی دلش بخشید

اما نباید بزرگی دل کسی رو بخاطر یک اشتباه کوچک فراموش کرد...

 

هرگز در زندگی این دو را ابراز نکنید

اول ، آنچه نیستید را
دوم ، همه ی آنچه هستید را ...

اگر درون را نسازم آبادي هاي بيرون افسانه است




تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:سخن از بزرگان - سخن بزرگان - کلام بزرگان,
ارسال توسط اسماعیل عربی
مقایسه مدارس ژاپن با مدارس ایران در چند جمله
تاریخ درج: 
29 /آبان /1390
محمد نصرتی - ژاپن کشوری است که تقریبا منابع زیرزمینی و معدنی خاصی ندارد و از طرفی دائما در معرض سیل، زلزله، طوفان، سونامی، کوه های آتشفشانی و سایر بلایای طبیعی است.
مردم ژاپن، انسان هایی سخت کوش، منظم، امیدوار و هدفمند هستند که خصلت های مثبت کشورهای مختلف مخصوصاً کشورهای غربی رو آموخته اند ولی از سنت ها و فرهنگ خودشون نگذشته اند.
مردم ژاپن همواره احساس مؤثر و مفید بودن دارند و به معنی واقعی کلمه پیشرفت خودشان را در پیشرفت گروهشان، سازمانشان و نهایتاً کشورشان می دانند. بگذریم که در ده های اخیر ژاپن هم تحت تأثیر تهاجم فرهنگی قرار گرفته است و با نسل جدید خود مشکلاتی دارد ولی همچنان به عنوان سومین قدرت اقصادی دنیا مطرح است و پیش می تازد.
قصد دارم در مجموعه نوشتاری با زبان ساده،گویا و بسیار خلاصه به شرح چرایی پیشرفت کشور ژاپن بپردازم.
در اولین گام، اساسی ترین عامل پیشرفت ژاپن رو باید در نظام تربیتی اون جستجو کرد؛ بنابراین این مطلب را با بررسی تیتروار بعضی از شاخصه های اصلی نظام تربیتی ژاپن در دوره های ابتدایی و راهنمایی شروع می کنم.
بعضی ویژگی های مدارس دوره ابتدایی و راهنمایی در ژاپن
1.  به دانش آموز نمره داده نمی شود و هیچ دانش آموزی مردود نخواهد شد. نمره، ابزاری برای کنترل نیست و مربی واقعا پرورش دهنده است.
2.  کار گروهی مبانی آموزش است. کلوپ ها و گروه های مختلف در مدارس فعال هستند و دانش آموز در گروه های مختلف عضو می شود و کار جمعی را می آموزد.
3.   آموزشِ مسئولیت پذیری با دادن مسئولیت های کوچک به کودکان مثل پرورش یک گل و وادار به پاسخگویی نسبت به این مسئولیت.
4. هزینه آموزش در تمام مدارس روستاها و شهرها یکسان است.
5.   در ژاپن، سرایدار وجود ندارد و وظیفه تمیز نگه داشتن مدارس حتی سرویس های بهداشتی به صورت گروهی به دانش آموزان سپرده می شود.
6.  در مدارس ژاپن، گروه های ویژه ای مثل شاگرد اول ها، با استعدادها، پیشتازان و فرزانگان وجود ندارد و همه می توانند در اردوها و برنامه های مختلف شرکت کنند.
7.  همه دانش آموزان با هر شکل و قیافه و وضعیت مالی و استعداد در هر جای کشور (پایتخت و شهر و روستا) به طور یکسان آموزش می بینند و مدارس تیزهوشان یا مدارس ویژه وجود ندارد. در ژاپن استعداد ها شناسایی می شود و بعد از دوره راهنمایی تفکیک ها صورت می گیرد. به کسی به خاطر یک استعداد خاص نسبت به دیگران بهای خاصی داده نمیشه چون هر کدام از دانش آموزان در زمینه خاصی استعداد دارند.
8.  در مدارس ژاپن، شادی و سر و صدا و جنجال موج میزند و کسی با چوب و کتک و فحش و تشر مانع از خوشحالی و جیغ و داد و تحرک بچه ها نمی شود.
9.  برنامه های ویژه ای برای شاد نگهداشتن دانش آموزان در مدارس ژاپن در نظر گرفته می شود.
10.   ژاپنی ها اصلا از خرج کردن برای تجهیز مدارس ابایی ندارند و بودجه های هنگفتی صرف تجهیز مدارس به کتابخانه، آزمایشگاه، زمین بازی، وسایل ورزشی، استخر شنا، سالن نمایش، وسائل سمعی و بصیری و حتی گلخانه می شود.
حال شما نظام تربیتی در ایران را در نظر بگیرید که:
1.  نمره ملاک اصلی است
2.  هیچ دو مدرسه ای مثل هم نیستند
3.   تفاوت مدارس شهر و روستا، از زمین تا آسمان است
4.  کافی است دانش آموزی نمرات خوبی داشته باشد تا به عنوان گل سر سبد مدرسه انتخاب شود
5.    یک دانش آموز به دلیل نمرات خوبش حق شرکت در تمام اردوها را دارد و فلان دانش آموز دیگر حتی یک اردو هم نتوانسته برود.
6.    تشکیل گروه هایی مثل فرزانگان و پیشتازان و استفاده خاص افراد این گروه ها از امکانات آموزش و پرورش, که متاسفانه افراد این گروه ها معمولا همان شاگرد اول های مدارس هستند.
7.   بسیاری از دانش آموزان به دلیل وضعیت مالی خوب و رفتن به مدارس خاص، آینده تضمین شده ای دارند و بسیاری از دانش آموزان پراستعداد امکان رشد ندارند.
8.   آموزش کار گروهی هم که دیگه نیاز به گفتن ندارد…
9.  وضعیت تجهیز مدارس هم…. (خود من تا دوره دانشگاه فقط یکی دو بار رفتم آزمایشگاه که امکان دست زدن به وسائل رو هم نداشتم)



ارسال توسط اسماعیل عربی
 

پله ی اول را فراموش نکنید

 
 
     
     
 

پله ی اول را فراموش نکنید

 
 
 
 
 
   
   
 

بیشتر ما فکر می کنیم برای بهتر شدن باید کارهای پیچیده ای انجام دهیم. وقتی موقعیت یک کار خوب ساده در زندگی مان پیش می آید، بی اعتنا از کنارش رد می شویم و بعد منتظر شرایط ویژه ای می مانیم تا خوب بودنمان را ثابت کنیم. اما آیا مطمئن هستیم که کلاس های پیشین را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم؟
آزمون هایی هستند که ظاهرا ساده اند، ولی در عمل بسیار سخت می شوند. مثلا کمتر کسی است که تمرین کند دروغ نگوید. به نظر می رسد کار ساده ای باشد. همه گمان می بریم که هرگز دروغ نمی گوییم و نیازی به این تمرین نداریم و آن را برای خودمان پیش پا افتاده می دانیم.
اشکالی ندارد. امتحان می کنیم. امتحان می کنیم و مثلا چهل روز را دروغ نمی گوییم و آنگاه می بینیم چه نتایج جالبی به دست می آید. همین دروغ نگفتن گاه آنچنان سخت و پیچیده می شود که جز افراد معدود کسی از عهده اش برنمی آید. اتفاقا در همین تمرین های و مراقبت های به ظاهر ساده است که خودمان را بیشتر می شناسیم و همین خودشناسی مایه ی پیشرفتمان می شود.
اشکال ما این است که از همان اول به دنبال شرکت در مقطع فوق تخصص هستیم و برای همین حیران و سرگردان می مانیم. باید آرام آرام از مراحلی که ظاهرا ساده تر هستند، شروع کنیم. همین آزمون های ظاهرا ساده مراحل دشوار هم دارند. مگر نه این که وقتی از کسی آزمون تعیین سطح می گیرند، از سوال های آسان تر شروع می کنند و به تدریج سوال ها را سخت تر می کنند؟ و مگر برای رسیدن به پله ی آخر ممکن است پله ی اول را نادیده گرفت؟
بیایید از روبرو شدن با هیچ سوالی ـ هرچند ساده ـ نترسیم. ما انسان ها همیشه از مقابل آیینه ها می گریزیم؛ اما تا وقتی جلوی آن نایستاده ایم، چگونه می توان تصوری از خودمان ـ هر جور که هستیم ـ داشته باشیم؟

 



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:پله ی اول را فراموش نکنید,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 

نسخـه ای زنـده از عروسـک بـاربـی !

به تازگی، بحث نسخه زنده از عروسک باربی در اینترنت رونق گرفته است. او یک دختر 16 ساله آمریکایی به نام Kotakoti است که با چهره ای زیبا، اندام ظریف و باریک و ویژگی های مشابهی از عروسک باربی توانسته است این عنوان را برای خود حفظ کند.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار |
www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار |
www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار |
www.Persian-Star.org



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:نسخـه ای زنـده از عروسـک بـاربـی !,
ارسال توسط اسماعیل عربی



 



 
 
 
قـــــدرتـــــــــــــ  . . .





 

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

قدرت حل مشکلات . . .
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
قدرت انتخاب . . .
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
قدرت سپاسگزاری . . .

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 قدرت آزادی . . .

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 قدرت فکر کردن . . .

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
قدرت تنهایی . . .
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 قدرت ایمان . . .

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 قدرت لذت بردن . . .

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
قدرت تصمیم . . .
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 قدرت از آن توست . . .

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 باور کن

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 انتخاب کن

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 آزاد زندگی کن

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 
 
                 



تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:قدرت , قدرت تفكر , قدرت انتخاب , آزادي , تنهايي,
ارسال توسط اسماعیل عربی

انتظارها به پایان رسید !!!

یک سورپرایز ویژه و باور نکردنی

وینــدوز 8 آمــد !

Microsoft Windows 8

شاهـکار جدیـد و رویـایی مایـکروسافت

خودتان را برای ارتقاء بزرگ به سیستم عامل جدید مایکروسافت آماده کنید


پس از موفقیت ویندوز 7 و محبوبیت بالای آن در میان کاربران از مدتها پیش منتظر عرضه ویندوز 8 مایکروسافت و شاهکاری دیگر از این شرکت بوده ایم و چندی پیش مایکروسافت رسماً در کنفرانس خود از ویندوز 8 پرده برداری کرد. اگر بخواهیم قابلیت های جدید ویندوز 8 را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که با ویندوزی سریعتر، با پشتیبانی از صفحه های لمسی و تبلت ها و همچنین فروشگاه برنامه مواجه هستیم. با توجه به اینکه ویندوز 8 به سخت افزار قوی تری نسبت به ویندوز 7 نیاز ندارد تقریباً همه می توانیم ویندوز 8 را نیز تجربه کنیم برای اجرای این ویندوز به پردازنده 1 گیگاهرتزی، رم 1 گیگابایتی برای 32 بیتی و 2 گیگابایتی برای 64 بیتی نیاز دارید که معمولاً 80 درصد کاربران امروزی از این امکانات بهره مند هستند.

ویندوز ۸ بر روی ۲۰۰ سیستم مختلف تست شده و نتایج این تست ها همه موفقیت آمیز بوده است. تعداد زیادی نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی ویندوز ۸ نصب شده است. در یک جمله می توان ویندوز ۸ را ویندوزی با سرعت و کیفیت بسیار بالا، امکانات و قابلیت های بیشتر نسبت به ویندوز 7 و البته با نمایی دلپذیرتر در نظر گرفت.

گستردگی امکانات شبکه ای، سازگاری با بلوتوث 3 و USB3 ، قابلیت شناسایی کاربر از طریق چهره وی و دریافت فرامین با تماس دست و سرعت بسیار سریع از جمله ویژگی های مهم ویندوز 8 است.

ویندوز 8 همچنین از شیوه های جدید نمایش اطلاعات پشتیبانی کرده است که از جمله آنها می توان به نمایش سه بعدی اطلاعات به صورت بی سیم و سازگاری با استاندارد HDTV اشاره کرد.

ویندوز 8 نسبت به ویندوز 7 بسیار سریع تر و راحت تر نصب می شود و انتقال فایل ها و پوشه ها بسیار سریع تر صورت می گیرد و مراحل نصب نیز ساده و کم کلیک طراحی شده است. در واقع آپدیت به ویندوز جدید در مقایسه با ویندوز 7 حدود ۸۰ درصد سریع تر انجام می شود.


جزء اولین کسانی باشید که ویندوز 8 را تجربه میکنید!

محصول ویندوز 8 در پک سلیور اورجینال بسیار شکیل ارسال میگردد.

ضمن اینکه این محصول ویژه دارای گارانتی و همچنین پشتیبانی کامل نصب ویندوز از طریق تلفن تماسی نیز میباشد.


خرید اینترنتی - تحویل در محل

قیمت : 4000 تومان

روش خرید : پس از کلیک روی دکمه خرید پستی محصول مورد نظرتان و تکمیل فرم سفارش، ابتدا آنرا را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید،
سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید روی دکمه خرید پستی کلیک کنید.


سفارش خود را بصورت اینترنتی ثبت کنید و کالا را تحویل بگیرید، سپس وجه آن را بپردازید.

ويندوز ‌8 سيستم عاملي‌ جدید با امكانات فوق العاده


ویندوز پا به مرزهای جدیدی می‌گذارد

تا چندی پیش بسیاری از کارشناسان فناوری اطلاعات، مایکروسافت را بدلیل عدم ورود به دنیای تبلت‌ها سرزنش می‌کردند و اعتقاد داشتند مایکروسافت در این بازی از سایر رقبای خود جا مانده است. انتشار نسخه پیش‌نمایش ویندوز 8، بازی را کاملا به نفع مایکروسافت تغییر داد. با بررسی عملی این نسخه می‌توان دریافت که مایکروسافت در طی این مدت بیکار ننشسته و تغییرات گسترده‌ای را در سیستم‌عامل خود اعمال کرده است. به نظر می‌رسد مایکروسافت بدنبال فتح بازار تبلت‌ها است و بیشتر تغییرات جدید اعمال شده در این سیستم‌عامل نیز در راستای سازگاری بی نقص آن با تبلت‌ها صورت گرفته است.

غریبه آشنا!

اگر شما نیز مانند نویسنده مقاله از کاربران پروپا قرص ویندوز فون 7 باشید، چندان هم از دیدن ظاهر گرافیکی جدید ویندوز 8 تعجب نکرده‌اید. ویندوز 8 از دو ظاهر گرافیکی مجزا بهره می‌برد که در کنار یکدیگر کار می‌کنند. بعد از بارگذاری سیستم‌عامل، با ظاهر گرافیکی جدید که با نام مترو شناخته می‌شود روبرو خواهید شد. مایکروسافت ظاهر گرافیکی مترو را اولین بار برای ویندوز فون 7 معرفی کرد که تبدیل به یک تجربه موفق شد و این موفقیت حاصلی جز طراحی دوباره آن در ویندوز 8 در بر نداشت. مترو یک رابط کاربری بسیار جذاب و راحت است که می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای کاربران صفحه‌های لمسی به ارمغان بیاورد. رابط کاربری مترو در عین حال که بسیار ساده و خلوت به نظر می‌رسد، می‌تواند اطلاعات مورد نیاز شما را به بهترین نحو ممکن ارائه کند؛ بگونه‌ای که با یک نگاه سطحی به ظاهر گرافیکی مترو می‌توانید از جدیدترین بروز رسانی ها آگاه شوید، به برنامه‌ها و فایل‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را براحتی مدیریت نمایید. هنگامی که بر روی دکمه استارت کلیک می‌کنید، ظاهر گرافیکی مترو نمایش داده می‌شود.




:: جهت مشاهده کلیپ کار کردن با محیط مترو ویندوز 8 (Start screen) بر روی تبلت
اینجا کلیک کنید ::
 

ظاهر گرافیکی مترو از چندین کادر مربع و یا مستطیل‌شکل تشکیل شده است که اصطلاحا به هر کدام از آنها یک آیمر و یا Tile (کاشی) می‌گویند. هر کدام از این آیمرها اصطلاحا به مترو، پین (Pin) می‌شوند. بنابراین می‌توانید برنامه‌های مورد نیاز خود را که می‌خواهید هر چه سریع‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید، به مترو پین نمایید. این قابلیت تنها منحصر به برنامه‌ها نیست، عملا می‌توانید هر چیزی را به مترو پین کنید، از یک آلبوم موسیقی گرفته تا یک فایل تصویر، یک صفحه وب و حتی اطلاعات تماس یک فرد! اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. آیمرها قابلیت نمایش اطلاعات را به صورت زنده دارند و این در واقع یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ظاهر گرافیکی مترو به شمار می‌رود. همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، یکی از ویژگی‌های مترو ارائه بیشترین حد از اطلاعات در چارچوب کم‌ترین فضای ممکن است و قابلیت نمایش زنده اطلاعات توسط آیمرها از جمله امکاناتی است که تحقق این ویژگی را ممکن می‌سازد. به عنوان مثال چنانچه یک آیمر را به ایمیل اختصاص داده باشید‌، تعداد ایمیل‌های جدید بر روی آن درج می‌شود و یا چنانچه یک آیمر برای RSS اختصاص داده باشید، عناوین آخرین خروجی‌های RSSهای مورد نظر شما به صورت متحرک بر روی آن نمایش داده می‌شود. آیمر آب و هوا می‌تواند خلاصه اطلاعات آب وهوایی چندین نقطه مورد نظر را به صورت زنده نمایش دهد.


باید تا به الان متوجه شده باشید که چرا تنها با یک نگاه به ظاهر گرافیکی مترو، می‌توانید بیشترین حد اطلاعات ممکن را بدست آورید. بنابراین در یک جمع‌بندی تا این‌جا می‌توان ظاهر گرافیکی مترو را یک ظاهر قدرتمند و کارآمد ارزیابی کرد که ضمن اینکه ظاهر گرافیکی آن می‌تواند کاربران خانگی را به خود جلب نماید، در عین حال می‌تواند نیازهای کاری شما را بخوبی مدیریت کند.

همان‌گونه که پیش تر نیز شرح داده شد، ویندوز 8 علاوه بر مترو، دسکتاپ دوست داشتنی (!) سابق را نیز با خود بهمراه دارد. در ظاهر گرافیکی مترو، یک آیمر برای انتقال به دسکتاپ وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید دسکتاپ را مشاهده نمایید.

http://persian-star.net/1390/7/13/win8/10.jpg


مایکروسافت هر روز بهتر از دیروز، دینگ دینگ!

همان‌گونه که مایکروسافت قبلا نیز وعده داده بود، ویندوز 8 با سرعت بسیار زیادی بوت می‌شود، در بسیاری از سایت‌های معتبر صحبت از بوت شدن دستگاه در کمتر از 8 ثانیه شده بود. حقیقت این است که ما از کرنومتر برای اندازه‌گیری زمان بوت استفاده نکردیم و سرعت بوت نیز عددی نیست که بتوان برای آن مقدار ثابتی را تعیین کرد. فرضا نمی‌توان گفت سرعت بوت بر روی همه دستگاه‌ها کم‌تر از 8 ثانیه است و خیلی فاکتورهای دیگر در این زمینه دخیل هستند، اما می‌توانید به وضوح مشاهده کنید که سرعت بوت بسیار کاهش یافته است و کم‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید و به نظر می‌رسد حداقل به نصف کاهش پیدا کرده است.

در ادامه به ویژگی های بارز جدید ویندوز 8 که آن را بهتر از ویندوز 7 کرده است می پردازیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نـگاهی گـذرا به وینـدوز 8

- تغییر منوی استارت و قفل صفحه

منوی استارت به کل با محیط مترو تعویض شده است با باز شدن استارت همانند ویندوزفون Tile ها یا مربع و مستطیل هایی را می بینید که کنار هم چیده شده و هر کدام مخصوص کاری است. برخی از آنها برنامه های مورد نظر شما را اجرا می کنند، در بعضی از آنها آپدیت های شبکه های اجتماعی را می بینید، برخی گالری تصاویر هستند و برخی هم آخرین اخبار را از سایت های محبوبتان گردآوری کرده اند.


تصویر صفحه شروع ویندوز 8


-
اینترنت اکسپلورر 10 (IE10)
ویندوز 8 همراه با اینترنت اکسپلورر 10 خواهد بود، به دنبال تغییرات اساسی نسبت به IE9 نباشید هر چیزی که در IE9 میبینید با اینترفیس مترو جایگزین شده تا برای صفحه های لمسی مناسب تر باشد.


تصویر اینترنت اکسپلورر 10 در ویندوز 8


-
جابجایی بین اپلیکیشن ها (App Switching)
اگر در هنگام مرور به صفحه ای برسید که از اینترفیس مترو استفاده میکند ویندوز 8 از شما میپرسد آیا به جای اینکار در صفحه اپلیکیشنها نمایش بدهد یا نه.
این ویژگی در پیش نمایش کنفرانس build وجود نداشت. با کشیدن انگشت رو صفحه به سمت چپ به اپلیکیشنی که قبلاً از آن استفاده کرده اید میروید.


تصویر جابجایی بین اپلیکیشن ها در ویندوز 8


- پشتیبانی از دو مانیتور
قابلیت استفاده همزمان از دو مانیتور چیز جدیدی نیست و در ویندوزهای قبلی هم بود، با این حال مایکروسافت گفته میتوانید در یک مانیتور از استایل مترو استفاده کنید و در مانیتور دوم دسکتاپ معمول را داشته باشید.


تصویر پشتیبانی از دو مانیتور در ویندوز 8


-
Lock Screen
Lock Screen جدید ویندوز 8 از دنیای گوشی های هوشمند تاثیر گرفته است و مانند بیشتر آنها در این صفحه نشانگر باطری، وضعیت اتصال به شبکه های مختلف، ساعت، تاریخ و اخطارهای مختلف قرار دارند.


تصویر Lock Screen ویندوز 8


- اشتراک گذاری تصاویر
تصاویر با استفاده از اینترفیس مترو در اکانت های بیشماری قابل اشتراک گذاری هستند، از فلیکر تا فیس بوک توسط مترو پیشتیبانی میشود پس نگرانی در این مورد وجود ندارد.


تصویر اشتراک گذاری تصاویر مترو ویندوز 8


-
بهینه سازی جستجو و Task Manager
جستجو نیز در این ویندوز بهینه شده است و نه تنها از طریق منوی Charms بلکه از منوی استارت می توانید به جستجو بپردازید. کافیست منوی استارت را باز کرده و شروع به تایپ کنید نتایج از میان برنامه ها، فایل ها و سایت ها به شما نمایش داده می شود و در تنظیمات جستجو می توانید مشخص کنید که به طور مثال اینترنت اکسپلورر نتایجی را از سایت Bing در جستجو ها نمایش دهد.

Task Manager نیز به نظر می رسد پس از حدود 20 سال یک تغییر اساسی کرده است! در تسک منیجر جدید می توانید علاوه بر میزان مصرف CPU و RAM هر یک از برنامه ها مقدار سرعتی که برنامه ها از اینترنت دانلود و یا به آن آپلود می شوند را مشاهده کرده و سرعتی را که از هارددیسک مصرف می کنند ببینید. تمامی برنامه ها به دسته های جداگانه مخصوص Process های ویندوز، بک گراند و در حال اجرا تقسیم بندی شده اند و برنامه هایی که میزان مصرف بالایی دارند رنگی شده اند و برنامه های مشکوک در تسک منیجر مشخص شده اند.


تصویر Task Manager ویندوز 8


-
مدیریت پردازش ها (Managing Processes)
این هم نگاهی عمیقتر به نمودارهای Task Manager، پرمصرف ترین پردازش ها در این پنجره برجسته میشوند.


تصویر مدیریت پردازش ها در ویندوز 8


-
کیبورد مجازی
استفاده از کیبورد مجازی ویندوز 8 راحت است، ویندوز 8 از تشخیص دست خط پشتیبانی میکند و میتوانید با قلم و انگشت از آن استفاده کنید.


تصویر کبیورد مجازی ویندوز 8


-
کیبورد بندانگشتی (Thumb Keyboard)
قابلیت استفاده از کیبورد بند انگشتی برای کار با تبلت ها که به خاطر سنگین بودن با دو دست نگه داشته می شوند مناسب است. خوشبختانه این قابلیت در تبلت آزمایشی که سنگین هم بود! وجود داشت.


تصویر کیبورد بندانگشتی ویندوز8


-
Visual Studio
Visual Studio 2011 Express نسخه کم حجمی است که مایکروسافت برای توسعه دهندگان ترتیب داده است تا بتوانند اپلیکیشن مترو مورد نظرشان را بسازند. Visual Studio 2011 با HTML5 و XAML به راحتی کار میکند.


تصویر Visual Studio ویندوز 8


-
کپی و انتقال پیشرفته تر
در ویندوز 8 اگر چندین عملیات کپی و انتقال فایل داشته باشید، همگی در یک پنجره و البته جداگانه نمایش داده می شوند. به صورتی که برای هر کدام سرعت انتقال و درصد انجام شده مشخص بوده و می توانید هر عملیات را جداگانه متوقف کرده و بعداً ادامه دهید.


-
منوی Charms
منوی Charms منویی است که در سمت راست از مانیتور ظاهر می شود تا با آن کارهای اضافه مانند جستجو، به اشتراک گذاری و تنظیمات انجام دهید. این منو در هر برنامه متفاوت است مثلاً در مرورگر می توانید به جستجو و اشتراک متون بپردازید و در برنامه های دیگر تنظیمات نور و صدا را انجام دهید. قابلیت اشتراک گذاری با Charm بسیار جالب است به طور مثال هر صفحه یا عکسی را می توانید با یک لمس یا کلیک در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک به اشتراک بگذارید.


-
پشتیبانی از چیپست های ARM
یکی دیگر از ویژگی ها بسیار خوب ویندوز 8 پشتیبانی از چیپست های ARM است. با پشتیبانی از این چیپست ها به راحتی می توان گجت های بهتری مانند تبلت ها را با ویندوز 8 ارائه کرد و به این ترتیب مایکروسافت خیلی جدی تر از پیش به رقابت تبلت های اندرویدی و iPad وارد می شود.


-
قابلیت عالی Reset and Refresh
در قابلیت Reset and Refresh ویندوز 8 می توانید تنظیمات پیش فرض سیستم عامل را بازگردانید. این قابلیت با Reset to Factory ابزارهای دیگر یک تفاوت عمده دارد و آن هم امکان تهیه بک آپ از اطلاعات فعلی پیش از ریست کردن سیستم عامل است. به این ترتیب پیش از پاک شدن همه فایل ها، کاربر می تواند از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نماید و سپس سیستم عامل را با Reset and Refresh تازه و سرحال کند.

قابلیت و امکانات ویندوز 8 باعث می شود به ندرت دچار مشکلات جدی سیستمی شوید اما اگر زمانی دچار این مشکل شوید، Refresh and Reset کمک بزرگی به شما خواهد کرد.


-
فروشگاه برنامه Windows Store
نبود یک فروشگاه برنامه در ویندوز یکی از کمبود های آن نسبت به Mac OS محسوب می شود که در ویندوز 8 این کمبود برطرف شده است. در این فروشگاه به راحتی می توانید برنامه های خود را خریداری کنید و اگر برنامه نویسی می دانید برنامه های خود را پس از تأیید مایکروسافت به فروش بگذارید.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با امکانات و ویژگهای منحصربفرد ویندوز 8 آشنا شوید :

• حداقل‌هاي سخت‌افزار مورد نياز براي اجراي ويندوز 8

• تمام اپلیکیشن های ویندوز 7، به راحتی روی ویندوز بعدی اجرا خواهند شد.

• اخطار های مربوط به آپدیت های امنیتی در سمت راست و پایین صفحه log-in قرار می گیرد.

• تسک منیجر جدید ویندوز اپلیکیشن ها را در زمان اکتیو نبودن، به حالت تعلیق در می آورد.
• ایجاد امکان جدید "Reset and Refresh PC" و ساده شدن پاکسازی و بازگشت به تنظیمات قبلی (Restore)

• پشتیبانی از چند مانیتور، و قابلیت جدید استفاده از یک پس زمینه برای چند مانیتور و اختصاصی کردن تسک بار برای هر مانیتور.

• پشتیبانی از قابلیت چند لمسی برای اینترنت اکسپلورر 10

• بهبود قابلیت ذره بین براي دسکتاپ

• قابلیت استفاده از حالت کیبرد Thumb-by-Thumb.

• پشتیبانی از فضای مجازی SkyDrive و یکپارچگی با تمامی اپلیکشن های تحت سیستم ابری.

• استفاده از استایل مترو برای اپلیکیشنهای ایمیل، تصاویر، تقویم و مخاطبین همراه با حساب کاربری Windows Live

• قابلیت هماهنگ سازی تنظیمات، در دستگاه های ویندوز 8
در واقع اگر شما تنظیمات خاصی را روی کامپیوترتان انجام دادید نیازی نیست دوباره برای تبلت تنظیمات را انجام دهید کافیست تنظیمات را هماهنگ یا sync کنید

• سیستم فایل ReFS

• کاربران نسخه پیش نمایش ویندوز هم آپدیت های جدید را دریافت خواهند کرد.

• حتی کامپیوتری با نسل اول پردازنده های اتم و 1 گیگابایت رم هم قادر به اجرا کردن ویندوز 8 می باشد.

• هم اپلیکیشن های تحت مترو و هم اپلیکیشن های کلاسیک ویندوز، در اپ استور مایکروسافت به فروش خواهند رسید.

• دستگاه های ویندوز هشت به چیپ NFC هم مجهز شده اند.

• سیستم ورود بر پایه عکس (photo-based system)

• اپلیکیشن ها می توانند با یک دیگر ارتباط برقرار کرده و هم را درک کنند! البته اگر برای این کار نوشته شده باشند.

• نرم افزار آنتی ویروس داخلی هم در ویندوز 8 قرار خواهد گرفت.

• نسخه ویندوز 8 برای تبلت ها مجزا از نسخه دسکتاپ نیست.

• پشتیبانی از دستگاه های مبتنی بر ARM

• بهبود کپی ، انتقال ، تغییر نام و حذف فایل ها

• ویندوز 8 دی همه جا با Windows to Go

• فروشگاه ویندوز
• رابطه کاربری با METRO Ul (تجربه یک محیط کاملا تعاملی و ساده)

• امنیت بهتر
• اینترنت اکسپلورر 10
• بوت شدن بسیار سریع !

• ابزارهای همیشه فعال
• حداقل استفاده از رم
• پلت فرم واحد
• Task Manager تغییر یافته با نمایش اطلاعات کامل از برنامه های در حال اجرا

• حفظ اطلاعات کامل سیستم در هنگام اجبار به ریستارت سیستم

• پشتیبانی از طیف وسیعی از دستگاه های جانبی

• ساپورت GPS و سنسورهای نوری و مادون قرمز

• اسکن صورت کاربران برای لاگین کردن در سرویس های مختلف

(می توانید از این سیستم عامل، بر روی تمامی پلت فرم های موجود نظیر رایانه شخصی، لپ تاپ، تبلت و گوشی های موبایل استفاده کنید)
(می توانید ویندوز 8 را با کمتر 300 مگابایت رم به بهترین شکل استفاده و مدیریت کنید)
(بدون از دست دادن و اتلاف منابع و زمان در هنگام راه اندازی ابزارها و برنامه ها همیشه فعال و در حال اجرا هستند)
(پشتیبانی از CSS3 , HTML5 و شتاب دهنده سخت افزاری برای داشتن یک تجربه خوب از وب)
(امنیت در اینترنت بدون آسیب رساندن به اطلاعات همچنین می تواند کلیه ویروس ها و برنامه های مخرب را با استفاده ار آخرین نسخه Windows Defender از بین ببرد)
(مشابه فروشگاه اپل، می توانید ابزارها و برنامه ها را بخرید و یا دانلود نمایید)
با کمک یک فلش درایور محتوی تمام تنظیمات، برنامه ها و فایل های ویندوز، سیستم خود را در هر مکانی راه اندازی کنید
NFC راهی برای تبادل فایل ها در فاصله نزدیک (در حد چند سانتیمتر) است. در ویندوز 8 شما میتوانید با گرفتن یک فایل و هل دادن آن به سمت دستگاه NFC دار دیگر فایل را منتقل کنید.
مایکروسافت اعلام کرده که سیستم فایل جدید نیازهای امروز و آینده را برای ذخیره سازی اطلاعات پوشش می دهد و قادر است از داریو های حجیم پشتیبانی نموده و اطلاعات را با ضریب اطمینان بسیار بالا ذخیره کند. براساس اعلام مایکروسافت ReFS در واقع مکمل NTFS است
(مصرف رم کمتر)
• نمایش تصاویر و ویدئوهای سه بعدی بدون نیاز به عینک مخصوص

• دارای 10ها تم مختلف و زیبا


تصاویری از تم های مختلف ویندوز 8 :












 




تاریخ: یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:ويندوز8 - windows 8,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 

سخـت تـرین مسابقـه در جـهان !


شما دوستان تابحال مسابقات زیادی را دیده اید یا در جریان برگزاری آن بوده اید، ولی مسابقه ای را که تصاویر آن را در این ایمیل می بینید از آن رقابت هایی ست که شرکت در آن دل شیر می خواهد چراکه سخت ترین و پر مشقت مراحل را در پی دارد.

"سخت ترین مسابقه در جهان" عنوان رقابتی است که هر ساله هزاران نفر از مردان و زنان سراسر جهان (البته علاقمندان سرسخت به اینگونه رقابت های خشن) را به میدان می کشاند. این رویداد دشوار اولین بار در سال 1986 انجام شد و جدیدترین آن در سال 2012، همین دو روز پیش ( 29 ژانویه 2012) در انگلستان انجام شد که رقابت کنندگان در آن مسافتی گسترده و بطول هشت مایل را با سخت ترین شرایط ممکن گذراندند.

هرچند عواید این مسابقه صرف امور خیریه می شود ولی رقابت کنندگان در بعضی شرایط باید حتی از جان خود مایه بگذارند تا بعنوان برنده انتخاب شوند. هشت مایل عبور از موانع آتشین، سیم خاردار ها، آب های یخ زده، باتلاق های گل و لای، پل و دیواره های طنابی، دویدن در محل های ناهموار همراه با حمل صلیب، موانعی که در صورت برخورد با آن منجر به شوک الکتریکی فرد می شود؛ همه و همه مواردی هستند که عواقبی از قبیل خونریزی بدلبل مجروح شدن، سوختگی، ترس، برق گرفتگی، رگ به رگ شدن، پیچش دست و پا، دررفتگی مفصلی، شکستگی استخوان، نقص عضو و حتی مرگ را بدنبال دارد ...




































































































 




تاریخ: یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:سخـت تـرین مسابقـه در جـهان !,
ارسال توسط اسماعیل عربی

كامپيوتر خود را سحرخیز کنید!

 

 

تاکنون با منوی تنظیم ساعت روشن خاموش تلویزیون کار کرده‌اید. این منو بسیار پر کاربرد است به خصوص برای زمانی که شما فیلم آخر شب را نگاه می‌کنید.
اگر از آن دسته افرادی باشید که در هنگام دیدن فیلم خوابتان می‌برد، این منو برای شما مزایای زیادی را به همراه دارد همچنین تلویزیون برای برخی از افراد جای ساعت را نیز گرفته است.
با تنظیم ساعت روشن یا بیدارباش برای تلویزیون، از آن به جای ساعت استفاده می‌شود این امکان برای رایانه نیز وجود دارد.
شما می‌توانید با تغییراتی در SETUP سیستم که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم، رایانه خود را در زمان دلخواه روشن کنید. این امکان از طریق نرم‌افزارهای مختلف نیز فراهم شده‌است که با جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید آن‌ها را بیابید.
برای تنظیم روشن‌شدن سیستم در زمان دلخواه مراحل زیر را دنبال کنید:
بعد از روشن‌کردن كامپيوتر و در زمان بوت‌شدن آن؛ چند بار دکمه Delete را فشار دهید تا وارد تنظیمات بایوس مادربورد شوید از آن جا که محیط تنظیمات SETUP یکی از تخصصی‌ترین قسمت‌ها به شمار‌ می‌آید. اکیداً توصیه می‌کنیم برای آن که مشکلی برای سیستم شما به وجود نیاید از کنجکاوی در گزینه‌های این منوی خودداری کنید و مراحلی را که گفته‌شده دنبال کنید و بعد از این محیط خارج شوید.

در این صفحه که ظاهر آن در مادربوردهای مختلف فرق می‌کند؛ گزینه Power Management Setup را یافته و وارد آن شوید.
Pwron/Resume by alarm را با فشردن Enter به حالت Enable تغییر دهید.
سپس در قسمت Data alam تاریخ مورد نظرتان و در Time alarm زمان دقیق روشن‌شدن خودکار رایانه را وارد کنید.
حال با فشردن کلید F10 تنظیمات اخیر را ذخیره کنید.
اکنون کافی است سیستم را خاموش کنید و منتظر باشید تا در زمانی که تعیین کرده‌اید سیستم روشن شود.
برای روشن‌شدن خودکار تنها لازم است سیستم به برق باشد.




تاریخ: شنبه 15 بهمن 1390برچسب:كامپيوتر خود را سحر خيز كنيد,
ارسال توسط اسماعیل عربی
ارسال توسط اسماعیل عربی

تم های مخفی ویندوز ۷

 

یکی از ویژگی‏های بارز ویندوز ۷ ظاهر زیبا و جذاب آن است. این ویژگی به کمک تم یا قالب‏های موجود در آن شکل می‏گیرد. در ویندوز ۷ به طور پیش فرض ۶ تم قابل انتخاب است که با انتخاب هر تم، ظاهر صفحه دسکتاپ و صداهای موجود در ویندوز تغییر می‏کند. اما بایستی بدانید که در ویندوز ۷، علاوه بر تم های موجود، ۵ تم دیگر نیز به شکل مخفی وجود دارد! در این ترفند نحوه آشکار‏سازی و انتخاب این تم‏های مخفی را برای شما بازگو خواهیم کرد. این قالب‏های مخفی با محوریت کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی ساخته شده‏اند و شامل تصاویر پشت زمینه‏ای از این کشورها هستند.

بدین منظور:
ابتدا بایستی قابلیت مشاهده فایل‏های مخفی سیستم را فعال نمایید. در منوی Start عبارت Folder Options را وارد کرده و Enter بزنید. در پنجره Folder Options به تب View بروید و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید و Yes را انتخاب کنید. سپس پنجره را OK کنید.
اکنون وارد Computer شوید.
حال به مسیر C:\Windows\Globalization\MCT مراجعه کنید.
در این مسیر ۵ فولدر مشاهده می‏کنید. این ۵ فولدر متعلق به ۵ تم مخفی هستند و عبارات ۲ حرفی که در نام آنها مشاهده می‏کنید مخفف کشورهایی هستند که در بالا نام بردیم.
به دلخواه وارد یکی از پوشه‏ها شوید. سپس به فولدر Theme مراجعه کنید و بر روی فایل موجود در آن دو بار کلیک کنید.
تم مورد نظر انتخاب شده و در حافظه ویندوز ذخیره شده است.
این کار را در هر ۵ فولدر انجام دهید.
اکنون در صورتی که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید، در قسمت My Themes این ۵ تم جدید را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی هر کدام تم مورد نظر انتخاب می‏شود.




تاریخ: شنبه 15 بهمن 1390برچسب:تم های مخفی ویندوز ۷,
ارسال توسط اسماعیل عربی

اوتیسم چیست؟

 

 

اوتیسم  ( ( Autismنوعی اختلال رشدی است كه با رفتارهای ارتباطی ، كلامی غیر طبیعی مشخص می شود . علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می كندو علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است. وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، سبك زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد. كودكان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات كلامی و غیر كلامی ، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشكل دارند. این اختلال ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می سازد . در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری  نیز دیده می شود. در این افراد حركات تكراری ( دست زدن ، پریدن ) پاسخ های غیر معمول به افراد ، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می شود و ممكن است در حواس پنجگانه ( بینایی ، شنوایی ، لامسه ، بویایی و چشایی )  نیز حساسیت های غیر معمول نشان دهند. هسته مركزی اختلال در اوتیسم ، اختلال در ارتباط است.

50 % از كودكان اوتیستیك قادر نیستند از زبان به عنوان وسیله اصلی برقراری ارتباط با سایرین استفاده نمایند. عدم به كار بردن ضمیر "من"  از ویژگی های كلامی این كودكان است. از مسائل دیگر تكلمی، تكرار كلمات و جملات اطرافیان است.

انواع اختلالات نافذ رشد چیست؟

چندین اختلال در زیر گروه اختلالات نافذ رشد وجود دارد. در اختلالات نافذ رشد آسیب شدید در چندین حوزه رشدی وجود دارد. افرادی كه در طبقه بندی اختلالات نافذ رشد قرار می گیرند در برقراری ارتباط اجتماعی دچار مشكل هستند ولی شدت آن متفاوت است.

نكات عمده ای كه تفاوت میان اختلالات را بیان می كنند عبارت اند از :

اختلال اوتیستیك

: ارتباط ، تعامل اجتماعی و بازی تخیلی به طور مشخص آسیب دیده است. علائق ، فعالیت ها و رفتارهای تكراری دیده می شود . اختلال در سه سال اول زندگی شروع می شود.اختلال آسپرگر : با آسیب در تعاملات اجتماعی و وجود فعالیت ها و علائق محدود مشخص می گردد . علائم بالینی كلی كه نشان دهنده تأخیر در زبان باشد وجود ندارد یعنی در حقیقت مبتلایان مشكلات تكلمی كمتری دارند. هوش طبیعی و یا بالاتر از طبیعی است.

اختلال رت

: اختلال پیش رونده ای است كه فقط در دختران دیده می شود. ابتدا مراحل رشد طبیعی است ولی بعد مهارت های به دست آمده قبلی و استفاده هدف دار از دست ها را از دست می دهند و به جای آن حركات تكرار شونده دست ایجاد می شود كه بین سنین1-4 سالگی شروع می شود.اختلال فرو پاشنده دوران كودكی : رشد حداقل در دو سال اول زندگی طبیعی است . از دست دادن جدی مهارت هایی كه قبلاً داشته است مشاهده می شود.

اختلال نافذ رشد غیر اختصاصی

: به تنهایی علائم مشخص هیچیك از اختلالات بالا را ندارد و نمی توان آنرا جزو یكی از طبقه بندی های فوق الذكر جای داد.

علت اوتیسم چیست؟

اوتیسم یك ناتوانی طولانی مدت است كه منجر به اختلال عملكرد عصبی – روانی در فرد می شود. گر چه به نظر می رسد كه اوتیسم عارضه نادری است اما اطلاعات اخیر گویای آن است كه شیوع اوتیسم حتی تا20 مورد در هر10000 تولد زنده می رسد. اوتیسم در پسران3 - 4 برابر بیشتر از دختران دیده می شود. اگر چه علت اصلی آن كاملاً شناخته شده نیست، اما در سال های اخیر تحقیقات و مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.تحقیقات تأكید زیادی بر منشاء زیست شناختی و عصب شناختی در مغز دارد . در بسیاری از خانواده ها سابقه اوتیسم و یا اختلالات مربوط به آن وجود داشته است كه ریشه ژنتیك را مطرح می كند اگر چه تا به حال ژن خاصی كه مربوط به اوتیسم باشد شناخته نشده است .  پژوهشگران در مورد نقش ژنتیك در علت شناسی اوتیسم اختلاف نظر دارند و عده ای از آنها تركیب چندین ژن را به عنوان علت اختلال مطرح می كنند . چندین نظریه درباره اوتیسم مطرح شده كه هیچیك به طور دقیق اثبات نشده است.

اوتیسم یك بیماری روانی نیست

؛كودكان مبتلا به اوتیسم كودكان سركشی نیستند كه خود رفتارهایشان را انتخاب كرده باشند. اوتیسم به دلیل داشتن والدین بد ایجاد نمی گردد، به علاوه هیچ عامل روان شناختی خاصی در خصوص تأخیر رشد كودك شناخته نشده است.

علائم اوتیسم چیست ؟

افراد مبتلا به اوتیسم معمولاً حداقل نصف علائمی را كه در زیر عنوان شده است نشان می دهند . این نشانه ها از خفیف تا شدید متغیر هستند . در موقعیت های كاملاً متفاوت،  رفتارهایی كه با سن كودك تطابق ندارد مشاهده می گردد.·       اصرار به یكسانی داشته و در مقابل تغییر مقاوم هستند.

·       مشكلات شدید تكلمی دارند.

·       در بیان نیازها مشكل دارند و از اشارات و حركات به جای كلمات استفاده می كنند.

·       اغلب از ضمایر استفاده معكوس می كنند ، به جای استفاده از " من"  از " تو" استفاده می كنند .

·       كلمات و یا جملات دیگران را تكرار می كنند.

·       خنده و گریه بی دلیل دارند و یا بدون علت مشخص نگران و مضطرب می شوند.

·       قشقرق به پا می كنند و به دلایلی كه برای دیگران آشكار نیست شدیداً پریشان می شوند.

·       قادر نیستند با دیگران رابطه برقرار كنند.

·       دوست ندارند در آغوش گرفته شوند و یا دیگران را در بغل گیرند.

·       تماس چشمی ندارند یا تماس چشمی آنها اندك است.

·       به روش آموزش معمول پاسخ نمی دهند.

·       با اسباب بازی، درست بازی نمی كنند.

·       چرخیدن و تاب خوردن را خیلی دوست دارند.

·       احساس درد كمتر یا بیشتر از حد دارند.

·       از خطرات نمی ترسند.

·       پر تحرك یا كم تحرك هستند.

·       به صحبتها و یا صداها پاسخ نمی دهند به طوری كه به نظر می آید ناشنوا هستند اگر چه حس شنوایی سالم است.

·       70 % كودكان مبتلا به اوتیسم، ناتوانی هوشی دارند.

 

باورهای غلط درباره اوتیسم:

-1 كودكان مبتلا به اوتیسم هرگز ارتباط چشمی برقرار نمی كنند.

-2 كودكان اوتیستیك نبوغ دارند.

-3 كودكان مبتلا به اوتیسم صحبت نمی كنند.

-4 كودكان اوتیستیك قادر به نشان دادن محبت خود نیستند.

باورهای دیگر :

-1 منظور از پیشرفت این كودكان یعنی این كه كاملاً شفا یابند.

-2 كودكان مبتلا به اوتیسم نمی توانند به دیگران لبخند بزنند.

-3 كودكان اوتیستیك تماس بدنی محبت آمیز برقرار نمی كنند.

ما می دانیم كه این كودكان تحریكات حسی را به گونه ای متفاوت درك می كنند كه موجب اشكال در ابراز محبت و برقراری ارتباط عاطفی در آنها می گردد. اما به هر حال این كودكان می توانند محبت كنند. در صورتی كه این كودكان را باور كنیم قادر به داد و ستد عاطفی با آنها هستیم.

سخنی با والدین گرامی

مهم ترین اصل در بهداشت روانی خانواده ، پذیرش استعدادها ، تفاوت های فردی و در نهایتمعلولیت

فرزند است. با توكل به خداوند بزرگ با در نظر گرفتن توانایی های فرزند خود و با دلگرمی هر چه بیشتر در كنار آموزگاران با همراهی همه افراد خانواده ،  نقایص كودك خود از قبیل مشكلات حسی ، جسمی ، حركتی و ذهنی را بشناسیم و با قرار گرفتن كودك در جایگاه مناسب موافقت نماییم تا شاهد پیشرفت هرچه بیشتر او باشیم.

اختلال بینایی

اختلال بینایی همان كاهش توانایی دیدن است. اصطلاح هاینیمه بینا ، كم بینا ، نابینا برای توصیف میزان اختلال های بینایی به كار می روند.

نیمه بینا : كاملاً مشخص است.

كم بینا : اشخاصی كه حتی با اصلاح چشم با وسایل كمكی نیز با مشكل مواجه هستند. نابینایان می توانند از باقی مانده بینایی خود استفاده نمایند. فقط20% آنان نابینای مطلق هستند .

نابینای آموزشی : فردی است كه قادر به استفاده از بینایی نیست و بر حواسی مانند شنوایی و لامسه تكیه می كند و باید از آموزش خاص هماهنگ با استفاده از حواس دیگر برای یادگیری

استفاده كند.

اختلال شنوایی

به فردی ناشنوا اطلاق می شود كه حس شنوایی او برای هدف های معمولی زندگی مفید و قابل استفاده نباشد.

 اختلال شنوایی به :

* خفیف   (40-25 دسی بل )

* متوسط (55-41 دسی بل )

* نیمه شدید (70-56 دسی بل )

* شدید   (90-71 دسی بل )

* عمیق  (91 دسی بل )

تقسیم بندی شده است.

روش های آموزش در این اختلال :

* گفتار خوانی یا همان لب خوانی

* ارتباط شفاهی با استفاده از باقیمانده شنوایی و بصری

* و ارتباط كلامی

می باشد.

همه افراد دچار آسیب شنوایی باید حتماً از سمعك  استفاده كامل نمایند.

صرع

فردی به صرع دچار می شود كه در برخی از سلول های مغزی او ، مقدار انرژی الكتریكی به صورتی غیر طبیعی تخلیه می شود. در چنین حالتی انرژی تخلیه شده به سلول های مجاور گسترش می یابد؛ در نتیجه حالاتی نظیر بیهوشی ، حركات غیر ارادی یا پدیده های حسی غیر طبیعی به فرد دست می دهد.

كودكان بیش فعال ، پرتحرك

كودك بیش فعال ، كودكی با فعالیت زیاد و اختلال توجه است . او دچار رفتار و كردار ناگهانی ، حواس پرتی ، اختلال یادگیری ، عدم تمركز حواس فكری ، بیقراری شدید حركتی و تحریك پذیری شدید ، عدم ثبات هیجانی ،كم خوابی، منفی گرایی شدید، تخریب رفتار ضد اجتماعی و تغییرات خلقی فراوان می باشد و مانع سكوت و تمركز در كلاس می شود. در حالت های شدیدتر ، كودك دچار اختلال رفتاری پیشرفته می باشد كه باید به روان پزشك مراجعه شود و كودك  پس از مصرف دارو از آموزش بهره گیرد.

فلج مغزی

فلج مغزی عارضه ای است كه در اثر آسیب بخش كوچكی از مغز به وجود می آید كه این بخش وظیفه كنترل حركات را بر عهده دارد و در نتیجه ی آسیب ، اختلال هایی در كنترل ماهیچه های بدن پدید می آید.




تاریخ: جمعه 14 بهمن 1390برچسب:اوتیسم چیست؟,
ارسال توسط اسماعیل عربی

اصرار بر برقراری رابطه میان زوجین در شب عروسی
 

اصرار بر برقراری رابطه میان زوجین در شب عروسی، موجب اختلالات جنسی می‌شود

سلامت نیوز:‌ مسئول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد با مهم توصیف کردن نقش تبلیغات ماهواره‌ای در بروز مشکلات جنسی میان زوجین، تصریح کرد:« 99 درصد از افرادی که به دلیل کوچکی اندازه آلت خود به مراجعه می‌کنند مشکلی ندارند و تنها تحت تاثیر تبلیغات نادرست قرار گرفته‌اند.»

دکتر محمد حسین اخوان تقوی در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز، اظهار داشت:« اصولا مشکلات جنسی به سه دلیل عمده میان زوجین بوجود می‌آید که یا ناشی از اختلالات جنسی بوده که طیف گسترده‌ای را هم در زن و هم در مرد هم ثانویه به اختلال همسر اتفاق می‌افتد، یعنی به دلیل اختلال جنسی در یکی از زوجین(مثل مشکل زودانزالی، ناتوانی جنسی، بی میلی جنسی، واژنیسیم) مثلا زن، مرد هم دچار اختلال جنسی ثانویه می‌شود.»

وی در ادامه گفت:‌«بسیاری از مشکلات جنسی میان زوجین ناشی از باورها و نگرش وتصورات نادرست است که می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله تبلیغات ماهواره‌ای و برخی رسانه ها بوجود بیاید مثل برخی تبلیغاتی که برای افزایش اندازه آلت تناسلی مرد صورت می‌گیرد که این تبلیغات موجب ایجاد یک تصور نادرست در توقع فرد می‌شود و بیش از 99 درصد از افرادی که به دلیل کوچکی اندازه آلت خود به مراجعه می کنند مشکلی ندارند و تنها تحت تاثیر تبلیغات نادرست قرار گرفته‌اند.»

این درمانگر اختلالات جنسی در ادامه گفت:«دومین دلیل مشکلات جنسی زوجین نادرستی فرهنگی است از جمله اینکه در شب عروسی عده‌ای اصرار به برقراری رابطه میان زوجین در همان شب را دارند نیز موجب اختلالات جنسی زوجین می‌شود.حتی عده‌ای پشت در منتظر می‌ایستند تا از انجام این رابطه مطمئن شوند و در نتیجه هم به دلیل خستگی‌های ناشی از برپایی مراسم عروسی و نیز به خاطر استرسی که برای برقراری اجباری رابطه در همان شب دارند این موارد مانع برقراری رابطه خوب میان زوجین شده و ضمن اینکه انتظار اطرافیان واسترس ناشی از این انتظار منجر به اختلالات عملکرد جنسی می‌شود.»

مسئول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد، افزود:«این تصور که حتما برقراری رابطه زناشویی حق مرد است و تمکین از وظایف زن است و زن هیچ حقی در آمیزش ندارد نیز باعث ناکام ماندن رابطه زناشویی شده و رابطه جنسی زمانی سالم است که دوسویه باشد وتکالیف یک سویه رابطه جنسی بین زن و شوهر را بر هم می‌زند.»

دکتر اخوان تقوی، سومین دلیل مشکلات جنسی را ناشی از ناسازگاری‌ها در خارج از بستر خواب دانست و گفت:‌« سومین دلیل مشکلات جنسی ناشی از اختلالات و ناسازگاری‌ها در خارج از بستر خواب بوده و همان طور که می‌دانیم مشکلات میان زوجین به دو گروه عمده خارج از بستر و داخل بستر خواب مربوط می‌شود و درست است که رابطه زوجین در بستر خواب بخش کوچکی از زمان زندگی آنها را تشکیل می‌دهد اما همان طور که قبلا هم اشاره شد رابطه جنسی سالم اگر اصل زندگی نیست، چسب زندگی است.»

وی خاطر نشان کرد:«بیشترین طلاق‌ها در همان دوران اولیه زندگی ناشی از ناسازگاری‌ها در اوایل زندگی است و سردی روابط به تمام ابعاد و سطوح زندگی از جمله سطح رابطه جنسی کشیده می‌شود و زوجین در داخل بستر خواب رابطه جنسی خوبی نخواهند داشت.»

 

 

 




ارسال توسط اسماعیل عربی

CHIP که مخفف عبارت «نمونه اولیه خانه فرا عایقی فشرده» است، با هدف ساخت خانه‌ای که به هیچ منبع انرژی خارجی نیاز ندارد، ساخته شده اما به نظر می‌رسد سازندگانش از این هدف فراتر رفته‌اند زیرا این خانه به کمک پنل‌های خورشیدی و مجموعه تدابیر صرفه‌جویی‌کننده در مصرف انرژی، در واقع سه برابر انرژی مورد استفاده‌اش، انرژی تولید می‌کند.\n

 

به گزارش  فارنت، گرمای حاصل از تهویه هوا برای داغ کردن آب استفاده می‌شود و از نور طبیعی در بیشتر ساعات روز بهره گرفته می‌شود و طراحی خانه و سیستم تهویه امکان آن را می‌دهد که دما به سرعت و با مصرف حداقل انرژی، تنظیم شود. اما برجسته‌ترین ویژگی این خانه تمام عایق بودن آن است که آن را شبیه یک تشک غول‌آسا می کند اما از سوی دیگر دمای داخلی آن را حفظ می‌کند.


 

این طراحی فوق‌العاده بهینه در مصرف انرژی موجب می‌شود که خانه کاملا به خود متکی باشد اما کنترلرهای حساس به حرکت و ویژگی‌های هوشمند، این خانه را فراتر از یک خانه سبزگرا ساخته و آن را به نوعی به «خانه آینده» تبدیل می‌کند.


 

هوشمندانه‌تر آنکه یک سیستم کینکت، ساکنان خانه را ردیابی می‌کند و به آنها امکان می‌دهد تنها با اشاره به سمت دستگاه‌ها و چراغ‌ها، آنها را خاموش یا روشن کنند. کینکت همچنین مکان ساکنین را کنترل می‌کند و به‌محض اینکه آنها از قسمتی خارج شده و به قسمت دیگر می‌روند، چراغها ر ا خاموش می‌کند.


 

این خانه همچنین ویژگی‌های اتوماتیک دیگری مانند تاریک کردن فضا به هنگام تماشای فیلم یا روشن کردن برخی از دستگاه‌ها هنگامی که شما بر روی صندلی‌های ویژه‌ای می نشینید و یا روشن کردن تدریجی چراغ‌ها در صبح برای شروع یک روز طبیعی‌تر دارد.


 

سازگاری با تلفن هوشمند را نیز به خصوصیات این خانه اضافه کنید که کمک می کند حتی زمانی که از خانه دور هستید، با حرکت دادن انگشت بر روی نقشه مجازی خانه، به کنترل چراغها و تهویه هوا بپردازید. کل این پروژه که حاصل بیش از دو سال کار و تلاش بیش از صد دانشجو و همکاری میان Caltech و SCI-Arc است، حدود یک میلیون دلار هزینه داشته و تولید خانه مشابه آن حدود ۳۰۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت.




ارسال توسط اسماعیل عربی
اشیاي غیرممکن - هنر شگفت انگیز
 
www.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.com
 



تاریخ: سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:اشياي غير ممكن - هنر شگفت انگيز,
ارسال توسط اسماعیل عربی
کامپیوتر F-BOMB، عصای دست محققان و جاسوسان آینده
عباس واحدی
- 2012-01-28 13:00

اگر به خاطر داشته باشید چندی قبل یک کامپیوتر ۲۵ دلاری جمع و جور را در نارنجی معرفی و درمورد استفاده های احتمالی آن سوال کردیم. خب، حالا خانم او-کانر محقق امنیتی ۲۶ ساله فارغ التحصیل از آزمایشگاه سنسور جان هاپکینز پاسخ جذابی برای این سوال یافته است. کامپیوتر های F-BOMB می توانند بی سرو صدا و در خفای کامل به جمع آوری اطلاعات مهم از مکان های مختلف بپردازند. خب اگر هم زمانی یک F-BOMB کشف شده یا از بین برود، مهم نیست! زیرا تنها ۵۰ دلار برای ساخت آن هزینه شده است.

اندازه این فرزند کوچک خانم O'Connor تنها ۹ در ۱۰.۲ در ۲.۵ سانتی متر است و متشکل از یک مینی کامپیوتر ۲۵ دلاری، یک فلش ۸ گیگابایتی و آنتن است که درون یک کیس پلاستیکی تولید شده با چاپ سه بعدی قرار می گیرند. همه این تجهیزات با هم برای خانم او-کانر تنها ۴۶ دلار هزینه در بر داشته اند. همین سادگی تولید و قیمت پایین باعث شده است که این کامپیوتر به راحتی قابل تکثیر بوده و همچنین از دست دادن آن زیان چندانی در بر نداشته باشد.

این کامپیوتر کوچک را به اشکال مختلفی می توان مورد استفاده قرار داد، از جمله نصب آن بر روی دیوار یا چسباندن آن زیر یا درون دیگر وسایل و حتی جذاب تر از همه، بستن آن به یک هلیکوپتر پرنده و رها کردنش در منطقه مورد نظر. البته فعلا تنها ایراد این کامپیوتر لینوکسی مجهز به وای فای، تامین برق مورد نیاز از باتری های قلمی است که پس از چند ساعت تمام شده و باعث خاموشی دستگاه ویژه ما می شوند.

او-کانر می گوید: «اگر محیط هدف شما توسط آدم بدهای مسلح اشغال شده باشد، مطمئنا نمی خواهید که برای بازیابی و نجات این گجت کوچک اقدامی انجام دهید. اما از طرفی هم پرداخت ۴۰ یا ۵۰ دلار هزینه تنها برای یک استفاده چند ساعته اغلب اوقات عقلانی به نظر نمی رسد. ایده من این است که تا حد ممکن این ابزار را ارزان تر تولید کنم تا حتی از دست دادن آن برای همیشه، ارزش چند ساعت استفاده را داشته باشد.»

این کامپیوتر کوچک برای ارسال اطلاعات جمع آوری شده به شما، می تواند شبکه های وای فای نزدیک به خود را یافته و از آنها جهت انتقال دیتا استفاده کند. یکی از قابلیت های جذاب F-BOMB این است که می توانید سنسورهای مختلف و متعددی را به آن وصل کرده و کاربردهای متفاوتی برای دستگاه تعریف کنید. مثلا با نصب سنسورهای سنجش رطوبت، دما و ... آن را تبدیل به یک ایستگاه کوچک هواشناسی می کنید. یا اینکه با نصب سنسور CO2 بمب کوچک شما تبدیل به یک دستگاه سنجش و اخطار میزان دی اکسید کربن می شود. البته نصب یک جی پی اس ۱۵ دلاری هم بر روی این دستگاه، آن را تبدیل به ابزار ردیابی مناسبی برای کارهای تحقیقاتی (به خصوص حیات وحش) و حتی شوخی های دوستانه می کند.

شاید هم بخواهید با نصب تعدادی برنامه و دستگاه، آن را تبدیل به یک ابزار ردیابی و نفوذ به شبکه های بیسیم کرده و حسابی سر به سر همسایگان تان بگذارید. به نظر شما این ابزار جالب چه استفاده هایی دیگری می تواند داشته باشد؟


یک F-BOMB مخفی شده درون جعبه دستگاه تشخیص منو اکسید کربن.

COmonitorspy.jpg

با این وضعیت باید حسابی مراقب امنیت خودتان باشید چرا که دیگر ساخت ابزارهای این چنینی از عهده هر کسی بر می آید.




ارسال توسط اسماعیل عربی

ما بهمراه دوستمانمان عضو فیس بوک می باشیم.
فیس بوک جای خوبی است اما بیشتر اعضایش باهم فامیل هستند و از نام خانوادگیشان می شود فهمید .
مثل سبز یاایرانی یا پرشین یا پارسی .اکثراًهم شبیه هم هستند طوری که ما اوائل فکر می کردیم دوقلو باشند.
وقتی وارد فیس بوک شدیم تازه فهمیدیم که اسم این اقدس چپول دختر همسایه مان پرمیس بوده و چقدر هم خوشگل بوده و ما نمیدانستیم .
یک عالمه دوست پسر دارد که مدام برایش پنج برعکس میفرستند!
تا کلاس دوم راهنمایی بیشتر درس نخوانده بود اما یک شعرهایی میگذارد در والش که ما معنیش را نفهمیدیم.
از دختر عمویمان پرسیدیم گفت:جز جگر گرفته کپی پیست میکند . دوست پسر منو هم غر زده سلیطه ی ایکبیری!!

فیس بوک دونفر عضو فعال دارد که مدام حرف میزنند.
یکی اسمش کورش است و نام خانوادگیش بزرگ و دیگری هم باید پزشک باشد که به او علی آقای شریعتی میگویند.
هرچقدر از خانه بیرون میرویم واز مردم فحشهای بد بد میشنویم در عوض در فیس بوک همش حرفهای گل و بلبل است و همه مهربانند.
البته یکی دوتا از همسایه هایمان که فحش بدبد میدهند را در فیس بوک شناختیم و دیدیم در فیسبوک قربان صدقهءهمه میروند
و از انسانیت حرف میزنند، اما نمیدانیم چرا تا خودمان رامعرفی کردیم بلاکمان کردند.

فیس بوک جای عجیبی است.
دیروز که به اتفاق پدرمان از کنار مسجد محل رد میشدیم شنیدیم که حاج آقا طاهری امام جماعت مسجد پشت بلندگو میگفت:
این فیس بوک ساخت شیطان است و میخواهد جوانان مارا از راه بدر کند .
خدارا شکر میکنیم که حاج آقا طاهری که خودشان هم عضو فیسبوک هستند سنشان زیاد است وگرنه ایشان هم از راه بدر میشدند.
ما خودمان یکبار از ایشان پرسیدیم که چرا خودتان عضو فیس بوک هستید ؟
ایشان فرمودند: برای تحقیق وبررسیه مکر دشمنان در آنجا عضو شده ایم
گفتیم :چرا فقط با دخترهای سکسی دوست میشوید و پنج برعکس برایشان میفرستید؟
ایشان گفتند: میخواهیم براه راست هدایتشان کنیم و منظورمان امر به معروف است
دوباره پرسیدیم ؟پس چرا اسمتان را گذاشته اید پسر بلا؟
ایشان اخم کردند و گفتند:شما اصلاً مارا چجوری در فیسبوک شناختید؟
گفتیم ،خوب آخر عکستان را دیدیم که کلّهءخودتان را روی بدن آرنولد چسبانده اید!
دیگر نشنیدیم ایشان چه گفتند چون یک چک بما زدند که تا دوساعت گوشمان بوق اشغال میزد!!
خلاصه ما فیسبوک را دوست میداریم،
آنجا اقدس چپول پرمیس جیگر میشود،
ابرام شتر خفه کن پسر آریایی میشود،
همه مهربانند و حاج آقا طاهری هم آهنگ رپ میگذارد و گاهی هم حرفهای قشنگ میزندو از چک زدن خبری نیست،
فیسبوک پر است از شریعتی و کورش و این آقاهه که تازه عضوش شده،استیو جابز.
راستی ما نمیدانستیم خارجیها انقدر قشنگ فارسی مینویسند همین آقای جابز یکیش.




تاریخ: شنبه 8 بهمن 1390برچسب:فيس بوك , face book,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک